Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخیرا تحرکات آمریکا و هم‌پیمانانش وارد مرحله جدیدی شده و ممکن است که شبه جزیره کره تحولات جدیدی را به خود ببیند. اما در این میان کره شمالی نیز تحولات را به دقت رصد می‌کند و از پایگاه‌های نظامی خود برای کنترل اوضاع و بازدارندگی در مقابل کشورهای متخاصم استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از توانمندی‌های ارتش کره‌شمالی داشتن پایگاه‌ها و تاسیسات نظامی متعدد است که از آنها برای مقابله با آمریکا استفاده می‌کنند. یکی از این تاسیسات نظامی؛ مجتمع نظامی "سونچون" ارتش کره شمالی است.
به اعتقاد منابع رسانه‌ای این پایگاه نظامی؛ یک مجموعه چند وجهی است که هم قابلیت ذخیره و انباشت سلاح های شیمیایی و هم قابلیت استقرار انواع جنگنده ها را در خود دارد.

وبگاه وایرد درباره تاسیسات نظامی "سونچون" می‌گوید: سونچون یک مجتمع نظامی مرموز است که بسیاری از جنگنده‌های ارتش کره شمالی به شکل مرموزی در آن نگه داری می‌شود. احتمالا "مهمترین استحکامات" نیروی هوایی کره‌شمالی، حداقل نیمی از ناوگان جنگنده های MiG-29s و Su-25s ممکن است در این پایگاه مستقر باشند.
این وبگاه می افزاید: نگه داشتن این جنگنده‌ها در این تاسیسات نظامی ممکن است ؛ هواپیماهای نظامی ارتش کره شمالی را از چشم کنجکاوی ها محافظت کند.

برخی رسانه ها گزارش می دهند که این تاسیسات نظامی مذکور اسکادران 55 نیروی هوایی ارتش کره شمالی را در خود جای داده است. در سال های اخیر عمدتا از قدرت موشکی کره شمالی بحث به میان آمده بود اما این پایگاه نظامی توانمندی گسترده ای را از ارتش کره شمالی به نمایش می گذارد.

نقشه تاسیسات نظامی کره شمالی نشان می دهد که پایگاه نظامی "سونچون" پتانسیل چند منظوره دارد و می تواند در نبرد احتمالی آتی نقش مهمی را ایفا کند. این پایگاه نظامی می تواند حملات احتمالی به مناطق مورد مناقشه در شبه جزیره کره را طراحی کرده و از پایتخت در مقابل جنگ احتمالی دفاع کند.

پایگاه های متعدد ارتش کره شمالی این کشور را در برابر تهدیدات آمریکا حفظ می کند ؛ هر چند که به نظر نمی رسد آمریکا با فشار نظامی به "پیونگ یانگ" کاری از پیش ببرد. جواد منصوری سفیر سابق ایران در چین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،پیرامون مناقشات بین کره شمالی و آمریکا اظهار داشت: آمریکایی‌ها می‌خواهند سیاست های خودشان بر کره شمالی تحمیل کنند، اما دولت کره شمالی چنین اجازه ای را به آنها نمی‌دهد: آمریکایی‌ها به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند که دولت دیگری در این منطقه صاحب نفوذ شود و از این نظر با دولت چین و تا حدودی با روسیه و کره شمالی در تعارض است.

سفیر سابق ایران در چین افزود: کره شمالی در راستای رقابت‌پذیری با آمریکا در منطقه حرکت می‌کند و با بدعهدی‌هایی که آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته داشته‌اند به این نتیجه رسیده به باشگاه اتمی دنیا وارد شود و نظرات خودش را به آمریکا و متحدین او تحمیل کرده و چین از این سیاست‌های کره شمالی راضی است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها انتظار دارند چین کره شمالی را در اختیار خود داشته باشد، افزود: باتوجه به روابط خوب چین و کره شمالی پکن چنین اقدامی را نمی‌کند.

سفیر سابق ایران در چین ادامه داد: سفر اخیر ترامپ به چین به نوعی برای جلب نظری همکاری این کشور بود، البته به نظر می‌رسد باتوجه به عملکرد دولت آمریکا بعید است، موفقیتی در این راستا داشته باشد.


وی افزود: اگر آمریکا و کره شمالی بخواهند به یک تفاهم یا نتیجه‌ای برسند که بدون جنگ مشکلات‌شان حل شود،‌ این اقدام در کوتاه مدت صورت نمی‌گیرد چرا که آمریکایی‌ها مجبور هستند یا دست از مواضع‌شان بردارند یا اینکه وارد جنگ شوند. در دو ماه گذشته مقامات آمریکایی نشان دادند که نسبت به هر دو قضیه مردد هستند چرا که آمادگی جنگ را نداشتند و می‌دانند تبعات گسترده‌ای دارد و از طرفی آمادگی رفتار قانونی با دولت کره شمالی را ندارند.

گزارش منابع میدانی نشان می دهد که کره شمالی در پانزده آزمایش، بیست و دو موشک بدون استفاده از کلاهک فعال شلیک کرده است. مقامات آمریکایی می گویند کره شمالی توسعه موشک ها، سوخت راکت و موتورها و نیز سامانه های هدف گیری و هدایت خود را ادامه می دهد و نگران جنگ با آمریکا و همپیمانانش نیست.

پیونگ‌یانگ به دلایل متعددی معتقد است واشنگتن صرفا به دلیل برنامه های هسته ای با این کشور وارد جنگ نخواهد شد. چند مقام ارشد آمریکایی نیز به این موضوع اشاره کرده اند. نگرانی دولت آمریکا فقط به پیامدهای وخیم جنگ با کره شمالی محدود نمی شود. چنین جنگی علاوه بر آمریکا، بیشتر به متحدان آن به ویژه ژاپن و کره جنوبی تحمیل خواهد شد. از سوی دیگر، بی‌ثباتی ناشی از این جنگ در جنوب شرق آسیا، می تواند به تقابل چین و آمریکا نیز منجر شود.

تلاش های آمریکا برای درهم شکستن ستون های قدرت نظامی کره شمالی تاکنون با شکست مواجه شده و احداث پایگاه های متعدد این کشور و افزایش برد موشک های بالتیک نشان می دهد که آمریکا در رسیدن به اهدافش با شکست مواجه شده است.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند

آمریکا گرچه به طور تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و از این رژیم برای نسل کشی فلسطینیان حمایت می‌کند، اما برای حفظ وجهه خود نیز که شده گاهی انتقاداتی سطحی از این رژیم به عمل می‌آورد. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پنج واحد از ارتش اسراییل مسئول نقض فاحش حقوق بشر در حوادثی هستند که در خارج از غزه پیش از عملیات نظامی جاری در این باریکه رخ داده است. 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: با این حال، چهار از این یگان‌ها به طور موثری اقدام به جبران تخلفات خود کرده اند. اسراییل اقدام به ارائه اطلاعات بیشتر درباره واحد پنجم کرده است و واشنگتن به گفتگو با تل آویو در این باره ادامه می‌دهد. 

وزارت خارجه آمریکا نام واحد نظامی متخلفی که از سوی واشنگتن اقدام خود را جبران نکرده است را اعلام نکرد، اما به نظر این واحد نظامی همان نیتسح یهودا است که پیش از آن زمزمه‌هایی مبنی بر تحریم این واحد نظامی به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری مطرح شده بود. 

مقامات صهیونیست و آمریکایی تاکنون درباره این موضوع جزئیات بیشتر ارائه نکرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟