Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه محمودآباد گفت: با توجه به حوادث و رخدادهای منطقه شاهزاده جوان و بی تجربه سعودی محمد بن سلمان با بی عقلی و ماجراجویی منطقه را متشنج کرده و با همکاری صهیونیست‌ها و غرب دنبال تضعیف ایران می‌باشند. به گزارش بلاغ، حجت الاسلام سید داودموسوی امام جمعه محمودآباد در سالروزرحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در خطبه‌های نماز جمعه اظهارکرد: همانطوریکه استحضار دارید وقف سنت ماندگار و صدقه جاریه و پویایی است و ما هم به مثابه صحابه پیامبر که هرکدام از آنها مختصری از اموال خود را وقف ‌کردند ما هم این کار را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: زیرا وقف باعث ماندگاری و جاودانی آدمی تا روز قیامت است و اداره اوقاف که متولی این کار می‌باشد از مسئولیت بسیار بالایی برخوردار است که ضمن رعایت حدود وقف و مجاری نیات واقفین به دو موضوع مهم این شهرستان که تعیین تکلیف روستایی که نیم دانگ و ۱۰ سیر و کمتر و بیشتر وقفی دارد در بحث تجمیع این محلات اقدام نمایند.

موسوی در ادامه بیان کرد: نکته بعدی و خیلی مهم در کار اداره اوقاف تعیین تکلیف امامزاده قاسم(ع) در مرکز شهر بعنوان کانون فرهنگی و مرکز ثقل فرهنگی ماست که با تعیین تکلیف هم وضعیت دانش آموزان روشن می‌شود و هم حرمت امامزاده حفظ خواهد شد که در سال‌های گذشته بین اداره کل اوقاف و آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ای جهت جابجایی امضاء شد ولی مشخص نیست که چرا اجرایی نگردید.

امام جمعه محمودآباد درباره پیاده‌روی اربعین عنوان کرد: اربعین درس ثبات قدم را به مردم داد و این مراسم اکنون به یکی از پرشورترین شعائر شیعیان حضرت امام حسین(ع) تبدیل شده است و حضور میلیونی زائران در کربلای معلی و حماسه کریمانه مردم عراق در پذیرایی سخاوتمندانه و عاشقانه از زائرین بر رنگ و بوی این تجمع میلیونی افزوده است.

این مسئول ادامه داد: آنچه اکنون بیش از همه باید مورد توجه قرار گیرد این بوده که درس اربعین برای ما چیست و درس اربعین یعنی زنده نگه‌داشتن یک قیام و ثبات قدم در راه تداوم آن که امام سجاد و حضرت زینب رهبری آن کاروان را عهده‌دار شدند که در آن مردان و زنان ثابت قدم حماسه حسینی را تثبیت و راه آن را تکمیل و پیام آن را جهانی کردند.

موسوی در ادامه درخصوص استعفای سعد حریری خاطرنشان کرد: لبنان که چند سالی است به ثبات همه جانبه رسیده و کشوری که هروقت صهیونیست‌ها و عربستان اراده می‌کردند در این کشور مسئله ایجاد می‌کردند در مقطع اخیر به استحکام دفاعی و امنیتی نسبتا مطلوبی رسیده و با اظهار وجود در مقابل دشمن صهیونیستی می‌ایستد.

وی افزود: در چنین شرایطی نخست وزیر قانونی کشور به عربستان فرا خوانده می‌شود و با شرایط تحقیر آمیز با او برخورد و در شرایط فشار اعلام استعفا کرد که آگاهان سیاسی اعلام کردند که موضع گیری‌های حریری در دست خودش نیست و به خواست حریری نیست.

موسوی تصریح کرد:لبنان در شرایطی که به اتحاد سلیقه‌ها جریانات مختلف رسیده در موضوع حریری اتفاق نظر داشته و ولیعهد ۳۲ ساله عربستان به بهانه فساد مالی چند صدنفر از شاهزادگان و وزرای سابق را دستگیر و با عجله به دنبال حذف همگان است و برای حفظ تاج و تخت هرکاری را انجام می‌دهد و موضوع لبنان برای خروج از بحران داخلی و منطقه‌ای بوده است.

این مسئوول یادآور شد: این اقدامات شرایط سختی را برعربستان تحمیل کرده و ناامنی سرمایه‌گذاری در عربستان شدت گرفته و مسدود کردن ۸۰۰ میلیارد دلار و پیش بینی انتقال حدود سه هزار میلیارد دلار به بیرون شرایط داخلی وخیمی را به وجود آورده که به شکست اقدامات بن سلمان و حکومت قرون وسطایی و خلاص شدن منطقه از جنایات ننگین آل سعود منجر شود.

خطیب جمعه محمودآباد درباره اوضاع یمن اظهار کرد: شرایط سخت یمن و اوج فشارهای نظامی و اقتصادی دولت سفاک و کودک کش سعودی و حامیان منطقه‌ای بار دیگر آزمون سختی را در برابر مسلمانان و کشورهای اسلامی و سازمان‌های بین المللی قرار داده و ولیعهد جاه طلب و مغرور عربستان با برنامه‌ریزی دنبال اختلاف افکنی در یمن بوده که تا این مقطع تیر وهابی‌ها به سنگ خورده و شرایط یمن به گونه‌است که هرگونه مذاکرات با عربستان خیانت محسوب می‌شود.

وی افزود: ائتلاف عربی دنبال تغییر نظامی و بستن پرونده نظامی یمن بوده و سه سال جنگ با حدود هزینه ماهیانه ۵۰۰ میلیون دلار و کشته‌ها در داخل خاک عربستان شلیک موشک به طائف،جده،ریاض برای عربستان سنگین است و یمنی که حیات خلوت عربستان بوده امروزه آنها را به هماوردی می‌طلبد و باید حاکمان خیره سر وهابی بدانند که موضوع یمن راه حل نظامی ندارد و باید به استقلال یمن تن درهند.

این مسئوول بیان کرد: عربستان با ایجاد سناریوهای جدید مثل قضیه لبنان و به گروگان گرفتن نخست وزیر لبنان به دنبال فرار از بحران یمن و بحران‌های داخلی و جنگ خانوادگی خود بوده و ترامپ که آدم سرکش و مغروری است دست در دامن جوانی خام در عربستان گذاشته که آمریکایی‌ها را هم با دردسر مواجه کرده است.

موسوی در پایان گفت: خاندان سعودی و خصوصا ولیعهد مغرور و جاه طلب باید بدانند که مجبور هستند به خواسته ملت یمن تن دردهند و به وصیت نامه عبدالعزیز جدشان مراجعه کنند که توصیه کرده مواظب باشید با مردم یمن درگیر نشوید و اوضاع فعلی در یمن و عربستان وضعیت خاصی را به منطقه تحمیل کرده که ایستادگی یمنی‌ها و مقابله به مثل دربرابر اتحاد عربی، عبری، غربی مسائل خاصی را رقم زده که انشاالله به شکست جبهه وهابیت و پیروزی ملت یمن و جبهه مقاومت بیانجامد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه