Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد که رالی‌تور خانوادگی بین ایران و آذربایجان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ علی اصغر مونسان در دیدار با بنیاد حسین‌اف سفیر جمهوری آذربایجان افزود: زمینه‌های مشترک فرهنگی و تاریخی بسیاری بین ایران و آذربایجان وجود دارد و این موارد اهمیت گسترش روز به روز ارتباطات دو کشور را بیشتر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سالانه یک‌میلیون نفر از آذربایجان به ایران سفر می‌کنند و ۹۰ درصد آن‌ها برای درمان، معالجه و معاینه به ایران می‌آیند و از معالجه و معاینه در ایران بسیار راضی هستند، گفت: می‌توان با چاپ بروشور‌هایی به زبان آذری اطلاعات بیشتری را در اختیار گردشگران سلامت قرار داد.

مونسان با اشاره به اینکه بیمارستان‌های کشورمان می‌توانند در سایت‌های خود راهنما‌هایی به زبان آذربایجانی منتشر کنند افزود: چندین بیمارستان در ایران این امکان را برای گردشگران سلامت آذربایجانی فراهم کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه زمینه‌های مشترک فرهنگی و تاریخی بسیاری بین ایران و آذربایجان وجود دارد و این موارد اهمیت گسترش روز به روز ارتباطات دو کشور را بیشتر نشان می‌دهد گفت: در چهار سال گذشته رؤسای جمهوری دو کشور ۱۰ بار با هم دیدار داشته اند، همه این‌ها نشان‌دهنده علاقه‌مندی رؤسای جمهوری دو کشور برای افزایش سطح همکاری‌ها است.

مونسان با بیان اینکه ایران و آذربایجان باید برگزاری تور‌های ترکیبی مشترک برگزار کنند، البته این تور‌ها نباید به دو کشور محدود شود افزود: می‌توانیم به صورت مشترک کشور‌هایی را که با آن‌ها تاریخ، تمدن و فرهنگ مشترکی داریم در این مسیر‌ها بگنجانیم و مسیر‌های گردشگری برای آن‌ها تعریف کرده و تور‌های ترکیبی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: باید با فعال کردن این کمیته‌های فنی، مسیر‌های گردشگری تعریف کرد.

مونسان گفت: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هزار و ۴۰۰ نقطه در کشور را به عنوان مناطق نمونه گردشگری تعیین کرده است که می‌توان با افزایش سرمایه‌گذاری مشترک، زیرساخت‌های گردشگری دو کشور را توسعه داد و ارتباط بین دو کشور را قوی‌تر کرد.

معاون رئیس جمهور پیشنهاد برگزاری رالی‌تور خانوادگی بین ایران و آذربایجان را بیان کرد و افزود: باید برای برگزاری فم‌تور‌های مشترک بین ایران و آذربایجان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد، زیرا جاذبه‌های بسیار خوبی در مسیر زمینی بین دو کشور وجود دارد که با برگزاری این رالی‌تور خانوادگی می‌توان داشته‌های فرهنگی ایران و آذربایجان را به مردم دو کشور معرفی کرد.

مونسان تأکید کرد: ایران دارای ۳۷۰ رشته صنایع‌دستی است و می‌توان از این مزیت بی‌نظیر برای برپایی نمایشگاه‌های مشترک صنایع‌دستی و معرفی هنر دو کشور استفاده کرد.

وی با بیان اینکه گردشگری سلامت در ایران جاذبه‌های خوبی برای گردشگران آذربایجانی دارد گفت: البته نباید این مسأله محدود به درمان شود، بلکه گردشگران سلامت می‌توانند در قالب بسته‌های ترکیبی دوران نقاهت خود را در ایران بگذرانند و از سایر جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی ایران نیز بهره ببرند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به رویداد «تبریز ۲۰۱۸» افزود: از شما دعوت می‌کنم که در این رویداد مشارکت داشته باشید و این رویداد بین‌المللی را به مردم آذربایجان اطلاع رسانی و در قالب این رویداد برنامه‌های مختلف فرهنگی آذربایجان را در تبریز برگزار کنید.

همچنین در این دیدار بنیاد حسین‌اف سفیر جمهوری آذربایجان در ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه حوزه گردشگری حوزه پیچیده‌ای است گفت: همواره سعی کردیم رضایت گردشگرانی را که از ایران به آذربایجان سفر می‌کنند جلب کنیم.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال برای سهولت در صدور روادید سامانه آسان ویزا را راه‌اندازی کردیم که گردشگران برای سفر به آذربایجان دیگر نیاز به مراجعه به سفارت نداشته باشند و بسیار آسان ویزای الکترونیک دریافت کنند و در سایت سفارت آذربایجان تماس آنلاین با سفیر برای طرح شکایت و مشکلات ایجاد شده است و افراد می‌توانند از این درگاه مشکلات و سؤالات خود را با سفارت مطرح کنند.

سفیر آذربایجان تأکید کرد: در ایام نوروز ۴۰ هزار گردشگر ایرانی به آذربایجان سفر می‌کنند افزود: هم اکنون مرز جلفا ۲۴ ساعته باز است، به زودی مرز آستارا نیز ۲۴ ساعته خواهد شد.

وی به پیشنهاد راه اندازی پرواز مستقیم از رشت به باکو اشاره کرد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی آذربایجان نیز آمادگی خود را برای ایجاد این پرواز مستقیم اعلام کرده‌اند و می‌توان از طریق ایجاد این پرواز مستقیم، گردشگر بیشتری را میان دو کشور مبادله کرد.

حسین‌اف با بیان اینکه هفته فرهنگی آذربایجان در ایران امسال بسیار باشکوه برگزار شد گفت: ایران و آذربایجان فرهنگ مشترکی دارند و می‌توان با تمرکز بر این فرهنگ مشترک، تور‌های ترکیبی ایران و آذربایجان و تور‌های ترکیبی به کشور‌هایی نظیر چین و روسیه را نیز با مشارکت هم برگزار کرد.

همچنین می‌توان تور‌های تفریحی دریایی را نیز از انزلی به باکو با استفاده از کشتی‌های تندرو برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان برای آشنایی بیشتر مردم ایران و آذربایجان از این دو کشور و فرهنگ و تاریخ دو کشور اینفوتور‌های مشترکی را برگزار کرد افزود: این برنامه‌ها می‌تواند بخش خصوصی ایران و آذربایجان را نیز بیشتر باهم آشنا کند.

همچنین آذربایجان برای صادرات محصولات غیرنفتی نیز برنامه‌های ویژه‌ای دارد که می‌توان با همکاری هم صادرات غیرنفتی دو کشور را افزایش داد.

سفیر آذربایجان در ایران با اشاره به اینکه سال ۲۰۱۸ نخجوان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است گفت: از آن‌جایی که تبریز نیز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلامی در این سال شناخته شده است می‌توان این دو رویداد را با همکاری و مشارکت هم به نحو احسن برگزار کرد.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم که در زمینه‌های مختلف نظیر گردشگری، همکاری‌های موزه‌ای و... با ایران مشارکت کنیم و سفارت جمهوری آذربایجان در ایران همیشه در کنار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خواهد بود و آماده هرگونه همکاری است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جلسه هیئت مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اظهار داشت: توسعه ناوگان هوایی با هدف ارائه مطلوب به مردم ایران در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامل پرچم کشورمان و با در اختیار داشتن تجربه بسیار گرانقدر و ارزشمند در خدمتگزاری به مردم در صنعت هوانوردی، یک افتخار ملی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این نشست با تاکید بر قرار گرفتن برنامه اصلاح و ارتقای سطح خدمات به مسافران در صدر اولویت‌های هما بیان‌داشت: مردم باید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همواره خاطره خوش در ذهن داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی باید در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) باشد،‌ گفت: هما با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می‌تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های تهیه بلیت، خدمات پذیرایی، کاهش تاخیر پرواز‌ها و خدمات فرودگاهی بر میزان رضایتمندی مسافران بسیار تاثیرگذار است، گفت: ایمنی اصلی‌ترین اولویت ما در صنعت هوانوردی است و ذره‌ای قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

بذرپاش یادآور شد: رسیدگی به معیشت کارکنان خدوم و شریف هما شامل خلبانان، نیروی فنی و پشتیبانی در صف و ستاد با نگاه متفاوت دنبال شود و از هیچ اقدامی کوتاهی نشود.

وی افزود: مولدسازی دارایی‌ها و بهینه کردن منابع جزو لاینفک اقدامات هما است و ارتقای خدمات از مسیر بهره‌ور شدن منابع اتفاق می‌افتد. همچنین از روش‌های مدیریت مشارکتی و استفاده از همه ظرفیت‌های هما برای اداره هرچه بهتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور نیرو‌های متخصص و متعهد باید سیستمی به‌منظور به‌کارگیری توانایی و مشارکت آنها در مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طراحی شود.

وی بر استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با کمک این شرکت‌ها می‌توان راهکار‌های سریع و کاربردی برای برطرف کردن مشکلات  موجود در صنعت حمل و نقل هوایی پیدا کرد.

وی با اشاره به ایجاد ۲ واحد نیروگاهی در سمنان، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۲ اقدام صرفه جویانه حداکثری بهره وری و احداث نیروگاه‌های خودتامین در بخش خصوص را دنبال می‌کنیم تا ظرفیت بیشتری ایجاد شود، ضمن اینکه دولت نیز در حوزه تامین انرژی اقداماتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود