Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@23:48:33 GMT

آتش سوزی پنگانه جنگل های مازندران مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۰۲۹۳

آتش سوزی پنگانه جنگل های مازندران مهار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آتش روشن کردن برخی شکارچیان غیرمجاز و دامداران در مناطق کوهستانی و صعب العبور مازندران و بی توجهی آنها در خاموش کردن آتش هنگام ترک محل سبب شد تا حدود 50 هکتار از اراضی جنگلی استان از نوع درختان کمیاب راش و سرخ دار در شهرستان های آمل ، بابل ، نکاء ، بهشهر و نور از بین برو .
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت که آتش با بهره گیری از بالگرد ، نیروهای یگان حفاظتی و بسیج مردمی در این مناطق جنگلی مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ حسینعلی خورشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وجود تنه درختان فرسوده در جنگل ، تندباد و صعب العبور بودن مناطق حادثه دیده را علت اصلی در طولانی شدن مهار آتش سوزی های اخیر اعلام کرد.
وی افزود : در شرایط فعلی طبق گزارشات دریافتی ، آتش در اراضی جنگلی نور ، بابل و نکا به طور کامل خاموش و در جنگل های آمل و بهشهر از گسترش نفوذ آتش به مناطق دیگر جلوگیری شد.
سرهنگ خورشیدی اظهار داشت : گروههای یگان حفاظت و نیروهای مردمی برای خاموش کردن آتش حضور دارند و تا پایان عملیات اطفاء ادامه خواهد داشت.
** مه ، مانع پرواز بالگرد در آمل
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران همچنین گفت که به دلیل وقوع آتش سوزی در مناطق صعب العبورآمل امامزاده عبدالله برای تسریع درخاموش کردن آتش از بالگرد استفاده شد.
این آتش سوزی در جنگل روستای ' رزکه ' رخ داد و دستیابی نیروی انسانی برای خاموش کردن آن حدود 24 ساعت زمان برد.
سرهنگ خورشیدی افزود : در حال حاضر به علت مه آلوده بودن منطقه و کاهش دید ، امکان پرواز بالگرد وجود ندارد و خاموش کردن آتش با نیروی انسانی منطقه به کندی در حال انجام است.
** پیش بینی بارش باران در پایان هفته جاری
اداره کل هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که با نفوذ سامانه جدید بارشی به این استان علاوه بر کاهش 4 تا 5 درجه ای دما، بارش باران نیز منطقه را فرا می گیرد.
با بارش باران که هم اکنون در مناطق جلگه ای به صورت پراکنده آغاز شده ، به نظر می رسد که جنگل مازندران نیز از زیر بار آتش رهایی یابد.
مازندران با 24 هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بعد از ظهر امروز یکشنبه ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه در یکی از مبدل‌های همجوار کوره در مجتمع پتروشیمی آبادان از محل جدا و باعث انتشار حجم زیادی گاز به سمت کوره و آتش سوزی شد.

پس از ۱۵ دقیقه با تلاش آتش نشانان پالایشگاه خاموش شد و به کسی آسیبی نرسید.

همچنین در این حادثه مقادیری کابل برق و اتصالات ابزار دقیق آتش گرفت و تلاش برای راه اندازی دوباره این واحد در حال انجام است.

کد خبر 6091487

دیگر خبرها

  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه