Web Analytics Made Easy - Statcounter

«۵۷ » سالی است که همه چیز برای ایران و خارج از کشور برای همیشه عوض می‌شود و حالا این عدد شگفت‌انگیز عنوان برنامه تازه نادر طالب‌زاده شده است.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، وقتی نام 57 برای برنامه ای انتخاب می شود همه چیز از ابتدا پیداست و مخاطب می داند که با چه سبکی از برنامه سازی طرف است. سال 57 برای ایرانیان یادآور خاطراتی است که در دفترچه ابدی خود ماندگارش کرده اند و هر زمان این خاطرات مرور می شود حس غرور و اقتداری او را در برمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا با این حساب نادر طالب زاده بعد از تولید برنامه های راز و عصر، به سمت ساخت برنامه ای با محتوای انقلاب رفته است. برنامه ای که سر منشا همه موضوع‌های مورد بحث آن از انقلاب و سال 57 آغاز می‌شود.

** تپه صبا این بار میزبان نادر طالب زاده

اگر می‌خواهید سری به برنامه جدید نادرطالب زاده بزنید، باید از تپه صبا واقع در سازمان صداوسیما و کنار استخرهای روی تپه عبور کرده و به استودیوی کوچکی برسید که یاس نام دارد.

** ادامه گفت‌وگوهای صریح طالب زاده در برنامه «57»

نادر طالب زاده که پیش از این در برنامه‌های «راز» و «عصر» به بررسی اتفاقات روز دنیا می پرداخت و آنها را با حضور کارشناسی در همان زمینه بررسی می کرد، این روزها برنامه ای جدید را با نام 57 در دست تولید دارد که در ادامه همان دو برنامه قبلی وی است. برنامه تلویزیونی«57» کاری از گروه برنامه های تلویزیونی مرکز بسیج رسانه ملی است که نادر طالب زاده اجرا و سردبیری آن را بر عهده دارد و با همکاری شبکه پنج سیما تولید و پخش می‌شود. در این برنامه شاهد گفت‌وگوهای صریح نادر طالب‌زاده با چهره‌های شاخص فرهنگی و اجتماعی متناسب با مضمون و مسأله برنامه هستیم. همچنین بخش‌هایی از برنامه با حضور و مشارکت جوانان و نوجوانان درباره مسائل اساسی کشور و انقلاب اسلامی همراه است.

** تاریکی همه جا را فرا گرفته

دکور خالی است و نور هم خاموش، همه جا تاریک شده و باید منتظر باشید تا طالب زاده و مهمان ها پا به استودیو بگذارند تا چراغ ها روشن شود. همچنین تصویربرداران محل قرار گرفتن دوربین ها را چک کرده و صدابردار صدای دوربین ها را امتحان می‌کند.

** روالی که طالب زاده ادامه می‌دهد

طالب زاده وارد استودیو می شود و به همراه برگه هایی که در دست دارد بعد از احوالپرسی با عوامل روی صندلی نارنجی خود می نشیند و مدتی بدون حرف و در سکوت همان برگه ها را مطالعه می کند. مشخص می شود که او اطلاعاتی که برای برنامه امروز نیاز دارد را روی این برگه ها نوشته است. طالب زاده هیچگاه برای اجرای برنامه‌هایش گریم نمی کند و در این برنامه هم این روال را ادامه می دهد.

** «57» با رنگ آجری شروع می‌شود

به دلیل تقارن فصل پاییز با زمان پخش این برنامه طراح دکور بهترین رنگ را برای دکور «57» آجری دانسته، بالاخص درخت‌های طلایی با شاخه هایی که گویی سر به فلک کشیده اند و در این دکور بیشتر به چشم می‌آیند.

** مهمان‌ها روی تنه درخت می‌نشینند

مهمان ها کم کم وارد می شوند، مهمان اصلی فردی است که روبروی طالب زاده می نشیند و در این قسمت قرار است حسین شیخ الاسلام تا دقایقی دیگر مقابل مجری برنامه «57» بنشیند. تعدادی دیگر که حدود 10( سه نفر مرد و مابقی خانم) هستند به صورت پراکنده روی صندلی های زرد و نارنجی که تکیه گاه ندارد و بیشتر شبیه به تنه درخت است می‌نشینند.

** طراحی ساده لوگوی برنامه

زمین دکور مشکی است و اگر کثیف باشد در تصویر به وضوح پیدا است، به همین خاطر یکی از عوامل تدارکات زمین را طی می‌کشد تا برق بیفتد. میز بزرگی در مقابل طالب زاده و مهمان قرار دارد که روی پایه آن عدد 57 به چشم می خورد. روی ستون و در حاشیه میز، لامپ ال ای دی روشن است. برای طراحی لوگوی برنامه ساده ترین طرح را انتخاب کردند و آنهم همان عدد 57 است.

** نکاتی که یادداشت می‌شود

هر کدام از مهمان ها با در دست داشتن یک برگه و خودکار مشغول نگارش نکاتی هستند که در خلال صحبت‌های مجری و مهمان به ذهنشان می رسد. دو لیوان رنگی روی میز مقابل طالب زاده و مهمانش می گذارند که یکی قرمز و دیگری آبی است.

** پخش مصاحبه قبل از شروع برنامه

همه چیز برای شروع آماده است که طالب زاده بعد از صحبت هایش با مهمانی که تازه از راه رسیده، می گوید بخشی از آن فیلم مصاحبه ام را پخش کنید تا به همراه ببینیم. همه مشغول تماشای این گفت‌وگو روی پرده بزرگی هستند که پشت مجری قرار دارد.

** تسخیر لانه جاسوسی موضوع این هفته برنامه

طالب زاده سرما خورده و دستمالی در دست دارد که روی میز می گذارد. در این برنامه به دلیل هم زمانی با سیزده آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز، به موضوع تسخیر لانه جاسوسی پرداخته می‌شود و زوایای مختلف آن توسط مجری و مهمان بررسی می شود.

** «تهران 20» هم اینجاست

کمی آنطرف‌تر دکور برنامه «تهران 20» ‌به چشم می‌خورد و هر از گاهی لوگوی تهران 20 و حوالی امروز (برنامه صبحگاهی شبکه پنج) روی ال سی دی پشت مجری دیده می شود. مسئول تصویر، بالاخره عکس لوگوی برنامه «57» را پیدا کرده و آن را روی ال سی دی می‌اندازد.

** احاطه مهمان‌ها روی موضوع مورد بحث

این برنامه نیز همانند سایر برنامه‌های تلویزیونی اتاق فکری دارد که با حضور مجری، کارشناس و مهمان ها تشکیل می شود و طی آن با مهمان ها صحبت کرده که خام روی آنتن نروند و به موضوع احاطه داشته باشند.

** قطعی صدا که به موقع درست می‌شود

ال سی دی نسبتا بزرگ در سمت چپ دکور قرار گرفته شده که هر آنچه قرار است مخاطب تلویزیونی ببیند را در آنجا نمایش می دهد. بعد از پخش گفت‌وگو، طالب زاده نکته هایی را به تهیه کننده و کارگردان می گوید و صدابردار در همین حین متوجه قطع بودن صدای او می شود و کنارش رفته و میکروفون او را درست می کند. در فواصل بحث هر از گاهی طالب زاده عینک خود را درآورده و روی میز می گذارد.

** صحبت‌هایی درباره تسخیر لانه جاسوسی

در فواصل بحث بین طالب زاده و شیخ الاسلام، مهمان می‌گوید: یکی از دلایل اهمیت سیزده آبان سخنرانی امام در رد کاپیتولاسیون است. سال 1357 دانشجویان تظاهراتی می کنند که به گلوله بسته می شوند. اما 13 آبان از روز تسخیز لانه جاسوسی شروع نمی شود و از ماجرای کاپیتولاسیون شروع می شود و همین می شود تا کودتای 28 مرداد سال 1332 در سال 57 نیز تکرار شود.

** پخش گفت‌وگوی بویل در استودیو

طالب زاده به کارگردان می گوید بعد از اینکه شروع به صحبت کردیم و زمانی که وقتش رسید به شما می گویم که در خلال صحبت‌هایمان قسمت سوم گفت‌وگوی دکتر بویل را پخش کنید. او برداشت خود را از حرف های بویل اینگونه بیان می کند: او می گفت در همان زمان ایران باید برای این موضوع اقدام می کرد که این کار را انجام نداد. شیخ الاسلام پاسخ می‌دهد: اعتقاد ما این بود که ساختار بین المللی، ساختار استکبار ساخته است و آمریکایی ها در شورای امنیت، دادگاه لاحه و ... نظر خودشان را عملی می کنند. الان می بینیم که از نظر سیاسی آمریکا هر جنایتی می کند و هر قراردادی می بندد خودش آن را قبول ندارد. وی می گوید قانون بین المللی برای کشورها است نه برای دولت ها. همچنین باید از آنها که خط امام را خوب متوجه می‌شوند پرسید که نظر امام خمینی (ره) در آن زمان چه بوده است؟

** پیدا شدن گفت‌وگو بعد از چند دقیقه

طالب زاده می خواهد تا بخشی از گفت‌وگویش با بویل را در ادامه صحبت هایشان با شیخ الاسلام پخش کنند اما به این دلیل که مسئول این گفت‌وگوها در استودیو حضور ندارد، دسترسی به بخشی از مصاحبه که مورد نیاز مجری کمی زمانبر است.

** وقایعی که با رسانه مجهول نمی‌مانند

مهمان می ‌گوید: چرا ماموری که شکنجه درس می دهد به عنوان مامور به ایران آمده و هرکاری که می خواهد انجام می دهد؟ و طالب زاده در پاسخ بیان می کند: مطلبی که گفتید ثابت می کند چقدر ما کارهای انجام نشده داریم. اگر رسانه این موضوع ها را از گرد و خاک تاریخ درنیاورد، همچنان مجهول می مانند. همه حتی خبرنگار cnn فکر می کنند که ایران در این زمینه قانون شکنی کرده و حق با آمریکایی ها است.

مجری در پایان برنامه با اشاره به اینکه این برنامه ادامه خواهد داشت، تا دلیل تسخیر را متوجه شویم، برنامه را به پایان می رساند و به درخواست کارگردان تلویزیونی خداحافظی مجری دوباره تکرار می شود. بعد از خداحافظی با دوربین عوامل عکس دسته جمعی می گیرند و لوح تقدیر برنامه از مهمان روی میز قرار می گیرد تا در عکس باشد.

** طالب زاده: بازپخش‌های «57» بسیار مهم است/ «57» زنده می‌شود

«نادر طالب زاده» مجری این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: به لطف خداوند یکسال است که حالم بهتر از قبل شده است. کمی برای راه رفتن مشکل دارم اما تنفسم بهتر از گذشته شده و شب ها می توانم راحت بخوابم. با داروهایی که مصرف می کنم بهترم و از 11 ماه پیش که در سی سی یو بودم دیگر به این بخش نرفتم و با ملاحظاتی که زیر نظر پزشک است بهتر هستم.

وی با اشاره به ظهور برنامه «57» گفت: تولید این برنامه بر اساس پیشنهاد بسیج سازمان صدا و سیما بود و چون جوان های خوب و فعال و پویایی هستند با آنها کار می کنم. برنامه اصلی و تخصصی من «عصر» در شبکه افق است، اما در این برنامه که مناسبتی است می توانم به موضوعاتی بپردازم که در عصر فرصت نمی شود دو سه برنامه پشت سر هم به آنها بپردازم و به همین خاطر تولید این برنامه را پذیرفتم.

** به شبکه پنج کوچ نکردم

این تهیه کننده درباره کوچ خود از شبکه افق به شبکه پنج سیما نیز عنوان داشت: نه کوچ نکردم بلکه درخواست سازمان بسیج بود و همیشه این ارگان برای من محترم و خاص است. این گروه در هر جا برای من احترام خاصی دارند و این بار هم در رسانه از من تولید چنین برنامه ای را درخواست کردند. آنها از من خواستند تا برای مناسبت دهه فجر و در این برنامه نیز تسخیر لانه جاسوسی که خودم به عنوان شاهد عینی در سال 58 فیلمی را در این زمینه برای تلویزیون ساختم، برنامه ای بسازم. در اینجا هم می توانم دو ماه یکبار کمکی کنم و حضورم در این برنامه در واقع مکمل خط اصلی خودم در برنامه عصر است.

این تهیه کننده همچنین درباره تفاوت میان برنامه «عصر» و «57» بیان داشت: تفاوتی که این دو برنامه با یکدیگر دارند این است که در عصر می توانم بخشی از برنامه که به زبان انگلیسی است را ترجمه کنم و مخاطب هم می تواند تاملی در این باره داشته باشد و استقبال می کند. البته برنامه 57 هم زنده نیست و تا اینجا توانستیم آن را ترجمه و دوبله کنیم. اما به احتمال فراوان و به دلیل کمبود وقت از سری بعد در بخش گفت‌وگوها به صورت زنده برنامه را روی آنتن خواهیم برد.

طالب زاده ادامه داد: سیستم برنامه عصر گفتمان سازی است و در بخش خارجی قطعا زمان بیشتری می گیرد به این دلیل که یکبار گفت‌وگو می شود و یکبار هم ترجمه شده و بعد دوبله می شود. اگر یادتان باشد در برنامه «راز» طی پنج شش سال من ترجمه همزمان می کردم که معایبی هم دارد و خیلی از مفاهیم از دست می رود و برای ما خیلی مهم بود که مخاطب کاملا متوجه شود که با چه کسی و درباره چه موضوعی صحبت می کنیم و زمینه هایش چیست که در برنامه عصر هم این اتفاق می افتد.

وی درباره شباهت «عصر» و «57» بیان داشت: به هر حال خودمان داریم هر دوی این برنامه ها را می سازیم و ادا هم نداریم که این برنامه یک چیز دیگه است. در عصر درباره تغییر در زمان بحث می کنیم و موضوعات مختلف داخلی و خارجی که باید روی آنها کار شود. برای اولین بار در «عصر» موضوع یمن و روسیه را به طور مفصل کار کردیم و در 120 برنامه درباره سیاهپوست های آمریکایی صحبت کردیم که هنوز هم ادامه دارد و مسائل مختلف دیگری که قرار است در آینده درباره آنها صحبت کنیم.

طالب زاده در ادامه گفت: «عصر» برنامه روتین من است و مخاطب خاص خودش را دارد و چندین بار از شبکه افق بازپخش می شود و همچنین شبکه یک و مردم آن را شناختند و از بازخوردهایشان اینها را متوجه می شوم.

** «57» سال تغییر و تحول است

وی درباره انتخاب نام این برنامه و تقارن آن با سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز بیان داشت: 57 سال تغییر و تحول است مثل نام عصر که تحولی در زمان است، معتقدم در اینجا هم 57 نام دیگری برای عصر است. 57 سالی است که همه چیز برای ایران و خارج از کشور برای همیشه عوض می شود. اگر الان همه دنیا نمی دانند که چرا ترامپ رئیس جمهور شده است، می توانند به سال 57 برگردند و با ردیابی و چسباندن نقطه ها به یکدیگر جواب سوال را دریافت کنند و متوجه شوند که چرا ما می گوییم مرگ بر آمریکا! چرا وضع آمریکا این است ،‌چرا آمام به آمریکا می گویند شیطان بزرگ یا اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند یا انقلاب مستضعفین و یا تمام چیزهایی که منطق آن روشن می شود. حتی تمام کم کاری هایمان هم با این عنوان جواب داده می شود و ببینیم که در سال 57 چه شعارهایی دادیم و الان کجا هستیم. بخشی از قشر مرفه از مسئولین بودند از کجا این ثروت را بدست آوردند؟ اینها را باید ردیابی کرد تا بنیه اولیه انقلاب اسلامی سال 57 از دست نرود و تمامی اینها به زمانی برمی گردد که همه چیز عوض شود.

** تلویزیون ایران رقیب سرسخت خارجی دارد

مجری برنامه «راز» با اشاره به اینکه «57» تا به حال توانسته مخاطب هایش را جذب کند، گفت: این برنامه به تازگی کارش را شروع کرده و فعلا مخاطبین به طور تصادفی آن را می بینند. چراکه تلویزیون در خارج از ایران رقیب سرسختی پیدا کرده است و همه برنامه ها به فارسی دوبله شده است و این مختص یک یا دو کانال هم نیست و سی کانال علیه ایران به همین شکل است. در صورتی مخاطب پای برنامه های تلویزیونی می نشیند که حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد مثل همین برنامه امروز ما،‌ با افرادی صحبت کرده یا موضوعاتی انتخاب کنند که هر کسی نتواند درباره آن برنامه بسازد، البته با تبلیغات خوب دیده می شود.

** تولید برنامه برای حمایت از افغان‌ها

وی در ادامه اشاره ای به حمایت از افغان ها کرد و افزود: در حال حاضر خیلی دوست داریم درباره افغان های مقیم ایران برنامه ای بسازیم. افغانی ها زمانیکه از ایران به آلمان می روند بعد از سه سال شهروند آلمانی می شوند و می توانند مغازه بگیرند اما در ایران که همه مسلمان هستیم همین افغان ها بعد از چهل سال زندگی هنوز شناسنامه ندارند و این یک نوع عقب افتادگی است و ما نباید قانون رضا شاه را درباره مهاجرین استفاده کنیم. امام خمینی مهاجرین را به ایران دعوت کرد و ما به این دلیل که مردم نژادپرستی هستیم نمی خواهیم حضور افغان ها در کشور ایران بپذیریم. دوست دارم که در برنامه عصر چند برنامه را با همین موضوع برویم و بگویم که این عقب افتادگی است و نباید صبر کنیم تا من و تو ما را مورد تمسخر قرار دهد و ما آیینه ای جلوی شما می گذاریم که بدانید وظیفه انسانی تان را انجام ندادید.

** حضور نسلی جدید در برنامه انقلابی

طالب زاده درباره حضور مردم در این برنامه افزود: این طرح ایده آقای جوهرچی تهیه کننده برنامه بود که تعدادی دانشجو بنشینند و درباره موضوع مورد بحث گفت‌وگو کنند. از این نظر خوب است چراکه اغلب اینها از نسلی هستند که در سال 57 هنوز متولد نشده بودند و اینها می‌نشینند و صحبت‌های ما که متولد دهه 30 هستیم را گوش می دهند. این بخش یکنوع امتحان است و معتقدم در برخی اوقات خوب جواب می دهد و آنها به عبارتی نماینده مخاطبان هستند. تغییر نسل را در این فرمت به خوبی می توان دید. زمانیکه این پیشنهاد از سمت جوهرچی مطرح شد در ابتدا گفتم چند برنامه را به این شکل پیش رویم و اگر خوب شد ادامه می دهیم.

وی با اشاره به همسو بودن این دو برنامه گفت: بله، 57 و عصر با یکدیگر همسو هستند و ما در راز هم همین روند را داشتیم و همه این برنامه ها در یک خط هستند، اما ظاهرا تغییری در فرمت و موضوع داریم. همان افراد، نگاه ها و اعتقادهایشان در اینجا هم هستند و ما بر اساس آنها جلو می رویم. یکی از اهداف ما اصلاحگری است و دیگری آگاهی دادن به مردم درباره مسائلی است که سایر شبکه ها به آن نمی پردازند. آنها کارشناس و فیلسوف روسی را نمی آورند اما ما این کار را بارها انجام داده ایم. اینها مهمان های افق نو و جشنواره عمار هستند. افق نو محل اتصال ما به جهان متفکر و همسو با آدم های حقیقت جو. این افراد را به ایران می آوریم و این سه ارتباطی با یکدیگر دارند.

** توقع دارم تا برنامه به خوبی دیده شود

وی درباره بازپخش 57 نیز گفت: مدیر شبکه باید در این باره تصمیم بگیرد. برای مثال همین دانستن توضیحاتی که بویل در این برنامه به مخاطبان ما ارائه داد، برای همه مردم ایران ضروری است و اصلا خوب نیست که چنین برنامه ای فقط یکبار پخش شود و من این توقع را دارم که این برنامه بازپخش های خوبی داشته باشد. حتی این را هم باید بگویم که در برخی شبکه ها تا مدتی کار می کنم و اگر ببینم اتفاقی که مدنظرم است نیفتاده از برنامه بیرون می‌آیم. ما در برنامه 57 موضوعات مهمی را بررسی می کنیم و کارشناسان خوبی هم می آوریم و از طرفی هم ادامه برنامه عصر است، پس این توقع دیده شدن را دارم و باید برخی از قسمت های این برنامه که ضرورت دارد بازپخش شوند.

مجری این برنامه در پایان گفت: هنوز نمی دانم که ضبط سری دوم تا چه زمانی ادامه دارد. بعد از اربعین یکسری برنامه داریم باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد و همه اینها قطعی نیست. اما این را می دانیم که مقطع مهم بعدی برای ما دهه فجر است.

** مهمانی که روال برنامه را تغییر می‌دهد

اما اینجا پایان برنامه نیست و باید بخش‌هایی که مربوط به حضور مهمان های دیگر است تصویربرداری شود. طالب زاده و شیخ الاسلام از استودیو خارج می شوند و خانم ها و آقایان همانطور که نشسته اند شروع به صحبت می کنند. روال برنامه به گونه ای است که در تصویربرداری بین صحبت های مجری و مهمان، با پخش ووله ای مجری تغییر می کند و حسین اسدی با حضار به گفت‌وگو می نشیند. اما امروز به دلیل عجله ای که حسین شیخ الاسلام برای رفتن دارد، باید تمامی بخش های مربوط به او ضبط شود و بعد بخش مربوط به حضار مقابل دوربین رود.

** لطفا خانم‌ها هم صحبت کنند!

دو صندلی که در بخش قبلی برای طالب زاده زاده و مهمانش گذاشته بودند، برداشته می شود و یک صندلی دقیقا پشت میز قرار می گیرد و حسین اسدی پشت آن نشسته و بحث را آغاز می کند. کارگردان تلویزیونی کات می دهد و خطاب به مهمانان می گوید لطفا خانم ها هم صحبت کنند! او که از کم حرفی خانم های مهمان ناراحت شده به آنها می گوید چرا صحبت نمی کنید؟ و تعدادی از خانم ها که از طریق انجمن تحکیم وحدت به این برنامه آمده اند از کمبود زمان گلایه دارند و نظرات خود را بیان می کنند، آنها می گویند مدیریت زمان خوب نبود تا بتوانیم به خوبی و همگی در بحث ها شرکت کنیم.

به گزارش فارس، «57» قرار است در فصول مختلف در هنگامه مناسبت‌های تاریخ معاصر ایران، تحولات جهان اسلام و مضامین ویژه انقلاب اسلامی مانند نقد نظام سلطه در 13 آبان، نهضت‌های آزادیبخش در هفته بسیج، مسأله نهاد دانشگاه در ایران در 16 آذر، هفته هنر انقلاب در سالگرد شهادت آوینی، و مضامینی چون آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد درونزا و برونگرا و... تولید شود.

فصل اول برنامه تلویزیونی«57» به تهیه کنندگی رضا جوهرچی برای هفته دفاع مقدس طراحی شده است و از ساعت 20 روزجمعه 31 شهریور ماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس از شبکه پنج سیما بر روی آنتن می رود، این برنامه به شکل تولیدی و در«57» دقیقه آماده پخش می‌شود. عنوان فصل اول برنامه «رویش در آتش» نام دارد. این فصل شامل دو بخش مسائل نظامی و سیاسی و بخش فرهنگ و هنر دفاع مقدس می‌شود.

منبع:‌فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده امروز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان خراسان جنوبی که برای بررسی خسارت‌های سیل زیرکوه برگزار شد به خبرنگاران گفت: بیشترین خسارت سیل به بخش راه‌ها، کشاورزی و واحدهای مسکونی شهرستان زیرکوه بوده است.

به گفته وی از روز اول سیل امدادرسانی و ارسال ماشین‌آلات انجام شد و خدمت‌رسانی و رفع مشکلات موجود در دستور کلر قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه در همه شهرستان‌های استان بارندگی داشتیم اما در زیرکوه به خاطر وضعیت بحرانی خساراتی وارد شد و در بقیه شهرستان‌ها مشکل خاصی وجود نداشت.

عباس زاده تاکید کرد: شرایط اضطراری و بحرانی زیرکوه تا ۲۶ اردیبهشت ماه تمدید شد و همه دستگاه‌ها تا این تاریخ باید حضورشان در مناطق سیل زده تقویت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر خسارت‌ها از لحاظ حجم و وسعت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه وارد شده اما از نظر عملیاتی راه‌های شهرستان دچار صدمات جدی شده‌اند و تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ایمنی اولیه تأمین شود.

معاون استاندار افزود: راه‌ها که از بین رفته باید، بازسازی شوند و حدود ۴۴ واحد مسکونی خسارت دیده‌اند که ۱۱ واحد آن باید مجدد احداث شود.

عباس زاده تصریح کرد: بعضی از بندهای خاکی پر آب شده‌اند و در بارش اول در پنجم اردیبهشت چند بند خاکی شکست که به دلیل هشدار قبل از سیل و این که روستای نوده زیرکوه به موقع تخلیه شد، خسارت جانی بر اثر سیل نداشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم بعضی از بندهای خاکی سرریز شده و احتمال شکسته شدن آنها وجود دارد که باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از شرایط بحرانی در این خصوص انجام شود.

عباس زاده با بیان این که ۱۳۷ دانش‌آموز زیرکوه از کنکور جا ماندند گفت: پیگیری‌های استاندار منجر به قول مساعد سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری آزمون مجدد شد که تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز امدادرسانی در زیرکوه تا زمان پایداری شرایط باید ادامه داشته باشد، ادامه داد: حضور ماشین‌آلات با بهره‌گیری از نیروی انسانی کافی باید به خوبی مدیریت شود تا بتوانیم راه‌ها را ترمیم و مشکلات اولیه آنها را رفع کنیم.

به گفته وی شش دستگاه کمپرسی و دو کفی برای تسریع عملیات ترمیم راه‌ها بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران باید در اختیار اداره کل راهداری استان قرار گیرد و باید تیم ویژه‌ای برای ترمیم خسارت به خصوص در بخش قنوات تشکیل شود

کد خبر 6091381

دیگر خبرها

  • رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند