Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@10:43:39 GMT

یک سال ممنوع‌الدرمانی رهبر شیعیان بحرین

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۹۴۰۹

یک سال ممنوع‌الدرمانی رهبر شیعیان بحرین

در رابطه با وضعیت وخیم جسمانی آیت‌الله عیسی قاسم و ممانعت دولت بحرین در روند درمانی وی، با علی الفایز از مخالفان بحرینی گفت‌و‌گویی انجام شده است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، یکی از نزدیکان آیت‌الله شیخ عیسی قاسم یکشنبه از وخامت اوضاع جسمانی وی خبر داد و اعلام کرد به دلیل محاصره یک ساله و نیم منزل ایشان، هرگونه ملاقات و معاینه پزشکی از شیخ عیسی قاسم متوقف شده، بنابر بیانیه اعضای خانواده وی در این مدت شیخ عیسی قاسم نیمی از وزن خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه یادشده آمده است به دلیل ترس از اقدام دولت منامه برای آسیب رساندن به شیخ عیسی قاسم از پذیرش تیم پزشکی دولت جلوگیری شده است و نیروهای امنیتی آل‌خلیفه نیز اجازه ورود تیم پزشکی مورد اعتماد بیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را نمی‌دادند تا اینکه پس از دو روز تحمل درد، اجازه ورود پزشکی غیرمتخصص را داده‌اند.

هم‌صدایی در بحرین
در رابطه با وضعیت وخیم جسمانی آیت‌الله عیسی قاسم و ممانعت دولت بحرین در روند درمانی وی، با علی الفایز از مخالفان بحرینی گفت‌و‌گویی انجام شده است. او می‌گوید: «امروز تمام فرزندان بحرین برای پایان بازداشت خانگی شیخ‌عیسی قاسم و عدم ممانعت از درمان ایشان هم‌صدا هستند. نظام بحرین، مواجهه با بحرینی‌ها را تجربه کرده و می‌داند ملت ما در میدان حاضرند و برای دفاع از شیخ عیسی قاسم برای شهادت آماده‌اند. وقتی رئیس‌جمهور آمریکا به رژیم آل‌خلیفه برای سرکوب تحصن‌کنندگان منطقه الدراز چراغ سبز نشان داد، شاهد جنایتی بزرگ در تاریخ بحرین بودیم که در کمتر از یک ساعت در جریان این سرکوب نظامی پنج نفر شهید و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند.»

تداوم قتل توسط آل‌خلیفه
وی در رابطه با اینکه آیا این تظاهرات و دفاع از شخصیت‌های بزرگ بحرینی، رژیم حمایت‌شده از سوی آمریکا، عربستان، انگلیس و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را مجبور خواهد کرد که درمان را برای آیت‌الله شیخ‌عیسی قاسم انجام دهند، تاکید می‌کند:‌ «تجربه ما نشان می‌دهد هرگز این اتفاق نمی‌افتد، رژیم آل‌خلیفه با این جنبش‌های مسالمت‌آمیز مجبور نخواهد شد این بازداشت را تمام کند بلکه به قتل بحرینی‌ها ادامه خواهد داد.» او می‌افزاید: «درباره نشنیدن صدای سازمان‌های حقوق بشر درباره مساله شیخ عیسی قاسم باید گفت این سازمان‌های حقوق بشری یک دروغ بزرگ هستند، زیرا قانونی جز قانون قدرت و اقتدار در جهان وجود ندارد، اگر ملت‌ها قدرتمند نباشند، نه قانون، نه جامعه بین‌الملل و نه حتی سازمان‌های حقوق بشر آن را حمایت نمی‌کنند. این سازمان‌ها به‌عنوان یک قدرت نرم توسط قدرت‌های ظالم جهان علیه ملت‌ها استفاده می‌شوند، البته ما توانستیم که در این چارچوب از طریق موسسه‌های حقوقی در سطح رسانه‌ای و افکار عمومی بین‌المللی فشار رسانه‌ای و سیاسی علیه دولت بحرین اعمال کنیم ولی قدرت این سازمان‌ها در حد ارائه گزارش‌هاست و نمی‌توانند واقعیت را تغییر دهند.»

تلاشی 7 ساله
الفایز با اشاره به اینکه ما با کسانی که در امور بحرین اهتمام می‌ورزند، حدود هفت سال است که ارتباط داریم و درباره مطالبات مسالمت‌آمیز ملت بحرین، وضعیت شیخ‌عیسی قاسم، ‌وضعیت حدود چهارهزار زندانی در زندان‌های آل‌خلیفه و قتل‌های غیرقانونی توسط نیروهای امنیتی صحبت کرده‌ایم، می‌گوید: «این ارتباطات هیچ نتیجه‌ای جز محکومیت‌ یا صدور بیانیه نداشت که نه‌ فقط واقعیت را تغییر نمی‌دهد بلکه روزبه‌روز بدتر می‌شود. درباره وضعیت سلامت شیخ عیسی قاسم همین بس که ایشان بیش از یک سال است که از درمان ممنوع شده‌اند و پزشکان متخصص اجازه ورود به منزلش را ندارند تا درمان مورد نیاز را به ایشان بدهند، دیروز بعد از یک سال و نیم بالاخره به یک پزشک غیرمتخصص اجازه معاینه‌اش را دادند و تشخیصی که این پزشک داد این بود که شیخ عیسی به درمان فوری و جدی نیاز دارد.»

جلوگیری از حق طلبی
الفایز با بیان اینکه از تمام فعالان حقوق بشر، مسلمانان و ملت‌های منطقه می‌خواهم برای پایان دادن به بازداشت خانگی شیخ عیسی قاسم و ارائه درمان فوری به او، صدایشان را به گوش آل‌خلیفه برسانند، درباره علت بازداشت شخصیت‌های بارز بحرین می‌افزاید: «بازداشت شیخ به‌منظور جلوگیری از ارتباط میان شیخ عیسی قاسم به‌عنوان مرجعیت دینی و سیاسی و فرزندان ملت بحرین است. بازداشت ایشان و منع ارتباط با بحرینی‌ها به‌منظور جلوگیری از ادامه جنبش حق طلبی در بحرین است که هدف آن تبدیل حکومت دیکتاتور به دولت قانونمند و عادل است. ولی سوال اینجاست که آیا ملت بحرین از حقوق خود می‌گذرند و سکوت می‌کنند؟ آل‌خلیفه باید بدانند که پایان اعتراض‌ها از طریق سرکوب نظامی فقط یک خیال است چراکه تصمیم شیخ عیسی قاسم و ملت بحرین، عدم بازگشت به گذشته و ادامه راه مقاومت تا زمانی است که مطالبات ملت ستمدیده بحرین محقق شود و آزادی، کرامت و حقوق خود را به دست بیاورند.»

سد ماموران امنیتی
همچنین روزنامه بحرینی «مرآه» در گزارشی به نقل از پزشک معالجه‌کننده شیخ قاسم نوشته است: «هیچ‌کاری نمی‌توان برای ایشان در منزل انجام داد و آیت‌الله عیسی قاسم به دلیل خونریزی داخلی باید هرچه سریع‌تر برای انجام عمل جراحی به بیمارستان منتقل شود ولی نیروهای امنیتی اجازه خروج ایشان را از منزل نمی‌دهند.»

قصور پادشاه بحرین
گروه‌های مردمی بحرین با محکوم کردن اقدامات دولت علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، مسئولیت هرگونه آسیب به شیخ عیسی قاسم را متوجه پادشاه بحرین دانسته و برای مقابله با اقدامات دولت و نیروهای امنیتی آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

حقوق بشر در بوته آزمایش
«حسین الدیهی»، معاون دفتر سیاسی جنبش الوفاق بحرین، وضعیت وخیم جسمانی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را امتحانی برای مدعیان حقوق‌بشر دانست تا با موضع‌گیری خود و اعمال فشار به رژیم بحرین، آن را مجبور به پایان دادن به اقامت اجباری آیت‌الله قاسم کنند. جمعیت علمای بحرین نیز در بیانیه‌ای، با اشاره به وضعیت وخیم جسمانی آیت‌الله عیسی قاسم، «ادامه محاصره منزل ایشان را به منزله تلاش رژیم آل‌خلیفه برای قتل ایشان دانست» و از مردم بحرین خواست تا پنجشنبه در محکومیت اقدامات دولت بحرین و در دفاع از شیخ عیسی قاسم با شعار «ارواحنا فداک» به خیابان‌ها بیایند.

منبع: فرهیختگان

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقمند به قرآن کریم فرمودند: 

«مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد
  • هم‌خوانی کارگران در محضر رهبر انقلاب + فیلم
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم