Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:56:00 GMT

بانک های برای حل مشکلات واحدهای تولیدی همکاری کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۶۱۱۲

بانک های برای حل مشکلات واحدهای تولیدی همکاری کنند

شیراز- ایرنا- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شماری از واحدهای تولیدی برای ادامه فعالیت خود با مشکلات جدی مواجه هستند و برای برون رفت از این شرایط نیاز به کمک و همکاری بانک ها و دستگاه های دولتی دارند.

رحیم زارع، در حاشیه دیدار با هیات مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی آباده در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: اوضاع نامناسب تولید در برخی از شهرک‌های صنعتی سبب شده تا مدیران بعضی از این واحدهای تولیدی یا کارخانه خود را اجاره دهند و یا برای معافیت از پرداخت حقوق و مالیات، تصمیم به تعطیلی واحد تولیدی خود بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همه باید با همکاری یکدیگر برای حل مشکلات مالی واحدهای تولیدی و روان سازی امور جاری آنها اقدام کنیم.
نماینده مردم شهرستان های آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تسهیل، تشویق و مهیا کردن شرایط برای ساماندهی ارتباط بین صنایع کوچک، متوسط و بزرگ از نیازهای امروز جامعه صنعتی و تولیدی در کشور است.
زارع گفت: ما باید شهرک‌های صنعتی خود را حفظ کنیم زیرا این شهرک‌ها نقش بسزایی در اقتصاد کشور خواهد داشت.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان شهرستان آباده گفت: کاهش ظرفیت تولید از مهمترین مشکلات فراروی آنهاست و هم اینک برخی از واحدهای تولیدی این شهرستان یا تعطیل شده اند و یا با نیمی از ظرفیت خود فعالیت دارند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: اگر می خواهیم حوزه شمال فارس به بخش صنعتی و تولیدی تبدیل شود ابتدا باید زیرساخت های لازم فراهم شود، و همچنین با بهره گیری از جوانان برای شکل گیری صنایع پایین دستی در این منطقه اقدام کنیم.
زارع افزود: قابلیت های شهرستان آباده به لحاظ برخورداری از منابع انسانی در استان فارس کم نظیر است و با توجه به شمار زیاد جوانان دانش آموخته می توانیم ازآنها برای بهبود وضعیت تولید در صنایع کوچک و متوسط این شهرستان بیشترین استفاده را ببریم.
وی بیان کرد: برای واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک صنعتی ایزدخواست و ناحیه صنعتی سورمق شهرستان آباده، پنج درصد هزینه آن به صورت نقدی و مابقی در قالب اقساط 48 ماهه دریافت می شود.
او گفت: همچنین در صورت بهره برداری از واحد تولیدی در موعد مقرر در شهرک های صنعتی مناطق یاد شده و ارایه فهرست شاغلان در این واحدها، متولیان آن از 90 درصد تخفیف نیز برخوردار خواهند شد.
زارع اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس نهم ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان آباده را مصوب کرد و ما امیدواریم با مساعدت مجلس دهم و دبیر عالی مناطق ویژه اقتصادی، به زودی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان راه اندازی شود.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
6118
خبرنگار: سعادت ** انتشار دهنده:پرویندخت پاردسویی شیرازی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز در سالن تولید یکی از کارخانه های استان البرز برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی