Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا اسلامی در بازدید از محدوده انتخاب شده برای اجرای این طرح اقامتگاهی و گردشگری اظهار داشت: انتخاب سیاهکل از سوی یک شرکت سرمایه گذاری بین المللی نشان از وجود ظرفیت های لازم برای جذب گردشگر ایرانی و حتی جهانی در این منطقه است.
وی وجود سه اقلیم کوهستان ، جلگه و جنگل را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری با رعایت ملاحظات زیست محیطی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسلامی خاطرنشان کرد: فرمانداری سیاهکل راه را برای سرمایه گذاری در شهرستان با در نظرگرفتن شرایط زیست محیطی منطقه کاملا باز گذاشته است و از طرح های سرمایه گذاری کاملا حمایت می کند.
یوسف پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان هم در بازدید از منطقه در نظر گرفته برای اجرای طرح گفت بحث به فعل در آوردن ظرفیت های گردشگری منطقه ی سیاهکل از جمله استخر فشتال و منطقه پیلابر با در نظر گرفتن چارچوب و ضوابط منابع طبیعی در برنامه کاری ما است .
وی اظهار داشت : درست است که وظیفه ما حفاظت و صیانت از منابع طبیعی است اما باید به مشارکت مردمی و کم کردن سطح فقر هم توجه داشته باشیم چراکه اگر فقر زیاد شود بحث قاچاق چوب خصوصا در مناطق جنگل نشین را خواهیم داشت.
محمد علی اشرف واقفی مدیر عامل شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی و سرمایه گذار در طرح مجتمع رفاهی و خدماتی پیلابر تالشکول دیلمان در مصاحبه با ایرنا گفت :طرح پیشنهادی من ایجاد مجتمع اقامتی کوهستانی و جنگلی براساس معماری بومی و رستوران با غذاهای محلی و ارائه ی کلیه ی خدمات و امکانات ورزشی کوهستانی شامل اسب و قاطر سواری ، کوهنوردی و پیاده روی و بازدید و بهره برداری از مزرعه ارگانیک و مزرعه گیاهان دارویی درکنار مجتمع و فروشگاه محصولات دامی محلی فصل و صنایع دستی منطقه می باشد.
وی افزود : هدف ما ایجاد و استفاده از امکانات زندگی محلی برای مهمانان شامل بهره برداری از مزرعه و چیدن سبزیجات و دوشیدن شیر و جمع آوری تخم مرغ و برداشت عسل از کندوها و غیره است.
این سرمایه گذار ادامه داد برای ایجاد این طرح 220 میلیارد ریال هزینه در نظرگرفته شده است که در مرحله اول 70 میلیارد ریال ودر مرحله دوم 90 میلیارد ریال و در مرحله سوم 60 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
واقفی ادامه داد : نکته مهم در این طرح این است که ما تمامی نیروهای خود را از افراد محلی خواهیم گرفت و افراد محلی و بومی مدنظر ما هستند و مگر اینکه مجبور شویم از جای دیگر نیرو بیاوریم این طرح به 83 نیروی انسانی متخصص و ماهر و نیمه ماهر نیازمند است.
وی با تاکید بر اهمیت حفظ طبیعت در اجرای این طرح مدت زمانی عملی شدن طرح را یک ساله دانست و گفت ظرف 7 سال هم پیش بینی شده مدت زمان برگشت سرمایه خواهد بود.
واقفی یاداور شد:تاکنون 6 هکتار از اراضی از مردم محلی با سند خریداری شده که قرار است پس از تغییر کاربری ، سازه های متناسب با بافت منطقه و غالبا چوبی احداث شود.
وی با اشاره به همکاری فرمانداری سیاهکل در این زمینه گفت با وجود موافقت فرماندار سیاهکل حدود یک سال است که طرح در پیچ و خم بوروکراسی اداری قرار دارد اما با صحبت های امروز قرار شد قسمت هایی که جزء منابع طبیعی با پوشش درختچه است با حفظ آنها و با مالکیت منابع طبیعی حق بهره برداری در اختیار ما قرار داده شود و در قسمت های که درختچه نیست برای پرورش گیاهان دارویی و سازه های کوچک متحرک مثل آلاچیق چوبی استفاده شود.
این سرمایه گذار منطقه گردشگری پیلابر تالشکول گفت: مجتمع مدنظر من سالانه قدرت خدمات دهی به 18 هزار نفر مسافر را داراست و می تواند به طور شبانه روزی به آنها خدمات دهد که از این تعداد ارائه خدمات به حدود 6000 نفر مسافر خارجی و 12000 نفر مسافر داخلی در برنامه است .
وی با اشاره به این که مدت زمان اجرای طرح سه ساله است خاطرنشان کرد : سابقه موفقی در بخش جذب گردشگر در منطقه متین آباد اصفهان را نیز داراست.
شهرستان سیاهکل در شرق گیلان با طبیعت زیبای کوهستانی از جاذبه های بی نظیری برای جلب گردشگر برخوردار است.
خبرنگار: لیدا حاجی پور **انتشار دهنده: بابایی
7297 / 6030 /

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار و اعضای تشکل‌های گردشگری شهرستان سرعین اظهار کرد: همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری استان اردبیل لازم و ضروری است.

وی خواستار فعال بودن تشکل‌های حوزه گردشگری در راستای معرفی ظرفیت‌ها و اقدامات تبلیغی شد و گفت: بدون معرفی ظرفیت‌ها نمی‌توانیم انتظار افزایش گردشگران ورودی به استان را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به برخی از مشکلات حوزه گردشگری مانند فعالیت غیرقانونی جارچی‌ها در ورودی شهرها، فعالیت بدون پروانه تأسیسات گردشگری و تغییر کاربری برخی از تأسیسات اشاره کرد و ادامه داد: برای این موارد پیگیری‌های لازم در جلسه‌های متعدد در سطح استانی و ملی انجام می‌شود و انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به نتیجه مطلوب دست یابیم.

محمدی ادیب با اشاره به مشکل تخصیص تسهیلات حمایتی برای تأسیسات گردشگری استان از سوی بانک‌ها، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل به صورت مستقیم در حال رایزنی با بانک‌ها و پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت عالی استان توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری دارد، تصریح کرد: با پیگیری کوچک‌ترین موارد در این حوزه به منظور تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران و فعالان، حمایت همه جانبه‌ای از صنعت گردشگری انجام می‌شود.

کد خبر 6091048

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان