Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگاه سطحی دولت به حوزه فضای مجازی منجر به تبدیل شدن فرصت حل مشکلات جامعه به یک تهدید بزرگ شده است؛ فرصتی که نگاه جوانان و امیدواری به آینده را غرق در فضای مجازی کرده تا اندازه ای که برخی از آن ها را به کام مرگ می کشاند، موضوعی که نمایندگان مجلس نیز بر روی آن اتفاق نظر دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، امروزه آن چیزی که بیشترین وقت از زندگی روزمره خردسالان تا بزرگسال را به خود اختصاص داده و آن ها راشیفته کرده است « بازی های رایانه ای» نام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی های رایانه ای در ایران خیلی زود و با فاصله بسیار کوتاهی در خانواده ها شیوع پیدا کردند و به نوعی مانند اعتیاد بیشترین افراد جامعه را درگیر خود کرد حال آن که در میان این بازی ها، برخی از آن ها اثرات بسیار مخربی دارد که گاهی پایان بخش زندگی افراد می شوند.

بازی ها با ایجاد صداهای مهیج، تصاویر متحرک و درخواست های عجیب از کاربران آن ها را لحظه به لحظه تشنه تر می کنند تا اندازه ای که حتی جایگزین وعده غذایی افراد خانواده می شوند.

این بازی ها با ترفندهای گوناگون بر روی فکر و سیستم عصبی افراد تأثیر می گذارند اما خود اشخاص این مسئله را نمی پذیرند و حاضر به ترک از فضای مجازی نمی شوند.

بازی های رایانه ای اثرات مخربی بر روی جسم، تربیت و روان کاربران دارند

بازی های رایانه ای آسیب های مخرب جسمانی، روانی و تربیتی بر روی کاربران می گذارد؛ خیره شدن بر روی صفحه نمایش چشمان فرد را به شدت تحت تأثیر فشار نور قرار می دهد و آن چنان غرق بازی می شوند که متوجه ضعیف شدن چشم ها و فشار مغزی نیستند.

مشکلات ستون فقرات و استخوان بندی تنها یکی از دلایل ثابت نشستن ساعت ها برای بازی رایانه ای است، احساس سوزش ، سفت شدن گردن، کتف ها،مچ دست، ایجاد تهوع ، سرگیجه و مشکلات پوستی از عوامل دیگر کار کردن طولانی مدت این بازی ها می باشد.

حس پرخاشگری و حالت جنگ به خود گرفتن، انزوا طلبی، تنبلی ذهن، افت تحصیلی ، عدم روابط مناسب در خانواده و از خود بیگانگی آثار مخربی در تربیت و روان کاربران شبکه های اجتماعی به دنبال دارد.

با وجود همه آثار مخرب بازی ها و شبکه های اجتماعی و گسترش در خانواده های ایرانی تاکنون اقدام اساسی در جهت جلوگیری از بروز این آسیب ها به طور جدی صورت نگرفته است و همه مسئولین تنها در حد شعار و حرف با این مسئله کنار آمده اند.

لزوم رعایت قوانین و ضوابط فرهنگی در فضای مجازی

فاطمه ذوالقدر در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: بازی های رایانه ای و مجازی اثرات بسیار مخربی دارند که در درجه اول باید با فرهنگ سازی و آگاه کردن مردم ، نسبت به این معضل اجتماعی به آن ها هشدار دهیم در عین حال باید نظارت و کنترل لازم در زمینه جلوگیری از بروز آسیب های جدی بازی های مخرب و شبکه های اجتماعی توسط دستگاه های مربوطه صورت بگیرد.

وی افزود: وزارت اطلاعات و بنیاد رایانه ای کشور باید پیگیر مجوزهای بازی ها و شبکه های اجتماعی باشند و این موضوع را جدی بگیرند زیرا برخی بازی ها مجوز فعالیت ندارند و آثار مخرب آن ها بر روی خانواده ها و به خصوص نسل جوان بسیار زیاد است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس وظیفه دارد نظارت و کنترل دقیق بر روی فضای مجازی و عملکرد وزارت اطلاعات داشته باشد تا مطابق قانون در صورت مشاهده عدم رعایت قانون در شبکه های اجتماعی نسبت به آسیب های جدی مسائل مربوط به بازی های مخرب و فضای مجازی برخورد شود.

وی با تأکید بر لزوم رعایت قوانین و ضوابط فرهنگی در فضای مجازی گفت: وزارت ارتباطات موظف است پیوست فرهنگی را در شبکه های اجتماعی و بازی ها رعایت کند و در این میان مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی و کنترل ، هرگونه خطایی در شبکه های اجتماعی را به دستگاه های مربوطه در قالب گزارش و پیام ، تذکر خواهد داد.

کوتاهی دولت در فضای مجازی فرصت ها را به تهدید تبدیل کرده است

نصراله پژمانفر در ارتباط با فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار قم فردا،  اظهار داشت: شورای عالی فضای مجازی متولی این امر است که موظف هستند نظارت اساسی در شبکه های اجتماعی و بازی های مخرب داشته باشند.

وی مشکل اساسی در این زمینه را جدی نگرفتن فضای مجازی دانست و افزود: به دنبال بی توجهی به فضای مجازی آسیب های مختلفی متوجه جامعه، افراد و فرزندان ما شده است؛ گرچه فضای مجازی یک فرصت است اما اگر استفاده صحیح از آن صورت نگیرد این فرصت تبدیل به یک تهدید بزرگ می شود و مشکلاتی را ایجاد می کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: شورای عالی فضای مجازی عالی ترین شواریی است که در حوزه فضای مجازی تأسیس شده که رؤسای سه قوه نیز در آن حضور دارند و ریاست آن بر عهده رئیس جمهور کشور است ، چندین وزیر و جایگاه حقوقی از دادستان و ... نیز در آن جا مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: اگر اراده ای در انجام نظارت در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود داشته باشد، شورای عالی فضای مجازی می تواند به صورت خیلی چابک که مصوبات آن هم به منزله قانون است به این موضوع مهم بپردازد و مسائل را حل و فصل کند.

ادامه روند کنونی فضای مجازی هشداری جدی برای پیدایش شرایط سخت تر است

پژمانفر با ابراز تأسف از نگاه سطحی دولت به حوزه فضای مجازی گفت: نتیجه بی توجهی دولت به فضای مجازی تبدیل شدن فرصت برای حل مشکلات جامعه به یک تهدید بزرگ شده است.

وی وظایف شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات در جلوگیری از بروز آسیب های فضای مجازی را بسیار روشن دانست و هشدار داد اگر در این رابطه اراده ای راسخ و عزم جدی وجود نداشته باشد متأسفانه شرایط سخت تری را در پیش خواهیم داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه اینترنت گران قیمت و بی کیفیتی که در اختیار مردم قرار داده اند نشان دهنده بی توجهی و بی اراده ای مسئولان مربوطه است که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

امیدواریم با وجود آگاهی مسئولین از آسیب های مخرب بازی های رایانه ای، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند و نسل جوان که آینده سازان این مرز و بوم هستند را از بلاهای احتمالی فضای مجازی نجات دهند تا به واسطه مسئولیتی که دارند در پیشگاه احدیّت شرمنده نباشند.

گزارش از موحده سادات اسلامی

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد