Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاریخ پرافتخار ایران اسلامی یادآور حضور بزرگ مردانی است که کمتر ملتی همانند آن را به خاطر دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، بی تردید نوجوانان دانش آموز در پیروزی انقلاب اسلامی و در طول هشت سال دفاع مقدس نقش برجسته و تعیین کننده ای داشته اند و تاریخ گویای حضور پرشور آنان در عرصه ها و صحنه های حساس انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقدیم بیش از 36 هزار شهید دانش آموز و هزاران جانباز و آزاده در طول دوران جنگ تحمیلی تنها بخشی از افتخار آفرینی نوجوانان در برگ های زرین تاریخ انقلاب اسلامی است.

حضور پرشور دانش آموزان در جبهه های حق علیه باطل نشان دهنده بصیرت و نگاه ژرف آنان به انقلاب اسلامی بود به گونه ای که صفحات هشت سال دفاع مقدس برگرفته از نام بزرگ مردانی چون شهید حسین فهمیده می شود تا برای همیشه بر تارک پرافتخار انقلاب اسلامی بدرخشد.

بدون شک دانش آموزان با الگوگیری از فرهنگ عاشورا و با تاسی از اهل بیت (ع) در طول تاریخ انقلاب اسلامی ثابت نمودند که در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی از قطره قطره خون خود خواهند گذشت و اجازه نخواهند داد دشمن حتی ذره ای امیدوار به رسیدن به اهداف شوم خود باشد.

دانش آموزان در تاریخ انقلاب اسلامی و در طول هشت سال جنگ تحمیلی فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه خود قرار دادند و در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادند تا امروز شاهد رشد و شکوفایی کشور و تعلیم و تربیت اسلامی در سطح مدارس باشند.

حضور حماسی دانش‌آموزان در سالهای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نه تنها موجب گرمی و موفقیت جبهه‌ها شد بلکه شور و نشاط ویژه‌ای در داخل مدارس بوجود آمد و در مدت کوتاهی تبدیل به گسترده‌ترین تشکل دانش‌آموزی کشور شد. 

امروز نیز دانش آموزان باید با الگوگرفتن از شهدای دانش آموز در راه پیشرقت و تعالی ایران اسلامی گام بردارند و با بصیرت و آگاهی نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نمایان سازند.

این حقیقت که دشمنان ما امروز به دنبال تغییر نقش دانش آموزان و دور ساختن آنان از فرهنگ انقلابی خود هستند بر کسی پوشیده نیست و در این میان مسئولین نیز وظیفه دارند تا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانش آموزان را بیش از پیش با فداکاری ها و مجاهدت های شهدای دانش آموز آشنا کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در چهار رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند، گفت: این مسابقات در رشته‌های ورزشی فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز و والیبال برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته‌های فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت دارند اما رقابت در رشته والیبال ویژه دختران دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان است.

کوهی خاطرنشان کرد: این دوره مسابقات ورزشی از تاریخ یازدهم الی چهاردهم اردیبهشت ماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات تعداد ۲۸۵ نفر از دانش آموزان برگزیده مسابقات شهرستانی مدارس سمپاد حضور دارند، گفت: این مسابقات در چهار سالن ورزشی اوراز، شهید احمدپناه، استقلال و هنرستان تندرستی پسران به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: مسابقات فوتسال دختران برای اولین بار است بین دانش‌آموزان سمپاد کشور به صورت آزمایشی و در مدارس سمپاد استان کردستان برگزار خواهد شد.

کوهی افزود: برگزاری این دوره مسابقات ورزشی در مدارس استعداد درخشان سبب ایجاد شور و هیجان در بین دانش‌آموزان این مدارس شده است.

کد خبر 6088486

دیگر خبرها

  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی