Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > البرز - ایرنا نوشت: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه تولید و اشتغال بایستی همگام با حفظ محیط زیست باشد، گفت: محیط زیست با اشتغال وتوسعه تولید مخالف نیست لیکن شاخص های زیست محیطی باید رعایت شود.

فردین حکیمی با اشاره به اینکه برای رفع موانع تولید در تلاش هستیم، افزود: باید به این نکته توجه داشت که ظرفیت محیط زیست استان البرزدر حدی نیست که بخواهیم هر صنعتی را مستقر کنیم و باید قبول کنیم که منابع آبی منطقه محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه به برنامه های اجرایی محیط زیست استان در سال 96 در چارچوب برنامه اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و بحث حقوق شهروندی اشاره کرد و اظهار داشت: 9 هدف در برنامه هایمان تعریف کرده ایم که هدف اول حفظ، احیاء و بهره برداری پایدار از منابع آب، هوا، خاک و نظارت بر بهره برداری و پیشگیری از منابع آلاینده است.
حکیمی ادامه داد: در بحث پیشگیری از آلودگی هوا توجه ویژه به موضوع آلودگی هوای کلانشهر و پیگیری دستگاه ها از طریق شورای شهر در دستور کار است در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان وظایف محوله به دستگاه های مربوطه ابلاغ می شود.
وی یکی دیگر از برنامه ها برای کاهش آلودگی هوای استان را برگزاری کمیته مقابله با گرد و غبار عنوان کرد و گفت: در هر فصل یا بر حسب ضرورت جلسات آن تشکیل می شود که در این بخش تعهداتی در زمینه اجرای طرح های بیابان زدایی، آبخیزداری، حفاظت خاک، آبخوان داری و...به دستگاه های مربوطه محول می شود و در زمان های مقرر از آن ها در خصوص اجرای این تعهدات گزارش می خواهیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز یکی دیگر از برنامه ها برای کاهش آلودگی هوا را توسعه فضای سبز و کمربند سبز شهری و همچنین احیای باغات رها شده دانست و افزود: خوشبختانه ما در بحث فضای سبز نسبت به سایر وظایفی که به عهده دستگاه ها هست جلوتر هستیم زیرا در تعهداتی که در بحث فضای سبز داشتیم فراتر از آن بوده ایم.

***تاکید بر استقرار صنایع هایتک و سبز
حکیمی در ادامه تاکید بر استقرار صنایع هایتک (صنایع پیشرفته) و سبز در استان برای کاهش آلودگی هوا، گفت: علیرغم اینکه با کمبود منابع آب مواجه است ولی از طرفی ما با توسعه فعالیت های صنعتی مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: برای کمک به حفظ و توسعه اشتغال درخواست های متعددی مبنی بر توسعه فعالیت های صنعتی و شهرک های صنعتی تاکید بر این است که صنایعی که مستقر می شوند صنایع پاک و غیرآلاینده باشند و یا هایتک باشند.
وی یکی دیگر از تاکیدات برای استقرار صنایع جدید را ایجاد صنایع غیرآلاینده عنوان کرد و افزود: در این بخش تاکید بر این است که از منابع آبی پایدار که همان پساب یا فاضلاب تصفیه شده مطابق با استانداردهای محیط زیستی، استفاده شود.

 

46

 

کلید واژه‌ها : استان البرز -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود

ایسنا/فارس استاندار فارس پیشنهاد داد که در راستای شعار سال، تعاونی خیرین استان فارس با همکاری اداره تعاون و در جهت توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیندهای اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

محمدهادی ایمانیه، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود