Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@02:03:27 GMT

حق آلایندگی؛ دیه شهرستان لنجان است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۶۳۶۲

حق آلایندگی؛ دیه شهرستان لنجان است

لنجان_شهردار چمگردان گفت: حقوق شهرستان لنجان در گرو پرداخت حق آلایندگی صنایع است که متاسفانه مبالغ بسیار جزئی در این حوزه به شهرداری ها پرداخت شده اما آنچه در قانون تصریح شده و اداره کل دارای استان اصفهان نیز باید آن را وصول و به شهرداری پرداخت کنند این اتفاق رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علیرضا ملاکبیری در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهرداری ها به عنوان نهادهایی اجتماعی به شمار می آیند که بالغ بر ۱۳۷ وظیفه عهده دار هستند و به واسطه تنوع و حجم خدمات ارائه شده، این مجموعه به یک سازمان شده است که وظیفه خطیری را در ارائه خدمت رسانی به مردم بر عهده دارند و امروزه نقش آنها در توسعه شهرها و تاثیر مستقیم آن بر توانمندسازی شهروندان غیرقابل انکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:با توجه به اهمیت فعالیت شهرداری ها ما در دوره پنجم برآن شدیم تا با بهره گیری از رویکردهای نوین برنامه ریزی و استراتژیک نسبت به شناخت مزیت ها و فرصت ها، محدودیت ها و تنگناهای شهر و شهرداری چمگردان به گونه ای مناسب پرداخته شود تا زمینه های ارتقا کیفیت و کمیت و تحقق انتظارات شهروندان را در ابعاد زمان و مکان و در قالب وظایف سازمانی شهرداری مورد شناسایی و معرفی قرار دهیم.

شهردار چمگردان تصریح کرد: باید توجه داشت شهرداری چمگردان در سال ۱۳۶۲ در این شهر تاسیس شد و این شهر در حدود ۲ هزار هکتار وسعت داشته و با وسعتی بالغ ۲۸۵ هکتار محدوده خدمات شهری است که جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: چمگردان دارای مردمی ولایت مدار، مذهبی و مشاهیر فراوان همچون مرحوم آیت الله اسماعیلی است که بر همین اساس شهره آفاق بوده از سوی دیگر همجواری با صنایع بزرگ و مادر کشور همچون ذوب آهن و فولادسبا و صنعت های کوچک و بزرگ باعث شده این شهر جلوه ای متفاوت از دیگر شهرها داشته باشد.

ملاکبیری اضافه کرد: باید توجه داشت به دلیل نزدیکی و حضور صنایع بزرگ، شهر چمگردان با چالش آلایندگی های فراوان  مواجه است که این مسئله به جد شهر را مورد تاثیر قرار داده بر همین اساس شهرداری در دوره های گذشته با همت فراوان به دنبال کاهش مشکلات زیست محیطی برخاسته و همچنان برنامه های مختلفی را در این حوزه در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز یک چهارم مساحت شهر چمگردان به فضای سبز شهری اختصاص داده شده است، گفت: با توجه به کاهش کاهش نزولات اسمانی و همچنین بالا بودن هزینه نگهداری فضای سبز در آغاز فعالیت خود در شهرداری چمگردان به سمت اجرای طرح آبیاری قطره ای و بارانی فضای سبز شهری حرکت کردیم  تا با حفظ فضای سبز کاهش آلایندگی را در شهر رقم بزنیم.

شهردار چمگردان عنوان کرد: البته می طلبد حقوق حقه مردم شهر که در قانون نیز به آن تصریح شده و صنایع باید طبق قانون یک درصد حق آلایندگی خود را پرداخت کنند به شهرداری پرداخت شود تا ما نیز بتوانیم برای حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز تلاش کنیم اما متاسفانه این مهم تاکنون به درستی محقق نشده است.

وی بیان کرد: نباید فراموش کرد حقوق شهرستان لنجان در گرو پرداخت حق آلایندگی صنایع است که متاسفانه مبالغ بسیار جزئی در این حوزه به شهرداری ها پرداخت شده اما آنچه در قانون تصریح گردیده و اداره کل دارای استان اصفهان نیز باید آن را وصول و به شهرداری پرداخت کنند این اتفاق رخ نداده و امیدواریم با تعاملاتی که اخیرا با حضور ۹ شهردار شهرستان در جلسات متعدد با صنعت انجام گرفته این پرداخت ها به موقع انجام گیرد.

ملاکبیری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری تنها دستگاهی است که به عنوان یک دستگاه اجتماعی شهروندان توقع دارند از آن خدمات دریافت کنند و از سوی دیگر ارائه خدماتی همچون جمع آوری زباله، نظافت شهر، ساماندهی تابلوهای شهری و زیباسازی که جزو اولویت های شهرداری نیز هست به درستی انجام پذیرد به سمت استاندارد سازی و تغییر و تحول در این مجموعه حرکت کرده و زمینه استقرار معاونت خدمات شهری و اجرایی در شهرداری چمگردان را مهیا ساختیم.

وی اذعان کرد: به دلیل گستردگی حیطه وظایف شهرداری، مردم در لایه های مختلف زندگی خود با آن در ارتباط هستند، از این رو رضایت شهروندان از نحوه این ارتباط و انجام کارهایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما در برخی موارد پیچیدگی و زمان‌بر بودن امور در شهرداری می تواند زمینه نارضایتی شهروندان را فراهم کند.

شهردار چمگردان متذکر شد: لذا تکریم ارباب رجوع و تسهیل در امور و تسریع در طی مراحل اداری در دستور کار شهرداری چمگردان قرار گرفته چراکه ما در حوزه اداری نیاز به تغییر، تحول و استاندارسازی فعالایت ها داریم لذا امروز برنامه ای که با عنوان چشم انداز ۱۴۰۴ تدوین شده که در حال بازنگری است تا بعد از بازنگری کامل، ساختار اداری شهرداری نیز استاندارد سازی شده تا امور مردم روانسازی و مراجعات مکرر آنان را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: امروز شهرداری جهت اداره خود نیازمند شهروندان بوده و مردم نیاز برای دریافت خدمات نیازمند شهرداری هستند از این جهت می توان گفت شهرداری و مردم از یکدیگر جدا نیستند و ما موظفیم به شهروندان خدمت کنیم و مردم به واسطه تکریم و خدمت خود را موظف می دانند که در اداره شهر با پرداخت عوارض و رعایت قوانین همیار شهرداری باشند.

ملاکبیری یادآور شد: بودجه سال ۹۶ شهرداری چمگردان ۱۴ میلیارد تومان بوده از بودجه پیش بینی شده در سال جاری تنها ۳۵ درصد از آن محقق شده از سوی دیگر میزان بدهی های شهرداری که در حوزه مطالبات پرسنلی، مطالبات بیمه تامین اجتماعی، مالیات، رفاهیات و همچنین بدهی ها به پیمانکاران در حوزه پروژه های شهرداری است باعث شده به سمت صرفه جویی گام بردایم و تا مدت ها توان شروع هیچ پروژه ای را نداریم.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت ما در دوره پنجم مدیریت شهری شهر چمگردان هیچ اعتقادی به تعطیلی پروژه‌های نیمه‌تمام نداریم بلکه تمام سعی ما بر تغییر رویه موجود و اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام است از این رو در تلاش هستیم کلنگی بر زمین نخورده و پروژه تازه ای را در شرایط فعلی تعریف نکنیم.

شهردار چمگردان با اشاره به اینکه حدود ۵ پروژه نیمه تمام در شهرداری چمگردان وجود دارد، افزود: امروز فضای مدیریتی در کشور به سمت و سویی رفته که پروژه‌های شهرداری باید توجیه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد لذا با توجه به اینکه احداث خیابان اباذر از پروژوه های اساسی وحساس و به نوعی مهمترین پروژه شهرداری که جزو خواسته های مردم است مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد:  فاز اول و چهارم این پروژه در دوره های قبل احداث شده و فاز دوم و سوم که حدود هزار و ۱۰۰ متر طول و حدود ۱۴ هزار متر مربع ساختمان و ابنیه تجاری در خود جای داده برنامه ریزی شده که در قالب مشارکت با بخش خصوصی و اعتبارات شهرداری آزادسازی و اجرایی شود و هدف ما آن است که در این دوره این پروژه کامل شده و مردم ازآن بهره مند شوند و حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برای این امر برآورد شده است.

ملاکبیری اضافه کرد: اتمام پروژه سالن همجوار گلزار شهدای شهر با زیر بنای هزار و ۸۰۰ متر مربع و همچنین اتمام پروژه استخر شهر که با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد روبه رو بوده در دستور کار قرار دارد البته پروژه های مشارکتی نیز وجود دارد که به دلیل مشکلاتی که در نوع مالکیت و نوع قرار داد ان وجود دارد این مهم در دست بررسی و اصلاح است و امیدواریم اجرای دقیق این پروژه که به عنوان اولین پروژه مشارکت با بخش خصوصی در شهر چمگردان رقم خورده جذب دیگر سرمایه گذارن را نیز در چمگردان رقم بزند.

وی عنوان کرد: امروزه برای رعایت حقوق شهروندی نیاز به همکاری هر چه بیشتر شهروندان بوده چراکه هر فرد باید بکوشد تا از شهروند منفعل به شهروند فعال ارتقا یابد تا هم خود از حقوق شهروندی خود بیشتر مطلع شود و هم جامعه را از حالت منفعل به حات پویا تغییر دهد.

شهردار چمگردان بیان کرد: از طرفی رابطه بین شهرداری و شهروندان رابطه ای کاملا دوطرفه است و باید سعی کنیم این رابطه در شهر چمگردان تقویت شود چراکه قطعا مردم از قانون اطلاع کامل  دارند و ما هم می دانیم مردم در قبال قانون و شهرداری چه وظیفه ای را عهده دار هستند و در این میان به دنبال این نگاهی تعاملی_تشویقی هستیم و در این مسیر باید مردم را مجاب کنیم که خود را در اداره شهر دخیل بدانند و در نتیجه اثربخشی آن را نیز ببینند.

وی در پایان گفت: اگر مردم عوارضی پرداخت می کنند باید به خوبی لمس کنند که با پرداخت به موقع عوارض خدمات شایانی را از سوی شهرداری دریافت کرده اند از این جهت ما در مدیریت شهری بر این باوریم نه تنها حقوق شهروند در همه موارد باید حفظ شود بلکه باید شهروند را نسبت به حقوقش آگاه کرد تا آن را مطالبه کند و درست مطالبه کند و ابهامی برایش نباشد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت پروژه‌های شهرداری حمیدیا در قاب تصویر

دریافت 37 MB

به گزارش خبرنگار مهر، در این بازدید مرادعلی الله کردی شهردار حمیدیا ومحمدرضا جعفری رییس شورای شهر حمیدیا به بیان روند اجرای پروژه‌ها و چالش‌های پیش رو پرداختند.

کد خبر 6092153

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • پیشرفت پروژه‌های شهرداری حمیدیا در قاب تصویر
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است