Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - آزادی منطقه الرمانه در استان الانبار؛ دیدار مقتدا صدر با نخست وزیر عراق؛ اربیل ناگزیر از توافق با بغداد؛ توافق اصولی برای صادرات نفت کرکوک به ایران؛ تبلیغات حزب دمکرات برای ناامن کردن کرکوک؛ ربوده شدن چهار کارمند شرکت دولتی نفت در کرکوک؛ انتقاد مرجعیت عراق از معدود تلاش های فرقه گرایانه در مراسم زیارت اربعین؛ و خنثی سازی حمله تروریستی داعش به زائران حسینی در کربلا؛ از تازه ترین خبرهای مهم روز شنبه عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** فرمانده عملیات عراق شنبه شب ضمن اعلام آزادی کامل منطقه الرمانه استان الانبار در غرب عراق، از ورود یگان های نظامی عراقی به مرزهای غربی این کشور با سوریه خبر داد.
یگان های فرماندهی عملیات الجزیره متشکل از سپاه هفتم پیاده نظام و سپاه زرهی هشتم زرهی و نیروهای بسیج عشایر از رود فرات گذشتند و پل الرمانه و این منطقه را به صورت کامل به کنترل خود درآوردند.

** مقتدا صدر رهبر جریان صدر بعد از ظهر شنبه با حیدر العبادی نخست وزیر عراق در یک نشست پشت درهای بسته در کربلای معلی دیدار و تحولات امنیتی و سیاسی عراق را بررسی کردند.
العبادی امروز برای سرکشی از اوضاع کربلا عازم این شهر شد و با شیخ مهدی الکربلایی امام جمعه موقت و نماینده آیت الله سیستانی در این استان دیدار و گفت وگو کرد.

** رادیو میکس مگاپل (Mix Megapol) یکی از پرشنونده ترین رادیوهای سوئد با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که فردی با استفاده از فرستنده شخصی و ایجاد اختلال در فرکانس این رادیو موفق به پخش تبلیغات گروه تکفیری تروریستی داعش به مدت 30 دقیقه از این رادیو شده است.

** شیرکو جودت رئیس کمیته انرژی و منابع طبیعی و عضو کمیته دارایی در پارلمان کردستان عراق با اشاره به کاهش صادرات نفت منطقه شمال عراق در ماه گذشته، تاکید کرد که درآمدهای نفتی کفاف مشکلات مالی اقلیم کردستان عراق را نمی دهد و تنها راه، توافق با بغداد است.
این مقام کرد عراقی در پارلمان کردستان عراق در گفت وگو با آژانس خبری سلیمانیه نیوز گفت که تشکیلات کردستان عراق پیش از این با فروش 650 هزار بشکه در روز 450 میلیارد دینار (هر 1250 دینار عراقی معادل یک دلار) درآمد داشت و می توانست با آن حقوق کارمندان را پرداخت کند که هم اکنون این رقم به 250 بشکه در روز رسیده است.

** با کنترل شهر کرکوک توسط دولت فدرال عراق بعد از برگزاری همه پرسی یکجانبه در کردستان عراق(در سوم مهرماه)، منابع نفتی این استان از کنترل غیرقانونی تشکیلات اقلیم کردستان عراق خارج شد.

** جبار اللعیبی وزیر نفت عراق دیروز از توافق اصولی میان بغداد و تهران برای صادرات نفت کرکوک در شمال این کشور به ایران خبر داد.
وزارت نفت عراق در بیانیه ای اعلام کرد که توافقی برای صادرات روزانه بین 30 تا 60 هزار بشکه نفت میان دو کشور به امضا رسیده که این میزان قابل افزایش است و صادرات از طریق تانکر از مسیر استان کرمانشاه تا زمان تکمیل لوله انتقال نفت ادامه خواهد یافت.

** سخنگوی الحشدالشعبی در یک کنفرانس خبری که درخصوص حضور و فعالیت های این گروه در مراسم اربعین حسینی برگزار شد، از مردم عراق خواست تا پاسخ اتهام های آمریکایی ها علیه الحشدالشعبی را بدهند که یک نیروی مردمی و از فتوای تاریخی مرجعیت عالی عراق شکل گرفته است.
احمد الاسدی تاکید کرد که آمریکایی ها با طرح چنین اتهام ها و ادعاهایی به دنبال هدف قرار دادن نقاط قوت عراق هستند.

** اتحادیه میهنی کردستان عراق، حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی را متهم کرد که با تبلیغات و جنجال دنبال ناامن کردن کرکوک است.
رسانه های حزب دمکرات کردستان عراق ادعا کردند که امنیت در کرکوک وجود ندارد و هنوز نیروهای وابسته به دولت مرکزی اقدام به تعدی و تخریب و غارت منازل مردم می کنند و همزمان این رسانه ها از محدودیت های شدید نیروهای امنیتی عراق بر نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق خبر دادند به نحوی که نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق حق حمل سلاح در دفاتر و مراکز خود را ندارند.
مسئولین اتحادیه میهنی کردستان عراق ضمن رد این فرافکنی ها، اعلام کردند که شهر در امنیت کامل به سر می برد.

** علی الحسینی نائب رئیس شورای استان منطقه طوز خورماتور به خبرگزاری السومریه نیوز گفت که یک گروه مسلح ظهر دیروز خودروی حامل کارمندان شرکت نفت در جنوب کرکوک را هنگام بازگشت از محل کار خود در میدان نفی جمبور در جنوب کرکوک متوقف و چهار تن از کارکنان شرکت نفت دولتی شمال را با خود بردند.

** سید احمد الصافی نماینده مرجعیت عالی عراق، در خطبه های دیروز نماز جمعه کربلا، تعداد شرکت کنندگان در مراسم امسال اربعین را نزدیک به 14 میلیون تن اعلام کرد و ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران و مسئولان طرح های امنیتی این مراسم؛ در عین حال وجود برخی تلاش های معدود برای ترویج فرقه گرایی و تبلیغ برای افراد و شخصیت ها را در جریان مراسم اربعین مورد نکوهش قرار داد.

** کتائب حزب الله از نیروهای مقاومت اسلامی عراق دیروز با صدور بیانیه ای از کشف و خنثی سازی یک حمله تروریستی گروه تکفیری داعش به زائران اربعین خبر داد.
براساس این بیانیه، نیروهای اطلاعاتی از قصد داعش برای حمله به صف پیاده روی زائران در منطقه ای میان دو استان بابل در شمال غرب و الانبار درغرب کربلا مطلع و بر اساس اطلاعات دریافتی به سرعت وارد عمل شده و سه مخفیگاه تروریست های داعش را کشف و منهدم و تجهیزات مربوط به ساخت بمب های دست ساز و سایر لوازم و تجهیزات مرتبط را ضبط کردند.
پیاده روی میلیونی اربعین امسال تاکنون حادثه امنیتی نداشته است.
خاورم**7074*شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری*
خبرنگار: مینا غفرانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند آزاد شدند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.

عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگیری طالبان و نیروهای امنیتی افغان در نزدیکی مرزهای ایران شهادت 2 مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان