Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این تماس تلفنی با اشاره به پیشنهاد"رجب طیب اردوغان" برای تشکیل نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول و دعوت از وی برای شرکت در این نشست، گفت: ما معتقدیم در شرایط کنونی همه کشورهای اسلامی باید متحد و یکصدا در برابر این تصمیم نادرست، غیرقانونی، تحریک آمیز و بسیار خطرناک آمریکا، اقدامی جدی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر روحانی روز چهارشنبه با قدردانی از تماس تلفنی رییس جمهور ترکیه ، تصریح کرد: امروز یکی از اولویت های جهان اسلام، مساله فلسطین، قدس و مقابله با اقدامات نادرست رژیم صهیونیستی است. ما همه کشورهای اسلامی و صلح دوست جهان را دعوت می کنیم تا در برابر این اقدامات غیرقانونی، ایستادگی کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه منطقه ما نیاز به ثبات و امنیت دارد و این حرکات نادرست و غیرقانونی می تواند کشور فلسطین و کل منطقه را به سمت بی ثباتی بکشاند، به بی توجهی رژیم صهیونیستی به تمامی قطعنامه های سازمان ملل و ایستادگی در برابر جامعه جهانی اشاره کرد و گفت: بی تردید مسوولیت همه بی ثباتی و ناامنی ها، مستقیما بر عهده رژیم صهیونیستی است.

دکتر روحانی، مسوولیت کشورهای اسلامی و مسلمانان را در این برهه زمانی،  نسبت به قدس شریف بسیار سنگین خواند و تصریح کرد: کشورهای اسلامی و همه کشورهای آزاده جهان باید در برابر حرکت و تصمیم واشنگتن، سریعا و در قالبی بازدارنده دست به اقدام بزنند.

رییس جمهور گفت که جمهوری اسلامی ایران در نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد.

دکتر روحانی در ابتدای این تماس تلفنی نیز با تبریک خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(ص) و همچنین تشکر از ابراز تاسف همتای ترکیه ای خود از حمله تروریست ها به یکی از پست های مرزبانی و شهادت یکی از مرزبانان ایرانی، گفت: ما آماده ایم همه توان خود را برای تقویت امنیت مرزها و مبارزه قاطع با تروریست ها بکار بگیریم.

رییس جمهور ترکیه نیز در این تماس تلفنی با ابراز تاسف از شهادت یکی از مرزبانان ایرانی در حمله تروریست ها گفت: این  حادثه به ما نشان داد که گسترش همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم اهمیت ویژه ای دارد.

"رجب طیب اردوغان" در ادامه به تصمیم رییس جمهور آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل اشاره و گفت: این تصمیم نگران کننده و جسارت ترامپ، ناشی از اختلافات داخلی در جهان اسلام است و اکنون جهان اسلام باید یکصدا وحدت خود را نشان داده و با این حرکت، مخالفت کند.

رییس جمهور ترکیه تاکید کرد که این حرکت آمریکا نقض حقوق بشر و همه تصمیمات سازمان ملل متحد درباره قدس شریف است.

وی با بیان اینکه "کسی که در منطقه ثبات را می خواهد نباید فراموش کند که قدس نقش کلیدی در منطقه و جهان دارد"، گفت: ترکیه به عنوان رییس دوره ای سازمان همکاری اسلامی خواهان برگزاری اجلاس فوق العاده سران این سازمان در روزهای آتی است.

رییس جمهور ترکیه اظهارداشت: این مساله و مشکل واقعا باعث تشدید درگیری ها و حوادث بدی در منطقه خواهد شد و جهان اسلام باید وحدت و یکپارچگی خود را در قبال این موضوع به جهانیان اعلام کند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی