Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ هادی قزوینه در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله با مواد مخدر پرداخت و بیان کرد: مسیر ورود مواد روانگردان شیشه به همدان در سال های اخیر از غرب و شمال غرب به شرق و جنوب کشور تغییر کرده است.

وی ادامه داد: ورود بذر «گل»و مواد روانگردان از خارج از کشور نشان می دهد که ورود روانگردان ها به کشور هدایت شده و برنامه ریزی شده برای آلوده کردن قشر جوان و نوجوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 4 تن و 553 کیلوگرم انواع مواد مخدر امسال توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان کشف شده که 2 تن و 625 کیلوگرم از این مقدار در عملیات های فرا استانی بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان اضافه کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری 53 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ قزوینه ادامه داد: افزایش کشفیات مواد مخدر نوید دهنده تلاش موفق و هدفدار پلیس در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر است.

وی گفت: ماحصل تلاش پلیس موجب شده که در گام نخست همدان به حیاط خلوت باندها و شبکه های مواد مخدر تبدیل نشود و این استان دیگر بارانداز مواد مخدر نیست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: این نیرو با تلاش های اطلاعاتی باندهای مواد مخدر را نه تنها در درون استان بلکه در خارج از جغرافیای سرزمینی همدان شناسایی و تحت تعقیب قرار می دهد.

سرهنگ قزوینه تاکید کرد: چنانچه فعالیت هر باند و شبکه مواد مخدر در نقاط مختلف کشور بر امنیت این استان تاثیر بگذارد پلیس مواد مخدر استان در رویکردی پیش‌دستانه اقدام به مقابله با آنها می کند.

وی افزود: 30 عملیات فرا استانی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان در سال جاری انجام شده که منجر به کشف بیش از 2 تن و 600 کیلوگرم مواد مخدر شده است.

وی ادامه داد: برخورد با خرده فروشان مواد مخدر یکی دیگر از مهمترین رویکردهای پلیس است که در این راستا 2 هزار و 995 خرده فروش و تهیه و توزیع کننده مواد شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان گفت: تلاش این مجموعه و همکاری دیگر نهادها موجب شده که از فعالیت سوء و آزادانه خرده فروشان در محله ها و اماکن عمومی جلوگیری شود.

سرهنگ قزوینه با بیان اینکه خرده فروشان پیاده نظام قاچاقچیان هستند، بیان کرد: بانک اطلاعاتی دقیقی از شمار خرده فروشان به تفکیک حوزه فعالیتی کلانتری ها تشکیل شده که این آمار پیوسته به روز رسانی می شود.

وی افزود: برخورد جدی پلیس با خرده فروشان مواد مخدر موجب تغییر شگرد آنها شده به گونه ای که به جای قرار گرفتن در جای ثابت با استفاده از موتورسیکلت و به شکل سیار اقدام به فروش مواد افیونی می کنند.

وی اظهار کرد: 54 باند و یک شبکه بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر امسال در این استان منهدم شده که در این ارتباط شاهد افزایش چهاردرصدی هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان افزود: 20 میلیون و 375 هزار قرص ترامادول و آرام بخش غیرمجاز در همدان کشف شده که هدف قاچاقچیان انتقال آن از استانهای غربی به سمت تهران بود.

سرهنگ قزوینه اضافه کرد: در راستای جمع آوری معتادان و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر 305 طرح پاکسازی مناطق آلوده و 249 طرح کنترل محورهای ارتباطی صورت گرفته است.

وی گفت: در حوزه پیشگیری برای کاهش تقاضا و بالا بردن سطح آگاهی مردم در زمینه آثار و تبعات مصرف مواد مخدر برنامه های آموزشی در دستور کار است.

این مقام انتظامی افزود: به منظور جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر در فضای مجازی یک اداره در مرکز کشور و دفاتری در پلیس مبارزه با مواد مخدر استانها تشکیل شده که علاوه بر آن پلیس فتا فضای مجازی را به طور دقیق رصد می کند.

سرهنگ قزوینه افزود: بیشترین میزان فعالیت در فضای مجازی مربوط به موادمخدر گل و شاهدانه است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سنندج اظهار کرد: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد قابل احترام است، اما این نهاد‌ها کارکرد صحیح خودشان را در اغلب موارد به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر انجام نداده اند.

مهدی رمضانی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تأکید کرد: در حوزه‌هایی که مشارکت مردم بوده موفق بوده ایم و یکی از حوزه‌های جدی که باید از آن استفاده شود، مبارزه با مواد مخدر است.

وی بر لزوم پیگیری شورای برنامه ریزی استان در بخش مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه ها، صنایع و معادن تاکید کرد و افزود: مسئولیت‌های اجتماعی باید در سر فصل‌های خود هزینه شود.

رمضانی ادامه داد: آموزش و پرورش با دعوت از اصحاب فکر و نظر سعی کند جامعه هدف خود را در زمینه آسیب‌های مواد مخدر آگاه کنند.

وی با تاکید بر غربالگری درست و هدفمند در کمپ‌های ترک اعتیاد، اظهار کرد: در حوزه ترک اعتیاد یک چرخه مالی معیوب وجود دارد و این باید اصلاح شود، ضمن اینکه مکانی جدا برای معتادان با بیماری خاص ایجاد شود.

۱۹۸ کیلوگرم موادمخدر در کردستان کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۹۸ کیلوگرم موادمخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه ۱۵ درصد رشد داشته است.
سردار لطف‌الله دارابی نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۲۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ۳ هزار و ۸۶۱ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه گذشته نیز ۲ هزار و ۵۶ معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری و تحویل کمپ‌ها شد، افزود: در سال‌جاری نیز ۲۷۶ معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری شدند.

دارابی یادآور شد: امسال تاکنون ۵۲۳ نفر در بحث توزیع مواد مخدر دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد