Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:27:19 GMT

اعزام 173 دستگاه آمبولانس 20 استان کشور به مرز مهران

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۵۰۶۹

اعزام 173 دستگاه آمبولانس 20 استان کشور به مرز مهران

ایلام - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 173 دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتور آمبولانس از 20 استان کشور امروز چهارشنبه سوم آبانماه به مرز مهران اعزام شد.

دکتر صیدنور علیمرادی روز چهارشنبه در حاشیه اعزام این تعداد آمبولانس به مهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد آمبولانس همراه با 400 نیروی فوریت ها از امروز به مدت 20 روز برای ارائه خدمات به زائران در مسیرهای تردد زائران اربعین در مناطق مختلف استان مستقر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: علاوه بر این یک اتوبوس آمبولانس مخابراتی برای برقراری ارتباط نیروهای فوریت های پزشکی مستقر در مهران با مرکز فوریت های کشور در تهران و یک تیم تعمیراتی پشتیبانی خودرویی نیز در منطقه مستقر خواهد شد.
وی یادآور شد: 38 ایستگاه ثابت خدمات فوریت های پزشکی شامل 12 ایستگاه شهری و 26 ایستگاه جاده ای و 45 ایستگاه سیار در ایام اربعین در مرز مهران و مسیرهای تردد زائران اربعین دایر شده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در مجموع یک هزار و 600 نیروی درمانی، بهداشتی و فوریت ها در ایام اربعین بکارگیری می شود که نیمی از آنها از داخل استان و مابقی از استان های دیگر به مرز مهران اعزام شده اند.
دکتر علیمرادی افزود: 10 بیمارستان در تمامی شهرستان های استان با 900 تخت و یک بیمارستان صحرایی 50 تخته در مهران آماده ارائه خدمات به زائران اربعین است.
وی یادآور شد: بالگرد اورژانس هوایی ایلام نیز در ایام اربعین برای انتقال مجروحان حوادث بکارگیری خواهد شد ضمن اینکه یک بالگرد دیگر نیز در ایام اربعین در مرز مهران مستقر خواهد شد.
وی تاکید کرد: سه درمانگاه در نقطه صفر مرزی مهران و 10 درمانگاه نیز در مسیر تردد زائران اربعین در مناطق مختلف استان فعال است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در ایام اربعین سال گذشته 700 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین ارائه شد که 360 هزار خدمت بهداشتی و سرپایی و 340 هزار خدمت نیز بیمارستانی است.
دکتر علیمرادی اضافه کرد: در این ایام همچنین 360 مورد بستری در بیمارستان های استان، یک هزار و 900 مورد عمل جراحی و 99 مورد اعزام به خارج استان اعزام شده اند.
وی تاکید کرد: 12 هزار تماس در ایام اربعین سال گذشته با اورژانس 115 گرفته شد که 2 هزار و 900 مورد منجر به اعزام به مراکز درمانی شد و مابقی در محل مداوا شدند.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران با 16 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان عمومی 36 تختخوابی و یک پایگاه اورژانس شهری است و بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام تنها بیمارستان ترومای استان با ظرفیت 18 تخت اورژانس و 12 تخت آی سی یو است که در ایام اربعین حسینی به علت ترافیک سنگین در مسیر ایلام مهران، انتقال مصدومان از مرز مهران به این بیمارستان ساعت ها طول خواهد کشید.
همچنین پایانه مرزی مهران یک پایگاه اورژانس در 13 کیلومتری شهر مهران و 95 کیلومتری شهر ایلام دارد و یک دستگاه بالگرد اورژانس نیز در مرکز استان مستقر است.
در ایام اربعین 95 بیش از 2 میلیون و 400 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز بین المللی مهران در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت کردند.
خبرنگار: معصومه امیدی**
6032

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان اورژانس کشور از خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس برای کشور خبر داد.

جعفر میعاد فر روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مراسم کلنگ زنی ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای «آب سفید» شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در ارتباط با اعتبارات آمبولانس، اعتبارات ریالی حل شده و درگیر تبدیل اعتبارات ارزی و رایزنی با بانک مرکزی هستیم، گفت: ۵۰۰ دستگاه آمبولانس نیز خریداری شده، ۲۵۰ دستگاه از این تعداد وارد شده و فرایند تبدیل به آمبولانس آنها در حال انجام است و ۵۰ دستگاه آمبولانس هم آماده هستند و کارهای تشریفات و گمرک را طی می‌کنند و تا پایان ماه نیز ۵۰ دستگاه دیگر آماده خواهد شد.

وی گفت: در ارتباط با اورژانس هوایی ما در پی خرید بالگرد نیستیم بلکه در پی خرید خدمات بالگردی هستیم و از سازمان‌ها و شرکت‌هایی که این خدمات را دارند خرید خدمت می‌کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در سطح کشور بیش از ۳۰۰پایگاه اورژانس کانکسی هستند که در حال کاهش و جمع آوری آنها هستیم چراکه هم در مناطق سردسیر و هم در مناطق گرمسیر مشکلاتی دارند.

میعاد فر با بیان اینکه به همت دانشگاه علوم پزشکی استان کلنگ زنی این پایگاه که در مسیر استراتژیکی قرار گرفته است را انجام می‌دهیم تا همین سال به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: دو پایگاه دیگر هم در دستور کار است که فردا کلنگ زنی آنها انجام می‌شود، امیدواریم در این زمینه هم دانشگاه علوم پزشکی و هم استانداری اهتمام کافی را داشته باشند تا این پایگاه ها هرچه سریع‌تر به نتیجه و بهره‌برداری برسند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در شهر یاسوج حتماً یک پایگاه مخصوص بانوان را راه‌اندازی خواهیم کرد.

همچنین سعید جاودان سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: در سطح استان حدوداً ۵۴ پایگاه اورژانس زمینی و هوایی داریم و از این تعداد ۵۳ پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی است که با حمایت سازمان اورژانس کشور به ناوگان ما اضافه شد.

وی افزود: ناوگان آمبولانس‌های استان موضوع مهمی است که ۳۳ دستگاه از این ناوگان بیشتر از ۱۵سال قدمت دارند و طبیعی است که خدمات رسانی مطلوبی نداشته باشند و امیدواریم که برای این استان از طرف سازمان اورژانس کشور آمبولانس زمینی در نظر گرفته شود. ضمن اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان صعب العبور است و گاه دسترسی به خیلی از مناطق بسیار کم است، بنابراین می‌طلبد که نیاز اورژانس هوایی را در دو شهرستان دیگر هم برطرف کنیم و آن را ارتقاء دهیم.

جاودان سیرت اظهارکرد: در حال حاضر از مسئول کشوری که به استان آمده‌اند درخواست داریم که مساعدتی به استان شود تا شهرستان کهگیلویه و شهرستان گچساران هم از خدمات در اورژانس هوایی بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این سفر که رئیس سازمان اورژانس کشور به استان دارند در سطح استان سه پایگاه اورژانس با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال متراژ بالغ بر ۷۰۰ متر مربع زمین کلنگ زنی می‌شوند.

جاودان سیرت خاطرنشان کرد: پایگاه‌های اورژانس که در سطح جاده‌های شهری و روستایی و جاده‌های مواصلاتی استان کلنگ زنی می‌شوند یقیناً می‌توانند بار زیادی از مشکلات مردم را حل کنند.

به گزارش ایسنا، امین نیکویی نژاد، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: این پروژه تحت عنوان پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید واقع در محور یاسوج بابا میدان با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۴۰ متر مربع و با زیربنای ۱۳۵ متر مربع و در مدت زمان ۹ ماهه به بهره برداری خواهد رسید.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد