Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@08:44:56 GMT

مهمترین اخبار جهان(7-19)

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۹۲۳۰

براساس نتایج نظرسنجی موسسه پژوهشی پیو که روز چهارشنبه منتشر شد حملات فیزیکی علیه مسلمانان در آمریکا در سال 2016 نسبت به سال 2015 حدود 40 درصد افزایش داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ مهمترین اخبار و رویدادهای جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذیل است.

آمریکا
// بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه پژوهشی پیو که روز چهارشنبه منتشر شد حملات فیزیکی علیه مسلمانان در آمریکا در سال 2016 نسبت به سال 2015 حدود 40 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ونزوئلا

// مخالفان دولت ونزوئلا بصورت رسمی اعلام کردند در مذاکرات صلح با نمایندگان دولت شرکت نخواهند کرد و به این ترتیب روند مثبتی که برای حل اختلافهای داخلی از طریق گفتگوهای قبلی بوجود آمده بود متوقف شد.

سرزمین های اشغالی
// منابع خبری از انفجار یک خودرو در مرکز تل آویو خبر دادند. جزییات مربوط به این انفجار هنوز مشخص نشده است. تصاویری از این انفجار در رسانه های مجازی منتشر شده است.

الجزایر

// وزیر امور خارجه الجزایر روز چهارشنبه هشدار داد بعد از شکست های گروه تکفیری وهابی داعش در سوریه و عراق بازگشت تکفیری های خارجی شمال آفریقا را تهدید می کند.

سوریه

// دیپلمات ها گفتند شورای امنیت سازمان ملل روز پنج شنبه درباره طرح آمریکا برای تمدید تحقیقات بین المللی درباره مقصر حمله شیمیایی در سوریه رای گیری می کند.
// خبرگزاری رویترز گزارش داد:محققان امنیت غذایی روز چهارشنبه هشدار دادند تغییرات آب و هوا ممکن است تا سال 2050 موجب بدتر شدن خشکسالی و سیل تا افزایش سطح آب دریاها شود و خطر گرسنگی و سوء تغذیه کودکان را تا 20 درصد افزایش دهد.
// خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای نفت روز چهارشنبه در بازار نیویورک بعد از انتشار گزارشی مبنی بر افزایش دوباره تولید تولید طلای سیاه در آمریکا و همچنین افزایش غیر منتظره ذخایر نفت و بنزین این کشور کاهش یافت.
// خبرگزاری رویترز گزارش داد:یک سند که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده است نشان می دهد احزاب آلمانی که در حال مذاکره بر سر یک دولت ائتلافی هستند خواهان برچیده شدن همه کلاهک های هسته ای مستقر در آلمان هستند.
// پایگاه اینترنتی کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا سه طرح ضد حماس به تصویب رساند.
// خبرگزاری فرانسه از قاهره،منابع قضایی مصر اعلام کردند دیوان استیناف این کشور روز چهارشنبه حکم حبس ابد محمد بدیع، رهبر سابق اخوان المسلمین را به جرم مداخلات خشونت آمیز بعد از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور سابق این کشور به دست ارتش، تایید کرد.
// خبرگزاری رویترز گزارش داد:یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن کمک سالانه 300 میلیون دلاری آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین به شدت کاهش می یابد مگر این که این تشکیلات پرداخت هایی را که به گفته نمایندگان آمریکایی به جرایم خشونت آمیز پاداش می دهد متوقف کند.
// خبرگزاری دولتی عربستان سعودی از غزه ،‌یگان هایی از ارتش صهیونیستی ضمن تیراندازی پراکنده وارد نوار غزه شدند و به بیت لاهیا در شمال این منطقه تحت محاصره ، یورش بردند.
// خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک عامل انتحاری روز چهارشنبه در حمله ای در شهر مایدوگوری در شمال شرقی نیجریه ده نفر را کشت و 30 نفر را مجروح کرد.بلو دامباتا، سخنگوی اداره اورژانس کشوری گفت این حمله در مرکز ایالت بورنو روی داد که مرکز شورش گروه بوکوحرام است.
¬// شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد، عربستان پس از آن با درخواست فرانسه درباره سعد حریری موافقت کرد که لبنان تهدید کرد موضوع را به شورای امنیت انتقال خواهد داد.
// خبرگزاری رویترز از امان، دیده بان حقوق بشر سوریه و ساکنان منطقه محاصره شده غوطه در شرق دمشق روز چهارشنبه اعلام کردند ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه حملات هوایی و گلوله باران این شهر را بعد از حمله گروه های مسلح به یک پایگاه نظامی در این منطقه تشدید کردند.
// خبرگزاری فرانسه از شیکاگو، بر اساس مطالعه ای که دانشگاه شیکاگو انجام داده و نتایج آن در روز چهارشنبه منتشر شد بیش از چهار میلیون جوان و نوجوان آمریکایی بی خانمان هستند.
// خبرگزاری رویترز گزارش داد:رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا گفت ارتش زیمبابوه اطمینان داده است تحولات کنونی در آن کشور یک کودتا نیست.
// خبرگزاری دولتی یمن از صنعا ،‌ ارتش و کمیته های مردمی یمن چهارشنبه مواضع نیروهای مزدور وابسته به منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را در منطقه میدی هدف حمله موشکی قرار دادند.
// شبکه تلویزیونی الاتجاه به نقل از منابع رسانه ای اعلام کرد: خبرهایی که در مورد درخواست رئیس جمهور فرانسه از سعد الحریری و خانواده اش برای رفتن به فرانسه منتشر شده است، بر این نکته تأکید می کند که الحریری در عربستان بازداشت شده است.
// خبرگزاری صدا و سیما :سایت کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا دو طرح ضد جنبش مقاومت اسلامی حماس تصویب کرد.
// خبرگزاری رویترز گزارش داد:کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) در بیانیه ای گفت سعد الحریری و خانواده وی در روزهای آینده وارد فرانسه می شوند.
¬// خبرگزاری صداوسیما از نیویورک:طرح الزام خزانه داری امریکا به ارائه گزارش به کنگره در مورد براورد دارایی هایی که مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل مقامات ارشد ایران هستند در کمیته مالی مجلس نمایندگان رای آورد. به گزارش
// خبرگزاری رسمی قطر، ¬رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که به قطر سفرکرده است روز چهارشنبه وعده داد آنکارا به کمک نظامی به این کشور ادامه دهد.این در حالی است که بحران بی سابقه ای در خلیج فارس از ماه ژوئن بین دوحه و ریاض ادامه دارد.
// خبرگزاری فلسطین از رام الله ، نظامیان صهیونیستی سه نوجوان فلسطینی را به بهانه پرتاب سنگ به سوی خودروهای نظامی انها در خیابانی بین دو روستای عزون و عزبه الطیب در شرق استان قلقیلیه به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند.
// شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منبعی در کاخ الیزه اعلام کرد، رئیس جمهوری فرانسه سعد حریری و خانواده اش را به فرانسه دعوت کرد.
// خبرگزاری دولتی فلسطین از الخلیل ،‌ارتش صهیونیستی چهارشنبه به یورش به استان الخلیل یکی از جاده های این منطقه را مسدود کرد.
//خبرگزاری رویترز گزارش داد:طلال سلو، یک فرمانده ارشد گروه موسوم به نیروهای موسوم به « سوریه دمکراتیک »که مورد حمایت آمریکاست روز چهارشنبه از این گروه جدا و وارد ترکیه شد.
//خبرگزاری رویترز گزارش داد:آلمان و فرانسه روز چهارشنبه وعده دادند استفاده از زغال سنگ را محدود کنند.این دو کشور همچنین اقدام بیشتر جهانی برای محدودسازی تغییرات آب و هوا را بعد از خروج آمریکا از توافق 2015 پاریس خواستار شدند.
//فرانس 24 گزارش داد: اتحادیه آفریقا با تقبیح ارتش زیمبابوه از نظامیان این کشور خواست اقدامات شان را در کنترل قدرت در کشور متوقف کنند.
//خبرگزاری رویترز گزارش داد:رئیس حزب حاکم در کره جنوبی گفت آمریکا بدون رضایت کره جنوبی تحت هیچ شرایطی نباید از گزینه نظامی علیه کره شمالی استفاده کند.
¬//النشره لبنان نوشت: رئیس هیئت مذاکره کننده دولت سوریه، حضور هر نیروی خارجی را در خاک این کشور بدون موافقت دمشق اشغالگری دانست.
//بیزینس اینسایدر، یک منبع دیپلماتیک گفت سفر ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه به تهران که قرار بود اواخر ماه جاری میلادی صورت گیرد به اواخر سال جاری میلادی موکول شده است

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود

بر اساس گزارش به روز شده چشم انداز جهانی صندوق بین المللی پول، رشد آهسته اقتصاد فرانسه، این کشور را ظرف پنج سال آینده از فهرست ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان خارج خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش به روز شده چشم انداز جهانی صندوق بین المللی پول، رشد آهسته اقتصاد فرانسه، این کشور را ظرف پنج سال آینده از فهرست 10 اقتصاد بزرگ جهان خارج خواهد کرد.

این مؤسسه بین‌المللی مستقر در واشنگتن پیش بینی کرد که سهم فرانسه از تولید ناخالص داخلی جهانی بر حسب برابری قدرت خرید (PPP)  در سال 2029 به 1.98 درصد کاهش خواهد یافت در حالی که تحلیلگران صندوق بین المللی پول در سال گذشته میلادی این رقم را 2.2 درصد ثبت کرده بودند.

آخرین پیش بینی های این صندوق نشان می دهد که کسری بودجه فرانسه تا سال 2029 بالای 4 درصد باقی خواهد ماند و انتظار می‌رود بدهی دولت این کشور از 115 درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) فراتر رود.

بدتر شدن مشکلات اقتصاد فرانسه با افزایش کسری تجاریپاریس: اقتصاد فرانسه به دلیل افزایش قیمت گاز در خطر است

کمیسیون اروپا قبلاً در واکنش به برنامه بودجه سال 2024 فرانسه، نسبت به تضاد بالقوه آن با قوانین مالی اتحادیه اروپا هشدار داده و تأکید کرده بود که چشم انداز فعلی خطر تعدیل منفی از سوی آژانس‌های رتبه بندی جهانی را به همراه دارد.

بر اساس داده‌هایی که توسط این سازمان در ماه جاری میلادی به‌روزرسانی شد، انتظار می‌رود که سهم بریتانیا از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال 2029 بر حسب برابری قدرت خرید، 2.2 درصد باشد و این کشور دهمین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود.

در همین حال، پیش بینی می شود که ترکیه جایگاه نهم را به خود اختصاص دهد، زیرا سهم آن در پنج سال آینده به 2.09 درصد خواهد رسید.

پیش بینی می شود که پنج کشور اصلی تشکیل دهنده ساختار اقتصاد جهانی تا سال 2029، کشورهای چین (19.48 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان)، ایالات متحده (14.72 درصد)، هند (9.23 درصد)، ژاپن (3.21 درصد) و اندونزی (2.79 درصد) باشند.

همچنین انتظار می‌رود که آلمان (2.77%)، روسیه (2.71%) و برزیل (2.19%) در میان ده کشور برتر باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک سپاهانی دیگر به بازی با پرسپولیس نمی رسد
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی