Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی: اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور دولت دهم و معروف به رهبر جریان انحرافی، دو روز پیش به اتهام تبلیغ علیه نظام، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، توهین به مسئولان نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به دادسرا احضار شده است.

 

 

بولتن نیوز، همزمان با محاکمه امیر منصور آریا به عنوان متهم ردیف اول اختلاس 3 هزار میلیاردی به صورت تفصیلی پرونده ای درباره ارتباط مشایی با این مفسد فی الارض منتشر کرد، اما متاسفانه مورد توجه دستگاه های ذیربط قرار نگرفت تا اینکه امروز و بعد از موج سواری های بسیار این شخص و ایجاد هزینه های بسیار برای نظام و انقلاب اسلامی، او احضار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلاصه ای از این پرونده که در سال 91 منتشر شد، به شرح زیر است:

در سال‌های اخیر موارد متعددی از موضوعات نقش مسوولان دولتی در فساد مالی و پرونده‌های بزرگ چند هزار میلیارد تومانی مطرح شده که اغلب آنها به دوره محمود احمدی‌نژاد مربوط می‌شود. این پرونده ها از افشاگری های معاون اول رئیس جمهور، وزیر دادگستری و  رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌ جمهوری گرفته تا نقش غضنفری  وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مسوولان اقتصادی در رابطه با فساد 3 هزار میلیارد تومانی و موارد مطرح شده در گزارش تحقیق و تفحص را شامل می شود.

 

نقش غضنفری  وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت قبل

برخی کارشناسان معتقدند که وقتی تخلفات پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی منتشر شد، عده ای از عوامل مرتبط با امیر منصور آریا محاکمه شدند و شخص وی نیز اعدام شد. در حالیکه انتظار می رود افرادی که چنین مجوزهایی را به وی داده بودند و او و گروه او را حمایت کرده بودند تا به چنین امکانات و منابع مالی بزرگی دسترسی داشته باشند نیز محاکمه شوند.

 

 

درشرایطی که گروه امیر منصور آریا در حدود 800 مورد از اظهارنامه های واردات کالا تخلف داشته و مجوز واردات را از این وزارتخانه گرفته است و دیوان محاسبات کشور خواستار رسیدگی به این تخلف ها شده است، این سوال وجود دارد که چرا این وزارتخانه به چنین شرکت ها و افراد  متخلفی مجوزهای بسیار برای فعالیت و واردات و... داده است و چگونه بر عملکرد چنین شرکت هایی نظارت نشده است و چرا به یکی از وظایف اصلی یعنی نظارت بر عملکرد وارد کننده و... بی توجهی شده است و چگونه ممکن است که چنین شرکت هایی با این حجم فعالیت گسترده از توصیه ها و حمایت های سطح بالا برخوردار باشند؟

محاکمه و توضیح خواستن از عوامل تخلفات اقتصادی، تنها نباید به یک سری افراد محدود شود و کسانی که ریشه چنین تخلفاتی را ایجاد می کنند و با تصمیم گیری ها و مجوزها و حمایت های خود عامل چنین تخلفاتی می شوند و توان افرادی را در بازار برای چنین تخلفاتی تقویت می کنند و... باید در مقابل قانون و دادگاه و افکار عمومی پاسخگو باشند و نباید مصونیت مدیریت اقتصادی و صنعتی و تجاری و سیاسی باعث شود که پاسخ گو نباشند. بلکه باید از این هزینه ها و تجربه های تلخ برای آنها درس گرفته شود و مشخص شود که چه شرایط و ساختار مدیریتی و اقتصادی باعث ایجاد چنین پرونده های پرهزینه و تخلف سازی شده است.

وقتی تنها در بخش نظارت بر بازار کالاهای استراتژیک، تخلفات گسترده ای وجود داشته است، به این معنی است که مسوول مربوطه در دولت قبلی باید پاسخ گو باشد و همچنین در مقابل مجوزهایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت به گروه امیرمنصور آریا و متخلفان دیگر داده و زمینه تخلفات آنها فراهم شده است نیز باید پاسخ گو باشند. 

براساس گزارش های اعلام شده، میزان حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت از گروه امیرمنصور آریا و حمایت های میلیاردی و همکاری با شرکت های این گروه، موجب شده که این نوع عملکردها عملا در بازار فولاد و واردات بسیاری از کالاها مشکل ایجاد کند و باعث خروج ارز و بیش اظهاری واردات شود و بر این تخلفات نیز نظارت کافی صورت نگیرد.

براساس یکی از گزارش هایی که دیوان محاسبات ارائه داده، خواستار رسیدگی به حدود 800 اظهارنامه رسیدگی نشده مربوط به گروه امیرمنصور آریا شده که در دادگاه مطرح نشده است، در حالی که اگر به این موضوع رسیدگی می شد، بخش عمده ای از حمایت هایی که از این گروه شده و باعث واردات و صادرات خلاف واقع شده است، روشن می شد. در موارد عمده ای واردات کالا با مجوزی صادر شده که در عمل کالای مورد نظر وارد نشده وعملا کالاهای دیگری بجای آن وارد شده و باعث ایجاد تخفیف و فرصت ویژه برای این گروه شده است و زیان بسیاری به حقوق دولت و کشور وارد کرده است.

 

 

رئیس هیئت تحقیق و تفحص: فساد در وزارتخانه تحت امر غضنفرآبادی لانه کرده بود

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت در خرداد 1390 اعلام کرد: متاسفانه در این گزارش تخلفات زیادی وجود دارد و برخی مسئولان ذیربط با هیئت همکاری لازم را نداشته اند.

گزارش تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که تخلفات گسترده ای در ارتباط با تخصیص ارز، تخلفات در تخصیص ارز ارزان 1226 تومانی، عدم نظارت و کنترل و برنامه ریزی در مورد تعادل در بازار مصرف، عدم تعادل در واردات و مصرف و بی توجهی به حمایت از تولید داخلی، برخی اعمال نفوذها برای افزایش سود واردکنندگان،  و... وجود داشته است و این وزارتخانه در حوزه های مختلف تخلفات عمده ای داشته است.

عمده اهداف تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره واردات کالاهای استراتژیک و نحوه توزیع آنها تفحص شامل بررسی ارز اختصاص داده شده به کالاهای یادشده، بررسی نحوه توزیع کالاهای مذکور و اثرات آن در نتظیم بازار، بررسی واردات بی‌رویه محصولات فاقد استاندارد بی‌کیفیت و واردات نهاده‌ای کشاورزی و چگونگی توزیع آنها بوده است.

باوجود  عدم همکاری جدی برخی دستگاه‌ها از جمله بانک‌ مرکزی، بانک‌های عامل، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، شرکت پشتیبانی امور دام کشور، سازمان دامپزشکی کشور، شرکت بازرگانی دولتی ایران، معاونت بازرگانی داخلی از یکسو و نبود شفافیت لازم در خصوص اطلاعات و اسناد اخذ شده از سویی دیگر  اعضای هیات تحقیق و تفحص، از طریق هیئت با رئیس جمهور  و وزیر اقتصاد و دارایی به صورت مستقیم مکاتبه ولزوم همکاری دستگاه‌ها را تقاضا کردند اما متأسفانه علیرغم درخواست فوق همکاری لازم در خصوص ارائه اطلاعات مورد درخواست صورت نگرفت و به همین خاطر نمایندگان مجلس، تعقیب قضایی مسئولان دستگاه‌های ذیربط که مرتکب تخلف و جرم در عدم همکاری شده‌اند را درخواست کردند.

 

توصیه نامه یک میلیارد دلاری غضنفری برای اختلاس گر بزرگ + سند

در مهرماه 1390 سایت رجا نیوز در گزارشی با عنوان "توصیه نامه یک میلیارد دلاری وزیر بازرگانی برای اختلاس گر بزرگ + سند" به بررسی توصیه مهدی غضنفری وزیربازرگانی وقت پرداخت.

در گزارش رجا نیوز آمده بود:  آیا توصیه وزیر بازرگانی متعاقب توصیه یك مقام دیگر بوده است یا وی رأساً تشخیص داده كه باید چنین توصیه‌ای بكند؟

این در حالی است که اسناد به دست آمده توسط خبرنگار رجانیوز پیرامون سفارش برخی از وزرای دولت دهم به بانک مرکزی برای افزایش سقف اعتباری شرکت‌های زیرمجموعه این گروه اقتصادی، سوالات مختلفی را از نحوه نفوذ و سفارش‌های پشت پرده برای این شرکت به وجود آورده است.

دو سند به دست آمده توسط خبرنگار رجانیوز، حاکی از نامه‌نگاری وزیر وزارت وقت بازرگانی با رئیس کل بانک مرکزی، برای افزایش سقف اعتباری یک میلیارد دلاری در بانک ملی برای یکی از شرکت‌های اقماری گروه امیرمنصور آریا و همچنین مستثنی شدن یکی دیگر از این شرکت‌های اقماری از شمول بسته سیاستی- نظارتی شبکه بانکی در سال ۸۹ شده است.

در همین حال، مهدی غضنفری وزیر وقت بازرگانی با صدور درخواست نامه‌ای به محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، از وی درخواست کرده است که با توجه به اینکه شرکت "تجارت گستران منصور" از شرکت‌های اقماری موسسه امیرمنصور آریا، به عنوان مباشر وزارتخانه متبوعش در امر تامین گوشت قرمز، مرغ، کنجاله سویا و ذرت نزد بانک ملی به شمار می‌رود وبا توجه به اینکه سقف اعتباری تخصیص یافته برای این شرکت نزد بانک ملی تکمیل شده و به اتمام رسیده است، بانک مرکزی با گشایش اعتبار مجددی به سقف یک میلیارد دلار خارج از سقف اعتباری موجود در بانک ملی برای این شرکت موافقت کند.

 

 

نقش آقای خاص در اختلاس خیلی خاص

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت یازدهم اعلام کرد که اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد در پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی نقش قابل توجهی داشته و در واگذاری فولاد و پروژه تهاتر دو طبقه‌کردن جاده چالوس به نور، جلسه‌ای در هتل استقلال به دستور مستقیم مشایی  برگزار و مشایی نامه داده بود و نقش قابل توجهی داشت.

پورمحمدی معتقد بود که بیشتر پرونده‌های کلان و تخلف‌های میلیاردی طی دو سال آخر دولت دهم اتفاق افتاد.

 

 

براساس اظهارات و اسناد ارائه شده از سوی مسوولان دولت یازدهم، عملکرد برخی مسوولان دولت قبل در سال های تشدید تحریم ها و 88 تا 92 باعث بروز تخلفات گوناگون شده است که  تعدادی از اسناد آن،  شامل گزارش تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد وزارت صنعت و معدن و تجارت در رابطه با کالاهای استراتژیک و توصیه های مهدی غضنفری وزیر صنعت دولت قبل و سایر مسوولان اقتصادی در پرونده گروه امیر منصور آریا و فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی بوده است.

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در گفت‌وگو با روزنامه ایران گفته بود که «بیشتر پرونده‌های کلان و تخلف‌های میلیاردی طی دو سال آخر دولت دهم» اتفاق افتاده است.

پورمحمدی می گوید: به هر حال ایشان رئیس دفتر آقای احمدی‌نژاد بوده‌اند و در پرونده سه هزار میلیاردی نقش قابل توجهی داشته‌اند. در واگذاری فولاد و پروژه تهاتر دو طبقه‌کردن جاده چالوس به نور، جلسه‌ای در هتل استقلال به دستور مستقیم آقای مشایی بود. آقای مشایی نامه داده بودند و نقش قابل توجهی داشتند.

به گفته وزیردادگستری، رحیم مشایی در دفاع از خود گفته است که او کاری جز توصیه نکرده بود و مسئولان مرتبط باید مطابق وظایف قانونی خود عمل می‌کردند.

اسفندیار رحیم مشایی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد بود که برخی بر این عقیده بودند که راهنمای معنوی و فکری محمود احمدی نژاد بوده است.

مصطفی پورمحمدی در ابتدای دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد برای مدتی وزیر کشور بود اما سپس با او دچار اختلاف نظر شد و ریاست سازمان بازرسی را به عهده گرفت.

پورمحمدی گفته بود که در سال‌های آغازین کابینه آقای احمدی‌نژاد "فسادهای مالی کلان و به اصطلاح میلیاردی وجود نداشت و بیشتر تخلف‌های کوچک و بی انضباطی بود. تقریبا بیشتر پرونده‌های کلان و تخلف‌های میلیاردی طی دو سال آخر دولت دهم اتفاق افتاد.”

وزیر دادگستری گفته بود که در مقام رئیس سازمان بازرسی به طور مرتب گزارش‌هایی از موارد احتمالی تخلف به قوه قضاییه می‌فرستاده است، از جمله یکی از این موارد برای ساخت مونوریل قم به دستور احمدی نژاد بوده است.

پورمحمدی می گوید: در آن زمان قوه قضاییه مایل نبود هر روز با دولت درگیر باشد و پرونده پیگیری جدی نشد. اینقدر پرونده‌ها زیاد شده بود که مصلحت نبود هر روز این درگیری‌ها ادامه پیدا کند.

 

در سال‌های اخیر موارد متعددی از پرونده‌های بزرگ چند هزار میلیارد تومانی مطرح شده است که اغلب آنها به دوره محمود احمدی‌نژاد مربوط می‌شود.

انتهای پیام/#

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،   حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی بویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.
رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهاد‌ها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.
رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.
رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفر‌های استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.
رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.
در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفر‌های استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.
معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالا‌های رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالا‌هایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالا‌ها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

دیگر خبرها

  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری