Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:هفته آینده کمیسیون انرژی وضعیت تاسیسات دریایی خرمشهر رادر دستور کار قرار می دهد و تصمیماتی می گیرد که آن را در قالب برنامه به وزیر نفت و دولت می کند تا در بودجه ۹۷ به این تاسیسات عظیم توجه ویژه داشته باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:هفته آینده کمیسیون انرژی وضعیت تاسیسات دریایی خرمشهر رادر دستور کار قرار می دهد و تصمیماتی می گیرد که آن را در قالب برنامه به وزیر نفت و دولت می کند تا در بودجه ۹۷ به این تاسیسات عظیم توجه ویژه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم ساعدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره بازدید از تاسیسات دریایی خرمشهر گفت: روز گذشته (۲ آبان) کمیسیون انرژی مجلس و برخی از مسئولان وزارت نفت از تاسیسات دریایی خرمشهر بازدید کردیم و پس از برگزاری جلسات و شنیدن مشکلات این تاسیسات از زبان مدیران راهی آبادان شدیم و از پالایشگاه نفت و پتروشیمی آبادان نیز بازدید انجام دادیم.

تنها ۲۰ درصد تاسیسات دریایی خرمشهر فعال باقی مانده است

وی در ادامه افزود: تاسیسات دریایی یکی از پروژه های عظیم و زیر بنایی کشور است که در برخی بخش ها با کشور عربستان همکاری می کند و شریک هستند که شاهد پیشرفتهای خوبی در آن هستیم. بسیاری از سایتهای فنی آن فعال شده است؛ اما متاسفانه از حدود ۲ سال پیش بخش عمده ای از فعالیتهای آن به تعطیلی کشیده شده است و به جرات می توان گفت که آنچه در حال حاضر فعال است چیزی حدود ۲۰ درصد این تاسیسات دریایی است.

تاسیسات دریایی خرمشهر میتوانست ۵ هزار نفر را شاغل کند

نماینده دشت آزادگان در مجلس  با بیان اینکه تاسیسات دریایی خرمشهر یکی از مهمترین و زیربنایی ترین پروژه های حوزه نفت است، تاکید کرد: وقتی ۸۰ درصد این تاسیسات غیر فعال است نمی توانیم از اثرگذاری آن سخن بگوییم اما اگر این پروژه تکمیل و توسعه پیدا می کرد، حداقل تاثیر آن در اقتصاد کشور ما اشتغال ۵ هزار نیروی انسانی در آن بود.

وی در ادامه افزود: پیش از تعطیلی تاسیسات دریایی در سال ۹۴ جمعیت افراد شاغل آن حدود ۲۳۰۰ یا ۲۴۰۰ نفر بودند و حالا ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفر مشغول به کار هستند. من به عنوان یک شهروند ایرانی و به عنوان یک نماینده مردم وقتی با این پروژه عظیم و آن امکانات و پیشرفتهای فنی که در آن جا شکل گرفته است، روبرو می شوم و میبینم این امکانات رها شده است بسیار تاسف می خورم.

مشکل اساسی تاسیسات دریایی عدم تخصیص اعتبارات به آن است

ساعدی با بیان اینکه مدیران این تاسیسات از وضعیت و مشکلات آن سخن گفتند، تاکید کرد: بیشترین مشکلات مدیران تاسیسات دریایی در بخش مالی بود. متاسفانه دولت نتوانسته است آن تعهدات مالی خود را به پیمانکار طرف قرارداد پرداختی انجام دهد. آن چیزی که در اختیار دولت است نقدینگی است که متاسفانه در قبال این تاسیسات بر حسب قرارداد یا تقویم اجرایی قابل توجیه نبوده است.

وی در ادامه افزود: به عبارتی دولت طی این مدت نتوانسته است چیزی قابل توجهی پرداخت کند. در نتیجه طرف قرارداد کار را رها کرده است. پیمانکاران و شرکت هایی که وارد کار می شوند نیاز به نقدینگی دارند و چون کارشان فنی و با ابزارآلات و نیروهای انسانی است که برای انجام کار هم باید حق الزحمه ها را بپردازند و هم باید ابزارآلات بخرند و در کنار آن باید مواد اولیه را نیز تامین کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا  حدی به کمک بانک ها و بر اساس نوع فعالیت پیمانکاران میتوانند وضعیت را مدیریت کنند اما از حد خود بگذرد همین اتفاقی را که از ۲ سال پیش برای این تاسیسات افتاده است و موجب تعطیلی آن شده است، شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: عدم تامین اعتبارات مشکل اساسی تاسیسات دریایی خرمشهر است که باید فکری به حال آن کنیم.

مصوبات درباره تاسیسات دریایی هفته دیگر در دستورکار کمیسیون انرژی قرار می گیرد

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تمرکز فعالیتهای اقتصادی بر بنگاه های کوچک گفت: ما به جای چنین تمرکزی  باید به زیر ساخت هایی مانند تاسیسات دریایی بپردازیم چنانچه اینها منشا اقتدار و اقتصاد ملی خواهند بود.

وی در ادامه افزود: چنانچه کمیسیون انرژی مجلس پس از بازدید از تاسیسات دریایی خرمشهر جلسه ای با حضور مسئولان خرمشهر، مردم خرمشهر، آقای رحمانی، مدیرعامل تاسیسات دریایی کشور، آقای بابایی، معاون وزیر نفت  و مدیران این تاسیسات برگذار شد و مجموعه ای مصوبات در این منطقه داشتیم که هفته آینده در دستور کار کمیسیون انرژی قرار می گیرد.

در تلاشیم که دولت در بودجه ۹۷ به تاسیسات دریایی خرمشهر توجه ویژه داشته باشد

ساعدی با بیان اینکه بعد از تحلیل و بررسی ها تصمیمات کارشناسی در این زمینه خواهیم داشت، تاکید کرد: پس از آن، تصمیمات را در قالب برنامه به وزیر محترم نفت و دولت ابلاغ خواهیم کرد که حداقل در بودجه ۹۷ به این تاسیسات عظیم توجه ویژه داشته باشیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم که بنا بر بودجه بندی سال ۹۷، این تاسیسات عظیم لحاظ شود و  از رکود و تعطیلی خارج شود.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت