Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - تیم فوتسال استقلال ساری ، به عنوان تنها تیم بانوان مازندران در سطح اول ورزش کشور به علت جذب نکردن اسپانسر و انبوه مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کند ، در آستانه انصراف از لیگ برتر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم فوتسال استقلال ساری از جمله تیم های صاحب استعداد و بومی در لیگ برتر بانوان محسوب می شود با فراز و نشیب های فروان توانست به دومین فصل حضورش در لیگ برتر برسد ، اما نکته قابل توجه در این تیم مشکلات مالی است، موضوعی که پس از پایان رقابت های پارسال این تیم نیز وجود داشته و تغییری نکرد تا اوضاع حاکم بر این تیم را به حالت نامطلوبی برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وعده های داده شده پیش از شروع فصل از سوی حامیان مالی و برخی مسئولان به این تیم از یک سو و کنار کشیدن و پاسخ ندادن مدیران استانی و ورزشی مازندران به درخواست های آنان از سوی دیگر ، شرایط را برای حتی میزبانی بازی های خانگی تیم استقلال ساری با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
مشکلاتی که اکنون تیم بانوان ساری دارد مشابه مشکلاتی است که 2 سال پیش برای تیم بازرگانی امیرنوشهر ایجاد شده و سبب کناره گیری آن تیم به عنوان یکی از نمایندگان مازندران در رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان شده بود.
هر چند بعد از کناره گیری این تیم خوب نوشهری ، چشم و امید بانوان مازندرانی به تیم آبی پوش استقلال ساری بود، تیمی که سال گذشته فرازو نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت و حالا این فصل با ادغام شدن بازیکنان تیم انصراف داده نوشهری به این تیم قصد حضوری قدرتمند در لیگ برتر فوتسال کشور را در سرمی پرورانند.
** مسئولان به فکر باشند
بازیکنان تیم فوتسال استقلال ساری هم از وضعیت موجود تیمشان و برطرف نشدن مشکلات مالی و عدم حمایت مسئولین ورزشی و غیر ورزشی استان از تنها نماینده مازندران در لیگ برتر فوتسال کشورگلایه کردند.
آنان با اشاره به اینکه تیم استقلال امسال با ترکیبی از بازیکنان جوان و بومی مازندران ، پتانسیل های زیادی برای کسب نتایج ایده ال دارد ، گفتند که تنها امیدواری بازیکنان تیم، محقق شدن وعده های داده شده به تیم است تا بتوانند با قدرت و بدون فکر کردن به حاشیه های بیرون زمین ، نتیجه بگیرند .
'پردیس فرزانه ' یکی از بازیکنانی که سابقه بازی در تیم بازرگانی امیرنوشهر را داشته و در رقابت های این فصل به جمع آبی پوشان ساروی اضافه شده است ، در خصوص مشکلات پیش آمده تیم جدیدش گفت : متاسفانه مسئولان ورزشی در مازندران با تمام توانشان حمایت نمی کنند.
وی افزود: تیم ما می تواند با حمایت حداقلی از سوی مسئولان ورزشی و حامیان مالی، نتایج درخور توجهی کسب کند، اما اکنون همه بچه ها در حد توانشان مایه می گذارند، اما نمی توانند که از جیب خودشان هزینه کنند و به مسابقات اعزام شوند.
' نجمه مسلمی' سرمربی تیم استقلال ساری هم دراین رابطه گفت : هر چند این تیم دیر تشکیل و وارد مسابقات شده، اما تلاش می کنیم همین یک سهمیه استان نیز حفظ شود.
وی ضمن گلایه از مسئولین ورزشی مازندران ، افزود : حمایت نشدن از بانوان دلایل مختلفی دارد ، بارز هم است و ما هر سری اعلام می کنیم این تابو تا شکسته نشود نمی شود کاری کرد، ما بگوییم و نتیجه اثری نداشته باشد دلسرد می شویم.
سرمربی استقلال ساری، از فرار حامیان مالی اظهار تاسف کرد و ادامه داد : متاسفانه به دلایل مختلفی حامیان مالی حاضر نیستند برای فوتسال بانوان هزینه کنند ، نداشتن پوشش تصویری و پخش تلویزیونی سبب شده هیچ ارگانی حاضر نشود برای این ورزش هزینه کند برای این که حمایت کردن مزایای خاصی برای حامیان مالی ندارد و برای همین هیچ کسی ما را حمایت نمی‌کند.
** انصراف قطعی است
در همین حال سرپرست تیم فوتسال استقلال ساری با بیان اینکه تیم را باید برای بازی حساس هفته سوم برابر مس رفسنجان و فراهم کردن شرایط لازم برای اعزام آماده کنیم ، گفت : از پایان بازی هفته گذشته در ساری که پیروز شدیم تا به امروز پیش همه مسئولان اجرایی ، ورزشی و حامیان مالی رفتم و درخواست کمک برای اعزام شدن تیم به رفسنجان را داشتم.
'رعنا محمدی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تیم باید روز چهارشنبه برای برگزاری بازی هفته سوم در روز جمعه به رفسنجان آماده شود که واقعا الان هزینه های رفت و برگشت آنها با مشقت های فراوان توسط ' نجاریان ' رییس هیات فوتبال ساری تامین شده و نگران این هستیم که در مدت اقامت دو روزی در شهر غریب به کجا پناه ببریم و تغذیه بچه ها چه می شود.
وی ادامه داد : پیش از آغاز لیگ ، یکی از حامیان مالی به ما گفته بود که کمک می کند و به ما لباس داد حالا هم که تماس میگیریم ، جواب تلفن ما را نمی دهند و برخی از آنها در حد دادن یک وعده غذایی کمک می کنند.
سرپرست تیم استقلال ساری گفت : حضور در لیگ و تمرینات پیش فصل را در حالی شروع کردیم که بازیکن زیاد به خاطر شرایط خیلی بد مالی ، عدم حمایت صد درصدی مسئولان از بانوان باعث شد تا کیفیت تیم در این فصل کمی پایین بیاید.
محمدی با انتقاد از مسئولین ورزش استان ، گفت : به مسئولان استان که ما خانم ها خواهرانشان هستیم و همین تیم ما در سال گذشته در نخستین حضورش در لیگ برتر در بازی های خانگی باعث حضور بیش از 500 تماشاگر و شور اشتیاق میان خانم ها شد، چطور شده که الان ما برای آنها غریبه شدیم که هیچ توجهی به تیم ما نمی کنند!؟
سرپرست استقلال ساری با بیان اینکه واقعا نمی توان با وضعیت فعلی بازی های پیش رو و آینده را ادامه داد ، اضافه کرد : تقاضای من از مسئولان استان این است که ما هم مثل فرزندان و خواهرانشان هستیم، جامعه نیاز به مادر سالم دارد ، ورزش مختص به آقایان نیست بانوان واقعا در همه عرصه ها خودشان را ثابت کرده اند.
محمدی یادآورشد : با همه این تفاسیر ما نیاز به حمایت داریم امیدواریم امسال دیدگاهشان متفاوتر از سال قبل باشد . از حدود سه ماه قبل تاکنون در تمرین هستیم ، اما تاکنون هیچ مسئولی به ما سر نزده تا ببیند و بپرسد که که آیا تیم در حد لیگ برتر است؟ آیا ما امکانات داریم ؟ خوابگاه می خواهیم ؟ سالن می خواهیم یا نه ؟ امیدواریم مسئولین ورزش مازندران نیم نگاهی به ما که تنها نماینده فوتسال بانوان در کشور هستیم داشته باشند.
** جلسه ویژه هیات فوتبال مازندران برای مشکلات تیم استقلال
در همین حال نایب رئیس هیات فوتبال مازندران در امور بانوان در خصوص پیگیری های این هیات برای حل مشکلات تیم استقلال ساری به خبرنگار ایرنا گفت که این هیات هم برای برطرف شدن مشکلات مالی هیات صحبت هایی را با برخی حامیان مالی داشته و جلسه هایی را با برخی آنها برگزار کرده، اما در ماههای گذشته بخش خصوصی بنا به دلایل شخصی ، حاضر به حمایت مالی نشدند.
فاطمه بوداغی افزود: روزدوشنبه هفته جاری هم جلسه ویژه ای با حضور نایب رییس هیات فوتبال مازندران وسرپرست تیم استقلال ساری برگزار شد و تصمیم هایی برای خروج این تیم از مشکلات گرفته شده است.
وی ادامه داد : به عنوان فردی که سال ها در فوتبال بانوان مازندران و کشور هستم ، پیشنهاد می کنم که جلسه ای مستمری هم از سوی رییس اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال شهرستان ساری برگزار تا این مشکل برطرف شود و دیگر تنها تیم لیگ برتری بانوان استان دغدغه مالی برای مسابقات بیرون از خانه و خانگی نداشته باشند.
نائیب رییس هیات فوتبال مازندران در امور بانوان با اشاره به اینکه تیم استقلال در سال گذشته با حمایت یکی از اعضای شورا در لیگ حاضر بود و با فراز و نشیب های فراوان لیگ را به پایان رساند ، یادآورشد : متاسفانه این عضو شورا در انتخابات اخیر شورای شهر و عدم رای گیر نتوانست به تعهدات داده شده به این تیم عمل کند و بخشی از مشکلات پیش آمده نیز به این موضوع ارتباط دارد.
تیم فوتسال استقلال ساری در هفته سوم مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان باشگاههای کشور روز جمعه در دیداری بیرون از خانه میهمان تیم رده دومی مس رفسنجان است.
تیم استقلال ساری در هفته نخست برابر تیم دختران کویر کرمان با نتیجه پرگل 4 بر 1 تن به شکست داد اما در هفته دوم در بازی خانگی با نتیجه 3 بر 1 در برابر تیم پیام نور سیرجان صاحب پیروزی شد و با 3 امتیاز در رده ششم جدول رده بندی قرار دارد.
مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان باشگاه های کشوربا حضور 12 تیم درحال برگزاری است.
گزارش: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، به فاصله دو روز تا پایان مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای حل مشکل مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس برای کسب مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان، روز دوشنبه، ۳ اردیبهشت با برگزاری مزایده رسمی واگذاری ۸۵ درصد از سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال طلسم خصوصی‌سازی سرخابی‌ها پس از حدود دو دهه شکسته شد.

واگذاری سرخابی‌ها به صورت ۱۰ درصد نقدی و مابقی اقساطی

محمود قامت، معاون سازمان خصوصی‌سازی درباره جزئیات این واگذاری گفته است: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۰ درصد از ارزش این معامله به صورت نقد و مابقی با اقساط ۶ ماهه و حداکثر ظرف ۶ سال ازسوی خریداران پرداخت می‌شود.

ورود ۶ بانک غیردولتی برای خرید سهام پرسپولیس

وی درباره مشخصات خریداران سهام توضیح داد: کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک غیردولتی شامل بانک‌های شهر، ملت، صادرات، اقتصاد نوین، تجارت و رفاه متقاضی خرید سهام پرسپولیس بودند که دیروز موفق به خریداری آن شدند؛ کارگزار فروشنده سهام به نمایندگی از طرف دولت، بانک ملی بود و این معامله هم مطابق رویه قطعی شد. به گفته وی، قیمت هر سهم پرسپولیس ۳۵۸ تومان به ارزش کل ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

کنسرسیوم شرکت‌های پتروشیمی خریداران باشگاه استقلال

معاون سازمان خصوصی‌سازی همچنین در خصوص خریداران باشگاه استقلال گفت: برای خریداری ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال نیز کنسرسیومی از شرکت‌های پتروشیمی متشکل از خلیج فارس، پارس، بوعلی، شهید تندگویان و بندر امام (ره) موفق به خریداری سهام شدند.

قامت افزود: قیمت هر سهم استقلال نیز ۳ هزار و ۴۰۶ ریال به ارزش کل ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است؛ کارگزار خریدار قیمت خرید هر سهم پایه باشگاه استقلال در سامانه معاملات وارد کرده بود که کارگزاری بانک صنعت و معدن برای فروش سهام این باشگاه از طرف دولت بود و مطابق رویه‌ها و مقررات معاملات فرابورس این معامله در سامانه معاملات قطعی شد.

آنگونه که سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته است در دولت سیزدهم بورسی شدن دو باشگاه از محل افزایش سرمایه بدون حق‌تقدم انجام و در سال ۱۴۰۱ تلاش شد تا از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی، فرایند مالکیت این دو باشگاه حل و فصل شود که از سوی بخش تعاونی و خصوصی اقبال نشد.

وزیر اقتصاد با اشاره به برگزاری مزایده گفت: در پایان سال ۱۴۰۲ تلاش شد تا از طریق کنسرسیومی از بانک‌های غیردولتی و صنایع پتروشیمی این مسئله حل و فصل شود که این اتفاق در فرابورس محقق شد. طبق اطلاعاتی که در فرابورس قرار دادند، ارزش نهایی سهام این دو باشگاه اعلام و با ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای استقلال و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس نهایی شد.

خاندوزی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۱۰ درصد معامله باید به عنوان نقدی و ۹۰ درصد اقساطی صورت می‌گرفت، بخش نقدی قطعی شد و اقساط طی مهلت‌های ۶ماهه به کنسرسیوم‌های بانکی و پتروشیمی اعلام شده است.

در همین رابطه سیاوش غیبی‌پور در مورد مباحث مطرح در مورد واگذاری سرخابی‌ها در گفت‌وگو با آنا اظهار کرد: ورود بانک‌ها به شرکت در مزایده سرخابی‌ها توصیه‌ای است که به دلایل مصالح اجتماعی و اقتصادی صورت گرفته است. اگرچه بخش خصوصی نیز مصالح اقتصادی در این بحث داشته است.

تشریح دلایل عدم استقبال بخش خصوصی و تعاونی از خرید سهام سرخابی‌ها

وی با بیان اینکه اقتصاد به بخش نئوکلاسیک و نهادی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: در بخش نئوکلاسیک، درنظرگرفتن درآمد واقعی سهام مورد توجه است، اما در مورد سرخابی‌ها، بخش نهادی مورد نظر بوده است و به دلیل حواشی که طرفداران این باشگا‌ه‌ها ایجاد می‌کنند ملاحظاتی را برای خریداران عمده ایجاد می‌کند، چون می‌تواند موضوعات درآمدی خریدار بخش خصوصی یا تعاونی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

غیبی‌پور بیان کرد: به دلیل پررنگ‌بودن بخش نهادی در این واگذاری بخش خصوصی استقبالی از خرید سهام سرخابی‌ها نداشت.

وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود منع بانک‌ها از خرید سهام واحد‌های زیان‌ده وارد کنسرسیوم خرید شده‌اند، عنوان کرد: به نظر می‌رسد ورود بانک‌های غیردولتی در بحث خرید سهام سرخابی‌ها نوعی توصیه بوده است و آنگونه که در اخبار دیده می‌شود سهام سرخابی‌ها باید تعیین تکلیف شود تا بتوانند ادامه حیات آسیایی و بین‌المللی داشته و از دولتی‌بودن خارج شوند.

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: سهام سرخابی‌ها به شکل مصلحتی و توصیه‌ای به بانک‌ها واگذار می‌شود تا بتواند از محرومیت‌های بین‌المللی جلوگیری کند، چون ایجاد محرومیت‌های بین‌المللی می‌تواند هزینه‌های اجتماعی توسط طرفداران این دو باشگاه ایجاد کند.

سرخابی‌ها می‌توانند با مدیریت‌های مناسب به سوددهی برسند

وی بیان کرد: بخش عظیمی از این واگذاری توجه به شرایط کشور و در نظر گرفتن شرایط غیراقتصادی است. البته این پرسش مطرح است که آیا این باشگاه‌ها همچنان زیان ده باقی می‌مانند؟. پاسخ این است که این دو باشگاه همانند دوکارخانه هستند که می‌توانند با مدیریت مناسب به سوددهی و بازدهی برسند و در بسیاری از کشور‌ها باشگاه‌های بسیار موفق و سودده اقتصادی نیز وجود دارد.

غیبی‌پور تصریح کرد: بانک‌ها می‌توانند این امید را داشته باشند که با مدیریت‌های مناسبی که با تصمیم‌گیری مشترک کنسرسیوم اتخاذ می‌شود سهام سرخابی‌ها به سود برسد و برای بانک‌های شرکت کننده در این واگذاری منافع اقتصادی نیز به دنبال داشته باشد.

بحث‌های مالی و حسابرسی این دوباشگاه باید از این پس بسیار دقیق و شفاف باشد

وی افزود: بحث‌های مالی و حسابرسی این دوباشگاه باید از این پس بسیار دقیق و شفاف باشد و از ریخت‌وپاش‌های غیرضرور پرهیز شود که با طی‌شدن این مسیر انتظار سوددهی نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور
  • برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها
  • کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر ۱۴ سال مازندران