Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با بیان این که در شهر بادرود قدم های مثبتی در حوزه گردشگری برداشته شده است، گفت: برای شدت بخشیدن به روند رشد شهر و منطقه برپایه ظرفیت های گردشگری باید بافت میراثی و سنتی شهر را به همراه خانه های تاریخی حفظ کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازآوای نطنز ؛یازدهمین جشنواره انار بادرود امروز با حضور کشاورزان، مردم، مسئولان و جمعی از مدیران استانی در سالن فرهنگ و هنر شهر بادرود افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیب میراثی و خانه های تاریخی بادرود را برای رشد و توسعه حفظ کنید

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این مراسم با بیان این که جشنواره انار بادرود یکی از مهم ترین رویدادها در سطح استان است، اظهار کرد: یکی از عوامل مهم جذب گردشگر برپایی این گونه جشنواره ها است که در حوزه فرهنگ و اقتصاد می تواند کمک بزرگی به پیشرفت منطقه نماید.

محسن یار محمدیان افزود: اقتصاد و فرهنگ دو محور مهم در موضوع گردشگری است که توجه ویژه به هر کدام از این دو محور مهم می تواند تا حد بسیار قابل توجهی مسیر را برای رشد و توسعه و ایجاد درآمد پایدار برای شهر و منطقه فراهم کند.

وی با تاکید بر این که دشمنان زیادی تلاش می کنند تا جمهوری اسلامی را یک کشور خشن و ناهمگون با نظم جهانی به تصویر بکشند، تصریح کرد: بعد از موفقیت های چشم گیر در جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ما وظیفه داشتیم تا مظلومیت خود را در جهان نشان دهیم و رشادت ها و ایثارگری های جوانان انقلابی را باید به همگان نشان می دادیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر نقش سازنده صنعت گردشگری در حوزه فرهنگ بر روی پیشرفت کشور، گفت: تلاش ها باید به سمتی برود که صدای بوق های تبلیغاتی در جهان علیه جمهوری اسلامی را دیگر کسی نشنود و جذب گردشگر خارجی و در ادامه تبلیغ وضعیت فرهنگی در کشور توسط آن ها می تواند این هدف مهم را محقق کند.

وی تاکید کرد: ۶۰ هزار گردشگر در سال ۹۲ از اصفهان بازدید کردند و با تلاش های انجام شده تعداد این گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۳۵۰ هزار نفر رسید و این مهم نتیجه تبلیغ فرهنگ غنی جمهوری اسلامی توسط این گردشگران در کشورهای خارجی بود.

یارمحمدیان به نقش اقتصاد به عنوان بعد دوم صنعت گردشگری در توسعه و پیشرفت نیز اشاره و بیان کرد: گردشگری به عنوان سومین منبع درآمد در کشورها محسوب می شود و حتی بعضی از کشورهایی که دارای ظرفیت گردشگری نیز نیستند، این صنعت را به عنوان اولین منبع درآمد خود قرار داده اند.

وی با تاکید بر این که به صنعت گردشگری در کشور کم توجهی شده است، افزود: این روزها اشتغال به عنوان یکی از معضلات اصلی جوانان در جامعه به حساب می آید که می تواند آسیب های فراوانی را نیز به همراه داشته باشد و این در حالی است که توجه ویژه به بحث گردشگری می تواند اشتغال آفرین باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان اضافه کرد: گردشگری یک صنعتی است که آسیب پذیری آن کم است و موانع جدی نیز ندارد و اگر می خواهیم منطقه و حتی استان با سرعت بیشتری پیشرفت کند باید به سمت توسعه مراکز گردشگری قدم برداریم.

وی با بیان این که در شهر بادرود نیز قدم های مثبتی در حوزه گردشگری برداشته شده است خطاب به مسئولان توصیه کرد تا برای شدت بخشیدن به روند رشد شهر و منطقه برپایه ظرفیت های گردشگری باید بافت میراثی و سنتی شهر را به همراه خانه های تاریخی حفظ کرد.

یار محمدیان گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در کمتر از یک ماه مجوز اقامتگاه بوم گردی را صادر می کند و ما قول می دهیم در صورت فراهم شدن زیر ساخت، زمینه حضور گردشگران خارجی را به بادرود نیز فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: اقامت شبانه گردشگران توسعه را دوچندان می کند و برای همین توصیه می شود اقامتگاه بوم گردی را رشد دهید و شرایط را برای اسکان گردشگران فراهم کنید.

انار نادری بادرود را حفظ کنید

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: انار نادری بادرود در سطح کشور به عنوان یک رقم با کیفیت و یک برند محسوب می شود و مسئولان مربوطه به همراه کشاورزان تلاش کنند تا این رقم در منطقه حفظ شود.

محمد مهدی حداد افزود: سرمای نابهنگام در سال گذشته خسارات فراوانی را به آب میان بافتی درختان انار در سطح استان وارد ساخت و باعث شد تا تولید انار از لحاظ کمی و کیفی کاهش یابد.

وی با بیان این که خسارت ها تنها از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می شود، تصریح کرد: سال گذشته بعد از یخ زدگی و با اقداماتی که صورت گرفت مهلت بیمه درختان را تا پایان آذر تمدید کردیم تا مالکان باغ های انار بتوانند محصول خود را بیمه کرده و مقداری از خسارت وارد شده را دریافت کنند.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از هشت هزار و ۶۰۰ هکتار از باغ های انار در سطح استان، در سال های قبل بالغ بر ۱۴۰ هزار تن انار برداشت می شد ولی امسال به خاطر سرمازدگی آذر سال گذشته این برداشت به ۱۰۰ هزار تن کاهش یافت و البته کیفیت آن هم به مانند سال های قبل نبود.

وی ادامه داد: سرمازدگی سال گذشته میزان تولید انار در بادرود را نیز از ۲۵ هزار تن به کمتر از دو هزار و ۵۰۰ تن کاهش داد.

حداد خاطر نشان کرد: وزرات جهاد کشاورزی برای تولید گیاهان دارویی نیز اهمیت ویژه ای قائل است و به فعالان عرصه پرورش گیاهان دارویی تسهیلات ارزان قینت پرداخت می کند.

کشاورزان خسارت دیده از یخ زدگی در سال گذشته را دریابید

سخنگوی شورای شهر بادرود بر ضرورت زنده بودن جشنواره انار بادرود تاکید و اظهار کرد: یخ زدگی در آذرماه سال ۹۵ کشاورزان در شهر بادرود و در سطح بخش را با خسارت سنگین مواجه کرد و مسئولان در شهرستان و استان باید با نگاه ویژه در بحث تخصیص هزینه ها به این منطقه، کشاورزان را دریابند.

حسین میرزائیان افزود: تلاش ها برای حفظ انار نادری بادرود به عنوان یک رقم مطرح در سطح کشور حفظ می شود و امیدواریم دست اندرکاران حوزه کشاورزی هم مسئولان منطقه و هم کشاورزان را در حفظ این رقم حمایت کنند.

وی به وضعیت آب در منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به اجرای طرح تغییر الگوی کشت در بحث کشاورزی، در آینده همایش تغییر الگوی کشت با حضور مسئولان استانی و در صورت امکان مسئولان کشوری در بادرود برگزار می شود.

سخنگوی شورای شهر بادرود به ورود قطار گردشگری به بادرود اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای شهر بادرود در زمینه آثار تاریخی و مذهبی و وجود امامزادگان آقاعلی عباس و سید محمد علیهم السلام، باید زمینه حضور این گردشگران به این مکان های مذهبی و تاریخی نیز فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر جذب گردشگر با استفاده از ایجاد جاذبه‌های بصری و نورپردازی گفت: باید از علم روز به ویژه در هنگام مرمت و تعمیر بناهای تاریخی بهره گیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، مدیریت به ویژه مدیریت مسائل فرهنگی را بسیار مهم بیان و اظهار کرد: کار با مدیر و کارشناسان بسیار می‌تواند پیش برود و گاهی بیشتر از اعتبارات و بودجه در پیشبرد امور تأثیرگذار است، لذا مدیریت از این جهت بسیار مهم است و مسئله مدیریت نیز یک امر ذاتی است.

وی بهره‌گیری و استفاده از ظرفیت خیرین در توجه و حفظ میراث فرهنگی استان را امری مهم عنوان کرد و افزود: باید از حضور خیرین در امور میراث فرهنگی به ویژه در مرمت و بازسازی مساجد قدیمی و دیگر بناهای تاریخی و میراث فرهنگی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر حفظ میراث فرهنگی و میراث گذشتگان تصریح کرد: با این کار فرهنگ خود را حفظ می‌کنیم و در می‌یابیم بزرگان ما چه میزان فهم داشته‌اند و بناها را طبق نیاز روز احداث می‌کردند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: باید نمایشگاهی داشته باشیم و وسایلی که از قدیم اکنون در اختیار مردم است را جمع‌آوری و به نمایش بگذاریم تا به این واسطه هنر خود را نشان دهیم.

وی با تاکید بر جذب گردشگر با استفاده از ایجاد جاذبه‌های بصری و نورپردازی تصریح کرد: باید از علم روز به ویژه در هنگام مرمت و تعمیر بناهای تاریخی بهره گیریم؛ اصفهان مدارس علمیه تاریخی فراوانی در گذشته داشته اما در هنگام حمله افاغنه و در دوران پهلوی بیشتر این مدارس از بین رفت و تنها حدود ۳۰ مدرسه به جا مانده است.

امام جمعه اصفهان افزود: اصفهان از ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است و نقاط گردشگری فراوانی دارد اما در عین حال نیازمند مدیریت است و باید گفت میراث فرهنگی به ذوق و مدیران با ذوق و به مدیرانی که به‌صورت میدانی در مناطق حضور یابند نیاز دارد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تشکیل شورایی برای تفکیک برخی از بناهای شخصی از میراثی را مهم دانست و افزود: شورایی برای تفکیک برخی از بناها به تشخیص متخصصان این امر باید ایجاد شود تا تکلیف برخی از بناها در اصفهان مشخص شود.

وی عنوان کرد: باید به پیشکسوتان صنایع دستی و اساتید میراث فرهنگی اهمیت داده و نسبت به آن‌ها رسیدگی کنید، همچنین از افرادی که می‌توانند در زمینه صنایع دستی آموزش دهند استفاده کنید و نسبت به تکریم و تجلیل و داشتن آماری از تعداد آن‌ها و تهیه عکس و تصاویر این هنرمندان اقدام کنید، زیرا تکریم این هنرمندان امری ضروری است.

در ابتدای این دیدار نیز امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان توجه به میراث فرهنگی را توجه به ایران و تاریخ میراث کهن آن بیان کرد و اظهار داشت: توجه به میراث اسلامی و تمدن نوین اسلامی اهمیت به میراث گرانبهایی است که پیامبر اسلام به جا گذاشته و باید معرفی شود و در حفظ و ترویج آن تلاش کرد.

وی افزود: بناهایی که معماری فرهنگی و تاریخی خاصی در آن به کار رفته است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده‌اند که این بناها فارغ از اینکه چه افرادی در آن زندگی کرده‌اند مهم بوده زیرا دسترنج هنرمندان و معماری ایرانی و اسلامی ما است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان خاطر نشان کرد: استان اصفهان یکی از استان‌های بسیار برخوردار در حوزه صنایع دستی است و صادرات صنایع دستی به دلیل ارزآوری و ایجاد اشتغال خانگی و ارزان قیمت دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز اصفهان با تعدد بناهای تاریخی و آب و هوایی و راه‌های مواصلاتی و پایتخت بودن آن در ادوار گذشته نگین گردشگری کشور است و نشان می‌دهد که اصفهان مهد دین و در حوزه بناهای تاریخی و گردشگری بسیار مورد توجه بازرگانان بوده است.

کرم‌زاده هم چنین اعتبارات اندک میراث فرهنگی را یکی از دلایل اصلی عدم تحقق انتظارات مردم در حفظ و ترویج میراث فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: شرکت‌های سرمایه‌گذار و ورود آنها برای حفظ میراث فرهنگی در این حوزه اهمیت دارد و باید از ظرفیت این شرکت‌ها بهره برد.

کد خبر 748790

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران