Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@14:30:05 GMT

13 آبانماه روزی که هیمنه استکبار جهانی بر باد رفت

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۴۳۷۱

13 آبانماه روزی که هیمنه استکبار جهانی بر باد رفت

پیش از پرداختن به دستاوردهای 13 آبان بهتر آنست نگاهی گذرا به ردپای خون آشام ترین جریان ضد بشری یعنی استکبار جهانی داشته باشیم.
با نگاهی گذرا به تاریخ چند دهه ایران اسلامی، رد پای حرکات ددمنشانه استکبار جهانی در بسیاری از لحظه ها، روزها و مناسبت های مختلف این مرز و بوم به چشم می خورد.
ناگفته نماند تاریخ مبین آن است هرگاه که برخی خودفروختگان داخلی نیز فرصتی برای خیانت پیدا کردند، ردپای نامبارک استکبار جهانی را در میهمن عزیزمان مشاهد کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لازم به اشارت است که احاطه بر منافع دنیا، یکی از اهداف شوم و مستکبرانه کشورهای استکباری است و استکبار جهانی و در راس آن آمریکا برای دستیابی به این هدف شوم از هیچ ظلم و ستمی در حق ملتها دریغ نمی کند.
در این بین مشاهده ردپای استکبار جهانی این گرگ روبه صفت در تاریخ ایران را با نگاهی واقعگرا در پس پرده هر اتفاق ناگوار و ناخوشایندی درخواهیم یافت.
کشف حجاب، جنگ تحملیلی، ترور شخصیت های علمی، تحریم ها، تبلیغات منفی علیه نظام و دولت، ایجاد فتنه های مختلف از جمله توطئه های فراوان و حادثه 13 آبان ماه به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی از جمله نشانه های وجود استکبار جهانی در پس پرده اتفاقات ناگوار ایران اسلامی است.
در این بین 13 آبان ماه مانند بسیاری از روزهای دیگر تاریخ این کشور سرافراز، همت، شور و شعور ملتی خداجو را در تصویری بیادماندنی در خود حک کرده است.
تسخیر سفارت آمریکا توسط دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام (ره) تا حد زیادی به دخالت ها و زیاده خواهی های استکبار جهانی در ایران اسلامی پایان داد.
ˈ'ان الحیاه عقیدةٌ و جهاد' شعاری که روز 13 آبان نقل همه زبان ها و اذهان بود که بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران نیز شرح مفصلی بر این جمله دارند.
امام (ره) همانند دیگر رهبران سیاسی نمی گوید: بروید حزب تشکیل دهید، طرفدار جمع کنید بعد قیام کنید، امام نهیب می زند 'اگر مسلمانید بر شما واجب است که تک تک یا دو به دو با ظلم مبارزه کنید.'
و اینجا مردم و دانش آموزانی که درس عشق، ایثار و فداکاری را به خوبی فرا گرفته اند منتظر اشارتی دیگر هستند، تا به فرموده بنیان گذار جمهوری اسلامی انقلابی دیگر بیافرینند.
امام در جمله ای، مردم را نسبت به اقدامات خداپسندانه آنها در دفاع از دین و شریعت اینگونه آگاه می کند، 'خون شما به پای نهال دینتان فرو می رود و همراه دینتان بالا می آیید که: 'و لا تحسبن الذین قتلوا فی سیبل الله امواتا بل احیاءٌ عند ربهم یرزقون' آثار شما که خونبهای دین خداست هرگز از بین نمی رود، زیرا خود به همراه خونبها زنده می شود و خونبهای شما لقاءالله است و دین خدا زنده می شود و برکت آن می ماند (بنیان مرصوص، صص 3 و 31)'.
و جهان اینبار نیز نظاره گر رشادت و جانفشانی عده ای دانش آموز و دانشجوی پیرو پیری فرزانه بود که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و هیمنه آمریکا آنچنان درهم شکستند که هنوز طعم تلخ این حرکت الهی و انقلابی در کام تاریخ آمریکاییان خودنمایی می کند.
منفعت طلبی، جهان خواری و دستیابی به سلطه جهانی، عقب نگه داشتن مستضعفان از رشد واقعی و ایجاد اضطراب و ترس درونی از ویژگی های استکبار جهانی است که به جرات می توان گفت، امروز ایران اسلامی تنها کشوری است که در برابر این زیاده خواهی ها و گردن کشیها، قد برافراشته و از حق و جایگاه حقیقی خود و دیگر کشورهای دردمند دفاع می کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با اشاره به اینکه 'روز سیزده آبان، روز مبارزه با استکبار معین شده است؛ فرمودند: اما عزیزان من! شما بدانید که برای ملت ایران، هر روز، روز مبارزه با استکبار، و همه جا سنگر مبارزه با استکبار است. کلاس درس هم سنگر است، کارگاه هم سنگر است، مزرعه هم سنگر است. کار دولتی و علمی و تحقیقی هم سنگر است. هر کسی هر کاری برای پیشرفت این کشور می کند، یک حرکت اساسی برای استقلال این کشور می کند، مشتی بر دهان آمریکا و همه زور گویان عالم است.'
آن روز اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران و گروگانگیری جاسوسان دیپلمات نمای کاخ سفید، تنها یک حادثه سیاسی نبود، بلکه آغاز تحول عمیقی در خاورمیانه و در سطح جهان بود که ماهیت آمریکا را در اذهان عمومی روشن کرد و امروز ملت شریف ایران در سنگری دیگر، انقلاب دیگر را در پس مشت های گره کرده خود در دفاع از استقلال این مرز و بوم خلق خواهند کرد که تمام دنیا به نظاره آن خواهند نشست.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران تحریم‌ها را به فرصتی برای تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی تبدیل کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیداً انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفاً به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیداً محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد که تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

کد خبر 748371

دیگر خبرها

  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد