Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت نگهداری و توسعه اماکن ورزشی گفت: اعتقاد دارم اگر شخصی (یک تماشاگر نما) در ورزشگاه ترقه بیندازد ما باید امکاناتی داشته باشیم که از این موضوع جلوگیری کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مصطفی مدبر مدیر عامل شرکت نگهداری و توسعه اماکن ورزشی در نشست خبری گفت: در بخش توسعه از زمان تأسیس ٥٩٦ پروژه داشته ایم که در سال ٩٢ حدود ٢٩٢ پروژه باقی مانده بود که تا الان ٥٤ پروژه را افتتاح کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٤٨ پروژه هم تا پایان سال در صورت تأمین اعتبار افتتاح می شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص افتتاح ۵ پروژه در هفته تربیت بدنی اظهارداشت: یکی از پروژه‌های منحصربه‌فرد افتتاح سالن دوومیدانی بروجن بود ما همچنین افتتاح فاز اول استادیوم ۵ هزار نفری گرمسار را نیز در دستور کار داریم. از نظر زیرساختی امکانات خوبی داریم و باید الان به سمت نرم‌افزاری برویم.

مدبر افزود: ما در ۲ بعد مشکل داریم، اول استفاده بهینه از امکانات و دوم نگهداری خوب. عدم نگهداری از پروژه‌ها می‌تواند آسیب جدی وارد کند، ادارات کل ما برای بودجه نگهداری مشکل دارند و مهم است که ردیف بودجه برای این تجهیزات در نظر گرفته شود.

* کار عمرانی در نقش جهان نداریم

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص پروژه نقش جهان خاطرنشان کرد: این پروژه که بازی‌های سپاهان در آن برگزار می‌شود تکمیل شده و فقط یک بخش آن باقی مانده است که باید چادر نصب شود. ما کار عمرانی دیگری در نقش جهان نداریم، برخی دوستان در مصاحبه‌های خود می‌گویند بیرون از استادیوم خاک و بیابان است، این موضوع به شرکت توسعه ارتباطی ندارد. درباره استفاده نشدن از طبقه دوم هم باید بگویم جمعیتی نیست وگرنه این طبقه مشکلی ندارد.

وی در خصوص طرح‌های نیمه‌تمام عنوان کرد: ما می‌توانیم این طرح‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم. اعتقاد داریم خصوصی‌سازی باید انجام شود اما طبق اصل ۴۴ شرکت توسعه قابل واگذاری نیست در حالیکه اموال و دارایی‌ها قابل واگذاری هستند که در این بین مجموعه ورزشی آزادی و انقلاب هم شامل می‌شود. شرکت توسعه در ۳۳ نقطه اموال دارد که ۱۷ نقطه مجموعه‌های سوارکاری در سراسر کشور است. نکته مهم فروش باشگاه انقلاب و آزادی است.

* در صورت فروش آزادی نمی‌توانیم در آن هزینه کنیم

مدبر با اشاره به اینکه واگذاری اموال فقط مربوط به فروش نمی‌شود، تصریح کرد: واگذاری شکل‌های مختلف دارد که می‌توانیم با بخش خصوصی تصدی دولت را کم کنیم. ۸۰ درصد مجموعه ورزشی انقلاب در اختیار بخش خصوصی است اما وقتی مجموعه‌ای مثل مجموعه آزادی را در لیست فروش می‌گذاریم نمی‌توانیم در آن هزینه کنیم. متأسفانه وقتی بودجه‌ای برای نگهداری نباشد اموال تخریب می‌شود. به عنوان مثال وقتی پیست دیزین را در لیست فروش بگذاریم نمی‌توانیم برای بهینه‌سازی اقدام کنیم بنابراین شرکت هم بلاتکلیف است. البته بخش خصوصی‌سازی اعلام کرده آماده همکاری است.

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره اماکنی که در اختیار فدراسیون‌ها قرار دارد، گفت: در مجموعه آزادی ۲۷ مکان، در مجموعه انقلاب ۲۲ مکان، شیرودی ۸۰ درصد، کشوری ۳۸ درصد، تنیس استقلال ۱۰۰ درصد و سوارکاری ۲۹ درصد در اختیار فدراسیون‌ها است. گاهی دوستان از مکان‌هایی که در اختیارشان هست و درآمدزایی هم می‌کنند گله دارند و می‌گویند به ما امکانات نمی‌دهند. بعضی از فدراسیون‌ها از سالن‌ها بهره‌برداری می‌کنند اما نگهداری نمی‌کنند مثل سالن افراسیابی که در اختیار جودو است. بعضی فدراسیون‌ها هم مثل والیبال استفاده خوبی می‌کنند ما هم کمک می‌کنیم.

* وضعیت فدراسیون‌ها را می‌دانیم

وی با اشاره به اینکه فدراسیون‌ها حتی هزینه‌های آب و برق خود را نمی‌دهند، گفت: ما وضعیت فدراسیون‌ها را می‌دانیم، آنها قهرمان پروری می‌کنند و بعضی واقعاً درآمد ندارند اما از محل کمک‌هایی که دارند می‌توانند بخشی از بدهی خود را بدهند یا در نگهداری کمک کنند. ما حتی برای مجموعه ورزشی آزادی به استقلال، پرسپولیس و تیم ملی گفتیم یا اجاره بدهید اگر ندارید از چمن نگهداری کنید؛ بعد از هر بازی برای نگهداری چمن ۷۰-۸۰ میلیون تومان هزینه می‌کنیم، موتورخانه مجموعه را با ۴ میلیارد تومان تعمیر کردیم اما آنها از محل تبلیغات و بلیت فروشی پول می‌گیرند و به ما نمی‌دهند.

 

* شرکت توسعه آماده بلیت فروشی است

مدبر درباره بلیت فروشی استقلال و پرسپولیس گفت: سرخابی‌ها و تیم ملی هرکدام شرایط خود را برای بلیت فروشی دارند. قرار بود این بلیت فروشی یکجا به شرکت توسعه واگذار شود، ما هم به نمایندگی با همان تقسیماتی که وجود دارد کار را انجام دهیم و فقط اجاره بهای استادیوم را از محل فروش برداریم اما در مسیر راه تغییراتی صورت گرفت. شرکتی که قبلاً ۱۱ ساله با ۳۵ درصد از محل بلیت فروشی قرارداد بسته بود، قرار بود برای تجهیز تعدادی از ورزشگاه‌ها اقداماتی انجام دهد که این کار را نکرد. شرایط قرارداد به نفع فوتبال نبود، بنابراین موضوع این شد که یا قرارداد فسخ شود یا اقاله. به این صورت که بلیت فروشی به استقلال، پرسپولیس، سازمان لیگ و شرکت توسعه می‌رسید اما دوستان در اقاله موفق نشدند کاری انجام دهند.

 

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی  افزود: شرکت برهان مبین مدعی بود تعداد تماشاگر قبلاً در ورزشگاه کم بوده است و الان چشمگیر شده ما هم گفتیم زمانی بلیت فروشی را می‌گیریم که تکلیف برهان مبین مشخص شود. این اواخر قرار شد برهان مبین با ۱۲.۵ درصد کار را انجام دهد. ما هم نمی‌توانستیم قرارداد را منتقل کنیم به همین دلیل سازمان لیگ قرارداد را یکطرفه فسخ کرد که به نظرم کار خوبی است. حالا بلیت فروشی برای بازی‌های پیش رو از جمله دربی به استقلال و پرسپولیس واگذار شده است چون شرکت توسعه مالک ورزشگاه است می‌تواند در چهارچوب قوانین کار بلیت فروشی را انجام دهد. اگر هم سرخابی‌ها و فدراسیون نمی‌خواهند ما آماده همکاری هستیم.

 

* ورزشگاه آزادی نیاز به تمهیدات امنیتی دارد

وی در ادامه نشست خبری با اشاره به اینکه ورزشگاه آزادی باید از نظر امنیت تجهیز شود، گفت: صحبت من غیر از امنیت کنونی ورزشگاه است. جمهوری اسلامی معاندین زیادی دارد که می‌خواهند به ما ضربه بزنند. از طرفی اعتقاد دارم اگر شخصی (یک تماشاگر نما) در ورزشگاه ترقه بیندازد ما باید امکاناتی داشته باشیم که از این موضوع جلوگیری کنیم، دوربین‌هایی مجهز داشته باشیم که چهره فرد را نشان دهند.

 

* بازسازی ۳ سکوی آزادی ۳ ماهه تمام می‌شود

مدبر در خصوص بازسازی استادیوم آزادی و تأخیراتی که ایجاد شده یادآور شد: ما می‌توانیم سکوهای ۳۴-۳۵ و ۳۶ را ۳ ماهه بازسازی کنیم البته تأخیراتی صورت گرفته است. می‌خواستیم قبل از شروع لیگ این کار را انجام دهیم اما وقتی سطح را برداشتیم دیدیم زیر آن انباشت بتن است که تخریب و صاف کردنش زمان زیادی لازم داشت. از طرفی برای هر بازی لیگ کار را تعطیل می‌کردیم که همین سرعت کار را می‌گیرد، برای این ۳ ناحیه ۴ میلیارد تومان بودجه لازم داریم. ما همچنین از نظر سخت‌افزاری، امکانات لازم را برای حضور بانوان در ورزشگاه داریم اما جایگاه تصمیم‌گیری شرکت توسعه نیست.

 

* استانداردسازی پیست‌های اسکی تا حد زیادی رفع شده

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی همچنین در خصوص استانداردسازی پیست‌های اسکی گفت: استانداردسازی اشکالاتی از پیست‌ها گرفته بود که تا حد زیادی رفع شده است. امیدواریم امسال مجوز بهره‌برداری را بگیریم. اخیراً شایعات عجیبی در اسکی در خصوص حبس ۱۰۰ نفر در تله کابین مطرح شد، ما می‌دانیم دست‌هایی در کار است که نمی‌گذارند کار انجام شود به همین دلیل شکایتی به خاطر این دروغ آماده کرده‌ایم.

 

* شهردار قبلی در خصوص شیرودی تعامل لازم را نداشت

وی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه شیرودی گفت: در زمان قالیباف کار به نتیجه نرسید، به نظرم آنها قصد تعامل نداشتند چون همه چیز آماده بود، امیدوارم با حضور تیم جدید در شهرداری گام بلندی برداریم.

 

* سالن آماده برای بسکتبال نداریم

مدبر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فدراسیون بسکتبال از شما درخواست سالن کرده، عنوان کرد: فدراسیون بارها درخواست کرده و گفته جایی را لازم دارد ما هم گفتیم ورزشگاه نیمه تمام داریم که فدراسیون می‌تواند تکمیل کند اما آنها یا اسپانسر ندارند یا هزینه. در کشوری سالن داریم که در اختیار دوومیدانی است البته برای بازی‌های توپی هم استفاده می‌شود حالا قرار است این سالن را یا خودمان بازسازی کنیم یا بخش خصوصی. ما به فدراسیون بسکتبال گفتیم هرجا زمین بخواهند به آنها می‌دهیم اما آنها درخواست سالن آماده دارند که ما نداریم. مهرام هم پیشنهاداتی داشت به آنها گفتیم سالن بعثت را بگیرند و آماده کنند.

 

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره اینکه شما پروژه‌های زیادی افتتاح کردید اما در رشته اتومبیلرانی و موتورسواری پیستی ندارید، عنوان کرد: ما تا اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام پروژه جدیدی را افتتاح نمی‌کنیم.

 

* اسناد دستمان برسد رفع معارض می‌کنیم

وی درباره معارضین ورزشگاه آزادی خاطرنشان کرد: آزادی بعد از ۴۷ سال ابتدای سال ۹۵ دارای سند شد البته مشکلاتی را با شرکت اتوبوسرانی داشتیم ، ما باید هزینه‌هایی که این شرکت کرده را پرداخت کنیم تا اتوبوسرانی تخلیه کند، حدود ۸۰۰ پلاک معارض هم داریم که ۴۰ نفر اقدام قانونی کرده‌اند. در خصوص ۴ نفر رأی صادر شده که در حال بررسی هستیم. فکر می‌کنم در زمان قبل از انقلاب سازمان ملی مسکن تملک کرده و پول‌ها آن زمان پرداخت شده است. اسناد به دست ما برسد می‌توانیم اثبات کرده و رفع معارض کنیم.

 

مدبر درباره استانداردسازی سالن‌ها گفت: ما طبق آخرین برنامه‌ها به روز هستیم، آخرین نامه‌ای که به ما ارسال شده از طرف فدراسیون فوتبال بوده که باید در ورزشگاه‌ها درخصوص برق تغییراتی داشته باشیم البته این را بگویم که ما محل استانداردسازی را راه انداخته‌ایم، کارشناسان از آن بازدید کرده‌اند اما جالب است که وزارت و فدراسیون‌ها از آن استفاده نمی‌کنند.

 

* تکنولوژی پیست چوبی را نداریم

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره اینکه پیست دوچرخه سواری ساری یکی از مهمترین پیست‌ها به شمار می‌رود، برنامه شما برای تجهیز آن چیست، خاطرنشان کرد: پیست کرمان آماده است، ما روکشی را وارد کرده‌ایم که به زودی در این پیست بین‌المللی نصب خواهد شد، از فدراسیون جهانی هم این پیست را بازدید کرده‌اند اما درباره ساری باید بگویم که تقریباً تمام بودجه ما به آن سمت است، تنها مشکل پوشش سقف و پیست تِرَک چوبی است که ما در کشور این تکنولوژی را نداریم. از شرکت‌های هلندی و آلمانی خواسته‌ایم با شرکت‌های داخلی همکاری کنند تا این پیست هم اجرایی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پس از مدت‌ها بحث و گفت‌وگو برای واگذاری سهام دو باشگاه ورزشی بزرگ تهران، اواخر فرودین امسال سازمان خصوصی‌سازی آگهی واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را منتشر و قیمت پایه و شرایط عرضه سهام این باشگاه‌ها را اعلام کرد.

در همین راستا مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه در فرابورس آغاز شد و در نهایت سهام سرخابی‌ها به فروش رفت؛ اگرچه واگذاری این باشگاه چندان به فرآیند واقعی خصوصی سازی شبیه نبود و بیشتر به نظر می رسید که آن‌ها صاحبان فرمایشی جدیدی یافته اند؛ اما به هر جهت در این مزایده هلدینگ بزرگ خلیج فارس ۸۵ درصد سهم باشگاه استقلال را خریداری کرد و کنسرسیوم بانکی، صاحب سهام پرسپولیس شد.

واگذاری سرخابی‌ها تأثیرات محسوسی در بازار سرمایه ندارد

برای بررسی تأثیر این واگذاری بر این دو باشگاه و بازار سرمایه، حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه درباره فروش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به صاحبان جدید آنها در بورس به خبرنگار آنا گفت: واگذاری سرخابی‌ها تاثیرات محسوسی در بازار سرمایه ندارد؛ اما خریداران آنها که از شرکت‌های بورسی می‌توانند دوران جدیدی از نظر شفافیت در پیش بگیرند.

وی ادامه داد: این باشگاه‌ها اگرچه بورسی هستند؛ اما شفافیت لازم و افشای اطلاعاتی که در مقررات بورسی هستند را رعایت نکرده اند. به همین دلیل اگر ساختار مدیریتی این باشگاه‌ها بتوانند دستخوش تغییرات مثبت شوند و بر اساس دستورالعمل‌های تیمداری اداره شوند و سیاسی‌کاری از آنها حذف شود، ممکن است که اتفاقات خوبی برای این دو باشگاه و مالکان جدید آنها رخ دهد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: از جمله مهترین تغییراتی که می‌تواند در روند این دو باشگاه تغییرات مثبتی را پدید آورد، این است که نسبت به دریافت حق پخش بازی‌های این دو تیم اقدام شود. همچنین لازم است که مدیران این تیم‌ها رایزنی‌های لازم برای دریافت حق اتخاذ مستقیم تصمیمات اقتصادی را پیگیری کنند.

مانور‌های مدیریتی دو باشگاه را از حالت زیان‌دهی خارج می‌کند

وی تصریح کرد: با انجام این نوع مانور‌های مدیریتی می‌توان این دو باشگاه را از حالت زیان‌دهی خارج کرد. شایان ذکر است که شرکت‌هایی که این دو باشگاه را خریداری کرده اند از نظر توانایی مالی و نیروی انسانی متخصص در شرایطی هستند که می‌توانند وضعیت تأمین سرمایه پولی و نیاز کادر مدیریتی ماهر در این مجموعه‌ها را برطرف کنند؛ از این رو تحول این دو باشگاه کاملاً در دسترس است.

میرمعینی گفت: باید دید که دست مدیران شرکت‌های جدیدی که صاحب این دو باشگاه شده اند تا چه حد در بنگاهداری باز است؛ در غیر این صورت تحول خاصی را در شرایط و درآمد و ارزش سهام این دو باشگاه نخواهیم دید؛ البته طبیعی است که از طرف مالکان جدید با توجه به این‌که بخشی از منابع آنها برای این خرید صرف شده، دخالت‌های ساختاری صورت گیرد.

وی ادامه داد: این دو باشگاه حالا مالکان پولداری دارند که اگر بتوانند مدیریت مناسبی را اعمال کنند، اتفاقات خوبی خواهد افتاد. حالا فقط می‌توان یک دوره منتظر ماند تا ببینیم مالکان جدید از نظر مدیریت باشگاه و مدیریت مالی چه می‌کنند. مدیر استراتژیک و مدیر مالی مناسب در بدنه مالکان این باشگاه‌ها هست، اما این‌که چقدر دست آنها برای ایجاد تغییر باز باشد، هنوز محل سؤال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی استقلال و ذوب آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • رکوردشکنی هواداران پرسپولیس با ۶۰ هزار تماشاگر
  • رکوردشکنی هواداران پرسپولیس با 60 هزار تماشاگر
  • پرسپولیس، پرتماشاگرترین با بلیت 300 هزار تومانی
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد