Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی امتداد نیوز، همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو در صحن علنی مجلس طی سخنانی اظهار داشت: اینجانب به عنوان نماینده مردم خوزستان لازم می‌دانم به موضوع آب که یکی از مهمترین معضلات زیست‌محیطی دهه‌های گذشته کشور است بپردازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه بیشتر به عنوان توسعه در کشور مطرح می‌شود تنها توهم توسعه بوده است چرا که امروزه نظام تصمیم گیری در مدیریت آب کشور نگاه از بالا به پایین است و در مدیریت آب تمامی ساختارهای قبلی که مبتنی بر ساختارهای محلی بوده است را کنار گذاشته و دولتها فکر کردند که با نگاه از بالا به پایین می‌توانند جوابگوی این توازن باشند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تمرکز به مدیریت عرضه باعث شده است زمان زیادی را برای مدیریت تقاضا از دست بدهیم و برای بازسازی وضع کنونی نیازمند تجدیدنظر در حاکمیت آب و استفاده از سرمایه‌های اجتماعی هستیم و اگر قرار باشد وضعیت نابسامان گذشته را جبران کنیم ناچار هستیم نقشه راهی مبتنی بر گذر از دوره ریاضتی آب را پیاده کنیم.

یوسفی با بیان اینکه حاکمیت تفکری صرفا مهندسی دلیل ایجاد مشکل کم‌آبی کشور است، خاطرنشان کرد: بدون اجتماعی کردن موضوع آب نمی‌توانیم مشکلات کم‌آبی در کشور را برطرف کنیم. آب ترکیب درهم تنیده‌ای از مسائل اجتماعی است که با بی‌توجهی مسئولین به آن شاهد هستیم که مشکلات این حوزه روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

وی با انتقاد از سیاسی کردن مشکل آب در کشور اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات مدیریتی در حوزه آب امنیتی کردن موضوع آب است که مسئولین باید بین ابعاد امنیتی آب و امنیتی کردن موضوع آب تفاوت قائل شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به چالشهای پیش روی کشور در بحث تامین آب باید دیپلماسی آب جزو امور اصلی وزارت خارجه قرار گیرد و باید با درگیر کردن جامعه و تبدیل مسئله آب به مسئله اجتماعی کمی از خطرات آینده در این حوزه کاهش یابد.

یوسفی با اشاره به برخی علل کمبود آب تصریح کرد: از علل کمبود آب می‌توان به افزایش جمعیت و روشهای غلط کشاورزی و انتقال غیرکارشناسی آب اشاره کرد که انتقال آب نه تنها باعث حل مشکل شده بلکه باعث از بین رفتن حیات در مبداء و ایجاد چالش در مقصد می‌شود.

وی گفت: اکنون که برای همه مسجل شده است که موضوع کمبود آب موضوعی حیاتی است، بنابراین باید به جای پرداختن به سیاست سازه‌ای در این بخش به سیاست مدیریت منابع توجه شود. امروز نگرش غلط انتقال آب بین حوزه‌ای از سرشاخه دز که در زمان مدیریت آقای اردکانیان در وزارت نیرو بوده به مسئله‌ای اجتماعی در چندین استان تبدیل شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات روزافزون رودخانه کارون به دلیل ساخت سد بر روی این رودخانه تصریح کرد: اکنون پروژه‌های سدسازی بر روی کارون موجب شده است که آورده آب کارون به یک سوم کاهش یافته و نفس کارون را به شماره بیندازد.

یوسفی ادامه داد: متاسفانه امروز به کارون به شکل کاسبکارانه و با نگاهی منطقه‌ای توجه می‌شود. بنابراین مخالفت اینجانب با شخص آقای اردکانیان نیست، بلکه جهت بیان دغدغه محیط زیست ملت شریف ایران است.

وی در پایان مواردی از علل مخالفت خود با اردکانیان را بیان کرد که عبارتند از سوابق پررنگ اردکانیان در مدیریت آب کشور که اکنون صدمات آن به وضوح آشکار شده است، سوابق او در انتقال آب بین حوزه‌ای بویژه در خوزستان، برقراری سمیناری با عنوان انتقال بین‌حوزه‌ای و نقش آن در توسعه پایدار به منظور جاانداختن موضوع انتقال آب بین‌حوزه‌ای، عدم شفافیت در پروژه‌های انتقال آب و موضوع احداث سد گتوند در دوره مدیریت اردکانیان در وزارت نیرو که همچون بمبی عمل نکرده حیات مردم استان خوزستان را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است

به گزارش قدس آنلاین آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با همتای سریلانکای خود، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  از همان زمان روابط خوبی بین ایران و سریلانکا برقرار شد و امروز قرار شد این روابط در همه حوزه ها گسترش پیدا کند؛ زیرا ظرفیت های خوبی در هر دو کشور وجود دارد و تبادل این ظرفیت ها می تواند برای هر دو ملت خوب و مفید باشد.

وی ادامه داد: با پیگیری های وزرای خارجه ها هر دو کشور هر چه زودتر کمیسیون‌های مشترک بین دو کشور برگزار شود تا توافقات در حوزه های کشاورزی، علمی، فرهنگی و ... هر چه زودتر انجام شود

رئیس جمهور گفت: تهدید و تحریم ها هیچ وقت نتواسته است ملت ایران را متوقف کند و این اقدامات باعث کند شدن حرکت ملت ایران نشده بلکه این اقدامات باعث پیشرفت ملت ایران شده است و امروز ایران یک کشور پیشرفته و فناور شده است و آماده انتقال آن به کشورهای دیگر از جمله سریلانکا هستیم.

رئیسی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا خدمات فنی و مهندسی را به سریلانکا صادر کنیم مانند سدی که امروز در این کشور افتتاح شد که تلفیقی از همکاری بین دو کشور بود؛ زیرا سرمایه از سریلانکا و خدمات فنی مهندسی از ایران بود که این حرکت استارت حرکت های بعدی خواهد بود.

وی با اشاره به مسئله فلسطین، تصریح کرد: دغدغه امروزی که وجود دارد نه تنها مختص جهان اسلام نیست بلکه دغدغه تمام مردم جهان است و سوالی که وجود دارد این است که چرا با وجود سازمان های بین المللی باید نسل کشی و کودک کشی در فلسطین اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر دنیا ظالم و غاصب را مجازات نکند چه تضمینی وجود دارد که یک گروه دیگر، فردا یک سرزمین یا کشور دیگر را برای مدت‌هایی غصب نکند و مردم آن سرزمین را  نکشند یا از آن کشور بیرون نیندازد. برای اینکه بدانند در عالم نظام عادلانه‌ای حاکم است باید دادگاه‌های بین‌المللی رژیم غاصب صهیونیستی را به کیفر اقدامات خود برسانند تا هیچکس در عالم حق نداشته باشد حق یک ملت را عصب و زنان و کودکان آن را بکشد.  

رئیسی در پایان بیان داشت: به مردم عزیز سریلانکا می‌گویم که هیچ مانعی برای توسعه روابط سیاسی اقتصادی فرهنگی بین ایران و سریلانکا وجود ندارد. دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سریلانکا مصمم هستند که روابط را در همه سطوح ارتقا بخشند و یقین داریم این تصمیم به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • ذوب آهن یک بازی تماشایی ارائه کرد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست