Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:47:54 GMT

شناسایی ۱۶۰ مرکز حساس پدافندغیرعامل در مازندران

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۵۳۴۵

شناسایی ۱۶۰ مرکز حساس پدافندغیرعامل در مازندران

ساری - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: ۱۶۰ مرکز در استان به عنوان نقاط حساس از نظر پدافند غیرعامل شناسایی شدند.

 سید یداله نبوی در گفتگو با خبرنگار مهر، فلسفه وجودی پدافند غیر عامل  را حفظ منافع، تاسیسات و زیرساختهای مهم و حیاتی کشور خواند و افزود: ۱۶۰ مرکز در مازندران به عنوان نقاط حساس شناسایی  و برای رفع نواقص و رعایت الزامات و پیوست های پدافند غیر عامل مورد بازدید قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبوی به یکی از کارهای اساسی انجام شده در طول دوران دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: با شناسایی نقاط ضعف در مراکز دهستانهای بالا دست و پایین دست در صدد آموزش نیروهای واکنش سریع و آماده به کار  در جهت شناسایی تهدید ها و مقابله با آن بر آمدیم.

وی ادامه داد: با  انعقاد تفاهم نامه چهار جانبه بین  جمعیت هلال احمر، اداره کل  مدیریت بحران، دفتر امورروستایی و اداره کل  پدافند  غیر عامل ۱۳۴ خانه هلال را در مراکز دهستانها راه اندازی کردیم که برای تجهیز  هر خانه هلال  مبلغ ۱۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نبوی با بیان اینکه بودجه پدافند غیر عامل در ذات طرحها و پروژه های عمرانی است؛ تصریح کرد: درقانون برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۶ بند ذ تبصره دوازده تمام دستگاهای اجرای که  از محل تملک دارایی اعتبار دارند ؛  موظفند یک درصد از اعتبار ات خود را  به طرحهای عمرانی با ماهیت پدافند غیر عامل اختصاص دهند  که توسط این اداره کل مورد رصد و تایید قرار می گیرد.

وی  با توضیح اینکه در سال گذشته در  هفته پدافند غیر عامل اقدامات موثر و خوبی داشتیم؛ افزود: از آغاز هفته پدافند غیر عامل که از ششم آبان ماه امسال آغاز و تا دوازدهم این ماه ادامه خواهد داشت برنامه های مختلفی را در قالب های متنوع برنامه ریزی و اجرا خواهیم کرد.

نبوی از برپایی ۵۷۱ برنامه در هفته پدافند غیر عامل خبر دادوبه بیان جزییات این برنامه ها پرداخت و  افزود: برگزاری ۲۹نمایشگاه، برپایی ۲۵همایش ، انجام ۱۲۱رزمایش، بازدید از ۱۳پروژه ،برگزاری ۲۲۳کلاس آموزشی و افتتاح ۹ پروژه با ماهیت پدافند غیر عامل از برنامه های این هفته خواهد بود.

وی از عنوان پدافندغیرعامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور برای  شعار امسال هفته پدافند نام برد و  گفت: ۳۴ پیش برنامه را  در قالب نشست های تخصصی، تست سدها، انجام مانورهای خروج اضطراری  و کلاس های آموزش سایبری برگزار کردیم.

نبوی به نامگذاری روزهای هفته پدافند غیر عامل اشاره کردو از چهار برنامه شاخص در این هفته نام برد و اظهار داشت: تجلیل از فعالان این عرصه، برپایی همایش استانی پدافند غیر عامل و امنیت غذایی پایدار به همراه افتتاح پروژه هایی در این حوزه از برنامه های محوری هفته پدافند غیر عامل  خواهد بود.

مدیرکل پدافند غیر عامل مازندران از نواخته شدن زنگ پدافند غیر عامل در مدارس استان خبر داد و  تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد در بیش از۳ هزار مدرسه  و ۲۶هزارکلاس درس معلمان  ۱۵ دقیقه در خصوص پدافند غیر عامل  برای دانش آموزان صحبت کنند و در پایه هشتم و نهم متوسطه نیز یک درس به عنوان پدافند غیر عامل نامگذاری شده است و در کنار مقاومت دفاعی تدریس می شود.

نبوی با بیان اینکه در  اغلب حوزه ها بحث پدافند غیر عامل را داریم؛ بیان داشت: اقدامات لازم برای انجام پیشبرد اهداف تعیین شده و واکنش سریع به همراه  بسیج نیروها و آمادگی لازم برای جلوگیری از وقوع خسارت  و حداقل رساندن خطا در کارها از  اقدامات پدافند غیر عامل در حوزه های تعریف شده است.

مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران، مقاومت در برابر  هر گونه تهدید بدون به کارگیری سلاح برای کاهش آسیب را از  جمله تعاریف این حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: برای آشنایی هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان با حوزه پدافند غیر عامل  کلاسهای آموزشی برای مدیران و کارکنان دستگاهها  برپا شد که در این بخش حدود چهار هزار نفر آموزش دیدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

مصوبات جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور از سوی رئیس ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ و تکالیف جدیدی برای دستگاه‌های اجرایی کشور تعیین شد.

به گزارش ایسنا، مصوبات هشتادوسومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور در نامه‌ای از سوی رییس ستاد کل نیروهای مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد. 

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور را می‌توان اینجا مشاهده کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی