Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:10:42 GMT

افشاگری شهردار کرج/زیر بار حرف زور شورا نمی‌روم

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۹۴۱۳

افشاگری شهردار کرج/زیر بار حرف زور شورا نمی‌روم

کرج - ماجرای انتصابات شهردار کرج که پیش‌ازاین نقل جلسات شورا بود و موردانتقاد خیلی‌ها، حالا ابعاد تازه‌تری پیداکرده و با واکنش شهردار مواجه شده است، واکنشی که بوی افشاگری می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حاجی قاسمی ‌در نطق پیش از دستور بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر بابیان اینکه مجموعه میلاد شهرداری کرج پیش‌ازاین به‌صورت رایگان در اختیار سمن‌ها قرار می‌گرفت، اظهار کرد: اما امروز این مهم محقق نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اعلام اینکه مدیران باید در خصوص انجام کار انعطاف داشته باشند، افزود: جلساتی در خصوص تأمین منابع مالی پروژه بزرگراه شمالی برگزارشده همچنین باید به این امر اشاره کرد که اعضای شورای شهر باید در جریان بازدید مقامات ارشد استانی از این پروژه قرار بگیرند تا با حضور خود نقطه نظرات لازم را ارائه کنند.

غدیر مهدوی عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری بابیان اینکه به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره دانشگاه علامه و عضو شورای شهر کرج طی دو ماه گذشته جلساتی مختلفی را در رابطه با ساماندهی و احیای باغ سیب کرج برگزار کرده‌ایم، افزود: ۸۰ هکتار از اراضی باغ سیب مهرشهر کرج در اختیار دانشگاه علامه قرار دارد که رهاشده است.

وی با اعلام اینکه این میزان از اراضی در اختیار دانشگاه علامه شرایط خوبی ندارد، تصریح کرد: همواره در تلاش بودم تا مشکلات باغ سیب هر چه سریع‌تر برطرف شود لذا دانشگاه با همکاری خود درصدد تحقق این مهم برآمده است.

در راستای احیای اراضی یادشده باغ سیب کرج آبیاری قطره‌ای مدنظر قرار داردعضو شورای شهر کرج به بازدید اخیر خود و رئیس دانشگاه علامه از باغ سیب اشاره کرد و گفت: متأسفانه از اراضی در اختیار دانشگاه در این باغ علی‌رغم وجود سه حلقه چاه فعال و دو حلقه چاه غیرفعال، استفاده بهینه نشده است.

مهدوی با تأکید بر اینکه دانشگاه علامه تصمیم جدی در رابطه با احیای باغ سیب کرج دارد، اظهار کرد: درختان چهار اقلیم کشور در ۴۰ هکتار اراضی این باغ که در اختیار دانشگاه علامه است، کاشته می‌شود، باید به این نکته نیز اشاره کرد که هیچ‌گونه سازه بتونی در این اراضی به کار نمی‌رود اما تعدادی آلاچیق از جنس نی برای استفاده مردم و دانشجویان ایجاد خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در راستای احیای اراضی یادشده از باغ سیب کرج آبیاری قطره‌ای مدنظر قرار دارد، خاطرنشان کرد: تمام این برنامه‌ها بعد از ارائه به شورای شهر کرج کمتر از هشت ماه اجرایی می‌شود.

شهردار کرج با تأکید بر اینکه اعضای شورا نباید دنبال سناریو گویی باشند، گفت: از ابتدا گفتم عادت ندارم با التماس کاری کنمعباس زارع نیز دراین‌باره بابیان اینکه احیای اراضی در اختیار دانشگاه علامه از باغ سیب کرج آرزوی شهروندان کرجی بود که خوشبختانه اخبار خوشایندی را در این خصوص شنیدیم، ضمن قدردانی از مدیرعامل سابق سازمان پارک‌های کرج، گفت: با توجه به اینکه باید تمام آب موردنیاز فضای سبز از فاضلاب یا آب خاکستری تأمین شود به همت مدیرعامل سابق سازمان پارک‌ها اولین تصفیه‌خانه محلی برای این امر احداث شد.

اصغر نصیری شهردار کرج در ادامه با اشاره به اینکه پروژه تعریض اتوبان جنوبی شهر کرج ظرف ۵۵ روزبه انجام رسید، افزود: میزان ۸۰۰ متر طول طرح بوده است که به مناسبت میلاد حضرت رسول (ص) افتتاح شد که بازدهی خوبی داشت.

وی بابیان اینکه حضور در محلات کم برخوردار همواره موردتوجه بنده بوده تا مستقیماً در جریان مشکلات مردم و خواسته آن‌ها قرار بگیرم، رحیم خستو و عباس زارع را مورد خطاب خود قرارداد و گفت: بنده برای جایگاه حقوقی اعضا ارزش قائلم اما نه تا جایی که از حق می‌گذرند و به گزافه‌گویی می‌پردازند.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورا نباید دنبال سناریو گویی باشند، از ابتدا گفتم عادت ندارم با التماس کاری کنم، ادامه داد: تا زمانی کار می‌کنم که اصول را مدنظر قرار دهم و به‌هیچ‌عنوان زیر بار این حرف‌ها نمی‌روم.

شهردار کرج: به شایسته‌سالاری که موردنظر عباس زارع است، اعتقاد ندارم چراکه وی درصدد بود برادرش به ریاست سازمان پسماند منصوب شود اما بنده زیر بار نرفتمشهردار کرج با اعلام اینکه رحیم خستو در جلسه گذشته بحث استخدام و انتصاب‌های اتوبوسی را به مترویی شدن تشبیه کرده است، ادامه داد: به شایسته‌سالاری که موردنظر عباس زارع است، اعتقاد ندارم چراکه وی درصدد بود برادرش به ریاست سازمان پسماند منصوب شود اما بنده زیر بار نرفتم.

وی با اعلام اینکه پسماند به فرد توانمند نیاز دارد، این را شایسته‌سالاری نمی‌دانم، گفت: اینکه دنبال این مباحث باشید و جنجال راه بیندازید هیچ‌گاه از سوی من موردپذیرش نیست.

نصیری بابیان اینکه خط قرمز بنده رعایت اصول و چارچوب قانونی است و هیچ‌گاه از این خطوط عبور نخواهم کرد، ادامه داد: با التماس نیامدم که با التماس بمانم پس لطفاً وارد فضاسازی نشوید.

وی بابیان اینکه ۳۲ دو نفر ظرف این مدت منصوب شدند که چهار نفر مدیر ارشد بودند، گفت: اعضا باید بدانند حق دخالت در انتصابات را ندارند بنده درصدد ایجاد تعامل هستم ولی هیچ‌گاه زیر بار جوسازی نمی‌روم.

شهردار کرج خطاب به اعضای شورای شهر: اگر لازم می‌دانید در جلسه علنی بگویم در سازمان پارک‌ها چه اقداماتی رخ دادشهردار کرج بیان کرد: ظرف دوره گذشته هزار و ۵۲ نفر وارد سیستم شهرداری شدند همچنین در بحث حوزه خدمات شهری سه هزار و ۶۰ نفر از طریق آب‌وخاک و چهار هزار و ۴۸۶ نفر از طریق پیمانکاران وارد شهرداری شدند، اگر لازم می‌دانید در جلسه علنی بگویم در سازمان پارک‌ها چه اقداماتی رخ داد.

وی گفت: کلیه نهالستان‌ها در حاشیه حریم شهرها باید به شهرداری واگذار می‌شد و سازمان جنگل‌ها نباید سمتی در این خصوص داشته باشد اما ۳۰ هکتار از نهالستان شهر در اختیار سازمان جنگل‌ها است.

نصیری با اعلام اینکه یک هکتار زمین در کرج در حالی به بخش خصوص واگذارشده که سالی ۱۳ میلیون تومان در قبال این واگذاری پرداخت می‌کنند، افزود: پارک جهان‌نما ۴۰۶ میلیون تومان پول برق بدهکار است.

وی گفت: باغستان که افتخار می‌شود در اختیار شهرداری نیست، اما اگر سازمان نظارت ورد کند و برای شهرداری مشکل ایجاد شود باید گفت مشکلات به شکل قانونی برطرف شود.

عباس زارع در پاسخ به شهردار کرج با تأکید بر اینکه به صداقت حرف‌های شهردار تردید دارم، گفت: بردار من ۱۵ سال همکار بنده در شهرداری است، این نکته را به شهردار گوش زد می‌کنم که از دایره صداقت خارج نشود.

آقای شهردار انتصاباتی انجام می‌شودکه قابل پاسخگویی نیست، آیا معیار شما تخصص است؟وی با تأکید بر اینکه شهردار کرج به بنده اتهام وارد کرده و اسم شخص خاص را در این خصوص نام‌برده است، گفت: این مسئله را پیگیری می‌کنم، اگر ادعای شما ثابت شود استعفا خواهم داد؛ اصل باید در مبنای صداقت قرار گیرد.

وی بابیان اینکه بنده یک‌بار به‌عنوان فردی اصلاح‌طلب یک مشورت را در حوزه روابط عمومی مطرح کردم، گفت: رئیس ستاد بنده به شهردار برای روابط عمومی معرفی نشده است.

رحیم خستو نیز در خصوص اظهارات شهردار گفت: شهردار کرج را انسان باادبی می‌دانستم این صحبت‌ها بنده را شوکه کرد و نشان داد تا چه میزان افراد می‌توانند روی صورت خود کاور بکشند.

وی با اشاره به اینکه اگر نماینده‌ای نتواند سؤالی بپرسد برای من عجیب خواهد بود، شهردار کرج گفت هیچ‌گاه برای آمدن و ماندن التماس نکرده و نخواهم کرد اما قرارهای روز قبل انتخاب خلاف این مهم را نشان می‌دهد، یادآور شد: من نقد می‌کنم و شهامت نقد شنیدن رادارم اما در حوزه نقد کردن از حوزه ادب خارج نمی‌شوم.

وی در پایان به شهردار گفت: انتصاباتی صورت می‌گیرد که قابل پاسخگویی نیست، آیا معیار شما تخصص است؟

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم

محمدرضا لطفی، نوازنده چیره دست و صاحب سبک سازهای ایرانی، آهنگساز برجسته معاصر، موسیقیدان و ردیف‌دان بزرگ ایران است.

او علاوه بر خلق آثار خاطره‌انگیز و با شکوهی مثل « ایران ای سرای امید» و «کاروان شهید» یک معلم جریان‌ساز بود. 

مجله هنری بوم به مناسبت روز معلم، علاوه بر هنر این هنرمند بزرگ به وجه معلمی این استاد بزرگ موسیقی ایران پرداخت. 

سجاد مهربانی، خواننده موسیقی ایرانی و یکی از شاگردان استاد لطفی که مدیر داخلی مکتب‌خانه این استاد نامدار کشور بوده است به بخشی از خاطراتی پرداخت که به گفته او، خود استاد لطفی به بیان این خاطرات پرداخته‌اند‌: استاد محمد رضا لطفی می‌گفتند از نونهالی تا نوجوانی ساز نی‌لبک می‌نواختند و در خانواده کاملاً مذهبی و معتقدی در شهر گرگان زندگی کردند و مادرشان اصالتاً ترکمن و معلم قرآن بودند و پدرشان در کار کشاورزی و زراعت فعالیت می‌کردند و در عین حال، تاجر و تعزیه خوان و اصالتاً اهل خلخال بودند و بعدها، به شهر گرگان کوچ کردند و تنها کسی که در میان برادرانشان، اسم اصلی و شناسنامه‌ای اش یکی بود استاد محمدرضا لطفی بودند.

بنده به نقل از خود استاد می‌گویم و صرفاً یک راوی هستم و امکان دارد فردی چیز دیگری بیان کند. اما مطلبی که ایشان برای بنده عنوان کردند این طور بود: استاد محمدرضا لطفی گفتند زمانی که مادرشان، ایشان را باردار بوده‌اند و ۷-۶ ماهگی ایشان بوده و به نوعی، مشخص شده است که فرزندشان پسر هستند( البته با وجود این که در آن زمان، تکنولوژی به این صورت نبوده است) و به هر روی متوجه جنسیت فرزند خود می‌شوند. با توجه به این که اهل صحرای ترکمن بودند به دیدن یکی از بستگان خود می‌روند و موقع برگشت، پیاده برمی‌گردند. در آن‌جا یک شتر نر به محض دیدن مادر استاد که باردار بوده‌اند حالت رم کردن پیدا می‌کند و ایشان را دنبال کرده و مادر استاد لطفی با زحمت فراوان از جلوی شتر فرار می‌کنند و پشت یک تپه گونه‌ای پنهان می‌شوند و در آن لحظه نذر می‌کنند و می گویند که یا امام رضا (ع) اگر از این مهلکه خارج شوم و فرزندم سالم به دنیا بیاید اسمش را رضا می‌گذارم و وقتی به خانه برمی‌گردند و داستان را برای همسرشان؛ زنده یاد فرج الله لطفی نقل می‌کنند پدر استاد لطفی می‌گویند کار خوبی است و اسمش را محمدرضا بگذاریم. چون گویا پدرشان ارادت به حضرت محمد(ص) داشتند و همین موضوع باعث می‌شود که اسم استاد، محمدرضا لطفی ثبت شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سجاد مهربانی با اشاره به ویژگی معلمی استاد محمدرضا لطفی گفت: هر لحظه‌ای و در هر جایی می‌توانم شهادت دهم که استاد محمدرضا لطفی تا چند ساعت قبل از فوت خود روی تخت بیمارستان به بنده و یک دوست دیگر که همشهری ایشان است و در شهر گرگان زندگی می‌کند در حال آموزش بودند و اگر تار و سه تار و سبک و سیاق خیلی از اساتید دیگر زنده است  مرهون زحمات ایشان است. 

این خواننده موسیقی ایرانی افزود: استاد محمدرضا لطفی، برنامه‌ای در رادیو با عنوان شناخت و تاریخ موسیقی داشتند که در این برنامه‌ها به تفصیل توضیح می‌دادند و ساز می‌زدند و سبک و سیاق استاد جلیل شهناز، استاد علی اکبر خان شهنازی و استاد فرهنگ شریف را آموزش می‌دادند.

استاد مهدی کلهر، تحصیلکرده معماری و نقاشی و از مدیران هنری تأثیرگذار دوران معاصر و از دوستان نزدیک استاد محمدرضا لطفی درمورد ایشان گفت: لطفی فارغ از این که پدرش هنرمند بوده در خانه‌ای بزرگ شده است که پدر و مادرش آموزش و پرورشی بودند و مادرش معلم قرآن بود و بنده تا آخرین لحظه،  نسبتی که لطفی با مادرش و قرآن و خدا و پیامبر (ص) داشت را شهادت می‌دهم. 

استاد مهدی کلهر به نقل از استاد محمدرضا لطفی گفت: در آمریکا بوده که یک بار می‌خواسته است خودش را تنظیم کند و در خاطراتش هم، گفته است: در یک شب بارانی برای چهله نشینی به جنگلی رفتم و اذان گفتم و منِ ماتریالیست، موحد شدم. 

همان‌طور که می‌دانید استاد لطفی در همه کنسرت‌هایش، با صدای خودش اول الله مدد می‌خواند و از خداوند متعال کمک می خواست. 

این مدیر هنری درمورد تعریف واژه استاد ادامه داد: استاد یعنی کسی که در هر رشته‌ای فعالیت می‌کند، بتواند رشته هنری، علمی و مهارتی خود را یک گام به سمت کمال نزدیک کند و محمدرضا لطفی، یکی از باسوادترین اساتیدی بود که به تاریخ اهمیت می‌داد و تاریخ را خوب می‌شناخت و تعریف درستی از دستگاه‌های موسیقی ایران ارائه  می داد و ریشه‌های آن‌ها را می‌شناخت.

استاد مهدی کلهر با ذکر خاطره‌ای یادآور شد: یک روز استاد جلیل شهناز با لهجه اصفهانی درمورد تار لطفی این‌طور نظر دادند که آقای لطفی، تار را ادب می‌کند که این یک تعریف شیرین اصفهانی و کاملاً درست است. 

این مدیر هنری افزود: به نظر بنده، لطفی فردی بود که سواد زیادی در تاریخ داشت و صادق و شجاع بود و اصلاً منافق نبود و اگرچه گرین کارت خود را گرفت ولی بعد، آن را کنار گذاشت و این نکته بسیار مهمی است. یعنی آن‌قدر در آمریکا صبر کرد و گرین کارت را گرفت. اما وقتی به ایران آمد، آن را کنار گذاشت؛ بنابراین تمام آثار لطفی چه نواخت‌هایش به عنوان نوازنده و چه آهنگ‌هایش قابل تحسین و تمجید هستند ولی از همه مهم‌تر، به نظرم آن‌ها  قابل تعلیم هستند. 

محمد معتمدی، شناخته شده‌ترین خواننده‌ای است که در محضر استاد محمدرضا لطفی شاگردی کرده و در ۴ آلبوم برجسته، ساز استاد را همراهی کرده است.

این هنرمند گفت: یکی از اتفاق‌های بسیار تأمل‌برانگیز و جالب درمورد فوت استاد محمدرضا لطفی، روز وفات ایشان بود که مصادف با روز معلم شد و بنده هر سال، وقتی به روز معلم نزدیک می‌شویم به یاد تاریخ فوت ایشان می‌افتم. به دلیل این که استاد لطفی به معنای واقعی کلمه معلم و عاشق یاد دادن بودند و علاقه داشتند آن‌چه که می‌دانستند را به نسل‌های بعد و دیگران منتقل کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • افشاگری عبدالرضا داوری درباره شهردار تهران/ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • سه چیز که باعث حقیقت بندگی می‌شود
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم