Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: بازسازی و مرمت 2 هزار و 700 واحد مسکونی مناطق زلزله زدگان غرب کشور به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان واگذار شد.

محمدرضا رضا فرح روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 30 هزار واحد مسکونی در زلزله غرب کشور آسیب دیده که بازسازی 2 هزار و 117 واحد و تعمیر 583 واحد به عهده این بنیاد در استان مرکزی گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: 460 میلیون ریال تسهیلات برای ساخت، تعمیر، خرید مسکن و امور معیشتی هر یک از واحد مسکونی زلزله زده در نظر گرفته شده که بخشی از این تسهیلات بلاعوض است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: 70 میلیون ریال از این تسهیلات پرداختی برای این واحدها بلاعوض است که شامل 500 میلیون ریال تسهیلات مسکن و 20 میلیون ریال برای تهیه لوازم مورد نیاز در نظر گرفته شده است.
رضا فرح افزود: سهمیه بازسازی واحد آسیب دیده از زلزله برای بنیاد مسکن استان مرکزی در شهرستان سرپل ذهاب، دهستان حومه و بخش سرپل ذهاب قرار دارد.
وی اظهار کرد: عملیات آوار برداری 500 واحد انجام شده و پی 60 واحد نیز به اتمام رسیده است و در هفته جاری نیزعملیات بتن ریزی این واحدها آغاز می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: اعزام 100 کارشناس عمران و شهرسازی استان و انتقال 150 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین از جمله اقدامات بنیاد مسکن استان مرکزی در کمک به ساخت و تعمیر واحد های مسکونی زلزله زدگان غرب کشور است.
ساعت 21 و 48 دقیقه یکشنبه شب 22 آبان زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر حد فاصل منطقه ازگله و سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه را به شدت لرزاند و خسارت های زیادی به این استان زد.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: رویکرد حمایتی برای تولید مسکن و ارتقای کیفیت ساخت و ساز با رعایت استفاده از مصالح استاندارد در اولویت است.

وی افزود: علاوه بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از احداث ۳هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در راستای نهضت ملی مسکن از برخی فعالیت‌های این نهاد انقلابی است.

خواجه ای مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات و آورده به‌موقع متقاضیان را دو عامل مهم در واگذاری هرچه سریع‌تر پروژه‌های مسکن ملی دانست و افزود: همه دستگاه‌های ذی‌ربط و خدمات‌رسان باید در فراهم کردن و ایجاد زیرساخت‌ها در اجرای پروژه‌های مسکن پای کار باشند تا پروژه‌ها به‌موقع به مردم واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان نیمه دوم امسال با پیگیری‌های جدی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی بتوانیم تعدادی از واحد‌های نهضت ملی مسکن را تکمیل کنیم و به متقاضیان تحویل دهیم.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت