Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت‌ الاسلام علی حسینی افزود: درمانگاه موقوفه بهاء الملک در اعتمادیه شهر همدان در دیگر ایام سال براساس اجرای نیت واقف خیراندیش به 32 روستای استان به صورت رایگان خدمات رسانی می کند.
وی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 وقف جدید در زمینه های دارو و درمان، کمک به ایتام، روضه خوانی، کمک به مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در این شهرستان به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه چهار وقف جدید در زمینه تامین تهیه جهیزیه برای زوجین به ثبت رسیده است افزود: واقفان خیر اندیش در حال حاضر باید نسبت به وقف های جدید در خصوص کمک هزینه زندگی و جهیزیه برای انسان های نیازمند همت گمارند.
وی تصریح کرد: واقفان خیراندیش با موقوفه های خود در راستای ازدواج آسان جوانان گام بردارند و در سال های نخست زندگی مشترک زوج های نیازمند را در تامین مخارج زندگی یاری دهند.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان اظهار کرد: بیشتر وقف‌ ها در جهت رفع نیازهای جامعه و وقف‌ های فرهنگی است که منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در مدیریت وقف، خاطرنشان کرد: فرهنگسازی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و مردم باید اداره اوقاف را در این راستا یاری کنند.
وی با بیان اینکه 12 عنوان برنامه در دهه وقف در شهرستان همدان برگزار می شود گفت: تجمع لبیک یا رسول الله(ص) ، برپایی ایستگاه 'همه واقف باشیم'، برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای وقف، ارائه خدمات رایگان پزشکی در نماز جمعه ویژه نمازگزاران و افتتاح مرکز قرآنی امامزاده عبدالله (ع) همدان از اهم برنامه های دهه وقف است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان ادامه داد: به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) مراسم سوگواری با حضور 10 نفر از خادمین آستان قدس رضوی در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینی ، نشست تخصصی ویژه طلاب حوزه علمیه زنگنه، کلنگ زنی زائر سرای امام محسن(ع) ، افتتاح تالار آئین امامزاده عبدالله(ع) ، کلنگ زنی تربت خانه امامزاده قاسم (ع)، دیدار با خانواده های شهدا، رونمایی از ضریح امامزاده اسماعیل(ع) ، نشست تخصصی با فعالان قرآنی و جامعه پزشکان را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد.
شهرستان همدان دارای هشت هزار رقبه و 750 موقوفه است.
27 صفر مصادف با 25 آبان ماه روز وقف و آغاز هفته وقف نامگذاری شده است.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار: زهرا پیرنیا

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان با اشاره به آبگرفتگی صحن مزار سیدعلی (ع) گفت: با تلاش امدادگران هلال‌احمر دو شهرستان نهبندان و سربیشه آب‌گرفتگی در محوطه حرم تخلیه شد.
 ایمانی‌فردبا بیان اینکه بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد ، افزود:  بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.
وی گفت: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان افزود: سه منزل مسکونی نیز در روستا براثر ورود سیلاب دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

 

دیگر خبرها

  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان