Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – وزیرامور خارجه : ایرانیان مقیم خارج پل ارتباطی میان فرهنگ ها وتمدن ها هستند، ایران مرز باشماق مریوان با استان سلیمانیه عراق را باز می کند، رویترز: اقلیم کردستان حاضر است نتایج همه پرسی را تعلیق کند، روسیه با تمدید زودهنگام ماموریت هیات تحقیقات در سوریه مخالفت کرد، طرح شرایط جدید خارج از چارچوب برجام در کنگره آمریکا، حیدرالعبادی: سفرهای منطقه ای برای تشریح دیدگاه های بغداد صورت می گیرد و پادشاه مغرب سه وزیر کابینه را برکنار کرد، از جمله مهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داخلی
*****
کامپالا- وزیرامورخارجه، ایرانیان مقیم خارج را پل ارتباطی میان فرهنگ ها و تمدن ها همچنین معرف خوبی برای فرهنگ ایرانی توصیف کرد و گفت: آنها توانسته اند در کشورهای مقیم از منافع ملی وهموطنان خود دفاع کنند.
تهران- نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه با معاون عربی و آفریقا وزیر امورخارجه در تهران دیدار و پیرامون دستور کارهفتمین نشست آستانه گفت و گو کرد.
اربیل- ایرنا - سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل با صدور بیانیه ای اعلام کرد در پی درخواست شورای استانی سلیمانیه کردستان عراق و شماری از فرهیختگان و مردم استان سلیمانیه مرز باشماق مریوان از صبح فردا (چهارشنبه) فعالیت خود را مجددا آغاز می کند.
تهران – مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رئیس خبرگزاری رسمی ارمنستان (آرمن‌پرس)، امضای قرارداد میان ایرنا و آرمن‌پرس را گامی مثبت دانست و گفت این وزارت‌خانه، از دیپلماسی رسانه‌ای و توسعه روابط میان رسانه‌های ایران و بین‌المللی استقبال می‌کند.
بلگراد - سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در دیدار با شاعران ایرانی که در جشنواره بین المللی شعر سارایوو شرکت داشتند با تاکید بر اشتراکات فراوان فرهنگی میان دو کشور، حضور در چنین جشنواره هایی را به نفع فرهنگ دوکشور دانست.
مسکو - شانزدهمین نشست شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی(ICBC) موسوم به خزر تجاری با حضور ایران در شهر آستراخان روسیه برگزار و در آن همگرایی منطقه ای کشورهای این حوزه و گسترش همکاری های بازرگانی و اقتصادی مورد تاکید قرار گرفت بوسنی و هرزگوین و ایران دانست.
تهران – خبرگزاری رویترز بامداد روز چهارشنبه به نقل از مقامات اقلیم کردستان عراق گزارش کرد: اربیل یک طرح ابتکاری اائه کرد که براساس آن نتایج همه پرسی تعلیق می شود.

خارجی
*****
تهران – خبرگزاری رویترز بامداد چهارشنبه جزئیات پیش‌نویس طرحی را در کنگره آمریکا منتشرکرد که بر اساس آن، واشنگتن شرایط جدیدی را خارج از چارچوب برجام برای اجرای تعهدات خود در این توافق تعیین می‌کند.
تهران – نماینده روسیه در شورای امنیت روز سه شنبه با وتوی قطعنامه مورد حمایت آمریکا برای ادامه فعالیت هیات تحقیقات درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، تصمیم‌گیری در این رابطه را به بعد از انتشار گزارش نتایج اولیه موکول کرد.
تهران - خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ «جف فلیک» سناتور مطرح جمهوریخواه با اعلام عدم نامزدی در انتخابات پیش روی مجلس سنای آمریکا، به انتقاد شدید از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور پرداخت و گفت که «همدست» سیاست‌های او نخواهد شد.
بغداد - حیدرالعبادی نخست وزیرعراق در نشست مطبوعاتی هفتگی خود با اشاره به سفر منطقه ای خود و نیز برنامه سفرش به ترکیه و ایران گفت: این سفرها در چارچوب تشریح دیدگاه های بغداد صورت می گیرد.
الجزیره - پایگاه خبری «هسپرس » نوشت: محمد ششم پادشاه مغرب روز سه شنبه، سه وزیر کابینه این کشور را به دلیل تاخیر در اجرای طرح های توسعه در شهر «الحسیمه » واقع در شمال غرب مغرب، برکنار کرد.
مسکو - آلکساندر ژیلکین استاندار استان آستراخان در ساحل دریای خزر در دیدار با مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه اعلام کرد: برای گسترش همکاری ها با ایران در عرصه های مختلف ازجمله همکاری های اقتصادی و بازرگانی مصمم هستیم.
بغداد - یک موتورسیکلت بمب گذاری شده نزدیک میدان کهرمانه (قهرمانه) در منطقه کراده داخل در مرکز بغداد پایتخت عراق منفجر شد.
رم - آنجلینو الفانو وزیر امورخارجه ایتالیا از امکان بازگشت ستیزه جویان خارجی به کشورهای مبدا پس از شکست داعش در عراق و سوریه، هشدار داد.
بغداد - فالح الفیاض مشاور نخست وزیر عراق در امنیت ملی و رئیس سازمان بسیج مردمی این کشور (الحشد الشعبی) گفت: تا پایان داعش در عراق ساعاتی بیشتر نمانده است.
تهران – خبرگزاری فرانسه به نقل از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش کرد: اسرائیل با آرمان های کردها ابراز همدردی می کند و از تمام کشورهای جهان می خواهم که توجه لازم را به امنیت و آینده آنها معطوف دارند.
وین - در پی انتشار گزارشهایی از آزار جنسی زنان در پارلمان اروپا ، پنج تن از اعضای این پارلمان با صدور بیانیه ای خواستار تحقیقات خارجی و تشکیل کمیته ویژه ای در این خصوص شدند.
اربیل- سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل با صدور بیانیه ای اعلام کرد در پی درخواست شورای استانی سلیمانیه کردستان عراق و شماری از فرهیختگان و مردم استان سلیمانیه مرز باشماق مریوان از چهارشنبه فعالیت خود را مجددا آغاز می کند.
آتن- اتحادیه سراسری خبرنگاران یونان( اسه ا)، خبرنگاران رسانه های نوشتاری، تصویری و مجازی از روز سه شنبه به مدت 48 ساعت اعتصاب کرده و از انتشار اخبار و اطلاع رسانی خودداری خواهند کرد.
تهران – تارنمای خبری ای‌بی‌سی‌نیوز گزارش داد؛ ممنوعیت 120 روزه پذیرش پناهجویان در آمریکا روز سه شنبه در حالی به پایان رسید که بنا بر اعلام منابع آگاه از وزارت امور خارجه این کشور، دستوری برای تمدید آن صادر نشده است.
تهران – خبرگزاری رویترز روز سه شنبه گزارش داد؛ در ادامه روند افزایش تنش‌ها میان آنکارا و واشنگتن، آمریکا از صدور روادید برای هیاتی از وزارت دادگستری ترکیه خودداری کرد.
تهران– نماینده روسیه در شورای امنیت روز سه شنبه با وتوی قطعنامه مورد حمایت آمریکا برای ادامه فعالیت هیات تحقیقات درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، تصمیم‌گیری در این رابطه را به بعد از انتشار گزارش نتایج اولیه موکول کرد.
مسکو - شانزدهمین نشست شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی(ICBC) موسوم به خزر تجاری با حضور ایران در شهر آستراخان روسیه برگزار و در آن همگرایی منطقه ای کشورهای این حوزه و گسترش همکاری های بازرگانی و اقتصادی مورد تاکید قرار گرفت.
اسلام آباد - رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در حالی پس از سفر از پیش اعلام نشده خود به افغانستان وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد که مقامات ارشد این کشور استقبال سردی از او به عمل آوردند.
تهران - گوردو مونتاین قائم مقام وزارت اروپایی و امورخارجه فرانسه سه شنبه شب در دیدار با سفیر جمهور اسلامی ایران در پاریس خواستار توسعه روابط با تهران شد.
تهران – شبکه خبری الجزیره قطر سه شنبه شب به نقل از وزیر نفت این کشور گزارش کرد: دوحه از تمدید فریز نفتی سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) در جلسه ماه نوامبر (آبان/ آذرماه) این سازمان حمایت می کند.
مسکو - با ادامه شکست های گروه تروریستی داعش در سوریه یک انبار دیگر این گروه این بار در منطقه میادین به دست نیروهای ارتش سوریه افتاد که پر از سلاح های پیشرفته غربی بود یک بار دیگر این واقعیت تلخ را که آمریکا و متحدان غربی این کشور حامی تروریست ها هستند را اثبات کرد.
باکو – تجمع حمایت از تمامیت ارضی و حق حاکمیت عراق عصر سه شنبه در محوطه سفارت این کشور در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد .
تهران - خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داد: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه از انتقاد علنی از سابقه حقوق بشری عبدالفتاح السیسی همتای مصری اش طفره رفت.
مسکو - مرکز تجاری ایرانیان در آستراخان طی مراسمی با حضور آلکساندر ژیلکین استاندار استان آستراخان و مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه گشایش یافت.
تهران – دولت محلی اقلیم کردستان عراق بامداد چهارشنبه به وقت تهران، دربیانیه ای رسمی، تعلیق همه پرسی و پایان درگیری نظامی با دولت مرکزی عراق را پیشنهاد کرد .
شبس*1613*انتشاردهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، جاری شدن سیل در کنیا تاکنون جان ۷۶ نفر را گرفته است.

پایگاه خبری اسپوتنیک امروز یکشنبه به نقل از رسانه‌های خبری کنیا گزارش داد که مقامات دولتی در کنیا با انتشار آماری از قربانیان وقوع سیلاب طی روز گذشته در این کشور از جان باختن ۷۶ نفر و مجروح شدن ۲۹ نفر دیگر خبر دادند.

بر اساس اعلام رسانه‌های محلی در کنیا، تا کنون در این حادثه طبیعی ۱۹ تَن هم مفقود شده‌اند.

سیل ویرانگر بخش‌های گسترده‌ای از نایروبی، پایتخت کنیا را تحت تأثیر قرار داده و برخی جاده‌های اصلی را بسته و بسیاری از مناطق را زیر آب فرو برده است. شرکت راه‌آهن کنیا نیز خدمات مسافرتی شهری را در سراسر این کشور به حالت تعلیق درآورد.

کد خبر 6090478

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است