Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان بودجه در نظر گرفته‌شده برای سال آینده استان را دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز، نعمت‌الله اکبری بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دولت در سال جاری طبق ضوابط با چند روز تأخیر در تاریخ مقرر لایحه بودجه 97 را به مجلس تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با اشاره به تفاوت بودجه سال آینده با سال‌های گذشته، گفت: با توجه به شعارهای دولت دوازدهم در خصوص اشتغال، ریشه‌کن کردن فقر مطلق و توجه به زیرساخت‌ها در بودجه لحاظ شده است.

وی در مورد لایحه تقدیمی سال 97 دولت به مجلس، اظهار کرد: اصلاح ساختاری امسال دولت در مورد این لایحه انجام داد که شامل بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، شفافیت بیشتر، انضباط بودجه‌ریزی بیشتر در لایحه و تمرکززدایی می‌شود.

* حرکت به سمت بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد

اکبری با بیان اینکه دولت در بودجه سال آینده به سمت بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد رفته است، گفت: اختیارات به سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استانی با توجه به تمرکززدایی داده خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان توجه جدی به تولید و اشتغال را مهم‌ترین محورهای بودجه‌های پیشنهادشده عنوان و اظهار کرد: اشتغال فراگیر و پایدار و توسعه پایدار مناطق روستایی در سال گذشته نیز موردتوجه بود ولی امسال به‌صورت ویژه به آن نگریسته شده است.

وی با بیان اینکه دولت در سال 96،‌ 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی و 12 هزار میلیارد تومان برای اشتغال پایدار تأمین کرده است، گفت: سهم استان اصفهان از بودجه‌ها، یک هزار و 600 میلیارد تومان در توسعه پایدار روستایی و 364 میلیارد تومان نیز سهم استان اصفهان بوده است.

* هدف‌گذاری حذف فقر مطلق در کشور طبق برنامه ششم توسعه

اکبری توجه جدی به عدالت اجتماعی را از نکاتی دیگر در بودجه 97 عنوان کرد و افزود: طبق برنامه ششم توسعه دولت درصدد هست تا فقر مطلق را در کشور ریشه‌کن کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان تأکید کرد: اگر بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، شفافیت و انضباط بیشتر مالی انجام شود را می‌توان به‌عنوان یک اقدام جدی از سوی دولت در بودجه‌ریزی دانست.

وی با بیان اینکه بودجه هزینه‌ای در اختیار استان‌ها درگذشته 4.3 درصد بود ولی امروز به 24.3 رسیده است که در راستای تمرکززدایی است، گفت: دولت قصد دارد تا پایان برنامه ششم توسعه تمرکززدایی تا 100 درصد انجام شود.

اکبری کاهش موازی کاری‌ها و دوباره‌کاری‌ها را از نتایج تمرکززدایی بیان و اظهار کرد: اصلاح فرآیندها امکان نظارت بهتر و بیشتر را به استان‌ها خواهد داد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: دولت در بودجه‌ریزی سال آینده از 340 دستگاه و ردیف ملی 34 درصد بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد قرار داد ولی در استان‌های 100 درصد بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد هست.

* وجود «ردیف متفرقه» در بودجه بی‌معنی است

وی وجود ردیف متفرقه در بودجه را بی‌معنی دانست و گفت: این ردیف بودجه در بودجه 97 از 337 ردیف به 138 ردیف کاهش پیداکرده است.

اکبری از واگذاری تعداد زیادی از ردیف‌ها به استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: دولت 868 طرح ملی را به استان‌ها واگذار کرده است.

* هدف‌گذاری ایجاد 90 هزار شغل در سال 97 برای استان اصفهان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: ایجاد 90 هزار شغل در سال 97 برای استان اصفهان لحاظ شده است.

وی با اشاره به سرشماری سال 95، اظهار کرد: بر اساس این سرشماری جمعیت در سن کار کشور 65 میلیون نفر است و جمعیت سایه 14.5 میلیون نفر است.

* نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان استان اصفهان بالاتر از نرخ کشور است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان یکی از نگرانی‌ها داخل استان را بالا بودن نرخ بیکاری و بیکاری فارغ‌التحصیلان عنوان کرد و گفت: نزدیک به 328 هزار نفر جمعیت دانشجویی کشور در اصفهان هست و نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در استان اصفهان 20.8 است که در کشور میزان آن 20 درصد است.

وی در مورد نرخ بیکاری استان اصفهان که 14.6 درصد است، اظهار کرد: نرخ بیکاری جوانان نسبت به متوسط در کشور حدود 25 درصد است.

* استمداد دولت از بخش خصوصی در بودجه سال 97

اکبری به توجه جدی دولت به جلب مشارکت بخش خصوصی در بودجه سال 97 اشاره کرد و گفت: دولت در لایحه بودجه 97 بخش خصوصی را به استمداد طلبیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه دولت در شرایط حاضر 71 هزار پروژه ناتمام دارد، اظهار کرد: شش هزار پروژه ملی و مابقی پروژه‌های استانی است یعنی اگر کلنگی هم زده نشود پروژه‌های زیادی برای اجرا باقی‌مانده است.

* هیچ گریزی از مشارکت بخش خصوصی در امور نیست

وی با تأکید بر اینکه دولت باید از بخش خصوصی برای ورود به پروژه‌ها حمایت‌های جدی داشته باشد، گفت: ما از اینکه بخش خصوصی را در عمران، آبادانی و زیرساخت‌های کشور مشارکت بدهیم هیچ گریزی نداریم و باید از حرکت‌ها، سیاست‌ها و اقداماتی که در سال‌های گذشته صورت گرفته و بخش خصوصی خود را در اقتصاد محدود کرده خارج شویم.

اکبری از لزوم فاصله گرفتن دولت از تصدی‌گری گفت و افزود: باید شرایطی ایجاد شود تا درزمانی که دولت جایی حضور پیدا کرد، بخش خصوصی فرار نکند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان اظهار کرد: منابع تملک دارایی سرمایه‌ای به‌عنوان یارانه سود به‌عنوان اولین گامی است که دولت برای سال 97 در نظر گرفته است.

* تبدیل سازمان هدفمندی به «صندوق رفاه اجتماعی» در سال 97

وی با بیان اینکه دولت قصد دارد 68 هزار میلیارد تومان را برای مشارکت عمومی و خصوصی تأمین اعتبار کند، اظهار کرد: دولت قصد دارد سازمان هدفمندی را به «صندوق رفاه اجتماعی» زیر نظر وزارت کار تبدیل کند تا هدفمندی به معنای واقعی انجام شود.

اکبری میزان بودجه پیشنهادی دولت برای سال 97 را یک تریلیون و 195 هزار میلیارد تومان به مجلس عنوان کرد و گفت: 368 میلیارد بودجه عمومی دولت و مابقی بودجه شرکت‌ها است.

* اصفهان بعد از تهران نقطه اتکای دولت برای کسب درآمدها

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه دولت در سال 97 بنا دارد 94 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد، گفت: بعد از تهران استان اصفهان سهم قابل‌توجهی را برای تأمین این درآمد دارد و دولت نیز از استان اصفهان توقع دارد که میزان آن 6.8 هزار میلیارد تومان است.

وی با طرح پرسشی که باید ببینیم آبا دولت مالیات زیادی را می‌گیرد یا خیر، اظهار کرد: هر چه دولت‌ها بتوانند مالیات‌های درست‌تر، صحیح‌تر و دقیق‌تر بگیرند آن کشور از رشد بهتری برخوردار خواهد بود.

* نظام بودجه‌ریزی را نمی‌توان یک‌شب اصلاح کرد

اکبری با تصریح اینکه نظام بودجه‌ریزی را نمی‌توان یک‌شب اصلاح کرد، گفت: استان اصفهان از یک سری ظرفیت‌های بخش خصوصی برخوردار است که مورد تأکید استاندار اصفهان نیز هست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان استفاده از بخش خصوصی برای مسائلی ازجمله آب و مسائلی که در بودجه 97 گنجانده‌شده است را مورد تأکید استان دانست و اظهار کرد: با حمایت و استفاده از بخش خصوصی و منابعی که از سوی دولت تأمین می‌شود می‌توان پروژه‌ها را به سرانجام رساند.

* کاهش اعتبارات در بودجه 97

وی با بیان اینکه در بودجه 97 با کاهش اعتبارات روبرو هستیم، اظهار کرد: دولت 22 درصد تملک دارایی را در استان‌ها کاهش داده است و اجازه داده تا بخش خصوصی نقش خود را برای تأمین این کمبودها بازی کند.

* بودجه 2.1 هزار میلیارد تومانی برای سال 97 استان اصفهان

اکبری در مورد اعتبارات استان، گفت: یک هزار میلیارد تومان اعتبارات ملی، 900 میلیارد تومان اعتبارات استانی و 200 میلیارد تومان اعتبارات ویژه و درمجموع دو هزار و 100 میلیارد تومان به‌عنوان بودجه سال 97 برای استان اصفهان در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی را منتشر کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد که به شرح ذیل است:
لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد, پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی  و ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی بخشی از این پیشنهادات است.

همچنین کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه ، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی(اجرای ماده 65قانون محاسبات عمومی)در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی  و همچنین تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از دیگر موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها