Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی اعطا روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران که در محل نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مصلای تهران برگزار شد، با بیان اینکه برای شفاف سازی، برگزاری جلسات شورا را بر اساس ماده 15 قانون شوراها علنی کردیم افزود: همچنین در دوره پنجم شورای شهر مقرر شد تا جلسات سخنگوی شورا نیز به صورت منظم برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: درهمین رابطه کمیته شفافیت با عنوان «شفافیت و شهر هوشمند» در کمیسیون برنامه و بودجه شورا برای شفاف سازی فرآیندهای شهرداری تهرات بر بستر آی تی شکل گرفته و طرح های خود را ارائه می کند.

**هزینه های اداره شهر تهران باید کاهش پیدا کند
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: فربه شدن بدنه شهرداری در زمینه نیروی انسانی و ریخت و پاش های مدیریت شهری در دوره های گذشته موجب افزایش بی رویه هزینه اداره شهر تهران شده که تلاش می شود در این دوره هزینه اداره شهر کاهش یابد.
اعطا گفت: در سالهای اخیر بودجه شهر تهران به خصوص در بخش جاری افزایش قابل ملاحظه ای یافته، ضمن اینکه فعالیت های عمرانی در شهر تهران گسترده شده در حالیکه شاهدیم در کلانشهرهای مهم دنیا بافت های شهری تثبیت شده و فعالیت های عمرانی گسترده انجام نمی شود.
وی گفت: نگرش کارشناسی به طرح های کلانشهر تهران موجب کاهش هزینه ها می شود.

** قیمت خرید تبلت و خودرو برای شورای شهر کمتر از مبلغ اعلام شده در رسانه ها بود
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه خرید تبلت و خودرو برای اعضای شورای شهر امری غیرمتعارف و عجیب نبود افزود: خرید این اقلام حتی باعث کاهش هزینه ها شده و توجیه اقتصادی دارد.
اعطا گفت: سندی که در رابطه با خرید این اقلام در شبکه های اجتماعی منتشر شد فاکتور خرید نبود بلکه برگه تامین اعتبار بود که معمولا بالاتر از قیمت واقعی خرید در نظر گرفته می شود تا به عنوان تنخواه عمل کند.
وی گفت: مبلغ پیش بینی شده برای هر تبلت 47 میلیون ریال بود که شامل یک دستگاه کامل با همه تجهیزات می شد اما قیمت تبلت خریداری شده برای هر عضو 35 میلیون ریال تمام شد ضمن اینکه این تبلت ها بر اساس کارشناسی به عمل آمده و پیشنهاد بخش آی تی شورا خریداری شد.
اعطا گفت: این تبلت ها برخی مکاتبات کاغذی را کم کرده و موجب کاهش هزینه ها می شود.
وی همچنین با اشاره به خرید خودروهای جدید برای اعضای شورای پنجم گفت: خودروهای قبلی مستهلک شده و از کارایی مطلوب خارج شده بودند ضمن اینکه ماهانه مبلغ 800 میلیون ریال و حتی بیشتر برای اجاره خودرو از سوی شورای شهر پرداخت می شد که خرید خودروهای ملکی برای اعضای شورای شهر منطقی و مقرون به صرفه به نظر رسید و خودروهای فرسوده نیز برای مزایده به شهرداری واگذار شد.

** امنیت خط 7 مترو به طور کامل بررسی شد و به زودی تصمیماتی در این خصوص گرفته می شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مخاطره آمیز بودن اجرای خط 6 و 7 مترو تهران گفت: خط 7 مسائلی دارد که باعث نگرانی شده و برای همین کمیسیون حمل و نقل و عمران بررسی هایی صورت داد و پنجشنبه گذشته نیز نشستی در همین ارتباط برگزار و ابعاد موضوع روشن شد.
اعطا گفت: بررسی ها شورای شهر نشان می دهد خشک شدن چشمه علی شهرری، ارتباطی به اجرای خط 7 مترو ندارد اما بررسی ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

** شورای شهر تهران از صدا و سیما انتظار بیشتری دارد
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به تعامل رسانه ملی در 14 سال گذشته با شهرداری و شورای شهر گفت: انتظار بیشتری از رسانه ملی داریم و امیدواریم رویکرد این رسانه همچون گذشته تداوم یابد.
اعطا با بیان اینکه مجموعه دستگاه های نظام با یکدیگر مرتبط و در تعامل هستند افزود: انتظار داریم همه در مسیر خدمت به مردم پشتیبان یکدیگر باشند.

** انتخابات شورایاری ها را تا 2 ماه آینده برگزار می کنیم
اعطا با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری ها تا 2 ماه آینده گفت: شورایاری بازوی نظارتی شورای شهر هستند اما متاسفانه دچار سوءعملکرد شده و مشغول حل و فصل مسائل مردم با مناطق شدند.
وی با بیان اینکه شورای شهر در انتخابات شورایاری ها دخالت نمی کند افزود: شورای شهر به دنبال افزایش مشارکت مردم است تا منتخبان شورایاری با رای ها مناسب و قاطع انتخاب شوند.

** شورای شهر دخالتی در انتصابات شهرداری تهران نکرده است
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا از ابتدا قائل به دخالت در انتصابات نبود ضمن اینکه در بحث بازنشستگان منصوب در پست های مدیریتی شهرداری تهران نیز شورای شهر بر این باور است که شهردار براساس ضوابط عمل کرده است.
اعطا گفت: رویکرد شورا این است که شهردار تهران که باید در قبال عملکردش پاسخگو باشد حق انتخاب مدیران زیرمجموعه خود را نیز دارد.

**70 درصد بودجه سالجاری شهرداری تحقق یافته در حالیکه 113 درصد هزینه شده است
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه شورا با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری در حال بررسی اصلاحیه 6 ماه دوم بودجه سال 96 است افزود: 70 درصد بودجه پیش بینی شده سالجاری شهرداری تحقق یافته در حالیکه 113 درصد هزینه شده است.
اعطا گفت: منابع درآمدی شهرداری از عوارض ساخت و ساز تامین می شود و با توجه به رکود این بخش منابع درآمدی کاهش یافته است و این نشان می دهد سال آینده سال سخت مالی خواهد بود.

**آسیب های اجتماعی برای شورای شهر مهم است
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت آسیب های اجتماعی برای شورای شهر گفت: در این ارتباط کمیسیون اجتماعی در حال بررسی همه جانبه مسائل آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، کارتن خوابی و بی خانمانی است.
اعطا گفت: ارتباطاتی در این زمینه با نهادهای مرتبط گرفته شده است و امیدواریم با همگرایی به نتایج مطلوب برسیم.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی(ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
خبرنگار: محمد بیدارمنش - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/6139

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان

تین نیوز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایمن سازی بزرگراه های پایتخت با هدف کاهش تصادفات احتمالی و نقاط حادثه خیز خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شهریار افندی زاده گفت: این طرح از بزرگراه آزادگان در مناطق ۱۸ و ۱۹ به عنوان معابر پرترددی که نیاز بیشتری به ایمن سازی و رسیدگی داشتند، آغاز شده است.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه ها و پیش بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات افزود: از طریق مناطق ۱۸ و ۱۹ نسبت به احصای کاستی ها و کمبودهای بزرگراه آزادگان اقدام کرده و پس از بررسی دقیق آنها، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

افندی زاده در ادامه اظهار کرد: خط کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی ها، مرمت و نوسازی گاردریل ها، نصب تابلوهای خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن تانک و استوانه، از اقدام هایی است که در محدوده مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه مناطقی که محور آزادگان در محدوده آن قرار دارد، از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده برای افزایش سطح خدمات و ایمن سازی است، تصریح کرد: در این طرح که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده، بیش از ۱۲ گروه اجرایی در حال فعالیت هستند و ۲۴ نقطه از جناغی ها با استفاده از ۴۴ قطعه کاشن تانک و ۱۲۰ عدد استوانه ایمن سازی و حدود ۱۵۰ شاخه گاردریل مرمت و تعویض شده است.

افندی زاده ادامه داد: نصب بیش از ۱۰۰ عدد تابلوی خطرنما ۶۰*۲۰ و حدود ۶۴ هزار متر خط کشی منقطع و ۴۲ هزار متر خط کشی ممتد از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه آزادگان انجام شده است. ️

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد: در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه ها و با مشارکت پلیس و شهرداری های مناطق، این طرح در تمام شبکه بزرگراهی تهران اجرا شود.

️ بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران،  بزرگراه آزادگان از شاهراه های شهر تهران است که به دلیل طول تقریبی ۵۹ کیلومتری، تردد روزافزون خودروهای سبک و سنگین، دسترسی های بسیار، سرعت بالای وسایل نقلیه و تعداد زیاد سرقت تجهیزات، ایمن سازی آن همیشه از دغدغه های اصلی مدیریت شهری محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان