Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@03:32:49 GMT

آمریکا فروشنده۵۴درصدتسلیحات است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۰۲۴۱

احمد توکلی ظهر پنج شنبه در همایش جهان بدون ترور که به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان گیلان به میزبانی مجتمع فرهنگی و هنری فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: سلطه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی آمریکا به یک نقطه از جهان متمرکز نبوده بلکه بسیاری از مناطق را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خوی سلطه گری آمریکا بر سایر کشورها
وی با اشاره به اینکه این سلطه گری از آمریکایی شمالی، جنوبی و لاتین تا آسیا جنوبی شرقی و خاورمیانه کشیده شده است، افزود: آمریکا تلاش می کرد تا با روی کار آوردن عناصر خود در کشورهای این مناطق به منافع خود در بخش های مختلف دست یابد.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه درباره حضور رژیم غاصب صهیونیستی نیز وضعیت به همین گونه است، گفت: این رژیم جعلی با فشار، ارعاب و تهدید و کشتار جمعی، مردم فلسطین را مجبور کرد تا از خانه و سرزمین خود به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

وی با اشاره به تصویب بسیاری از قوانین بین المللی که خود کشورهای استکباری تصویب کرده ولی بدان عمل نمی کنند، خاطرنشان کرد: یکی از این قوانین منع استفاده از سلاح های هسته ای و شیمیایی بوده که نخستین و آخرین بمب اتمی را در قبال یک کشور همانند ژاپن خود آمریکا استفاده کرده است.

توکلی در ادامه با بیان اینکه کشوری که مدعی بوده جمهوری اسلامی ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشد خود ناقض کننده این قانون است، تصریح کرد: این درحالی است که این کشور به افرادی که چنین جنایاتی همانند دستور شلیک به هواپیمایی مسافربری ایرانی را داده مدال اعطا می کند که این نماد کامل وحشی گری است.

آمریکا بزرگترین فروشند سلاح در جهان
وی به فروش تسلیحات جنگی به سایر کشورها نیز اشاره کرد و یادآورشد: آمریکا خود بزرگترین تولید کننده و فروشنده تسلیحات نظامی به کشورهای جهان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه براساس آمار ۵۴ درصد فروش تسلیحات جهان توسط آمریکا انجام داده می شود، گفت: طی سال های ۹۱ تا ۹۴، ۸۵ درصد از فروش  ۵۵ میلیارد دلاری اسلحه مربوط به آمریکا بوده که به کشورهای دیکتاتور همانند عربستان فروخته شده است.وی سررشته همه درگیری ها و جنگ ها را آمریکا عنوان کرد و گفت: این کشور با ایجاد تفرقه، توطئه و درگیری تنها به فکر فروش تسلیحات نظامی و کسب سود از این راه است.

توکلی همچنین اظهار کرد: براساس این آمار فروش اسلحه آمریکا چهار برابر انگلیس، هفت برابر فرانسه، هفت برابر روسیه و ۵۴ برابر کشور چین بوده که نشان از فروش قابل توجهی از تسلیحات جهان است.
وی با بیان اینکه بررسی سازمان های بین المللی نیز نشان می دهد آمریکا بیشترین حق رأی را در آنها دارد، تصریح کرد: به صورت مثال صندوق بین المللی پول که همانند بانک مرکزی برای کل جهان عمل کرده و گردش پول دنیا را کنترل و نسبت ارزی کشورهای جهان راتنظیم می کند.

حق رأی ۱۷.۴ درصدی آمریکا در صندوق بین المللی پول
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر کشوری در این صندوق  در تصمیم گیری حق بیشتری داشته باشد می تواند بدون هیچ اقدام منفعت بیشتری دریافت کند، ادامه داد: این کشورها می توانند با تغییر رابطه پولی سبب افزایش صادرات کشورهای خود و واردات سایر کشورها شوند.

وی با بیان اینکه حق رأی آمریکا در صندوق بین المللی ۱۷.۴ درصد است، افزود: جمع آرای پنج کشور اعم از انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلمان و ایتالیا ۴۸.۵ درصد بوده که اگر بخواهند می توانند هر تصمیمی به نفع خود و به ضرر سایر کشورها در این صندوق بگیرند.

 به گفته این مسئول آمریکا در بسیاری از معاهدات جهانی حضور دارد ولی به دلیل خوی سلطه گری، زیادخواهی زیر بار مصوبات این معاهدات نمی رود.

توکلی به اهمیت نقش موادخام در تعیین سطح چگونگی سیره توسعه یک کشور اشاره کرد و گفت: اگر کشوری بر انرژی و موادخام اساسی یک کشور تسلط یابد می توانند سبب استعمار آن کشور و کسب منفعت بیشتر برای خود شود.
وی با اشاره به درگیری و ایجاد جنگ در منطقه خاورمیانه که ریشه همه آنها از سوی کشور آمریکا است، اظهار کرد: بیش از دو سوم نفت ثابت شده ذخایر نفتی جهان در منطقه خاورمیانه وجود و به دلیل ارزان تر بودن استخراج این نفت نسبت به سایر نقاط جهان، آمریکا بیش از سایر مناطق به منطقه خاورمیانه توجه دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به گفته یکی از مقامات آمریکایی این کشور به دنبال تسلط بر تمام موادخام جهان به ویژه نفت است، خاطرنشان کرد: فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در خاورمیانه علت اصلی جنگ در عراق رانفت عنوان کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: نتیجه چنین سلطه طلبی در جهان سبب می شود منابع طبیعی، تولید قابل مصرف و درآمد قابل کسب جهان نصیب یک عده محدود شود.
توکلی همچنین با بیان اینکه تنها یک پنجم جمعیت جهان که ۲۰ درصد ثروتمندان جهان را تشکیل می دهند بیش از سه پنجم مصرف را دارند، تصریح کرد: این درحالی است که ۶۰ درصد جمعیت متوسط جهان نیز ۲۲ درصد مصرف و ۲۰ درصد
جمعیت فقط یک درصد مصرف را دارند که این نمودار، نمودار فقر است.

سلطه گری آمریکا برای حفظ منابع اقتصادی و مالی خود در سایر کشورها
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر کشوری برای انجام معاملات خود پول چاپ می کنند این سوال را که بانک مرکزی هر کشور باید چه میزان پول چاپ کند که به سود ان کشور باشد مطرح کرد.
وی با اشاره به اینکه میزان چاپ پول تازمانی خوب است که همان اندازه جنس تولید می شود پول نیز وجود داشته باشد، گفت: حال در این میان کشوری دومی بخواهد با پول مثلا کشور ایران از کشور ثالثی خرید کند در آن صورت ما به همان میزان ثابت جنس تولید کرده و با افزایش چاپ پول و در اختیار قرار دادن ان به سایر کشورها به منفعت بیشتری دست می یابیم.

توکلی با بیان اینکه امروز آمریکا با تکیه برتسلط نظامی و سیاسی خود بر جهان با افزایش چاپ دلار که به عنوان ارز معاملاتی اکثر کشورها جهان استفاده می شود بدون اینکه هیچ اقدامی انجام دهد منفعت و سود بیشتری می برد، تأکید کرد: به همین دلیل بوده که بیش از ۴۰ سال تراز بازرگانی خارجی آمریکا منفی است و این کشور بدون اینکه حرکتی کند می تواند بیشتر مصرف کند.

وی با تأکید براینکه این موضوع و حفظ این سلطه گری سبب شده که امریکا به دنیال آدمکشی، فشار، زور، تهدید و ارعاب سایر کشورها باشد، گفت: اگر می خواهیم این نظام سلطه حذف شود باید دلار را از روند معاملات ارزی کشورها حذف کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توصیه به دولت برای اجرای این کار در معاملات با سایر کشورها، تصریح کرد: آمریکا می خواهد با حفظ این روند به سلطه گری خود بر سایر کشورها ادامه دهد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۰۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردی که نتانیاهو ثبت کرد

دولت نتانیاهو پیش از شروع جنگ غزه و از ابتدای روی کار آمدنش در سال ۲۰۲۲ به یکی از مهم‌ترین چالش‌های سیاسی و اجتماعی در داخل سرزمین‌های اشغالی تبدیل شد به طوریکه تظاهرات‌های بی‌سابقه علیه دولتش در شهرهای بزرگ نظیر تل‌آویو و اورشلیم (قدس) شکل گرفت. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مهدی بختیاری در یادداشتی نوشت: با گذشت 208 روز از آغاز جنگ غزه، موج ضدصهیونیستی بیش از پیش در کشورهای مختلف جهان گسترده شده است. اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های مهم و بزرگ آمریکا و تظاهرات‌ بی‌سابقه دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ها در حمایت از مردم غزه و مخالفت با جنایت‌های اسرائیل در جنگ اخیر - که با سرکوب شدید پلیس آمریکا همراه شده است - را نباید دست‌کم گرفت.

آمریکا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی است که در طول چند دهه گذشته هیچگاه چتر حمایت‌های بی‌دریغش چه در عرصه سیاسی و بین‌المللی، چه اقتصادی و چه تکنولوژیک و نظامی، یک روز هم از سر این رژیم جمع نشده است.

آمریکا با باز گذاشتن دست اسرائیل در انجام هرگونه جنایت و حمایت از آن در مجامع بین‌المللی شریک جرم اصلی آنهاست و دستش به همان اندازه به خون مسلمانان و مردم بی‌گناه و بی‌دفاع فلسطین آغشته است اما همین دولت جنایتکار آمریکا هم توان جلوگیری از افزایش موج ضدصهیونیستی در کشور خودش را ندارد. جنگ غزه و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع این منطقه که تعدادشان از 40 هزار نفر فراتر رفته (باز هم باید یادآوری کرد بیش از 70 درصد این شهدا را زنان و کودکان فلسطینی تشکیل می‌دهند) اسرائیل را در افکار عمومی به منفورترین واحد سیاسی جهان تبدیل کرده است.

دولت نتانیاهو پیش از شروع این جنگ و از ابتدای روی کار آمدنش در سال 2022 به یکی از مهم‌ترین چالش‌های سیاسی و اجتماعی در داخل سرزمین‌های اشغالی تبدیل شد، به طوری که تظاهرات‌های بی‌سابقه علیه دولتش در شهرهای بزرگ نظیر تل‌آویو و اورشلیم (قدس) شکل گرفت که خواهان سرنگونی دولت مستقر و انتخابات زودهنگام بودند؛ اتفاقی که اسرائیل پیش از آن، 5 سال مداوم با آن درگیر بود.

شروع جنگ غزه و ناتوانی دولت نتانیاهو در تحقق اهدافی که اعلام کرده بود (بویژه آزادی اسرای در دست حماس) بر شدت این مخالفت‌ها افزود و ساکنان سرزمین‌های اشغالی (چه خانواده‌های اسرا و چه سردمداران سیاسی و اپوزیسیون) همگی فقط یک شعار می‌دهند: سقوط دولت نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام. بر این موضوع باید آغاز روند استعفا و برکناری مقصران شکست اسرائیل از حماس در 7 اکتبر را هم افزود که با استعفای «آهارون هالیوا» رئیس آمان (اطلاعات ارتش اسرائیل) آغاز شد و به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد گسترش آن و درگیر شدن شخصیت‌های مهم‌تری نظیر رئیس ستاد ارتش و دیگران هم باشیم.

موج نفرت از رژیم صهیونیستی امروز نه فقط در سرزمین‌های اشغالی و نفرت از صهیونیسم نه فقط در کشورهای جهان اسلام، بلکه در دیگر نقاط عالم و کشورهای غیراسلامی نیز شکل گرفته است و این موج گسترده نه‌تنها اسرائیل را در جهان منزوی‌تر کرده، بلکه گریبانگیر بزرگ‌ترین حامی آن نیز شده است.

جو بایدن، رئیس دولت فعلی آمریکا رابطه چندان مطلوبی با نتانیاهو ندارد و به نظر می‌رسد فشار افکار عمومی نیز وی را در حمایت‌های همه‌جانبه از این رژیم و جنایاتش (برای مثال در موضوع حمله به رفح) با تردید زیاد مواجه کرده است.

البته همین‌جا باید یادآور شد دولت آمریکا هیچگاه نه حاضر است و نه می‌تواند دست از حمایت اسرائیل بردارد. اسرائیل مهم‌ترین حربه و امتیاز آنها در دل جهان اسلام و غرب آسیاست و اگر آمریکا روزی دست از حمایت رژیم اشغالگر بردارد (که اینچنین نخواهد شد) آن وقت دیگر هیچ کشور متحدی در منطقه روی آمریکا حساب باز نخواهد کرد (این کشورها چگونگی حمایت دولت آمریکا از صربستان، مصر، عراق، لیبی و دیگران را به چشم دیده‌اند).

با این حال به نظر می‌رسد در مقطع فعلی، دولت آمریکا هم حاضر نیست در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، همه داشته‌هایش را خرج نتانیاهو کند. رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آخر شورای امنیت سازمان ملل در موضوع آتش‌بس هم از همین جهت قابل تحلیل است.

موجی که امروز در آمریکا برپا شده، ثمره همین حمایت‌های بی‌دریغی است که آمریکا از پول و آبروی مردم کشورش پای خون‌ریزترین رژیم یک قرن اخیر هزینه کرده است؛ موجی که نه آمریکا و نه پلیس قدرتمندش توان جلوگیری از آن و گسترشش به دیگر نقاط این کشور و حتی جهان را نخواهد داشت. گسترش این موج ضدصهیونیستی و همه‌گیر شدن آن در همه جای جهان فقط و فقط از توان یک نفر برمی‌آمد: بنیامین نتانیاهو!

منبع: وطن امروز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • رکوردی که نتانیاهو ثبت کرد
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه