Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@08:38:40 GMT

   بهترین سالن غذاخوری‌های دانشگاه‌های آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۶۴۹۴

   بهترین سالن غذاخوری‌های دانشگاه‌های آمریکا

با وجود این که قوانین و ضوابط هر موسسه آموزشی فرق دارد اما تغذیه و خوراک وجه اشتراک تمامی آنهاست، از دانشگاه‌های دولتی بزرگ گرفته تا کالج‌های کوچک هنری مساله غذا برای همه آنها بسیار مهم است.

گروه علم و فناوری آنا- هانا حیدری؛ هر سال در فصل بهار هزاران دانش‌آموز سال آخر دبیرستان همراه با والدین خود به بازدید از دانشگاه‌های مورد نظرشان می‌پردازند تا با محیط آنها آشنا شوند و از امکانات دانشگاه دیدن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالن‌های غذاخوری، محیط و محصولاتی که در آنها سرو می‌شود، تاثیر به‌سزایی در استقبال دانشجویان از این مکان‌ها دارد.

بسیاری از متخصصان بر این باورند که تغذیه مناسب در هنگام درس خواندن می‌تواند علاوه بر سلامت جسمی، سلامت ذهنی دانش‌آموزان و دانشجویان را فراهم کند. در هر دانشگاه سالن‌های غذاخوری زیادی وجود دارد اما برترین آنها با شاخص‌هایی مانند کیفیت، تازگی، تنوع و میزان محبوبیت آنها نزد دانشجویان تعیین می‌شود.

در ادامه 10 سالن غذاخوری برتر دانشگاه‌های آمریکای شمالی را معرفی می‌کنیم:

1. دانشگاه بوستون؛ «کافه رایز»

دانشگاه بوستون، واقع در ماساچوست، چهارمین دانشگاه خصوصی بزرگ آمریکاست و تقریبا 33000 دانشجو در 17 دانشکده آن مشغول به تحصیل هستند.

کافه رایز یکی از سالن غذاخوری مدرن دانشگاه بوستون است. تمامی غذاهای این بوفه دوطبقه، به صورت تازه سرو می‌شوند و به «کارخانه غذای تازه» معروف است. بوفه این دانشگاه برای هر وعده غذایی 15 نوع غذا آماده می‌کند که دانشجویان می‌توانند هزینه آن را با پول یا امتیاز غذاخوری پرداخت کنند. این سالن غذاخوری به صورت «بوفه هر چی می‌توانی بخور» عمل می‌کند.

به گفته دانشجویان، این بوفه، بهترین سالن غذاخوری دانشگاه بوستون است. تنوع غذایی کافه رایز بسیار زیاد است؛ از گوشت قرمز و ماهی گرفته تا سبزیجات و میوه‌جات تازه در این غذاخوری پیدا می‌شوند.

2. دانشگاه برندایس؛ «لور آسدان»

داشگاه برندایس در ماساچوست قرار دارد و در حال حاضر حدود ۳۲۰۰ دانشجو در مقطع لیسانس و ۲۱۰۰ دانشجو در مقطع فوق‌لیسانس در آن مشغول تحصیل هستند.

دانشجویان دانشگاه برندایس عاشق سالن غذاخوری لور آسدان هستند. این سالن غذاخوری یک باغ دارد که هر مشتری می‌تواند سالاد مخصوص خود را آماده کند. آسدان غذاهایی مانند همبرگر، پنیر ذغالی و سیب‌زمینی سرخ‌کرده نیز سرو می‌کند.

3. دانشگاه بوکنل؛ کافه‌تریا «بوستویک»

دانشگاه بوکنل، واقع در پنسیلوانیا، یکی از دانشگاه‌های خصوصی هنر آمریکاست که 3600 دانشجو دارد و بیش از 50 رشته تحصیلی دارد.

سالن غذاخوری بوستویک به سبک بوفه چیده شده و مخصوص دانشجویان سال اولی دانشگاه باکنل است. این کافه برای سرو غذا قسمت‌های مخصوصی دارد مانند ایستگاه سرو تخم‌مرغ، ایستگاه سوپ، ایستگاه غذای گریل شده، ایستگاه مخصوص غذاهای ساده، ایستگاه پیتزا، پاستا و دسر. این غذاخوری دارای یک ایستگاه مخصوص سبزیجات است که غذاهای مخصوص افراد گیاهخوار در آن سرو می‌شود.

4. دانشگاه کلمبیا؛ «فریس»

دانشگاه کلمبیا از قدیمی‌ترین و معتبرین دانشگاه‌های آمریکا و جهان به ‌شمار می‌رود و در حال حاضر ۳۵۴۳ استاد و ۲۴۸۲۰ دانشجو دارد. کتابخانه این دانشگاه شامل بیش از ۹ میلیون جلد کتاب است. دانشگاه کلمبیا در مرکز شهر نیویورک واقع شده است.

جایزه پولیتزر که معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، هر ساله با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران، نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان برجسته اهدا می‌شود.

سالن غذاخوری فریس، غذاهای محبوب دانشجویی مانند پیتزا، پاستا، انواع مختاف سالاد، کورن فلکس و وافل بلژیکی سرو می‌کند و یک ایستگاه عرضه غذای داغ نیز دارد.

5. دانشگاه کورنل؛ سالن غذاخوری «بکر»

کورنل یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکاست که در شهر دانشگاهی ایتاکا در ایالت نیویورک قرار دارد. دانشگاه کرنل که در سال ۱۸۶۵ تاسیس شده است، در حال حاضر 14000دانشجوی کارشناسی و 7000 دانشجوی کارشناسی ارشد از بیش از ۱۲۰ کشور و ۵۰ ایالت آمریکا دارد.

سالن غذاخوری بکر در تالار بکر واقع شده است و غذاهای تازه پخت شده مانند پیتزای لقمه‌ای، سوشی و سس آواکادو را سرو می‌کند. این سالن غذاخوری برنامه خاصی دارد که در شب‌های مختلف غذاهای آسیایی، مکزیکی و ایتالیایی سرو می‌کند. همچنین روزهای یکشنبه نیز چاشت (وعده غذایی‌ای است ترکیب شده از صبحانه و ناهار) سرو می‌کند.

6. کالج دارتموث؛ «کافه کالیس»

کالج خصوصی دارتموث یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکا به شمار می‌رود که در نیوهمپشایر قرار دارد. این کالج که در سال ۱۷۶۹ تاسیس شده، از لحاظ قدمت نهمین کالج قدیمی در کشور آمریکا است. این دانشگاه حدود 6400 دانشجو دارد که در 57 رشته مختلف مشغول به تحصیل هستند.

دانشجوهای دارتموث و افراد محلی بیشتر اوقات در کافه کالیس غذا می‌خورند. این کافه مقر اصلی برای ملاقات‌ها و دورهمی‌های اجتماعی است. کافه کالیس صبحانه، ناهار و شام سرو می‌کند.

برای صبحانه یک ایستگاه مخصوص سرو تخم‌مرغ، اسموتی و املت وجود دارد. پیشنهادات ناهار شامل ایستگاه مخصوص سرو غذاهای سرخ‌شده، ایستگاه تخم‌مرغ و املت، ایستگاه سوپ، ساندویچ، سوپ، ایستگاه سالاد و ایستگاه اسموتی می‌شود؛ همچنین به صورت روزانه غذاهای مخصوص برای ناهار سرو می‌شود.

منوی غذای برای شام در کافه کالیس شامل غذاهای سرخ شده، ایستگاه پاستا، انواع سوپ، ساندویچ، سالاد، سوشی و اسموتی می‌شود.

بخشی از منوی این کافه نیز به غذاهای مخصوص گیاهخواران اختصاص یافته است. کافه کالیس هر روز هفته برنامه‌ای با نام «شب‌های کالیس» دارد که خوراکی‌های ویژه‌ای مانند ناگت مرغ، رول دارچین و پنیر موتزارلا آماده سرو است.

7. موسسه فناوری جورجیا؛ سالن غذاخوری «خیابان شمالی»

موسسه فناوری جورجیا بیشتر با نام جورجیا تک شناخته می‌شود. این دانشگاه پژوهش محور و دولتی در آتلانتا در ایالت جورجیا آمریکا قرار دارد. این دانشگاه که در سال 1855 ساخته شده، یکی از دانشگاه‌های شاخص آمریکا در رشته‌های فنی مهندسی است.

سالن غذاخوری خیابان شمالی که تازه بازسازی شده است، به صورت«هر چی می‌تونی بخور» به دانشجویان سرویس‌دهی می‌کند. تنوع غذایی در این کافه زیاد است و در آخر هفته‌ها تا دیروقت نیز سرویس‌دهی می‌کند. رشته فرنگی یکی از غذاهای محبوب دانشجویان در سالن غذاخوری خیابان شمالی است. از جمله غذاهایی که در این سالن سرو می‌شود، می‌توان به همبرگر، سالاد فصل، چیزبرگر، پنیر ذغالی، سیب‌زمینی شیرین و بوقلمون سرخ‌شده اشاره کرد.

8. دانشگاه جرج‌تاون؛ سالن غذاخوری «لئو»

دانشگاه جرج‌تاون یک دانشگاه خصوصی پژوهشی است که در واشنگتن قرار دارد. این دانشگاه در سال 1789 تاسیس شد و شهرت بالایی در رشته پزشکی و حقوق دارد. کتابخانه حقوق این دانشگاه پنجمین کتابخانه بزرگ حقوق در در آمریکاست. تقریبا 18000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

لئو یک سالن غذاخوری دوطبقه است که سالن رسمی طبقه بالا و سالن غذاخوری معمولی در طبقه پایین قرار دارد. این غذاخوری گزینه‌های فراوانی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد؛ سالن بالایی مجهز به ایستگاه سالاد، پاستا، بوریتو (نوعی غذای مکزیکی) سوپ و ساندویچ است. همچنین یک ایستگاه مخصوص غذاهای گیاهخواران نیز در این طبقه وجود دارد.

سالن طبقه پایین ایستگاه ساندویچ و سالاد کوچک‌تری دارد اما مجهز به ایستگاه پیتزا، غذاهای گریل شده، دسر و میوه است.

9. دانشگاه جانز هاپکینز؛ کافه غذای تازه

دانشگاه جانز هاپکینز قدیمی‌ترین دانشگاه تحقیقاتی آمریکاست که در شهر بالتیمور در ایالت مریلند قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۷۶ شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر بیش از 6000 دانشجو کارشناسی و 14000 دانشجوی کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

تمامی غذاهای این سالن غذاخوری از منابع تازه محلی تامین می‌شود. کافه غذای تازه، غذاهایی مانند مرغ، انواع برگر، پیتزا و سالاد سرو می‌کند. یکی از ویژگی‌های این غذاخوری معرفی ساندویچ هفته است. همچنین ایستگاه مخصوصی وجود دارد که هر دو هفته یک بار عوض می‌شود و غذاهای مختلفی سرو می‌کنند مانند باربیکیو مغولستان، غذاهای ژاپنی، غذاهای ذغالی و ماکارونی و پنیر.

10. کالج لافایت؛ «لور فارینان»

کالج لافایت، یک کالج هنرهای آزاد در آمریکا ست که در پنسیلوانیا قرار دارد. این دانشگاه در سال 1826 توسط جیمز مدیسون پرتر تاسیس شد.

سالن غذاخوری لورفارینان، وعده‌های غذایی را به صورت پیش‌آماده یا آماده عرضه سرو می‌کند. هر نوع غذا از ساندویچ گرفته تا پاستا در این غذاخوری پیدا می‌شود. این سالن غذاخوری به‌تازگی سرو سوشی تازه را نیز شروع کرده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۶۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل دانشگاه‌های آمریکا به پادگان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از کانال تلگرام شبکه تلویزیونی العهد، در پی برگزاری تجمع‌هایی در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوارغزه در دانشگاه‌های آمریکا، این دانشگاه‌ها به پادگان تبدیل و ۹۳ نفر بازداشت شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • تبدیل دانشگاه‌های آمریکا به پادگان
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا