Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهمترین وعده زمین مانده مسئولان استانی برای سال های متوالی تکمیل کارخانه فرومنگنز است به امید آنکه بدعت "وعده درمانی" به مردم کاهش یابد و مدیران پس از بررسی همه جانبه و به دور از هیجان و شتاب زدگی، از وضعیت پروژه ها اطلاع رسانی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنگ خبر؛ اقتصاد شهرستان بن برمبنای کشاورزی شکل گرفته است و کمتر از پروژه های صنعتی و معدنی بهره برده و همین امر باعث شده تا این شهرستان نتواند در بین شهرهای توسعه یافته استان چهارمحال و بختیاری  قرار گیرد، به همین دلیل احداث و افتتاح این کارخانه می تواند تاثیر بسزایی در توسعه بافت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیکاری و مهاجرت دو  معضل اساسی در شهرستان بن بوده که نه‌تنها با گذشت زمان این وضعیت بهتر نشده بلکه روز به روز شدت یافته و به یکی از معضلات اساسی این شهرستان تبدیل شده است.

نبود صنایع مادر و فراهم نبودن موقعیت های شغلی برای جوانان موجب شده تا  جوانان این شهرستان برای یافتن شغل مناسب به شهرهای بزرگ تر مهاجرت نموده و جمعیت این شهرستان رو به کاهش برود؛ وعده های مختلف مسئولین شهرستانی و استانی نیز تاکنون گره ای از کار باز نکرده و همچنان چشم مردم به راه آمدن صنایع مادر به این شهرستان است.

سالی که "می شود" و "خواهد شد" به دم دستی ترین فعل خبری برخی مدیران استانی مبدل شد تا با جاشنی زمانی از «آینده نزدیک»، وعده هایی را رسانه ای کنند، اما بسیاری از این "می شود" ها محقق نشد!

به گزارش زنگ خبر؛ اشکال و ایرادی که دلایل مختلفی نظیر عدم تخصیص به موقع و کافی اعتبارات تا موانع فنی پروژه های عمرانی در آن دخیل است، اما جای گلایه آنجاست که مسئولان بابت بدقولی های شان نه توضیحی می دهند و حتی بعضا با عدم پاسخگویی به رسانه ها، تلاش دارند چراغ خاموش و بی صدا از کنار وعده شان بگذرند.

  ساخت کارخانه فرومنگنز مهم‌ترین وعده زمین‌مانده مسئولان در بن

مهمترین وعده زمین مانده مسئولان استانی برای سال های متوالی تکمیل کارخانه فرومنگنز است به امید آنکه بدعت "وعده درمانی" به مردم کاهش یابد و مدیران پس از بررسی همه جانبه و به دور از هیجان و شتاب زدگی، از وضعیت پروژه ها اطلاع رسانی کنند.

کارخانه فرومنگنز شهرستان بن ازجمله کارخانه هایی است که با افتتاح آن از آمار مهاجرت و بیکاری در این شهرستان کاسته شده و در اقتصاد مقاومتی نیز نقش بسزایی ایفا می کند.

 


پس از چهار سال از حرف و حدیث آنطور که پیداست ساخت این کارخانه به نصف هم نرسیده است.

سوله ها و ساختمان های این مرکز  به اتمام رسیده اما هیچ دستگاهی برای تولید یا به راه انداختن چرخ کارخانه در آن نصب نشده است.

عدم پاسخگویی صاحب کارخانه فرومنگنز در شهرستان

طی پیگیری های خبرنگار زنگ خبر برای ارتباط با صاحب کارخانه و  تماس های نگهبان با صاحب کارخانه وی حاضر به توضیح و حتی صحبت با خبرنگار ما نشد و حتی اجازه عکس برداری از داخل کارخانه را به ما ندادند.

کارخانه ای که قرار بود در سال ۱۳۹۱ به بهره برداری برسد اما متاسفانه شاید تا پنج سال دیگر هم اتفاقی نیفتد.

مساحت این واحد تولیدی 6 هزار و 700 مترمربع و  با احداث این واحد تولیدی 15 هزار تن به ظرفیت تولید سالانه فرومنگنز کشور اضافه می‎شود.

 اشتغال‌زایی این طرح در فاز اول حدود ۱۰۰ نفر است که در مراحل تکمیلی تا ۳۰۰ نفر قابل افزایش است.

با وجود این امر، مسئولان و حتی سرمایه گذاران این طرح باید اندکی به فکر جوانان و اشتغال جوانان باشند تا این شرکت پس از سال های متمادی بتواند خط تولید خود را فعال کرده و سبب حل  مشکلات اشتغال جوانان منطقه شود.

باز شدن کلاف سر در گم این کارخانه بزرگ تولید عزم جدی مسئولین را طلب می کند تا شاهد تولید و حتی صادرات محصولات این کارخانه باشیم.

منابع گزارش زیر از خبرگزاری های رسمی و پایگاههای اطلاع رسانی استانی می باشد که لینک آن ها به عنوان مستندات در دسترس خوانندگان است.

ورود محموله 102 تنی تجهیزات فنی مجتمع ملی فرومنگنز بن

نخستین محموله 102 تنی تجهیزات فنی فرومنگنز بن وارد سایت این مجتمع شد .
http://www.yjc.ir/fa/news/4023821/

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:کارخانه فرومنگنز چهارمحال و بختیاری دهه فجر 95 افتتاح می شود

https://www.mehrnews.com/news/3767554/
 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: کارخانه فرومنگنز شهر بن با ظرفیت تولید سالانه 120 هزار تن سال 92 بهره‌برداری می‎شود.


گنجی با بیان اینکه این واحد تولیدی تا سال 92 به بهره‌برداری می‎رسد، افزود: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحد تولیدی 96 میلیارد ریال است که این میزان اعتبار از محل اعتبارات آمایش صنعتی تأمین می‎شود.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910430000255


طرح متالوژی آسیا در شهرستان بن به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری بیان کرد: همچنین طرح متالوژی آسیا که تولید کننده فرومنگنز است در شهرستان بن با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است که در حال حاضر منتظر 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که با پیش‌بینی‌های انجام شده به زودی با 200 نیروی انسانی به بهره‌برداری می‌رسد، طرح بازیافت زباله با 2 هزار میلیارد و کارخانه آهک هیدرات با 300 میلیون یورو نیز ظرف 3 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/04/16/1457427/


استاندار در شورای برنامه ریزی شهرستان بن: بهره برداری از کارخانه فرومنگنز بن تا آخر سال95

در این نشست مقرر شد بهره برداری از کارخانه فرومنگنز بن تا آخر امسال، ساماندهی گلزار شهداء، نصب المان در محل گلزار شهدای گمنام، تکمیل بند خاکی ویژه آبخیزداری در روستای بارده و تکمیل جاده بین مزاره شهرستان بن تا آخر امسال انجام شود

http://www.ostan-chb.ir/ShowPage.aspx?page_=news&lang=1&tempname=main&sub=35&PageID=15084&PageIDF=34


اینها تنها بخشی از اخبار موجود در رابطه با کارخانه فرومنگنزشهرستان بن بود

از مسئولان شهرستان بن انتظار می‌رود که نسب به وضعیت این کارخانه رسیدگی بیشتری داشته باشند تا شاید این شهرستان که آمار بیکاری و مهاجرت بالایی دارد قدری رنگ و بوی رفاه را ببیند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

 بر اساس اعلام شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه خرم آباد – پل زال، عوارض خودروی سواری ۳۴۵ هزار ریال اعلام شده است.

همچنین عوارض تردد مینی بوس ۵۲۰ هزار ریال، کامیونت ۷۳۵ هزار ریال، اتوبوس ۶۰۵ هزار ریال و کامیون ۲ محور ۸۱۵ هزار ریال ابلاغ شد و برای تردد کامیون سه محور نیز عوارضی معادل یک میلیون و ۶۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

عوارض جدید خودروی تریلی یک میلیون و ۲۷۰ هزار و نفت کش نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال می‌باشد.

تاکنون نرخ عوارض خودرو‌های سواری درآزادراه خرم آباد – پل زال ۲۶۵ هزار ریال، وانت ۵۰۰ هزار ریال، مینی بوس ۴۰۰ هزار ریال، کامیونت ۵۶۵ هزار ریال، اتوبوس۴۶۵ هزار ریال، کامیون ۲ محور۶۲۵ هزار ریال، کامیون سه محور ۸۱۵ هزار ریال، تریلی ۹۷۵ هزار ریال و تانکر یک میلیون ریال بود.

آزادراه خرم آباد پل زال در حد فاصل ۲ شهر خرم آباد و اندیمشک به طول ۱۰۴ کیلومتر قرار گرفته که با هدف کاهش تصادف و زمان سفر، صرفه جویی سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت در زمان بهره برداری، کاهش ۶۰ کیلومتری طول مسیر نسبت به مسیر قدیمی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این مسیر احداث شد و در ۱۱ آبان سال ۸۹ به بهره برداری رسید.

ساخت این آزادراه حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته که ۵۰ درصد آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی تامین شده که گفته می‌شود سهم دولت پس از پنج سال از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودرو‌ها برگشت داده شده و در اظهار نظر‌هایی عوارض دریافتی از خودرو‌ها در این آزادراه از ۱۸ سال تا ۳۰ سال پس از بهره برداری به بخش خصوصی تعلق خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه