Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به انصراف گزینه منتخب شورای شهر همدان، گفت: ما مرد روزهای سخت هستیم و گزینه دیگری برای شهرداری همدان انتخاب می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ابراهیم مولوی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان که با حضور اعضای آن تشکیل شد تا به بررسی موضوع استعفای شهردار منتخب همدان بپردازد اظهار داشت: روز گذشته که قرار بود جلسه صحن شورا با حضور آقای مرادی برگزار شود و این اتفاق نیفتاد برخی از رسانه‌ها عجله کرده و گفتند شورا تحقیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار گلایه‌مندی از رفتار برخی رسانه‌ها در انعکاس اخبار شورا بیان کرد: بیان برخی مباحث درشان شورای اسلامی شهر همدان نیست هرچند ما از نقد دلسوزانه اصحاب رسانه استفاده کرده و تمایل داریم ارتباطمان با آنها حفظ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه نظر اعضای شورای از ابتدا بر بیان شفاف مطالب و اتفاقات است گفت: امروز ما هم همانند شما بدون هیچ‌گونه رایزنی قبلی نخستین بار است که می‌خواهیم دلایل آقای مرادی برای استعفا از سمت شهرداری همدان را بشنویم.

وی پس از شنیدن دلایل حسین مرادی شهردار منتخب شورای اسلامی همدان ابراز کرد: از اینکه ایشان صادقانه و شفاف موضوع را بیان کرده و افراد متوجه دلیل استعفای ایشان شدند سپاسگزارم.

مولوی با اشاره به اینکه افکار عمومی و فضای اجتماعی شهر نسبت به موضوع استعفای شهردار جدید حساس بوده و به دنبال شنیدن دلایل هستند عنوان کرد: ما پس‌از آن شبی که رأی‌گیری نهایی برای انتخاب شهردار در صحن علنی شورا رخ داد مکاتبات خود را به استانداری و وزارت کشور ارسال کردیم با این‌ وجود از ابتدای آبان تا به امروز هیچ خبر و یا مکاتبه‌ای به شورای اسلامی شهر همدان و استانداری برای اعلام تائید صلاحیت و عدم تائید شهردار جدید انجام‌ نشده است.

وی با تأکید بر اینکه وزارت کشور می‌بایستی بر اساس قانون تا امروز نتایج را به ما اعلام می‌کرده است افزود: باوجود اینکه پس از ارائه مدارک از سوی استانداری همدان به وزارت کشور، چندین بار پیگیری از سوی ما و استاندار همدان انجام شد اما به دلیل طولانی بودن روند اخذ استعلامات در وزارت کشور نتیجه‌ای به دست نیامده و گرنه مجموعه استان به وظیفه خود در این عرصه عمل کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه با استعفای آقای مرادی 10 روز فرصت داریم تا گزینه جدید را انتخاب کنیم عنوان کرد: ما برای تسریع در انجام کارهای اخذ مجوز فعالیت آقای مرادی حتی به تهران سفر کرده و دیداری با نمایندگان مردم همدان در مجلس داشتیم.

مولوی اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی همدان مرد روزهای سخت هستند پس اگر مجبور به قبول استعفای آقای مرادی شدیم فرد لایق دیگری را برای مدیریت شهر همدان انتخاب می‌کنیم.

وی در واکنش به سخنان یکی از اعضای شورای اسلامی که شورای پنجم را متهم به سهل‌انگاری در پیگیری امور مربوط به انتخاب شهردار کرد، اظهار داشت: تفاوت شورای چهارم با شورای پنجم در این است که صحت انتخابات آنها در همان ابتدا اعلام شد درحالی‌که صحت انتخابات شورای پنجم مدت‌ها به طول انجامید و همین امر سبب شد ما زمان را از دست بدهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان درباره احتمال کوتاهی استانداری همدان در پیگیری موضوع اخذ گواهی تائید شهردار همدان از وزارت کشور گفت: من نمی‌دانم آنها از نظر قانونی وظیفه‌ دارند استعلام کنند یا خیر اما آنچه اهمیت دارد این است که حتی اگر الآن هم حکم آقای مردادی صادر می‌شد با توجه به اینکه یکی از افراد خانواده ایشان بیمار شده‌اند عملاً کار به نتیجه نمی‌رسید.

وی درباره برخی شایعه‌ها که دلیل طولانی شدن صدور حکم تائید صلاحیت حسین مرادی را تخلفات مالی او می‌دانستند تصریح کرد: اگر ایشان چنین مشکلی داشتند قطعا نمی‌توانستند در مسئولیت‌های فعلی خود حضور یابند پس مسائلی که در فضای مجازی مطرح می‌شود قابل‌ اتکا نیست.

مولوی با تأکید بر اینکه انتخاب حسین مرادی به‌عنوان شهردار همدان بارأی هر 11 نفر اعضای شورای انجام شد بیان کرد: ما پس از بررسی 40 گزینه درنهایت به آقای حسین مرادی رسیده و ایشان را به‌عنوان بهترین گزینه انتخاب کردیم.

وی تصریح کرد: ما وظیفه‌داریم توانمندترین، پاک دست‌ترین و بهترین فرد را برای شهرداری همدان انتخاب کنیم چون این فرد باید یک کار جهادی را انجام دهد و ایثارگرانه وارد این عرصه شود.

انتهای پیام/

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران، دست به آبستراکسیون زدند تا جلسه را از حد نصاب بیاندازند!

به گزارش «تابناک»، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

سفری که البته مدت زیادی از انجام آن می‌گذرد و طی آن توافقاتی میان شهرداری تهران و برخی شرکت‌های چینی صورت گرفته که بعضا انتقاداتی به دنبال داشته است، از جمله توافق صورت گرفته برای خرید اتوبوس برقی که ظاهرا به عقد قرارداد هم منجر شده و از این نظر، عجیب به نظر می‌رسد چراکه وفق قانون، عقد چنین قراردادهایی نیازمند طرح در شورا و دریافت مصوبه از این نهاد است.

این در حالی است که اخیرا یکی از فعالان رسانه‌ای با انتشار قرارداد مربوط به خرید اتوبوس برقی، انتقاداتی به آن وارد دانسته و در مقابل، افرادی از جمله مشاور شهردار تهران به انتشار این قرارداد ایراد وارد دانسته و تاکید نموده‌اند که نظر به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، نمی‌بایست قرارداد منتشر شود و باید محرمانه بماند.

مسایلی که با طرحشان، نگاه‌های زیادی به نشست امروز شورا معطوف شده بود و انتظار می‌رفت که نکات متفاوتی در این باره مطرح شود. انتظاری که تا حدودی جامه عمل پوشید اما در نهایت به رقم خوردن اتفاقی عجیب منجر شد؛ به این صورت که با ارائه گزارش شهرداری، برخی از اعضای شورای شهر اعتراض ها و انتقاداتی در این باره مطرح کردند، سپس شهردار برای پاسخگویی به انتقادات پشت تریبون قرار گرفت ولی پیش از آنکه شروع به صحبت کند، آبستراکسیون رقم خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هنوز علیرضا زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود که برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند؛ سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که صحن شورا را ترک کردند. اقدامی که به منظور خارج کردن جلسات پارلمان از حدنصاب صورت می‌گیرد اما نشست امروز شورای شهر را از حدنصاب قانونی نیانداخت و تنها نشانه‌ای اعتراض جدی برخی نمایندگان شورا از عملکرد شهرداری تهران شد.

وضعیتی که بایستی دید آیا تغییر خواهد کرد و با اتخاذ و اجرای تصمیماتی، به همسویی بیشتر شورا و شهرداری منجر خواهد شد یا فرجام دیگری خواهد یافت و ممکن است به افزایش اختلافات منجر شده و حتی به تغییر شهردار بیانجامد!

 

دیگر خبرها

  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • خروج علیه شهردار تهران
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است