Web Analytics Made Easy - Statcounter

 امتداد نیوز ، گروه استان‌ها – جواد قنبری: داستان پیاده روی اربعین موضوعی است که این روزها فقط متعلق به شیعیان نیست و این سفر، تنها سفر شیعیان نیست و حتی فقط متعلق به مسلمانان هم نیست بلکه امروز دیگر زیارت اربعین مختص به همه آزادگان جهان است، آن چنان که امام حسین(ع) در محرم سال ۶۱ هجری قمری همه را از جمله «وهب» و «زهیر» را فراخواندند و با خودشان همراه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما داستان دلدادگی به اهل بیت (ع) چند سالی است که در پایتخت وحدت ایران اسلامی رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است و مردمان شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان دوشادوش یکدیگر به پذیرایی از زائرین مظلوم پاکستانی اربعین می پردازند.

ورود این زائرین عزیز در چند سال اخیر حال و هوای خاصی را در استان ایجاد کرده و دشمنان وحدت مسلمین که روزگاری شرکت اهل سنت در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین برای آن ها غیرقابل تحمل بود امروز شاهد این هستند که برادران شیعه و سنی سیستانی و بلوچستانی در کنار یکدیگر از زائران پاکستانی اربعین پذیرایی می کنند و به این خدمت خود افتخار هم می کنند.

حضور زائرین پاکستانی فرهنگ اربعین را در استان منتشر کرده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با امتداد نیوز، اظهار داشت: در زیارت اربعین دو پیام وجود دارد که یکی مبارزه با جهل است که هدف قیام امام حسین (ع) بود و دومی نجات و هدایت جامعه بشری است.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی افزود: زیارت اربعین، امروز ظرفیت های فراوانی را برای امت اسلامی بوجود آورده که باید از آنها به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به میزبانی مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان از زائران پاکستانی افزود: در ابتدا باید از تمامی تلاش های مردمی که جهت استقبال و پذیرایی از زوار خارجی انجام شده تشکر و قدردانی کنم.

 چند سالی است که با حضور زوار عزیز خارجی در استان فرهنگ اربعین در سیستان و بلوچستان انتشار یافته است

وی ادامه داد: در واقع چند سالی است که با حضور زوار عزیز خارجی در استان فرهنگ اربعین در سیستان و بلوچستان انتشار یافته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: از همین رو این اداره کل هم سعی کرده تا با اعزام مبلغینی که به زبان «اردو» آشنایی دارند بخشی از نیازهای دینی این زائرین گرامی را برآورده کند.

وی تصریح کرد: دنبال کردن نگاه تقریبی در این ایام با استفاده از ظرفیت مبلغان و در قالب نشست‌های اقشار تاثیرگذار و با موضوع شخصیت پیامبر گرامی اسلام(ص) از دیگر برنامه های دهه پایانی ماه صفر است.

البته صحبت کردن از وحدت شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان موضوع جدیدی نیست زیرا مردمان مرزدار این استان سال ها است که برای پاسداری از این آب و خاک مردانه تاپای جان خود ایستاده اند اما نکته قابل توجه پذیرایی از زوار اربعین در استان سیستان و بلوچستان این است که از آن جایی که محل ورود این زائرین عزیز از پایانه مرزی «میرجاوه» است همه بزرگان طوایف و قبایل و همچنین مردان، زنان و جوانان اهل سنت عزیز این منطقه دوشادوش برادران اهل تشیع خود تمام تلاش خود برای پذیرایی از این میهمانان گرامی را به کار بسته اند.

راه اندازی دو موکب از سوی اهل سنت برای استقبال از زائران پاکستانی

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با امتداد نیوز، اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۰۸ زائر پاکستانی اربعین از مرز میرجاوه وارد استان شدند پیش بینی می‌شد که امسال با افزایش ۳۰ درصدی این تعداد به ۳۰ هزار نفر برسد.

سرهنگ محمد ناظری افزود: اما با توجه به استقبال زائران عزیز طبق آخرین آمار از ابتدای آبان ماه تا کنون ۳۳ هزار و ۶۸۱ زائر حسینی از کشور پاکستان و از طریق مرز میرجاوه وارد استان سیستان و بلوچستان شدند.

وی ادامه داد: با توجه به این حجم از زوار، اهل سنت مهمان نواز استان سیستان و بلوچستان امسال به طور جدی‌تر در بحث استقبال از زوار پاکستانی ورود پیدا کرده اند به طوری که هم اینک یک موکب در منطقه «نصرت آباد» و یکی در منطقه «سفید آبه» توسط اهل سنت راه اندازی شده است.

وی گفت: البته علاوه بر راه اندازی این موکب ها برادران اهل سنت ما اعم از بزرگان طوایف و قبایل و همینطور جوانان و بسیجیان عزیز در تمام مسیر حرکت در کنار دیگر خادمین مردمی حضور فعالانه ای داشته اند.

وی با بیان اینکه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز به طور کامل آماده ارائه خدمات است، خاطر نشان کرد:  با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی کشور پاکستان به کشور عراق است میزبانی از این زائرین عزیز فرصتی مغتنم برای مردم استان است.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مردم و بسیجیان استان به منظور تکریم و پذیرایی از زوار حسینی همچنان در محل پایانه مرزی میرجاوه با اشتیاق مشغول خدمات رسانی به زوار هستند.

 وی با بیان اینکه انتقال زائرین در مسیر میرجاوه تا زاهدان رایگان است، خاطرنشان کرد: زوار پاکستانی بعد از استراحت در موکب «میرجاوه» به زائرسرای امام رضا(ع) منتقل می شوند.

شیعه و سنی عاشق امام حسین (ع) هستند

یکی از ریش سفیدان منطقه «تمین» شهرستان میرجاوه در گفت و گو با امتداد نیوز، اظهار داشت: مسلمانان اعم از شیعه و سنی عاشق امام حسین(ع) و اهل البیت(ع) هستند و هیچ کسی نمی تواند این موضوع را انکار کند.

وی افزود: از ابتدای ورود زائرین پاکستانی به خاک کشور عزیزمان ایران عشایر، اقوام و طوایف منطقه در پایانه مرزی میرجاوه حضور دارند.

وی ادامه داد: از همین رو از همان روزهای ابتدایی تاکنون برادران شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان به خدمات رسانی به زائران پاکستانی اربعین می پردازند و در این مسیر از جیب خود نیز هزینه می کنند.

وی با بیان اینکه همه مردم شیعه و سنی استان خدمت به زائران پاکستانی را وظیفه خود می دانند، خاطر نشان کرد: آمریکا، اسرائیل و مزدوران آن ها به دنبال ایجاد اختلاف در بین اقوام، طوایف و مذاهب اسلامی است اما آنان باید بدانند که هیچ اختلافی بین ما وجود ندارد.

حضور شیعه و سنی در نقطه صفر مرزی و خدمت رسانی به زائران پاکستانی پیام وحدت، انسجام، دوستی و حمایت از ولایت فقیه را به گوش جهانیان می رساند

این معتمد اهل سنت تصریح کرد: حضور شیعه و سنی در نقطه صفر مرزی و خدمت رسانی به زائران پاکستانی پیام وحدت، انسجام، دوستی و حمایت از ولایت فقیه را به گوش جهانیان می رساند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در حاشیه بازدید از روند خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی در مرز میرجاوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همدلی و انسجام مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان در پذیرایی از زائران پاکستانی اربعین بی‌نظیر است.

سردار نعمان غلامی افزود: روند خدمت‌رسانی مردم سیستان و بلوچستان به زائران پاکستانی اعم از شیعه و سنی چیزی جز عشق و دلدادگی مردم به اهل بیت(ع) نیست.

انسجام مردم شیعه سنی سیستان و بلوچستان در پذیرایی از زائران پاکستانی بی‌نظیر است

 وی با تاکید بر اینکه این مردم در عمل نشان دادند که دلدادگی به اهل بیت(ع) قومیت نمی‌شناسد، ادامه داد: هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان یک نعمت است چرا که توفیق و افتخار میزبانی و پذیرایی از زائران پاکستانی اربعین حسینی را نصیب مردم این استان کرده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز ما در این استان شاهد یک اقدام فرهنگی بزرگ هستیم که مردم عاشقانه و با جان و دل پای کار خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) هستند.

در مجموع آن چیزی که واضح است این است که مغناطیس زیارت اربعین این روزها دیگر دین و مذهب و قومیت نمی شناسد و حالا دیگر جاذبه آن از مرزهای اسلام هم فراتر رفته و همه آزادگان جهان را به خود جذب می کند.

true برچسب ها : اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اعزام زائران عیسی بزمانی مشهد true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات رخ داده سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه گفت: گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم هستند صادر شود تا شاهد بروز ازدحام جمعیت در چذابه نباشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در نشست ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: امروز کمیته‌های ذیل ستاد اربعین به تشریح گزارش کارهای صورت گرفته پرداختند؛ خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم انجام تمهیدات لازم به همین منوال تداوم داشته باشد.

وی افزود: مباحث اصلی در جلسه امروز در رابطه با حمل و نقل بود با این هدف که زائران بتوانند با سهولت تردد کنند. در بخش راه‌آهن نیاز است در مسیر خرمشهر تا شلمچه ریل باس فراهم شود. همچنین از خرمشهر تا اهواز در زمینه حمل و نقل شرایط باید بهتر شود.

حسینی‌محراب ادامه داد: یکی از پروژه‌های اصلی استان چهار بانده کردن پنجاه کیلومتر از جاده اهواز به خرمشهر است. خوشبختانه بودجه‌های اولیه برای آن در نظر گرفته شده است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بناست امسال به میزان ده کیلومتر از هر دو سوی جاده (جمعا 20 کیلومتر) تعریض و آسفالت شود.

استاندار خوزستان افزود: پیمانکار آن هم در حال حاضر مشغول به کار است اگر چه در سالهای گذشته روند کار با کندی همراه بوده است امیدواریم این مسیر که از شاهراه‌های اصلی ما در اربعین است توسط مسئولان وزارت راه به عنوان یک پروژه ملی با جدیت دنبال شود.

رییس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در مسیر طریق الحسین که در واقع جاده اهواز تا چذابه است دو تا سه موضوع باقیمانده است. یک مورد پل حمیدیه است که پیمانکار در حال ساخت آن است. البته این پل برای استفاده زائران به امسال نخواهد رسید. اما امیدواریم کار ساخت آن به سرعت انجام شود.

حسینی محراب افزود: موضوع دیگر پل کمربندی سوسنگرد است که به رفع ترافیک کمک شایانی میکند که در دست پیگیری است. مسأله سوم نیز پل سابله است که ساخته شده است اما جاده منتهی به دو سوی پل باید آسفالت شود که در اربعین مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: بحث حمل و نقل زائران از مبادی ورودی به استان بسیار حائز اهمیت است که دنبال این هستیم که با تامین اتوبوس، هواپیما و قطار به میزان لازم امکانات مناسبی در اختیار زائران قرار گیرد همچنین بناست برای آن دسته از افرادی که با وسایل شخصی مراجعه می‌کنند چهل هکتار زمین به پارکینگ شلمچه الحاق شود و امیدواریم تسهیلات خوبی همچون سال گذشته برای پارکینگ ها تدارک دیده شود.

حسینی‌محراب گفت: حدود هزار موکب در استان و تعدادی نیز در آن سوی مرز به زائران خدمت رسانی میکنند که از فضل و کرامت این عزیزان صمیمانه قدردانی می‌کنیم و انشاالله با کمترین موانع مستقر شوند و بتوانند به زائران خدمت‌رسانی کنند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: مباحث مربوط به آب شرب و ذخیره آن در مخازن شلمچه و چذابه مطرح شد. مخزن آب شرب در چذابه حدود 80 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد و چذابه آب پایداری داشته باشد. در شلمچه خوشبختانه مسئله آب شرب پایدار حل شده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در زمینه اتباع خارجی مرز چذابه مشخص شده ‌و در تلاش هستیم مشکلاتی که سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه و پادگان ثامن الائمه (ع) رخ داد رفع شود به این صورت که گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم است صادر شود تا شاهد بروز ازدحام در چذابه نباشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیران و دست‌اندرکاران در بخش امنیت، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اورژانس و هلال احمر کارهای خوبی انجام داده‌اند از جمله اینکه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خوبی در مسیر و در دو پایانه مرزی مستقر کردند و امیدواریم با کمکی که ارتش، سپاه و نیروهای مسلح دارند بتوانیم به بهترین شکل این رویداد بزرگ را اجرا کنیم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فیلم| عزاداری شهرستان‌های اصفهان در سوگ شهادت رئیس مذهب شیعه
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند
  • لرستان؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • بیست و پنجم شوال، سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • یک جوان چینی به مذهب شیعه مشرف شد
  • دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین