Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت که توسعه خدمات الکترونیکی مشارکت های مردمی را تسهیل می کند .

به گزارش ایرنا، علی محمد ذوالفقاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در کرمان افزود: کمیته امداد باید برای سهولت در خدمت رسانی در برنامه پنج ساله 80 درصد از درآمد نقدی خود را از طریق شبکه های اینترنتی جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: یکی از دلایل استفاده از نرم افزارها و خدمات الکترونیکی سرعت انتقال پول به کمیته امداد است و دیگری بالارفتن امنیت جمع آوری پول و در دسترس بودن منابع است و نداشتن هزینه جمع آوری و هزینه انتقال از مزایای دیگر انتقال الکترونیکی است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) به ارتباط گیری با مدیران اقتصادی و صاحبان سرمایه در کشور اشاره و تصریح کرد: برای این کار ارتباط با پنج دهک بالای جامعه در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته است.
وی افزود: بورس، مناطق آزاد تجاری، بازار و ارتباط با مجموعه صنف هایی که بازار را شکل می دهند در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
ذوالفقاری با بیان اینکه خدمات دریافتی کمیته امداد به صورت نقدی، کالایی و خدماتی است اظهار کرد: از 25 میلیون خانوار ایرانی 20 میلیون خانوار توانایی کمک به کمیته امداد امام خمینی (ره) را دارند و در حال حاضر 10 میلیون خانوار به این نهاد کمک می کنند.
وی گفت: امروز سهم مردم در مجموعه اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) 25 درصد است و تلاش این نهاد در مردمی سازی رفع فقر با حضور مردم است لذا در پی خانوادگی سازی کمیته امداد هستیم.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته حامیان طرح اکرام 404 میلیارد تومان به حساب بچه های یتیم تحت پوشش خود واریز کردند و به طور متوسط هر یتیم زیر پوشش پنج حامی قرار دارد و کمیته امداد بدون هزینه این پول را به حساب ایتام واریز کرده است.
وی افزود: مردم 300 میلیارد تومان اعتبار در قالب صندوق ها به کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک کرده اند و پس از جمع آوری به تفکیک در حوزه های جهیزیه، بهداشت و درمان، اشتغال، مسکن و خدمات آموزشی هزینه شده است.
وی ادامه داد: مردم 270 میلیارد تومان زکات را به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز کردند که بخشی هزینه حمایتی و توسعه نیازهای عمرانی روستاها می شود و باید در آینده 100 درصد زکات حمایتی شود.
ذوالفقاری اظهار کرد: جمع کمک های مردمی سال گذشته به کمیته امداد امام خمینی (ره) یکهزار و 475 میلیارد تومان بوده و این نهاد در 6 ماه گذشته از مشارکت مردمی 765 میلیارد تومان درآمد داشته است.
وی گفت: امروز کمیته امداد امام خمینی (ره) 100 درصد پول اهدایی از مردم را به مصرف نیازمندان می رساند و این درآمد به هیچ عنوان در قسمت اداری هزینه نمی شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: یکی از راهکارهای کمیته امداد امام خمینی (ره) برای افزایش سرعت خدمت رسانی، افزایش ارتباط با کل اقتصاد و عوامل شکل دهنده آن است لذا کمیته امداد امام خمینی (ره) با گفت و گو با صاحبان سرمایه درپی زنده کردن مسئولیت اجتماعی شرکت ها است.
وی بیان کرد: همچنین این نهاد در پی زنده کردن مشارکت مردم بر اساس توانایی مردم است و پایین آوردن سن خیران در جامعه است لذا باید مددکاری در فرهنگ عمومی مردم شغل عمومی مردم شود.
ذوالفقاری با بیان اینکه فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه از اهم برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) است، گفت: راهبرد دیگر امداد در حوزه افزایش مشارکت مردمی، ارتباط بیشتر با خیریه ها است و خیران بزرگترین ثروت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: این نهاد امسال 30 میلیارد تومان برای فعالیت های مشترک در سرفصل اشتغال مسکن، آموزش، جهیزیه و درمان برای مددجوهای مشترک تعریف کرده است و امیدواریم به هم افزایی بیشتر بین نهادها کمک کند.
وی بیان کرد: همزمان با انقلاب اسلامی و دینی شدن جامعه، اجرایی سازی تعالیم دینی به اوج خود رسید لذا کمیته امداد امام خمینی (ره) پذیرفت علاوه بر کمک دولتی از نذورات مردمی به نفع نیازمندان استفاده کند.
ذوالفقاری گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با شناخت نیازمندان معرض و تامین منابع برای رفع نیاز آنها، در قالب انفاق کمک های مردمی را از مردم جمع آوری می کند.
کمیته امداد امام خمینی(ره)، به دستور امام راحل، پس از انقلاب در اسفندماه سال ۵۷ برای پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنها تأسیس شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار: عباسعلی نقی یان
7420 /1596

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ارائه بسته‌های تشویقی به سرمایه‌گذاران ادامه داد: هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود و در عین حال باید به‌طور مستمر فرصت‌های جدید با توجه به موقعیت هر منطقه و بافت اجتماعی قالب آن اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در اولین نشست از سلسله نشست‌های ادواری مسئولان سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی مناطق شهرداری اصفهان در ۱۴۰۳ با تاکید بر اهتمام مسئولان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی مناطق شهرداری اصفهان بر تحقق شعار سال جاری که مزین به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» شده است، اظهار کرد: انتخاب این عنوان برای سال جاری، وظیفه سازمان را سنگین‌تر می‌سازد و ضرورت دارد با پیگیری مستمر در مناطق مختلف شهرداری اصفهان، زمینه مساعد برای افزایش مشارکت مردم را در پروژه‌های شهری فراهم سازیم.

وی افزود: باید بپذیریم که سرمایه‌گذاران، شریک شهرداری هستند و باید با احترام ضمن درک شرایط آن‌ها و با اتخاذ تدابیر مناسب نسبت به رفع موانع و تسریع در روند اداری فعالیت آن‌ها کوشا باشیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ضرورت دارد از طریق مشارکت‌های سه‌جانبه در شهر اصفهان، سازوکاری حقوقی به منظور جذب سرمایه‌های خرد فراهم شود و مسئولین سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری در مناطق مختلف باید این نیازها را شناسایی و با پیگیری و حضور پویای خود آنها را مرتفع سازند.

حیدری با اشاره به ضرورت فعال‌سازی پروژه‌های راکد، آن‌ها را سرمایه‌های شهر و شهرداری اصفهان قلمداد کرد و گفت: پروژه‌های مختلفی با پیشرفت فیزیکی بالا در مناطق مختلف بلاتکلیف مانده‌اند و باید با بازنگری در فرایندهای اداری و مانع‌زدایی از مسیر اجرای آن‌ها، امکان تکمیل و بهره‌برداری را فراهم سازیم.

وی اضافه کرد: برای هدفی بزرگ گرد هم آمده‌ایم و باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم؛ باید قبول کنیم که برای توسعه شهر، چاره‌ای به جز مشارکت مردم و فعالان بخش خصوصی در اداره شهر وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ارائه بسته‌های تشویقی به سرمایه‌گذاران ادامه داد: هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود و در عین حال باید به‌طور مستمر فرصت‌های جدید با توجه به موقعیت هر منطقه و بافت اجتماعی قالب آن اقدام کرد.

کلیدهای موفقیت در مدیریت پسماند شهری، آگاهی و مشارکت شهروندان است

غلامرضا ساکتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه این سازمان در راستای افزایش مشارکت شهروندی برای حفظ محیط زیست، اقدام به شناسایی مشترکان خود در گروه‌های هدف مختلف کرده است، گفت: کلیدهای موفقیت در مدیریت پسماند شهری، آگاهی و مشارکت شهروندان است و مشارکت شهروندان در فرآیند مدیریت پسماند از طریق کاهش تولید و تفکیک پسماندها از یکدیگر در مبدأ به عنوان یکی از کاراترین و اقتصادی‌ترین روش‌های پردازشی در بیشتر کشورهای دنیا صورت می‌گیرد.

وی با تشریح پروژه‌های شاخص مشارکتی سازمان مدیریت پسماند افزود: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند از ابتدا در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار داشته است. همچنین پروژه احداث هاضم بی‌هوازی به‌ظرفیت ۳۰۰ تن در روز، احداث نیروگاه ریجکت‌سوز ۳۰۰ تن در روز، پروژه تولید سوخت مشتق از پسماند RDF به ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و احداث کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی از جمله سایر پروژه‌های شاخص مشارکتی این سازمان است و پروژه مشارکتی شیرابه که اثرات بسیار مثبت زیست محیطی دارد، نیز آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایمنا، اولین نشست از سلسله نشست‌های ادواری مسئولان سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی مناطق شهرداری اصفهان در ۱۴۰۳ که با میزبانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و با محوریت بررسی پروژه‌های مشارکتی این سازمان برگزار شد، بر ضرورت ارائه راهکارهای عملی و عینی برای تحقق شعار سال تاکید شد.

در این نشست درباره مصوبه هفته گذشته شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها و تاکید بر پاسخگویی استعلام‌های این سازمان از معاونت‌ها و سازمان‌ها و مناطق شهرداری اصفهان اشاره شد که با امضای شهردار اصفهان ابلاغ شده است.

کد خبر 750016

دیگر خبرها

  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد