Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به آن دسته از زارعان گندمکار استان که تا کنون مطالبات خود را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند به ازای هر هکتار مبلغ یک میلیون تومان تسهیلات بدون اخذ وثیقه ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عدیل سروی ظهر امروز در مراسم معارفه سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: معاونت بهبود تولیدات گیاهی یکی از مهمترین معاونت‌ها در عرصه خدمت رسانی به بخش کشاورزی محسوب می‌شود که تمامی مسئولیت‌های مهم کاشت و عمل‌آوری محصولات کشاورزی از جمله گندم که یک محصول استراتژیک و مهم محسوب می‌شود در حوزه این معاونت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: میزان نزولات آسمانی که امسال در استان شاهد آن بودیم مشابه سال 92 است اما میزان خرید تضمینی در سالجاری و مقایسه آن با سال 92 نشان می‌دهد که استان به یک پایداری با ثبات در تولید این محصول استراتژیک درست یافته است.

سروی تصریح کرد: میزان خرید در سال 92 در حدود 150 هزار تن بوده است که این میزان در سال 93 به 220 هزار تن و در سال 94 به 500 هزار تن رسید و این حقیقت بیانگر سعی و اهتمام تولیدکنندگان و دست اندرکاران بخش کشاورزی در زمینه‌های زراعت وحفظ نباتات و مکانیزاسیون و ترویج است و بیانگر این واقعیت است که استان اردبیل در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی به پایداری تولید دست یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حوزه تامین بذور مورد نیاز برای کشت انواع محصولات زراعی در استان پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است به گونه‌ای که زارع هر محصولی که می‌خواهد بکارد به راحتی بذور اصلاح شده و مرغوب را در اختیار دارد و این درحالی است که به کرات در طی سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که استان‌های همجوار اغلب در تامین بذور مورد نیاز با مشکل روبه‌رو بوده و از این استان درخواست مساعدت داشته و دارند.

وی افزود: استان اردبیل در طی سال‌های گذشته جزو استان‌های سرآمد در مکانیزاسیون محسوب می‌شود و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، مبارزه بیولوژیک با آفات و امراض از اقدامات ارزشمندی است که در این استان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اعطای تسهیلات بدون ضمانت به گندمکاران استان خبر داد و گفت: به آن دسته از زارعان گندمکار که تا کنون مطالبات خود را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند به ازای هر هکتار مبلغ یک میلیون تومان تسهیلات بدون اخذ وثیقه ارائه می‌شود.

سروی اظهار کرد: با توجه به تصمیمات حمایتی توسط وزیر جهاد کشاورزی، مدیر عامل بانک کشاورزی و معاون زراعت مقرر شده به این زارعان در راستای حمایت از آنها تسهیلات بدون اخذ وثیقه و ضامن پرداخت می‌شود که این تسهیلات برای تسهیل در تهیه بذور و کودهای مورد نیاز کشاورزان برای کشت پائیزه ارائه خواهد شد که به محض وصول مطالبات این دسته از گندمکاران بازپرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: تا کنون عملیات کشت گندم دیم در سطح 135 هزار هکتار و گندم آبی در سطح 23 هزار هکتار به اتمام رسیده است و با توجه به ادامه کشت و بر اساس برنامه ابلاغی سطح زیرکشت گندم دیم امسال به 235 هزار هکتار و گندم آبی به 69 هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی

آهنگری گفت: گندم به عنوان یک محصول عمده از زراعت در شهرستان ارزوئیه است و در سال زراعی جاری بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول رفته و پیش بینی می‌شود، بیش از ۸۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از کشت گندم در این شهرستان به گندم دوروم با کیفیت عالی برای کارخانجات ماکارونی کشور اختصاص دارد.

مدیر زراعت استان کرمان بیان داشت: برای افزایش عملکرد و نفوذ بذر رسمی به چرخه تولید در مزارع گندم در این شهرستان، ۱۸ هکتار مزارع بذری پرورشی، ۹۵ هکتار مزارع مادری و ۹۳۰ هکتار مزارع گواهی شده که ظرفیت تولید به ترتیب ۳۲ و ۳۸۰ و ۴ هزار ۷۰۰ تن را دارند، وجود دارد و محصول تولیدی به شهرستان‌های استان و حتی خارج از استان ارسال می‌شود.

 وی در ادامه گفت: شهرستان ارزوئیه با دارا بودن ۴۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی قابل کشت و قریب به ۵ هزار بهره بردار، اقلیم مناسب و خاک زراعی مطلوب، سالانه بیش از ۵۰۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و ۴۸۷ هزار تن محصولات زراعی، قطب مهم کشاورزی در شمال استان می‌باشد.

آهنگری گفت: بخش عمده تولیدات این شهرستان مربوط به محصولات زراعی است و در سال‌های اخیر در مجموع بیش از ۴۸۷ هزار تن انواع محصولات زراعی تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی