Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین کاروان 200 نفری زائران کربلا از جمهوری آذربایجان، شب گذشته وارد اردبیل شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، شامگاه گذشته اولین کاروان زائران اربعین حسینی از جمهوری آذربایجان و سایر نقاط قفقاز وارد استان اردبیل شدند.

این کاروان پس از ورود و استقبال در شهرستان بیله سوار، شامگاه گذشته در امام زاده سید صدرالدین (ع) اردبیل توقف کرده و پس از ادای نماز مغرب و عشاء و زیارت این امام زاده شام را مهمان آنحضرت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاروان زائران اربعین حسینی آذری تبار، از سال گذشته بطور رسمی از خاک جمهوری اسلامی ایران و از مرز بیله سوار وارد استان اردبیل شده و به سمت عراق حرکت می می کنند. در این راستا در مرحله اول روز گذشته 200 نفر از زائران آذری تبار وارد این استان شدند.

اعضای هیئت امنائ امام زاده صدرالدین (ع) اردبیل از زائران، بصرف شام پذیرایی کردند و باوجود مهیا بودن مکان هزار نفری برای اسکان و به جهت محدودیت زمان به مسیر حرکت خود ادامه دادند. کاروان های بعدی نیز در صورت تمایل برای اسکان یا صرف ناهار و یا شام می توانند در این مکان توقف کنند.

تعدادی از زائرین در گفتگو با آذرسلام از عشق و ذوق خود برای زیارت امام حسین (ع) گفتند و نسبت به استقبال اهالی و مردم استان از کارون زائرین قدردانی کرند.

 

این زائر اربعین با بیان جملاتی جالب و سرشار از عشق به کربلا، می گوید: " برای زیارت به سمت کربلا می رویم، شما را هم دعا می کنیم. از ایران تا کربلا راهی نیست، چرا نمی روید؟ ".

من برای دومین بار و از راه دوری آمده ام ولی باید با دلدادگی و عشق حرکت کرد. هرکس امامان و امام حسین (ع) و کربلا را بدرستی درک کند قلب او از غصه منفجر می شود زیرا انجا حضرت عباس، علی اصغر، قاسم، حضرت زینب و امام حسین (علیهم السلام) و 72 شهید بخاک افتاده اند".

 

زائر دیگری از عشق و علاقه و مباهات و افتخار نسبت به وجود رهبر ایران سخن می گوید؛ "اهل باکو هستم، استقبال از ما هم عالی بود و به آن فخر می کنم. خداوند رهبر شیعیان را از بلاها حفظ کند او اقای ما و رهبر ما هست. همانطور که مسیحیان پاپ دارند ما هم آیت الله خامنه ای را داریم و صاحب شیعیان جهانند. حتما خداوند تا ظهور امام زمان او را برای ما نگه می دارد".

 

 "سردار" نام این رئیس کاروان و راننده اتوبوس است. سردار در ادامه صحبت های خود گفت: " از باکو و سایر شهرها زوار می بریم. این صدو پنجاهمین! بار بوده که به زیارت مشهد و کربلا می روم. هم در بیله سوار و هم اینجا خدمت کردند. از مولایم امام حسین(ع) می خواهم مظلومیت و مشکلات شیعیان را که زیاد هم هست مرتفع کند. در کربلا که جمعی از شیعیان و برادران سنی را می بینم روحیه پیدا کرده و خوشحال می شوم. هر بار مشهد رفته ام زیارت و دعا کرده ام، درست هست امام رضا (ع) غریب الغربا بوده ولی بنظرم امام حسین و قبر 4 معصوم در بقیع غریبترند و خداوند زیارت آنها را نصیب کند ".

او گفت: "حوایج بسیاری از ملتمسین دعا را از ساحت ابا عبدلله (ع) گرفته ام. مردم حوایجی مانند داشتن نعمت اولاد، شفای مریض و دیگر مشکلات را به امام حسین (ع) حواله می کنند ما هم دعا می کنیم ".

 

این بانوی آذری با بیان اینکه اولین بارم هست عازم کربلا هستم، گفت: "همسرم سه بار به زیارت کربلا رفته است. اگر عمری بود برای اربعین سال های بعدی هم می آیم، زیرا آماده ایم جانمان را تقدیم حسین(ع) کنیم".

این زائر اربعین حسینی اظهار کرد: " از بدو ورود به سرحداد ایران در اردبیل به احترام امام حسین (ع) به زائران احترام و حرمت گذاشتند و به خواست خداوند و امام حسین (ع) مسیر تردد واقعاً براحتی برای ما باز شد، پذیرایی و شام و احسان با دل گشاده و روی خوش بود و هیچ کمبودی ندیدیم. از اینکه در راه امام حسین(ع) احسان کردند ممنونیم و برای آن فخر می کنیم".

 

در ادامه گفتگو سراغ «نوبخت» متولی امام زاده سید صدرالدین(ع) رفیتم، وی دراین باره گفت: نزدیک به 127 اتوبوس و بیش از 5 هزار نفر مسلمان و زائران از منطقه قفقاز و آذربایجان از خاک ایران و مرز از استان اردبیل عبور خواهند کرد.

محل اسکان نزدیک به هزار نفری و نیز آشپزخانه امام زاده مجهز بوده و آماده استقبال و پذیرایی صلواتی از زائران اربعین است.

او گفت: تمام هزینه ها از محل خیرین بوده و ریالی از نذورات امام زاده برداشت نمی شود.

متولی امام زاده سید صدالدین(ع) با بیان اینکه بیش از 7 هزار نفر پیش بینی می شود برای ناهار یا شام و ادای نماز در این امام زاده حضور یابند ادامه داد: از ارگان ها و دستگاه هایی که هماهنگی های لازم را انجام داده اند بخصوص از اوقاف و فرمانداری قدردانی می کنم. ایستگاه صلواتی و موکب در حد توان اماده ارائه خدمات است.

متولی امام زاه سید صدرالدین بن عون بن موسی بن جعفر(ع) اضافه کرد: سال قبل بدون اعلام قبلی و هماهنگی بین دستگاهی، زائران از آذربایجان وارد استان و امامزاده شدند که با کم و کاستی هایی مواجه بود، اما امروز از اولین کاروان 200 نفری استقبال و پذیرایی شد.

نوبخت در پایان گفت: از خیرین، مسئولین، دستگاه ها بخصوص فرمانداری شهرداری انتظار می رود بیشتر کمک کنند، اردبیل پایتخت حسینیت بوده و آذری ها زائران اربعین هستند و باید در شان و منزلت آن استقبال و پذیرایی کنیم.

" گفتنی است استقرار و ایجاد موکب حضرت عباس(ع) و ایستگاه صلواتی و نیز پذیرایی به صرف ناهار یا شام از زائران در امام زاه نیاز به تعداد بیشتری از نیروی کمکی دارد. نیاز به حضور کارگران زحمتکش شهرداری و رفته گر در این مکان زیارتی بیشتر احساس می شود، علاوه بر اینکه کمک های خیرین؛ استقبال بهتر و غذای با کیفیت از زائرین را در شان استان و زائر امام حسین (ع) بالا خواهد برد".

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ایلام گذرگاه عتبات عالیات است که این میهمان‌نوازی و میزبانی افتخار بزرگی است و به عنوان یک مدال افتخار بر سینه مردم این استان نقش بسته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدحسن نامی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در کنگره اربعین‌حسینی اظهار کرد: با حضور میدانی استاندار و مسئولان استانی، خدمات خوبی به زائران در اربعین‌حسینی ارائه شد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ظرفیت مرز مهران و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، افزود: استان ایلام، استانی راهبردی و شناخته شده در کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مقاومت مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم این دیار به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هیچ‌گاه منطقه و دیار خود را ترک نکردند.

نامی با اشاره به مشارکت بالای مردم استان ایلام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: استان ایلام در این انتخابات، جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت مردم در انتخابات است که نشان دهنده روحیه ولایت‌مداری مردم استان است.

کد خبر 747872

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳