Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌تازگی رتبه‌بندی 500 دانشگاه برتر جهان در سال 2018 برای تحصیل در رشته فیزیک منتشر شده است. این دانشگاه‌ها بر حسب فضای آموزشی، فضای تحقیقاتی و دورنمای بین‌المللی ارزیابی شده‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل ازTimesHigherEducation، استرالیا، چین و هلند از جمله کشورهایی هستند که در رتبه‌بندی لیست 2018 برترین دانشگاه‌های جهان در رشته فیزیک پیشرفت داشته‌اند در حالی که کانادا، کره جنوبی و آلمان به دلیل رقابت تنگاتنگ جایگاه خود را در لیست امسال از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با وجود این که در اکثر جایگاه‌های این لیست نام دانشگاه‌های ایالات متحده به چشم می‌خورد اما نام ملل دیگر در این لیست هر سال برجسته‌تر می‌شود. در کل 115 مورد از 500 جایگاه لیست برترین دانشگاه‌های جهان در رشته فیزیک به ایالات متحده اختصاص یافته است. همچنین نام شش دانشگاه آمریکایی در لیست 10 دانشگاه برتر نیز دیده می‌شود.
سه موسسه برتر استرالیا، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه ملبورن و دانشگاه کوئینزلند، نسبت به سال قبل، پیشرفت داشته‌اند و همچنین یکی دیگر از دانشگاه این کشور، دانشگاه سیدنی، برای اولین بار در این لیست و در جایگاه 97 قرار گرفته است. هر یک از سه موسسه برجسته استرالیا امتیاز بالایی در فضای آموزشی کسب کرده‌اند.
چین یکی دیگر از کشورهای برجسته در لیست برترین دانشگاه‌های 2018 در رشته فیزیک است. این کشور نیز مانند 23 نماینده در این لیست دارد و هر چهار موسسه برتر آن، امتیاز بالایی در فضای آموزشی، فضای تحقیقاتی و دورنمای بین‌المللی کسب کرده است. دانشگاه نانجینگ نیز برای اولین بار در این لیست و در مقام 82 قرار گرفته است.
هر چهار نماینده هلند نیز در 100 دانشگاه برتر قرار گرفته‌اند و نام هر سه موسسه آموزش عالی سوئد نیز در گروه نخبگان دیده می‌شود.

در ادامه 10 دانشگاه برتر جهان در رشته فیزیک در سال 2018 را معرفی می‌کنیم:

دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکاست و یکی از برجسته‌ترین موسسات آموزش عالی در جهان به شمار می‌رود. این دانشگاه در سال 1746 با نام کالج نیوجرسی تاسیس شد و در سال 1896 به دانشگاه پرینستون تغییر نام داد.
پرینستون خانه اساتید بزرگ فیزیک و ریاضی مانند آلبرت انیشتن است. 89 درصد از دانشجویان دانشگاه پرینستون در محوطه دانشگاه زندگی می‌کنند. جان فوربس نش، نابغه ریاضی، یکی از اساتید برجسته این دانشگاه بود.
دانشگاه پرینستون در کل 10 هزار دانشجو دارد که 12 درصد آن را دانشجویان بین‌امللی تشکیل می‌دهند.
این دانشگاه همچنین یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی جهان است. بیش از 40 نفر از برندگان جایزه نوبل، 17 نفر از برندگان مدال ملی علوم و فناوری و پنج نفر از برندگان مدال ملی علوم انسانی با این دانشگاه ارتباط داشته‌اند.
از فارغ‌التحصیلان پرینستون که جایزه نوبل برده‌اند می‌توان به ریچارد فینمن و رابر هافستتر، فیزیکدان، و ریچارد اسمالی و ادوین مک‌میلان، شیمیدان، اشاره کرد.
دو نفر از رئیس جمهورهای ایالات متحده، جیمز مدیسون و وودرو ویلسون، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه پرینستون بوده‌اند. از دیگر فارغ‌التحصیلان به نام پرینستون می‌توان به میشل اوباما، جیمی استوارت(بازیگر)، بروک شیلدز(بازیگر)، جف بزوس(موسس آمازون) و پیت کنراد(فضانورد آپولو) اشاره کرد.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هارواد که قدیمی‌ترین دانشگاه آمریکاست، در سال 1636 توسط جان هاروارد تاسیس شد. بنا به وصیت جان هارواد، پس از مرگ وی کل کتاب‌های کتابخانه شخصی و نیمی از ثروت او به این کتابخانه رسید.
بیش از 400سازمان دانشجویی در دانشگاه هاروارد قرار دارد و دانشکده پزشکی هاروارد با 10 بیمارستان ارتباط دارد. بیش از 45 برنده جایزه نوبل و 30 رئیس دولت با این دانشگاه ارتباط داشته‌اند.
دانشگاه هاروارد بیش از 323 هزار فارغ‌التحصیل زنده دارد که 271 هزار نفر در آمریکا و 52 هزار نفر از آنها در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند. 13 رئیس جمهور آمریکا مدرک افتخاری از این دانشگاه دارد ازجمله جان اف کندی.
دانشگاه هاروارد در شهر کمبریج ایالت ماساچوست قرار دارد و مساحت آن پنج هزار هکتار است که شامل دو سالن تئاتر، پنج موزه و موسسه تحقیقات پیشرفته رادکلیف می‌شود.
دانشگاه هاروارد بزرگ‌ترین کتابخانه آکادمیک دنیا را دارد که شامل 20/4 میلیون جلد کتاب و 180 هزار مجموعه، حدود 400 میلیون دست‌نوشته، 10 میلیون تصویر، 124 میلیون آرشیو صفحه وب و 5/4 ترابایت بایگانی مدارک دیجیتال می‌شود.
دانشگاه استنفورد
استنفورد کارآفرینان و استارتاپ‌های زیادی را تربیت و تولید کرده است و بخشی از مسئولیت توسعه «سیلیکون ولی» نیز برعهده این دانشگاه بوده است.
دانشگاه استنفورد در نزدیکی شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شرکت‌های بین‌المللی موفق مانند گوگل، یاهو، اینستاگرام و نایک را تاسیس کرده‌اند.
بسیاری از دانش‌آموزان این دانشگاه برای رسیدن به فرصت‌های عالی تلاش می‌کنند. 20 نفر از برندگان نوبل در جامعه علمی فعلی، به نحوی با دانشگاه استنفورد ارتباط داشته‌اند.
کمپ بزرگ این دانشگاه خانه 97 درصد از دانشجویان کارشناسی است. تقریبا 700 ساختمان بزرگ دانشگاهی در کنار موزه‌ها، باغ‌ها و مراکز تفریحی دانشگاه استنفورد وجود دارد.
در حال حاضر 7000 دانشجوی کارشناسی در دانشگاه در حال تحصیل هستند. استنفورد تاکنون 9000 فارغ‌التحصیل داشته است. نسبت دانشجو به کارکنان دانشگاه استنفورد نیز چهار به یک است.
هزینه تحقیقات در دانشگاه استنفورد از بودجه 1/22 میلیارد دلاری تامین می‌شود و بیش از 5000 پروژه سرمایه‌گذاری‌های خارجی دارند.

دانشگاه MIT

قدمت موسسه فناوری ماساچوست به قرن نوزدهم میلادی بازمی‌گردد. این موسسه همیشه تلاش کرده است که کمک مالی مورد نیاز دانشجویان خود را تامین کند. این دانشگاه خصوصی در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست قرار دارد.
ویلیام بارتون راجرز در سال 1861 دانشگاه MIT را تاسیس کرد. اولین کلاس‌های معماری در آمریکا در موسسه فناوری ماساچوست تدریس شدند. الن سوالو ریچاردز، اولین دانشجوی زن، در سال 1971 در بخش شیمی این دانشگاه مشغول به تحصیل شد.
تنها دو سال بعد از ورود ریچاردز، اولین دانشجوی بین‌المللی، از کانادا، از MIT فارغ‌التحصیل شد.
کمپ ماساچوست شامل 18 خوابگاه دانشجویی، تعداد زیادی باغ و موزه‌های عمومی هنر می‌شود. فرآیند پذیرش در دانشگاه MIT بسیار سختگیرانه است؛ تنها هشت درصد از متقاضیان تواستند جایگاهی در کلاس 2019 به دست آورند.
فارغ‌التحصیلان دانشگاه MIT در کمپانی‌های برتری مانند گوگل، آمازون و اپل مشغول به کار می‌شوند.

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج بر مبنای یک سیستم دانشکده‌ای عمل می‌کند. تقریبا همه 18000 دانشجوی این دانشگاه در یکی از کالج‌ها یا تالارهایی تحصیل می‌کنند که می‌توانند در همان محل هم زندگی کنند.
این دانشگاه که در شهر کمبریج واقع شده است، دومین دانشگاه قدیمی بریتانیا و سومین دانشگاه قدیمی جهان به شمار می‌رود. از آنجا که دانشگاه آکسفورد نیز قدمت قدیمی دارد، به این دو دانشگاه «دانشگاه‌های باستان» می‌گویند و نام آنها را آکسبریج گذاشته‌اند.
دانشگاه کمبریج 31 کالج و 150 بخش آکادمیک دارد. این دانشگاه تاریخچه معتبر و بلندی دارد که به سال 1209 بازمی‌گردد؛ وقتی که دانشمندان آکسفورد پس از درگیری با مردم محلی به کمبریج فرار کردند.
بسیاری از سیاستمداران مشهور، چهره‌های فرهنگی و دانشمندان از جمله اسحاق نیوتون و جان هاروارد (موسس دانشگاه هاروارد) تحصیلات خود را در دانشگاه کمبریج گذرانده‌اند.
هر کالج سنت‌های خاص خود را دارد و تمام دانشجویان پذیرفته شده طی مراسم خوشامدگویی رسمی وارد دانشگاه می‌شوند.

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد در شهر آکسفورد در منطقه آکسفورد شایر انگلستان قرار دارد. آکسفورد قدیمی‌ترین دانشگاه بریتانیاست و یکی از شناخته‌‌شده‌ترین دانشگاه‌های جهان است.
با این که تاریخ دقیق تاسیس این دانشگاه معلوم نیست اما قدیمی‌ترین اسناد باقی‌مانده از گذشته نشان می‌دهد که از سال 1906 فرآیند آموزش در این دانشگاه جریان داشته است.
در حال حاضر بیش از 22000 دانشجو در آکسفورد مشغول به تحصیل هستند و به همان میزان هم دانشجوی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
تقریبا 95 درصد از فارغ‌التحصیلان آکسفورد طی شش ماه بعد از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار می‌شوند یا تحصیلات‌شان را ادامه می‌دهند.
پذیرش در دانشگاه آکسفورد بسیار دشوار است، به طور متوسط برای هر جایگاه تحصیلی پنج درخواست دریافت می‌شود. در سال 2015، 18300 دانش‌آموز برای 3200 جایگاه تحصیلی کارشناسی این دانشگاه درخواست دادند.
کارکنان دانشگاه آکسفورد از 100 کشور مختلف هستند و 41 درصد از دانشجویان و اعضای علمی این دانشگاه را شهروندان خارجی تشکیل می‌دهند.

دانشگاه کلتک

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های کل‌تک (CalTech)، اندازه بسیار کوچک آن است؛ این دانشگاه تنها حدود 1000 دانشجوی کارشناسی و 1250 دانشجوی کارشناسی ارشد می‌پذیرد. نسبت دانشجو به کارکنان در دانشگاه کل‌تک بسیار بالاست.
کل‌تک دانشگاهی خصوصی، تحقیقاتی و معتبر است که در شهر پاسادنا در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این دانشگاه قصد دارد محیطی بین‌رشته‌ای ایجاد کند تا دانشجویان در آن بتوانند درباره چالش‌برانگیزترین مشکلات علمی و فناوری را یاد بگیرند و با آنها دست و پنجه نرم کنند.
قدمت این موسسه به 1891 برمی‌گردد؛ در ابتدا نام آن دانشگاه «Throop» بود اما در سال 1920 به موسسه تکنولوژی کالیفرنیا تغییر پیدا کرد.
6506 نفر متقاضی برای ورود به دوره‌ای بود که در سال 2019 فارغ‌التحصیل می‌شوند. همه ساله 99 درصد از دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه جز 10 نفر برتر کلاس‌های دبیرستان خود هستند.
بیش از نیمی از دانشجویان کل‌تک پشتیبانی مالی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. متوسط بسته کمک مالی دانشجویان تقریبا 40000 دلار است.
نکته جالب اینجاست که آزمایشگاه پیشرانه جت که متعلق به ناسا است، تحت اداره دانشگاه کل‌تک است.
نشان دانشگاه کل‌تک یک سگ آبی‌، حیوانی است که لقب مهندس طبیعت را به دوش می‌کشد. در میان ویژگی‌های نامتعارف این دانشگاه می‌توان به زنگ کلوچه اشاره کرد که هر پنجشنبه به فیزیکدانان و دانشجویان آنها داده می‌شود.

موسسه تکنولوژی زوریخ

این دانشگاه در سال 1855 و با نام مدرسه پلی‌تکنیک فدرال تاسیس شد و بعدها به موسسه تکنولوژی زوریخ تغییر نام داد. در حال حاضر یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان در زمینه علم و فناوری به شمار می‌رود. این موسسه بیش از 20 برنده جایزه نوبل تربیت کرده است که معروف‌ترین آنها پدر فیزیک مدرن و کاشف نظریه نسبیت عام، آلبرت انیشتین است.
این دانشگاه که با نام موسسه تکنولوژی زوریخ یا به اختصار پلی شناخته می‌شود، موفقیت خود را مدیون سنت‌های سوئیسی، شامل اصول اساسی آزادی، مسئولیت فردی، روحیه کارآفرینی و رویکرد روشنفکرانه آموزشی، است. این دانشگاه یکی از موسسات پیشگام تحقیقاتی اروپاست که تلاش می‌کند برای چالش‌های جهانی راه‌حل‌های عملی ارائه دهد.
این دانشگاه 16 دانشکده دارد که یف وسیعی از رشته‌های تحصیلی ازمعماری و زیست‌شناسی گرفته تا شیمی و فیزیک در آنها تدریس می‌شود.

کالج سلطنتی لندن

کالج سلطنتی لندن یکی از موسسات پیشگام بریتانیا در زمینه علم است که در قلب لندن قرار گرفته است. این دانشگاه حدود 15 هزار دانشجو و 8000 کارمند دارد و تمرکز آن روی چهار حوزه اصلی شامل علم، مهندسی، پزشکی و تجارت است.
این موسسه تحت نظر شاهزاده آلبرت ساخته شده تا جنوب کنزینگتون را تبدیل به محلی برای تحصیل کند. این دانشگاه در نزدیکی موزه تاریخ طبیعت، موزه ویکتوریا و آلبرت و موزه علوم قرار دارد.
کالج سلطنتی 14 برنده جایزه نوبل، شامل سر الکساندر فلمینگ(کاشف پنی‌سیلین)، را تربیت کرده است. از فارغ‌التحصیلان معروف این دانشگاه می‌توان به اچ جی ولز(نویسنده ژانر عملی تخیلی)، برایان می(گیتاریست گروه کوئین)، راجیو گاندی(نخست وزیر سابق هند) و چیو چون سنگ(مدیر اجرایی سابق هواپیمایی سنگاپور) اشاره کرد.
شعار این دانشگاه «دانش علمی، شکوه تاج و محافظت از امپراطوری» است.

دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو در قرن نوزدهم میلادی تاسیس شد و ایالت ایلینوی در ماه سپتامبر 1890 گواهینامه رسمی آن را صادر کرد. جان راکفلر با اهدای 600 هزار دلار به ساخت این دانشگاه کمک کرد و مارشال فیلد نیز زمین دانشگاه شیکاگو را اهدا کرد.
دانشگاه شیکاگو یک دانشگاه تحقیقاتی مدرن است که متعهد به ارائه فرصت‌های برابر است. شعار این دانشگاه «اجازه دهید دانش بیشتر و بیشتر رشد کند تا زندگی انسان غنی و غنی‌تر شود» است.
بیش از 80 برنده جایزه نوبل، 30 برنده مدال ملی(در زمینه علوم انسانی، هنر و علوم) و نه برنده مدال فیلدز با دانشگاه شیکاگو ارتباطی داشته‌اند.
از فارغ‌التحصیلان سرشناس شیکاگو می‌توان به سول بولو و سوزان سانتاگ(نویسنده)، ادوین هابل(ستاره‌شناس)، رابرت ایبریت(منتقد سینمایی) و باستان‌شناس محبوب همه، ایندیانا جونز اشاره کرد.
نام دانشگاه شیکاگو از نظر آکادمیک همواره در لیست‌های برتر جهان به چشم می‌خورد و توانایی این دانشگاه در عرصه ورزش نیز گسترش یافته است. این دانشگاه اسپانسر 19 ورزش بین‌دانشگاهی است و هر ساله بیش از 500 شرکت‌کننده دارد و 330در مسابقه شرکت می‌کند. همه تیم‌های این دانشگاه با نام «مارون» بازی می‌کنند.
فضای این دانشگاه بیش از 210 هکتار است و در جنوب شیکاگو قرار گرفته است. اولین ساختمان‌های دانشگاه شیکاگو به سبک گوتیک دانشگاه آکسفورد ساخته شدند اما در اواسط قرن بیستم، ساختمان‌های مدرن نیز در میان ساختمان‌های قدیمی ساخته شدند.

مترجم: هانا حیدری

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات

 رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در جریان برنامه پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش به درخواست‌های مردمی در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در جمع خبرنگار در مورد هزینه‌های مدارس غیر دولتی و کیفیت تدریس در مدارس دولتی، گفت: سیاست ارتقا کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است و اقدامات متعددی از جمله نحوه سازماندهی نیروی انسانی، نحوه تخصیص سرانه‌های دانش‌آموزی، نوسازی مدارس در دستور کار قرار گرفته و در این موارد اولویت با مدارس دولتی است. وی افزود: ۱۹ هزار مشاور، مربی تربیت‌بدنی و مربی پرورشی در دستور جذب داریم و در این مورد هم اولویت با مدارس عادی دولتی است، بنابراین باید سطح کیفیت مدارس بالا رود. وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: با یک عقب‌ماندگی طولانی روبه‌رو هستیم که امیدواریم با سرعت بالا جبران شود، از خانواده‌ها تقاضا دارم برای رفع مشکلات مدارس پیش قدم باشند، زیرا مدیران مدارس به کمک آنها در انجمن اولیا و مربیان نیازمند هستند.

سامانه نظارت بر مدارس غیردولتی تا سال تحصیلی جدید ایجاد می‌شود

صحرایی ادامه داد: درباره هزینه مدارس غیردولتی باید بگویم که این هزینه توسط قانون تعیین می‌شود، زیرا آموزش و پرورش در این خصوص مبلغ تعیین نمی‌کند و مطابق الگویی که در قانون معین شده این هزینه‌ها مشخص می‌شود و لذا آموزش و پرورش در این باره به طور جدی در کنار خانواده‌ها خواهد بود. وی افزود: امسال به موجب قانون سامانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد که تمام هزینه‌ها به طور شفاف در آنجا ذکر خواهد شد و تمامی هزینه‌ها نیز از طریق همین سامانه گرفته خواهد شد. وزیر آموزش و پرورش درباره رفاهیات معلمان و تاسیس سازمان رفاهی، بیان کرد: لایحه پیش نویس تاسیس سازمان رفاهی و اقتصادی معلمان تقدیم دولت شد و چندین جلسه در کمیسیون‌های مرتبط بحث شد، اما موانع قانونی دیگری برای تاسیس سازمان جدید وجود دارد که این موارد در کمیسیون سرمایه انسانی دولت بحث و مقرر شد که این پیشنهاد به شورای عالی اداری برود و با ارتقای وضعیت موجود، چنین سازوکاری طراحی شود. صحرایی ادامه داد: تا زمانی که سازمان رفاهی و اقتصادی معلمان تاسیس بشود، ما پیامد آن را در شرایط فعلی دنبال می‌کنیم به عنوان مثال امکاناتی که در اختیار داریم شبکه بشود و معلمان از سراسر کشور بدانند که در کدام شهر‌ها مراکز رفاهی وجود دارد تا بتوانند سفر کنند؛ تهیه این سامانه ملی در دستور کار قرار گرفته است و در عید نوروز بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در مراکز رفاهی و در مدارس اسکان داده شدند.

۸۰ درصد صندوق ذخیره فرهنگیان بورسی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش درباره روند فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: صندوق در اجرای ارزش مالکانه گام موفقی را برداشت و به تازگی سهم بازنشستگان را به سرعت پرداخت می‌کند؛ همچنین قرار است شرکت‌های زیان‌ده تعیین تکلیف شوند. وی تصریح کرد: در برنامه هفتم حکمی تصویب شد تا ۸۰ درصد صندوق ذخیره فرهنگیان در طول برنامه بورسی شود و این مقدمه اصلی شفاف شدن وضعیت است. صحرایی درباره گزینش فرهنگیان و توجه به سلامت روان آنها دراین خصوص بیان کرد: به طور کلی مسئله گزینش معلم و انتخاب معلم نیکو، کار مهم و جدی است که دولت‌ها باید به آن توجه کنند، انتخاب صحیح و خردمندانه معلم مبتنی بر استعداد و علاقه بسیار مهم بوده که در دستور کار ما است، سال گذشته با شیوه جدیدی الگوی گزینش معلمان را مبتنی بر کانون‌های ارزیابی پایه گذاری کردیم، برای امسال نیز این تجربه را در اختیار داشته و به شیوه دقیق و صحیح‌تری این کار را انجام خواهیم داد.

۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال بزرگترین استخدام تاریخ کشور رخ خواهد داد، گفت: بیش از ۷۲ هزار و ۱۹ معلم جدید در سه گروه مربیان پرورشی، معلمان ابتدایی و دبیران و هنرآموزان استخدام خواهیم داشت و این غیر از حدود ۲۰هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است که جذب می‌شوند؛ به عبارتی در صورتی که از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند. صحرایی با بیان اینکه دیروز رییس جمهور در دیدار فرهنگیان و تجلیل از معلمان نمونه کشور یک جلسه اختصاصی برای دانشگاه فرهنگیان تشکیل دادند، گفت: رئیس جمهور در این جلسه حدود دو ساعت درباره دانشگاه فرهنگیان مطالبی را بیان کردند و مسئله فضای دانشگاه فرهنگیان تا حد زیادی حل شد. وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه مسئله مهم دانشگاه فرهنگیان کمک به اعتبارات آن است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ اعتبارات دانشگاه فرهنگیان جهش خوبی نسبت به گذشته کرده است، مسئله دیگر تامین نیروی انسانی برای دانشگاه فرهنگیان است که در سال جدید قریب به ۲۰۰۰ استاد و کارمند جدید به دانشگاه فرهنگیان ملحق خواهند شد که برخی استخدام جدید و برخی تبدیل وضعیت هستند.

tags # آزمون استخدامی سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟