Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: 13 آبان، روز تحقیر آمریکا و نقطه عطف حرکت جهانی استکبارستیزی در دنیاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، سردار حسین سلامی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در اجتماع بزرگ راهپیمایی کنندگان مراسم 13 آبان که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به این که امروز ملت ایران ، بالنده تر ، نیرومندتر و پرافتخارتر از هر زمان دیگری فریاد مرگ بر آمریکا را سر می دهد، اظهار داشت: اشغال لانه جاسوسی در 13 آبان سال 58 یک حماسه بی نظیر در تاریخ بشر بود که افتخار آن به نام ایرانیان مسلمان و غیور و بصیر به ثبت رسید و به این وسیله هیمنه پوشالی سرکرده استکبار جهانی تحقیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شهادت جمعی از دانش آموزان در همین روز در سال 57 گفت: شجاعت و صراحت امام امت در حمایت از دانش آموزان در آن واقعه مظهر اقتدار و شجاعت سیاسی ایشان بود و تحرکی فعال به نهضت و انقلاب اسلامی در آن مقطع زمانی بخشید.

وی با بیان این که شبکه پیچیده قدرت آمریکا در آن زمان ظاهری رعب آور داشت، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی توانست برای اولین بار به شکل واقعی نشان دهد که قدرت حقیقی از آن خداست و این ملت نصرت واقعی را در مسیر بندگی خدای متعال می جوید و نه اتکا به قدرت های خارجی و سرسپردگی به آن ها.

سلامی ادامه داد: آمریکای آن روز بی بدیل ترین قدرت جهان بود و هیچ کشوری تصور و یارای مقابله با آن را نداشت اما وقتی امام خمینی (ره) با آن قدرت و صلابت خاص خویش فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، ملت های آزادی خواه و مظلوم جهان باور و قدرت گرفتند که می توان در برابر شیطان بزرگ ایستاد.

وی همچنین با اشاره به مشکل جدی آمریکا با حاکمیت دینی و انقلابی در ایران گفت: آن ها در طول این چهار دهه از هر اقدام و شگردی برای ضربه به ایران اسلامی و تضعیف انقلاب اسلامی فروگذار نکردند اما به یاری خدا و در سایه تبعیت وحدت آمیز ملت ما از ولایت فقیه نتوانسته اند راه به جایی ببرند.

 جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر این که امروز ثمره ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار، افزایش اعتبار سیاسی و قدرت کشور ماست، افزود: دشمنان هر چقدر که توطئه کردند در نهایت دودش به چشم خودشان رفت و امروز حقایق منطقه و جهان نشان از عزتمندی ملت و صلابت انقلاب اسلامی در تحولات بین المللی است.

وی ابراز داشت: ما در طول انقلاب اسلامی از هدایت های حکیمانه دو رهبر و مرجع تقلید به عنوان نائب امام زمان(عج) بهره برده و می بریم که نظام مقدس اسلامی را در مسیر رستگاری و سعادت به جلو هدایت کرده و می کنند.

سلامی با بیان این که امروز به لطف الهی محیط داخلی ما امن ترین محیط در کل جهان است، گفت:تمامیت ارضی و استقلال کشورمان عمیق و ریشه دار است و با تهدیدهای دشمنان تضعیف نمی شود چرا که باور ملت ما اول به خدا و سپس به توانمندی های خود است.

وی اضافه کرد: در عصر تهدیدهای متنوع دشمن، برخورداری از امنیت کامل، نشان دهنده قدرت بالای یک کشور است و امروز ایران اسلامی ، تکیه گاه امنیت ، آرامش و اقتدار کل کشورهای جهان اسلام می باشد.

وی با بیان این که خورشید قدرت دشمن ما به غروب خود نزدیک تر از هر زمانی شده است، گفت: زمانی خاورمیانه محل تاخت و تاز آمریکایی ها بود اما اکنون به محل شکست های آن ها تبدیل شده و آمریکایی ها روز به روز در حال عقب نشینی از مواضع خود هستند.

سلامی با بیان این که امروز آمریکا در حاشیه سیاست های منطقه ای قرار دارد، افزود: پیروزی های جریان مقاومت اسلامی و به خصوص موفقیت های حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی نشان می دهد که آمریکا نمی تواند امنیت این موجود کثیف خود را برقرار کند.

وی با اشاره به این که امروز قدرت ایران اسلامی در کانون تحولات منطقه ای است، بیان داشت: در سوریه و یمن و عراق ، آن قدرتی که توانسته شکل بگیرد متاثر از انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: همه ملت ایران بدانند گزینه نظامی دیگر در ذهن  آمریکا نقش نخواهد بست چرا که آن ها می دانند اگر جنگ جدیدی رخ دهد این نیروهای امریکایی هستند که باید منطقه را ترک کنند، ضمن آن که علاوه بر جنگ جدید، اقدام آن ها منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آن ها از موشک های ما هراسان هستند و ما بارها گفته ایم که اگر می ترسید به پناهگاه های خود بروید.

وی افزود: ما از اسلام و قرآن یادگرفته ایم که هرگز نباید خود را خلع سلاح کنیم و این کوتاه فکری آمریکاست که خیال می کند می تواند با تهدید و فشار ، ما را خلع سلاح کند.

وی اضافه کرد: به همین خاطر است که امروز آن ها سپاه را مورد هدف تخریبی خود قرار داده اند و به خیال باطل خود فکر می کنند که می توانند سپاه را از مردم جدا کنند و حال آن که سپاه یک روح در بین ملت ایران است و پاسداران پیش مرگ ملت ایران هستند.

سلامی تصریح کرد: دشمنان و ایادی آن ها بدانند که ملت و سپاه یکی هستند و جدا شدنی نیستند.

 وی افزود: دشمن بی تدبیر ما چند خطای راهبردی داشت؛ نخست آن که ملت ایران را تروریست خواند و این مساله باعث تقویت وحدت ملی در داخل شد ، ضمن آن که تناقض آمریکایی ها نیز آشکار شد چرا که آن ها از یک سو دم از حمایت مردم می زنند و از سوی دیگر همین ملت را تروریست می خوانند.

وی گفت: ثانیاً هم این که جغرافیای سیاسی کشورمان را تحریف کرده و از خلیج جعلی نام بردند که این مساله نیز در شدت تنفر ایرانیان از آمریکا و به خصوص رییس جمهور این کشور بسیار موثر بود.

جانشین فرمانده کل سپاه همچنین با تاکید بر این که امروز دیگر دوران آمریکا و آمریکاسالاری به پایان رسیده است، افزود: ما در قضیه برجام به تعهدات خودعمل کرده ایم اما اگر آن ها برجام را پاره کنند به تعبیر صریح مقام معظم رهبری ما آن را ریز ریز می کنیم.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود 2300 دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به 2301 دلار و 26 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به 2309 دلار و 60 سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف 2 درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم 0.23 پایین آمده و به 105.39 رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.47 درصد افزایش به 26 دلار و 96 سنت رسید. پلاتین هم با 0.40 درصد افزایش 958 دلار و 56 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/63

دیگر خبرها

  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • حمایت جهانی از فلسطین طوفان الاقصی دوم است/ اسرائیل بازنده اصلی
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به چه معناست؟
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد