Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دبیر شورای معارف سیما با اشاره به آغاز برنامه های عطر اربعین در شبکه قرآن گفت که بیش از یکصد شبکه بین المللی برنامه های پیاده روی اربعین را پوشش می دهند.

محمدحسین محمدزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: رسانه ملی با اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی در ارتباط است و بالغ بر صد شبکه در سراسر جهان بسیاری از برنامه های پیاده روی عظیم زائران حسینی را از طریق فرستنده های این اتحادیه پخش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین گفت: برخی شبکه های تلویزیونی برنامه های خود را آغاز کرده اند و شبکه های مستقر در کشورهای عراق، لبنان و سوریه این برنامه ها را به صورت کامل پخش می کنند.
محمد علی انوشه نماینده اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی هفته پیش در بغداد به خبرنگار ایرنا گفت که طبق هماهنگی های انجام شده با اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی و نهادهای مختلف عراق، بیش از 650 خبرنگار و برنامه ساز خارجی از 30 کشور اسلامی، حضور میلیونی زائران امام حسین (ع) را پوشش می دهند.
این مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و فضای مجازی ستاد اربعین حسینی افزود: 40 دستگاه SNG و واحد سیار در 11 مسیر اصلی مستقر خواهند شد و همچنین 5 مرکز پرس سنتر از نجف تا کربلا جهت ارسال اخبار، عکس و فیلم جهت خبرنگاران رسانه ها در نظر گرفته شده است.
نصب 60 دستگاه دوربین در مناطق مختلف شهر کربلا از دیگر تمهیدات این کمیته است که به گفته انوشه به همراه 17 استودیوی پخش برنامه از 15 تا 20 صفر که اوج مراسم اربعین حسینی است، فعال خواهند بود.

** آغاز طرح عطر اربعین
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: برنامه های ویژه اربعین در شبکه قرآن با نام عطر اربعین از امروز (دوشنبه) آغاز می شود و این طرح در واقع نقطه کانونی متمرکز برای ارتباط با فعالان و مخاطبان پیاده روی اربعین است.
محمدزاده افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این طرح هر روز از ساعت 6 تا 23 با برنامه های متنوعی پذیرای بینندگان و علاقه مندان مراسم پیاده روی اربعین است.
وی افزود: مهمترین ویژگی این طرح، عمق بخشی به شناخت مخاطبان برای درک بهتر از فضایی است که در ایام اربعین و در فاصله نجف تا کربلا ایجاد می شود و در این طرح مردم با آداب و رسوم زیارت و فلسفه آن و همچنین عزاداری سیدالشهدا بیشتر آشنا می شوند.
دبیر شورای معارف سیما یکی از دلایل اجرای این طرح را فراهم کردن مقدمات برای کسانی دانست که عزم این سفر را دارند و گفت: رعایت مسائل بهداشت فردی و عمومی، نحوه عبور از مرزهای ایران و اطلاعات مورد نیاز زائران حسینی قبل از عزیمت و همچنین علاقه مردم برای آشنایی با فضاهای این مسیر در موکب ها که صحنه هایی بی نظیر از عشق و ایثار را به نمایش می گذارد، از دیگر دلایل پرداختن به طرح سیمای اربعین است.
محمدزاده وظیفه شبکه قرآن را در این زمینه پاسخ به نیاز و علاقه مخاطبان دانست و گفت: مردم می خواهند از پنجره رسانه و سیما خود را همراه با این جمعیت عظیم کنند و به همین دلیل وظیفه خود دانستیم تا فضای مناسب تری را در اختیار مخاطبان تلویزیون قرار دهیم.
وی افزود: بخشی از عطر اربعین به فضای اطلاع رسانی اختصاص دارد و درباره برنامه های هرروز پیاده وری توضیحاتی ارائه می شود که بخشی از این اطلاع رسانی بعد از پخش خبر قرآنی ساعت 10 و در حدود یک ساعت خواهد بود و در بخشی دیگر از این برنامه ها گروه علوم قرآنی به بیان مباحث معرفتی می‌پردازد و از حضور قاریان و چهره‌های قرآنی به صورت زنده بهره خواهیم برد.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: ارتباط با نمایندگان کمیته های دوازده گانه ستاد اربعین حسینی و اطلاع رسانی درباره آخرین برنامه های این کمیته ها از عطر اربعین پخش می شود و برنامه‌هایی نیز به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد.
وی با اشاره به برنامه های گروه آموزشی شبکه قرآن در این زمینه گفت: آموزش زبان عربی با لهجه عراقی برای کسانی که قصد عزیمت به کربلا را دارند و مورد نیاز آنان است ارائه می شود و در زمینه احکام نیز مسائل شرعی مورد نیاز بیان خواهد شد.
محمدزاده گفت: پخش مستندهای اربعین از سیمای قرآن می تواند پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد که برخی از این مستندها برای اولین بار از این سیما پخش می‌شود و برنامه‌هایی نیز از موکب‌های مسیر پیاده روی نجف تا کربلا به صورت ویژه پخش خواهد شد که از جمله می توان به موکب آستان قدس رضوی یا موکب حرم حضرت معصومه اشاره کرد که سخنرانی ها و مداحی های این موکب ها از عطر اربعین و برخی شبکه های سراسری پخش خواهد شد.
دبیر شورای معارف سیما با بیان این که مناسبت های مذهبی در شبکه های سراسری تلویزیون با یک شعار همراه خواهد بود، اظهار داشت: شعار واحد همه شبکه ها بر اساس تصویب ستاد اربعین عبارت است از متن روایت نبی اکرم صلی الله علیه و آله که فرمود «احب الله من احب حسینا» یعنی خدا دوستدار هر کسی است که دوستدار امام حسین علیه السلام باشد.
وی از غنابخشی مداحی ها در شبکه های سیما سخن گفت و افزود: برنامه های زنده از طریق ارتباط با پایانه های داخل کشور از جمله مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چذابه را خواهیم داشت و ارتباط با مراکز ایلام، کرمانشاه، خوزستان و آبادان برقرار خواهد شد و در خارج از ایران نیز مسیرهای منتهی به کربلا تحت پوشش این برنامه قرار می گیرد.
فراهنگ ** 1003 ** خبر و عکس: محمدرضا جعفرملک * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رخنه، آقای قاضی وبدل در آستانه پخش

 

رخنه به شبکه یک

با پایان یافتن پخش سریال نون‌خ ۵، قسمت آخر آن تکرار شد و همچنین پشت‌صحنه این سریال پرطرفدار روی آنتن رفت. به این ترتیب مخاطبان شبکه یک سیما منتظر اطلاعات تازه درباره سریال بعدی شبکه هستند. با پیگیری خبرنگار جام‌جم، مشخص شد که سریال ‌رخنه‌ به تهیه‌کنندگی مهدی شفیعی به جای ‌نون‌خ‌ پخش خواهد شد. این سریال از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت روایت خود را برای بینندگان به تصویر می‌کشد. سریال ‌رخنه‌ تولید جدید مرکز سیمافیلم با محوریت هوافضا و با هدف نمایش توان علمی و دفاعی کشورمان تولید شده است. کارگردانی سریال تا جایی با علی غفاری بود که پیش از این آثاری مثل سریال بچه مهندس را ساخته است. البته بخش اعظم سریال رخنه را حمیدرضا لوافی کارگردانی کرده است که پیش از این سریال شهباز را ساخته بود. مهدی شفیعی، تهیه‌کننده ‌رخنه‌ درباره داستان این مجموعه تلویزیونی گفت: داستان سریال ‌رخنه‌ که در ۳۰ قسمت تولید شده، مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که ‌ روی موشک‌های ماهواره‌بر و فضایی تحقیق می‌کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان روبه‌رو می‌شود. شفیعی در ادامه بیان کرد: این مجموعه تلویزیونی کاری از گروه تولیدات حادثه‌ای مرکز سیمافیلم است و داستان آن از تنوع گونه‌های (ژانرهای) متنوع برخوردار است و حوزه‌های امنیتی، علمی و خانوادگی را دربر می‌گیرد. این سریال علاوه بر پرداختن به ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی و فناوری کشور در حوزه دفاعی به‌ویژه در صنعت هوافضا و تلاش دانشمندان و نخبگان کشورمان در حوزه پدافندی و دفاعی جمهوری اسلامی، مخاطرات و تهدیداتی را که این افراد در این مسیر با آن مواجه هستند به تصویر درآورده است.دررخنه‌ بازیگرانی نظیر نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی‌تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی حضور دارند. دیگر عوامل مجموعه ‌رخنه‌، مریم امینی نویسنده، شهرام نجاریان مدیرتصویربرداری، حدیث نیکرو مدیر برنامه‌ریزی، شهرام متولی باشی صدابردار، هومن معصومی طراح صحنه هستند و حسین زندباف و محمدمصطفی رجبی مشترکا کار تدوین را انجام داده‌اند و آلبرت آراکلیان موسیقی این سریال را ساخته است.  سریال ‌رخنه‌ از ۱۵ اردیبهشت ماه هر شب ساعت۲۲و ۱۵دقیقه از آنتن شبکه یک سیما پخش می‌شود. به گفته تهیه‌کننده نادر فلاح و رامتین خداپناهی بازیگران نقش اصلی این سریال هستند. 
 
حضور آقای قاضی در شبکه ۲
سریال «آقای قاضی» پیش از این با ساختاری متفاوت روی آنتن شبکه دو سیما رفت. سجاد مهرگان کارگردان این اثر است و تهیه‌کننده فصل اول نیز احمد شفیعی بود. با وجه به پرمخاطب‌ شدن این سریال، مجموعه گفته شده بازپخش‌هایی هم داشت. حالا فصل دوم مجموعه ‌آقای قاضی‌ با عنوان «آقای قاضی‌؛ شعبه ۱۲۱» تولید گروه نمایشی مرکز سیمرغ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود. احتمالا زمان پخش این سریال از پایان همین هفته خواهد بود و پنجشبنه‌ها و جمعه‌ها روی آنتن می‌رود. در این فصل «بهزاد خلج» که همچنان نقش آقای قاضی را ایفا می‌کند وارد یک شعبه جدید به نام شعبه ۱۲۱ می‌شود‌ و با داستان‌هایی متفاوت به جنبه‌های دیگری از آموزه‌های حقوقی می‌پردازد. در فصل دوم این مجموعه، آقای قاضی به پرونده‌هایی پیچیده‌تر با موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت. کارگردانی این مجموعه همچون فصل اول با سجاد مهرگان و سرپرستی نویسندگان آن سید محمد حسینی است. تهیه‌کنندگی را هم سیدحسام حسینی برعهده دارد.درفصل اول مجموعه ‌آقای قاضی‌ با استفاده از ساختار داستانی برای آموزش مسائل حقوقی، با ساختاری اپیزودیک در فضای دادگاه، پرونده‌های مختلف قضایی به شکلی عمومی نشان داده می‌شد و در هر قسمت از این مجموعه با نمایش دو اپیزود بعد از بیان مطالبات ‌فرد یا گروه شاکی و متشاکی که وارد دادگاه می‌شدند و صدور حکم قاضی، یک آموزش حقوقی به مخاطبان داده می‌شد. سرقت، ضرب و شتم، فروش به غیر، خیانت در امانت، آزار کلامی، مزاحمت تلفنی و تهدید، مخدوش کردن پلاک ماشین از‌جمله موضوعات مطرح شده در فصل اول این مجموعه بود.  طبق پیگیری‌های خبرنگار جام‌جم در قسمت اول سریال به خاطر اتفاقی که برای آقای قاضی با بازی بهزاد خلج رخ می‌دهد، مخاطبان غافلگیر و جذب خواهند شد. میثم مهدوی‌راد مجری طرح، داوود محمدی مدیر فیلمبرداری، محسن نصراللهی طراح صحنه و حسین نشاطی تدوینگر این سریال تازه است. 

فن بدل به اژدها
سریال جدید دیگری که از آن به‌عنوان جایگزین سریال «هفت سر اژدها» نام برده می‌شود، «بدل» به کارگردانی علیرضا مسعودی معروف به علی مشهدی است. این سریال کمدی را رضا نصیری شهرضایی تهیه کرده است و در آن بازیگرانی نظیر شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، پریسا مقتدی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری،ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق، فرزانه سهیلی وابوالفضل رجبی به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال ‌بدل‌ هم اکنون مراحل پایانی تدوین و صداگذاری خود را می‌گذراند.تهیه‌کننده این سریال به جام‌جم بیان کرده بود که «بدل» از جنس آثار قبلی مسعودی است و از کمدی موقعیت و کلامی بهره برده است. 

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مستند «زندگی با فلسفه» در شبکه چهار سیما
  • رخنه، آقای قاضی وبدل در آستانه پخش
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • گزارش تصویری | تجلیل مدیر کل صدا و سیما از مقام کارگران
  • ببینید | علت باورنکردنی برکناری باسوادترین مدیر صدا و سیما به روایت رضا پورحسین
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد