Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان جنوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با قدردانی از نیروهای ارتش، سپاه و بسیج و عموم مردم تاکید کردند: رهبرانقلاب از طلایه‌داران کمک‌رسانی به مردم در مصائب هستند و در همه این گونه مصائب پیش گام بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستانهای استان خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه اظهار داشت: مردم ایران اسلامی برای کمک به زلزله زدگان به امام حسن مجتبی(ع) اقتدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) در طول عمر شریفشان سه نوبت نصف اموالشان را بین مستمندان تقسیم کردند وچه نیکوست که مردم نیز درایام سالروز شهادت کریم اهل بیت به پیروی از این امام همام به کمک هموطنان زلزله زده بشتابند.

وی با اشاره به هفته وقف افزود: تمام مشکلات و نیازمندی های جامعه را می توان از طریق وقف مرتفع کرد و هر کارخیری در قالب وقف شدنی است.

بابایی با بیان اینکه برای دهه اول محرم وقفیات زیادی وجود دارد از مردم خواست برای دهه دوم و سوم محرم و ماه صفر و همچنین سایر نیازهای جامعه و مشکلاتی که جوانان با آنها روبرو هستند، فرهنگ وقف فراگیر شود.

خطیب نماز جمعه فردوس با اشاره به برخی تحرکات آل سعود در منطقه و تشویق اسرائیل به جنگ با ایران تاکید کرد: ملت ایران از شهادت هراسی ندارد و با پشتیبانی خداوند به هر متجاوزی درس فراموش نشدنی خواهد داد.

وی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی از مردم خواست با تهیه کتاب و قرار دادن آن در دسترس همکان به گسترش و ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در جامعه کمک کنند.

بابایی تقدیر رهبر معظم انقلاب از دست‌اندرکاران حماسه بزرگ اربعین حسینی را نشان از اهمیت این موضوع و برگزاری سالم این مراسم میلیونی برشمرد که چشم دشمنان اسلام را کور کرد.

وی خاطرنشان کرد: گزارشاتی به اینجانب می رسدکه برخی افراد در شهرستان فردوس از مردم پول ربا می گیرند و چنانچه دست از این کار حرام برندارند باید در انتظار برخورد سخت قوه قضائیه باشند و اجازه نخواهیم داد این کار در جامعه رشد کند.

امام جمعه فردوس با تسلیت سالروز شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اضافه کرد: پیامبر مقامی برتر از ائمه معصومین دارد و اخلاق حسنه وی موجب گسترش و نفوذ اسلام در جامعه شد و باید با اخلاق و رفتار نیکو ازپیامبر پیروی کنیم.

آمریکا با تحریم های ظالمانه خود مانع ارسال کمک ها به مردم می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین خزاعی امام جمعه نهبندان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نهبندان با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) وامام رضا (ع) اظهار داشت: پیامبر یک جامعه اخلاقی تربیت کرد و در حالی که ماموریت خود را به پایان رساند در چنین روزی 28 صفردعوت حق را لبیک و به دیار آخرت شتافت.

وی گفت: این روزها که کمک های مردمی به مناطق زلزله زده جمهوری اسلامی ایران مطرح است ، آمریکا با تحریم های ظالمانه خود مانع ارسال کمک ها به مردم می شود و این را می رساند که آمریکا با بشریت مخالف است.

خطیب نماز جمعه نهبندان افزود: برای اینکه بدانیم با وجود مبارک پیامبر اسلام در جامعه چه تحولی به وجود آمد باید جامعه قبل از پیامبر را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم چرا که جامعه قبل پیامبر(ص) یک جامعه ای در گمراهی آشکار بوده و در جاهلیت به سر می بردند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام ، از آن جامعه آمد و مردمی تمدن ساز تربیت کرد و به وسیله مردم به اقصی نقاط عالم رسید اظهار کرد: پیروان او در همه جوامع وجود دارند و رمز موفقیت پیامبر اسلام اخلاق او بود چرا که پیامبر خود فرموده است: من مبعوث شده ام تا مکارم اخلاق را به پایان برسانم.

امام جمعه نهبندان با سفارش به تقوای الهی و تسلیت مجدد شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) بیان کرد: با قرار گرفتن درمجاورت امام هشتم(ع) وامدار برگزاری عزاداری ویژه هستیم.

حجت الاسلام خزاعی با تسلیت حادثه جانگداز غرب کشور و کشته شدن جمعی از هموطنان، ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدار بیان کرد: مردم نهبندان با ارسال کمک به یاری زلزله زدگان بشتابند.

خطیب نماز جمعه نهبندان با تشکر از مردم ایران که صحنه هایی زیبایی از کمک رسانی به هموطنان غرب کشوررا به تصویر کشیدند از برخی سیاسی کارانی که به جای کمک به زلزله زدگان دنبال مچ گیری پرداخته اند گلایه کرد.

عامل موفقیت در تمامی زمان‌ها گوش و لبیک به فرمان ولی است

حجت‌الاسلام عرب امام جمعه موقت سربیشه در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان با اشاره به عملیات آزاد سازی سوسنگرد اظهار داشت: زمان حضرت امام خمینی (ره ) مبنی بر اینکه سوسنگرد باید آزاد شود و لبیک مردم باعث عقب نشاندن دشمن در کوتاه ترین زمان شد و افزود: عامل موفقیت در تمامی زمان ها گوش و لبیک به فرمان ولی است.

امام جمعه موقت سربیشه با اشاره به روز جهانی کودک بیان کرد: کودکان آسیب پذیر ترین قشر جامعه هستند و افزود دشمنان امروزه در زمینه ضربه زدن به نظام از راه این قشر در حال آنجام کارند و خواستار توجه و برنامه ریزی مسئولان در این حوزه شد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با سران سه قوه و اشاره به عمق زلزله اخیر کرمانشاه از زحمات تمامی عوامل که به کمک مردم آسیب دیده شتافته تقدیر و افزود: ابراز همدردی زبانی با زلزله زدگان انشاالله با ابراز همدردی عملی همراه باشد.

رهبری از طلایه داران کمک‌رسانی به مردم د رمصائب هستند

حجت‌الاسلام رحمانی امام جمعه قاینات در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قاین با تسلیت ایام سوگواری حضرت محمد(ص) وسبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) و با دعوت و توصیه مردم به تقوای الهی به ضایعه اسفناک وحادثه دلخراش زلزله در غرب کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ما مردم قاینات خاطرات حادثه تلخ زلزله راداشته وقطعا مشکلات فراوانی به خصوص مردم دراین هوای سرد دارند .

وی با تسلیت به بازماندگان این ضایعه عظیم از کلیه نیروهای ارتش، سپاه و بسیج و عموم مردمی که دراین حادثه از همان ساعات اولیه کمک‌رسانی دارند قدردانی می‌شود.

امام جمعه قاین با اشاره به بلوکه کردن پول‌های هموطنان ایرانی برای کمک به زلزله زدگان بیان کرد: این خیانتکاران به بهانه تحریم اجازه کمک رسانی ایرانیان مقیم آمریکا به مردم زلزله زده غرب کشور را ندادند و بیش از200 هزار دلار پول جمع‌آوری شده را بلوکه کردند و یقین بدانید خیانت‌های دشمنان همچنان ادامه داد.

رحمانی به سیره و منش رهبر انقلاب در کمک به مناطق مختلف و در حوادث مختلف از جمله زلزله و سیل اشاره کرد و افزود: رهبری از طلایه‌داران کمک‌رسانی به مردم در مصائب هستند ودر همه این گونه مصائب پیش گام بوده‌اند.

امام‌ جمعه قاین با اشاره به موضوع بیماران کلیوی در شهرستان و فعالیت‌های انجمن بیماران کلیوی در قاین گفت: همیشه شکرگزار نعمت‌های الهی باشید وقدر سلامتی خودرا بدانید و ضمن سرکشی از بیماران کلیوی توجه ویژه‌ای به امور خیر به انجمن بیماران کلیوی داشته باشید.

وی با اشاره به شهادت حضرت رسول (ص)گفت: همان طور که خداوند در قرآن می‌فرماید که سوگ نبی اکرم است و این موضوع بسیار گسترده است و نه تنها برای مسلمانان و انسان‌های عالم بلکه رحمت للعالمین برای برای کل عالم هستی است.

انتهای پیام/

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با انتقاد از پرداخت عوارضی سهند-تبریز گفت: از وزیر راه می‌خواهیم تا با عنایت ویژه به این موضوع ورود کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ی تبریز ضمن خیر مقدم گویی به مهرداد بذرپاش وزیر راه، گفت: پرداخت عوارضی در آزادراه جدید سهند- تبریز به مردم شهر جدید سهند فشار مالی می‌آورد، کسی که به منزل خود می‌رود نباید عوارض پرداخت کند.

وی ادامه داد: نه تنها راهی برای حل مشکل این عوارض صورت نگرفته بلکه مقدارش افزایش نیز یافته است، به طوری که عوارض یک بار رفت و برگشت به شهر جدید سهند ۱۱ هزار تومان است، حالا اگر کسی در آنجا زندگی یا کار کند این مبلغ دو چندان می‌شود.

 آل هاشم خطاب به بذرپاش گفت: وقتی هم گله می‌کنیم می‌گویند طرف حساب پیمانکار است، به هر حال دولت باید به این مورد ورود کند حداقل مبلغ افزایش یافته کم شود.

وی در خصوص وضعیت جاده‌های استان گفت: وضعیت اتوبان تبریز-زنجان اگر درست نشود تمامی خودروهایی که در این جاده جاده تردد می‌کنند آسیب خواهند دید.

امام جمعه تبریز بر ضرورت ساماندهی جوامع حاشیه‌نشین شهر تبریز با توجه به استحکام کم واحدهای مسکونی و نوع بافت و اقلیم در برخی مناطق تاکید کرد.

وی ادامه داد: قطار تبریز به دانشگاه شهید مدنی برای حمل و نقل دانشجویان این دانشگاه کافی نیست از وزیر راه خواهشمندیم تا برای این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته و دستور اضافه کردن یک واگن به این قطار را بدهد.

وی با اشاره به هفته‌ی کار و کارگر بیان کرد: دیدگاه اسلام به کارگران نگاهی قدرشناسانه بوده این در حالی است که نگاه سرمایه‌گذاری به کارگران به شکل استعماری است، جامعه باید خود را مدیون کارگر بداند چرا که ارزش دادن به کارگر ارزش به جامعه است.

 وی خاطرنشان کرد: جهش تولید در جامعه به واسطه‌ی کارگران تحقق می‌یابد لذا دولت و مجلس باید برای بهبود کسب‌وکار توان مضاعف داشته باشند و برای حمایت از کارگر شعار کافی نیست بلکه برای حفظ عزت کارگر باید اقدام عملی توسط مسئولان انجام شود.

آل هاشم در خصوص مشکلات جامعه‌ی کارگران گفت: تامین امنیت شغلی، همسان‌سازی حقوق کارگران با وضع تورم و اقتصاد، تامین مسکن با ساماندهی قراردادهای مناسب و ... از جمله مشکلات جامعه‌ی کارگری است.

وی با اشاره به روز معلم، گفت: نام‌گیری سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری به عنوان روز معلم معنای عمیقی دارد معلم کسی است که در دل انسان چراغی روشن کرده و او را از جهالت به دانایی رهنمود می‌کند، معلم می‌تواند جامعه را از جهل به علم برساند و به آگاهی جامعه عمق ببخشد و به دانش جامعه بینش بخشد.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد در جامعه‌ای مبنای پذیرش سخن علم نباشد آن‌گاه در آن جامعه علم معلم هیچ ارزشی ندارد، بحث معیشت معلمان غیرقابل کتمان است و دولت و مجلس باید به وضعیت معیشت این قشر رسیدگی کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به کشور پاکستان، گفت: سفر ریاست جمهوری آقای رئیسی به پاکستان بسیار مهم بوده و موجب افزایش ارتباط سیاسی، اقتصادی، تجاری و... بین این دو کشور می‌شود.

وی ادامه داد: حمله‌ی ایران به رژیم صهیونیستی و تحقق عملیات وعده‌ی صادق با استقبال مردم پاکستان مواجه شده است، استقبال مردم از سفر رئیس‌جمهور کشورمان نشانگر دورنمای روشن و زمینه‌ساز وحدت بیشتر بین دو کشور است که امیدواریم این سفر بهره‌هایی خوبی برای کشورمان داشته باشد.

آل هاشم توضیح داد: طی روزهای اخیر شاهد گسترش اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا علیه رژیم صهیونسیتی بودیم که در این اعتراضات پلیس آمریکا در مقابل دانشجویانی که حامی مردم فلسطین بودند قرار گرفتند.

وی بیان کرد: دانشجویان آمریکا معتقدند که هئیت دولت آمریکا مالیات آن‌ها را در راه حمایت از رژیم صهیونیستی برای کشتن مردم مظلوم فلسطین و غزه خرج می‌کند.

آل هاشم تاکید کرد: روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و دیرپای مردم ایران زمین است که خلیج همیشه فارس، غیرانکارترین هویت تاریخ ایران است، روز خلیج فارس روز شادی برای مردم ایران است.

وی با اشاره به روز جهانی آزادای مطبوعاتی گفت: روز جهانی آزادی مطبوعات را به تمامی اهالی رسانه تبریک می‌گویم، البته منظور از آزادی مطبوعاتی ایجاد اغتشاش و انحراف در جامعه نیست بلکه آزادی در چارچوب قوانین کشور است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز