Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرس هاشمی گفت: دانشگاه در مسائل و چالش های اساسی استان ورود پیدا کرده و بعنوان نمونه در بحث آب پروژه عظیمی با معاونت علمی ریاست جمهوری و استانداری داشته ایم و در بحث محیط زیست پروژه عظیمی با شهرداری به تصویب رسانده ایم.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید بر کیفیت آموزش و بروز کردن رشته ها و آموزش ها را دیگر اهداف دانشگاه صنعتی معرفی کرد و گفت: دفتر برنامه ریزی آموزشی دانشگاه با هدف رصد رشته ها، آموزش ها و بروز کردن دانشگاه ایجاد شد و در این راستا رشته های مهم و سازگار با منطقه مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد نفت، مهندسی پزشکی، گرایش سنگ در رشته معدن را به شکل هدفمند ثبت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اجرای طرح تم دانش در دانشگاه اشاره کرد و گفت:طرح تم دانش مهم ترین عامل تغییر و توسعه در جهت توانمندسازی و مهارت‌افزایی افراد، آموزش است وبر اساس این طرح مقرر است هر دانشجوی کارشناسی در طول دوره چهار ساله در این دانشگاه در شش کارگاه مهارتی نیز شرکت کند تا در کنار آموزش های آکادمیک، مهارت های عملی را نیز فرا بگیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تعیین زیرساخت های کیفیت در جذب دانشجویان نخبه و اضافه شدن اساتید برتر و رفع مشکلات آنها در جهت ارتقای کیفی را دیگر هدف دانشگاه اعلام کرد.

رشد چهار و نیم برابری پهنای باند اینترنت دانشگاه

مدرس هاشمی به اضافه شدن پهنای باند دانشگاه از سال ۹۲ تا کنون اشاره کرد و گفت: پهنای بند رشد چهار و نیم برابری داشته و به ۴۵۰ مگابیت رسیده اشت.

وی همچنین خبر داد: حمایت دانشگاه از ما از تزهای تحصیلات تکمیلی بیش از چهار برابر شده است.

مدرس هاشمی بروز کردن تجهیزات دانگاه را دیگر هدف راهبردی خود اعلام کرد و گفت: با توجه به قدمت چهل ساله دانشگاه بسیاری از تجهیزات بروز نبوده و قدیمی شده اند، در طول این چهارسال ما هشت میلیارد از نمایشگاه تجیهزات ساخت داخل و حدود سه میلیارد تومان نیز تجهیزات هایتک، ۹ میلیارد تجهیزات آموزشی خریده ایم که در کل حدود ۲۰ میلیارد تومان در طول این چهار سال تجهیزات خریده ایم گرچه هنوز هم به تجهیزات جدید نیاز شدید داریم.

دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه اول کشور در رتبه بندی سای ویژن است

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه جایگاه برجسته ای در دنیای علمی دارد گفت:  دانشگاه در سال ۲۰۱۶، یک هزار و ۴۳۰ مقاله ISI داشته است و سرانه تولید مقاله هیئت عملی نیز سه مقاله است؛ علاوه بر اینکه در تولید مقالات یک درصد برتر دانشگاه صنعتی اصفهان در جایگاه دوم بعد از دانشگاه تهران قرار دارد.

مدرس هاشمی خبر داد: در شاخص ارجاع مقالات تحت عنوان اچ ایندکس رتبه ۹.۶ متوسط شاخص ارجاع مقالات دانشگاه است. 

وی همچنین گفت: در رتبه بندی های مختلف جهانی وضعیت دانشگاه صنعتی در جایگاه خوبی است. برای مثال در رتبه بندی سای ویژن رتبه اول کشوری، در رتبه بندی لایدن رتبه اول کشوری در سال ۲۰۱۵، در رتبه بندی یو اس نیوز رتبه چهارم کشوری، در رتبه بندی تایمز جزو ۸۰۰ دانشگاه برتر در دنیا، در آسیا در جایگاه ۶۱ قرار داریم، ضمن اینکه جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جوان رتبه بندی تایمز هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی در بحث تخلفات علمی بسیار جدی عمل می کند، افزود: برای مقابله با تخلفات علمی کمیته گروهی در دانشگاه تشکیل شده است که بجد با این معضل برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان تاکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ طرح صنعتی را با مکان های مختلف قرارداد همکاری بسته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دانشگاه یک طرح ۶۵ میلیارد تومانی را با وزارت نفت بست، گفت: همین طرح ها را ما در حوزه آب و محیط زیست داریم که هدفمند شدن طرح های پژوهشی دانشگاه را نشان می دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به توسعه روابط بین الملل در دانشگاه، گفت: تسهیل ارتباطات بین الملل دیگر هدف دانشگاه بود و در این راست با رشد ۴ برابری مهمان های خارجی در دانشگاه موتجه شدیم به گونه ای که تعداد مهمانان خارجی در چهار سال اخیر ۳۵۶ نفر بوده است.

پذیرش ۱۱۸ دانشجوی خارجی در دانشگاه صنعتی اصفهان
مدرس هاشمی به پذیرش ۱۱۸ نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: در چهارسال قبل تعداد دانشجویان خارجی ۹۶ نفر بود.

وی با اشاره به تاسیس شعبه ای از دانشگاه صنعتی اصفهان در دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه عراق، گفت: در راستای افزایش ارتباط با دانشگاههای همجوار در منطقه قرارداد مشترکی با دانشکده سلیمانیه عراق امضا کردیم و شعبه دانشگاه صنعتی در آنجا احداث شد که به دلیل مشکلات اخیر این اقلیم موفق به جذب دانشجو نشدیم.

رئیس دانشگاه صنعتی صریح کرد: بعلاوه در اقدامات ما در راستای ارتباط با مراکز معتبر جهان با مراکز علمی سویییس  ارتباط همکاری امضا کردیم و حدود ۱۱ نفر از اعضای هیئت های علمی ما به دانشگاه سوییس، برای فرصت های مطالعاتی رفته اند.

مدرس هاشمی با اشاره به ایجاد فضای تضارب آرا و آزاداندیشی در دانشگاه، گفت: این اتفاق به خوبی در دانشگاه رخ داده، ما در این مدت چالشی نداشتیم و تمام جریان ها به خوبی آرا خود را بیان کردند. ضمن اینکه ۲ تشکل جدید انجمن اسلامی و تشکل سفیر در دانشگاه ایجاد شد.

رویکرد فرهنگی دانشگاه، رویکردی عام است

وی با بیان اینکه رویکرد فرهنگی دانشگاه یک رویکرد عام است، عنوان کرد: در طی این چند سال ۱۳۵۷ برنامه فرهنگی با ۷۳۰ هزار نفر ساعت مخاطب در دانشگاه ایجاد کردیم. جنبه های عام فرهنگی در جنبه های مختلف دانشگاه پیگیری شده است و توجه دانشگاه به ناهنجاری های دانشگاه یک رویکرد ارشادی و تربیتی بوده و به دنبال رویکردهای پلیس و امنیتی نبوده ایم.

مدرس هاشمی تشکیل کمیته شاد در معاونت آموزشی دانشگاه را دیگر هدف راهبری دانشگاه عنوان کرد و گفت: کمیته ویژه ای تحت عنوان کمیته خوابگاه ها تشکیل شده و تعمیرات و تجهیزات خوابگاه ها تحولات جدی داشته است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه تجهیزات رستوران های ما اصلا بروز نبود گفت: اکنون این تجهیزات کاملا بروز شده است،کیفیت غذای ما اگرچه جای کار دارد، اما رشد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه فرایند جذب نیرو در دانشگاه به صورت فراخوانی شده است، خاطرنشان کرد: تکمیل مجتمع کلاس های خوارزمی، دانشکده نساجی، شروع ساخت خوابگاه خواهران، نماسازی چهار دانشکده و تکمیل سردرب شمالی از جمله اقدام های عمرانی انجام شده در طول این چهار سال است.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ میلیارد تومان کار عمرانی در طول چهارسال گذشته انجام شده است که بیش از نیمی از این بودجه ها در حوزه تعمیرات اساسی هزینه شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: ما در حدود یک ماه پیش کلنگ خوابگاه خیریه امام جواد(ع) را بر زمین زدیم که ۱۲۰ واحد خوابگاه را شامل می شود.

دانشگاه صنعتی اصفهان ۴۰۰ هکتار فضای سبز دارد
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: دانشگاه صنعتی بالغ بر ۴۰۰ هکتار فضای سبز دارد که از بین رفتن آن اصلا به صلاح اصفهان و منطقه به سبب وجود صنایع بزرگ در کنار دانشگاه نیست.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تصفیه خانه پسابی در دانشگاه برای آبیاری جنگل های دانشگاه و طریق ساخت استخری آب های کانال زاینده رود از دیگر اقداات اساسی در راستای تامین آب دانشگاه و فضای سبز آن بوده است.

وی در رابطه با مشکلات دانشگاه با شهرداری خمینی شهر، گفت: دو صورتجلسه با شهرداری خمینی شهربه تصویب رسیده و از طریق منابعی که دولتی مشخص شد تمام عوارض ما به شهرداری این شهر پرداخت شد و تمام اراضی مورد اختلاف به توافق رسیدیم.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

سید مسعود عظیمی در بازدید شهرک‌ها و نواحی صنعتی فیروزآباد با بیان اینکه هم‌اکنون شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند فعال و آماده جذب سرمایه‌گذار است، گفت: فعال‌سازی ناحیه صنعتی جایدشت نیز در برنامه قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: ۵۵ واحد تولیدی، صنعتی بهره‌بردار با اشتغال ۴۶۰ نفر نیز در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد مشغول فعالیت هستند.

عظیمی با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد به علت موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر محور مواصلاتی استان با پارس جنوبی از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، افزود: توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی این منطقه با هدف بسترسازی برای استقرار صنایع در برنامه قرار دارد.

او با اشاره به اینکه در راستای تکمیل زیرساخت‌ها، ۵ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته در شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند انجام یا در حال انجام است، گفت: این طرح‌ها شامل تکمیل شبکه داخلی آب و فاضلاب و جدول‌گذاری و زیرسازی معابر در شهرک روزبدان و طرح‌های تکمیل زیرسازی و شبکه داخلی آب در شهرک صنعتی میمند است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه واحد‌های صنعتی بزرگی در شهرک صنعتی میمند در مرحله استقرار هستند و این شهرک صنعتی افق درخشانی برای توسعه و تبدیل شدن به‌عنوان یک قطب صنعتی دارد، افزود: از واحد‌های صنعتی مطرحی که هم‌اکنون مراحل پایانی ساخت‌وساز را طی می‌کند، دو واحد صنعتی تولید روغن پایه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰ نفر انجام است که نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد