Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت‌: امنیت غذایی، مستلزم تداوم بهره برداری از اراضی کشاورزی است.

‌به گزارش ایسنا‌، رفیع یگانه در جمع خبرنگاران گفت: زمین و خاک به عنوان اساسی‌ترین عنصر حیات بشری و جایگاه تکوین و رشد گیاهان ، موهبتی  الهی است که به رسم امانت به انسان سپرده شده است تا با حفاظت و بهره برداری بهینه از آن دوام نسل خویش را تضمین نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یگانه افزود: تردیدی نیست که دستیابی به مهمترین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی یعنی امنیت غذایی‌، مستلزم تداوم بهره برداری از اراضی کشاورزی است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر موضوع حفظ کاربری اراضی و باغات و جلوگیری از تخریب ‌و تغییر کاربری بی‌ضابطه آن در کانون توجه سیاست‌گذاران و مسئولین امر قرار گرفته و ماحصل این توجه ویژه ‌و درک صحیح ‌از مخاطرات آن‌، تصویب قانون حفظ کاربری اراضی و باغات در مجلس شورای اسلامی است.
یگانه ادامه داد: در راستای اجرایی شدن این قانون، مدیریت امور اراضی استان البرز علیرغم محدویت منابع مالی و امکانات، از همه ظرفیت‌ها وپتانسیل موجود ‌با تلاشی جهادی جهت پیشگیری و مقابله با تخریب ‌و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات استفاده کرده و در سایه این تلاش در ارزیابی عملکرد مدیریت‌های امور اراضی 31 استان کشور موفق به کسب رتبه اول کشور دربخش حفاظت از اراضی کشاورزی گردید.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی البرز اظهار کرد: تغییرکاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی پدیده شومی است که متاسفانه در سال‌های اخیر با آهنگی تند موجب خارج شدن بخش قابل توجهی از بهترین اراضی زراعی و باغی ازچرخه تولید کشاورزی شده است.
وی خاطرنشان کرد: ‌متاسفانه تعداد معدودی افراد سودجو و فرصت طلب بدون توجه به عواقب تلخ و ناگوار این عمل برکشاورزی کشور، اراضی مرغوب کشاورزی را به ساختمان و تاسیساتی که عمدتا  غیر تولیدی بوده و صرفا تفریحی است تبدیل کرده و این امر علاوه بر کاهش سطح تولید محصولات کشاورزی، بسیاری از فرصت‌های شغلی موجود دراین بخش را نیز مورد تهدید قرار داده است.
یگانه اضافه کرد: ازاین رو مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان البرز براساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها وظیفه دارد با به کارگیری نیروها و امکانات موجود نسبت به حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در خارج از محدوده قانونی شهر و بافت مصوب روستاها اقدام نماید.
وی تصریح کرد: این موضوع به حول و قوه الهی و سعی و تلاش نیروهای سخت کوشش و پرتلاش جهاد کشاورزی و حمایت و پشتیبانی مسئولین استان بویژه استاندارمحترم و رئیس محترم اداره کل دادگستری و دادستان محترم و فرماندهی محترم نیروی انتظامی و ادارات زیرمجموعه در شهرستان‌های تابعه اقدامات بسیار خوبی با محوریت پیشگیری به انجام رسیده که باعث کاهش روند تغییرکاربری اراضی کشاورزی در سطح استان شده است‌.
وی در تشریح عملکرد مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: ‌از اقدامات شاخص در این راستا می‌توان به راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی 131 و تقویت گشت‌های ویژه حفظ کاربری اراضی اشاره کرد.
یگانه ادامه داد: سامانه 131 پل ارتباطی مردم وجهاد کشاورزی است که در تمام شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی و پیگیری آن خواهد بود و  از اهداف راه‌اندازی این سامانه می‌توان به تقویت مشارکت مردمی جهت حفاظت از اراضی کشاورزی و همچنین ساماندهی دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی درخصوص تغییرکاربری‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی و زمین خواری اشاره کرد.
وی اضافه کرد‌: گشت‌های ویژه حفظ کاربری اراضی با بهره مندی از نیروهای مومن و متعهد جهاد کشاورزی و نیرو انتظامی و امکانات مورد نیاز مانند خودروهای مناسب مجهز به تجهیزات مکان یابی(GPS) چراغ گردان و بغل نویس وظیفه پیشگیری از تغییرکاربری غیر مجاز و برخورد قانونی با عاملین تغییر کاربری را برعهده داشته که طبق ماده 10 قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب 1385 به محض مشاهده تغییرکاربری دراراضی کشاورزی با صدوراخطاریه ازادامه کار جلو گیری و با دستورقضایی نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات ایجاد شده اقدام و زمین را به حالت اول اعاده می‌نمایند.
یگانه افزود: در حال حاضر تعداد 14 واحد گشت ویژه در سطح استان فعال بوده و اقدامات قانونی دراین خصوص را به انجام می‌رسانند.
یگانه ‌در پایان به تشریح عملکرد مدیریت حفاظت اراضی در نیمه نخست سال 1396 پرداخت.
 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه گفت: پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه با ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و تا پایان نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مجتبی بیاتی اظهار کرد: در حال حاضر کارخانه آسفالت دوم در فرودگاه کرمانشاه عملیاتی شده و خوشبختانه این پروژه مهم و ملی با سرعت قابل توجهی پیش می رود.

بیاتی در خصوص توسعه پارکینگ هواپیمایی فرودگاه کرمانشاه، گفت: ۳۶ هزار مترمربع پارکینگ هواپیمایی برای پارک هم زمان ۴ هواپیما داشتیم که با اتمام بهسازی، قابلیت تبدیل به پارک هم زمان ۸ هواپیما را خواهد داشت.

وی با اشاره به رشد پروازهای این فرودگاه گفت: تا بهمن ماه سال گذشته ۱۵ پرواز هفتگی داشتیم که با حمایت های استاندار و نمایندگان مجلس، در حال حاضر پرواز به مسیرهای تهران، مشهد و عسلویه در هفته به عدد ۴۰ رسیده است.

بیاتی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون هزار و ۷۰۰ نشست و برخاست بر روی باند دوم انجام شده است، گفت: در حالی از اردیبهشت ۱۴۰۲ بهسازی باند اصلی شروع شده است که با بهسازی این باند و شبانه روزی شدن نشست و برخاست ها و نیز تأسیس شرکت هواپیمایی در استان و توسعه ناوگان شرکت های هواپیمایی، جایگاه فرودگاه کرمانشاه بهتر از گذشته خواهد شد.

وی با اشاره به قدمت ۵۵ ساله فرودگاه کرمانشاه، درخصوص ارزش افزوده این فرودگاه برای غرب کشور، گفت: فرودگاه شهید اشرفی به عنوان فرودگاه هاب منطقه در پشتیبانی از چهار استان همجوار، جابه جایی زائران عتبات عالیات و مسافران کشور عراق نقش بسزایی داشته است.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت: فرودگاه کرمانشاه از طلوع تا غروب عملیاتی است و امکان نشست و برخاست ۵۰ پرواز روزانه برای هواپیماهایی با بدنه متوسط را دارد.

بیاتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به برنامه زمان بندی تعریف شده برای پیمانکار و نیز حمایت مدیران ارشد شرکت فرودگاه ها و استان کرمانشاه، در پایان ۶ ماهه اول امسال باند این فرودگاه عملیاتی شود.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه گفت: پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه با ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و تا پایان نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد