Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- در جلسه بررسی وضعیت دریاچه ارومیه؛ لاریجانی: منابع مالی جهت تکمیل پروژه های آبرسانی تحت فشار تأمین شود/ظریف: ایران ادعای آمریکا در تحویل تسلیحات به یمن را به سازمان ملل ارجاع می دهد/اردکانیان: دولت تصمیمی برای افزایش قیمت آب و برق اتخاذ نکرده است/وزیر خارجه فرانسه برای گفت وگو درباره برجام به واشنگتن سفر می کند/پایگاه خبری سودانی: تحمیل قحطی راهبرد جدید عربستان برای تسلیم کردن مردم یمن است و مشاور بشار اسد: جهان جدیدی به دور از سلطه طلبی و جنگ درحال شکل گیری است از عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
**********
* تهران - ایرنا - علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند برنامه ریزی برای احیای دریاچه ارومیه و اقداماتی که در این شرایط ضرورت دارد، تامین منابع مالی جهت تکمیل پروژه های آبرسانی تحت فشار را یادآور شد.
* مسکو- ایرنا- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت که ایران ادعای نیکی هیلی نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصار الله یمن را به سازمان ملل ارجاع خواهد داد.
* تهران- ایرنا- رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت که دولت تاکنون تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت آب و برق در سال 1397 اتخاذ نکرده است.
* تهران- ایرنا- کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران در پی افزایش میزان آلایندگی هوا، مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک در استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه را برای روز یکشنبه تعطیل اعلام کرد.
* تهران- ایرنا- جمعی از رانندگان حمل و نقل جاده ای کالا خواستار نظارت بیشتر وزارت راه وشهرسازی و سازمان راهداری بر عملکرد شرکت های حمل و نقل و نحوه دریافت کمیسیون بارنامه از رانندگان شدند.
* تهران- ایرنا- وزیر نیرو گفت: حل مساله حوضه آبریز زاینده‌رود از اهداف اولیه وزارت نیرو است و این امر بدون کمک و همراهی همه ذی‌نفعان این حوضه آبریز محقق نمی‌شود.
* تهران- ایرنا- اتاق مشترک بازرگانی ایران - روسیه و اتاق بازرگانی و صنعت استان «آلتای»* روسیه باهدف تقویت همکاری تفاهمنامه‌ای امضا کردند.
* تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از تلاش برای ممانعت از تکرار اسیدپاشی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل اصرار نمایندگان برای تصویب لایحه «مقابله با خشونت علیه زنان» یاد کرد.
* آبادان- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال آینده بودجه آموزش و پرورش استانی است و بر اساس نیاز استان ها تنظیم خواهد شد.
* تهران- ایرنا- یک منبع آگاه نزدیک به بانک مرکزی فاش کرد که انتشار شایعات مربوط به تغییر رئیس کل بانک مرکزی ریشه در پول پاشی برخی مفسدان و اخلالگران سیستم بانکی از جمله برخی مدیران و سهامداران متخلفی دارد که از برنامه ساماندهی تعاونی ها و موسسات ملی غیر مجاز بانک مرکزی متضرر شده اند.
* تهران- ایرنا- میزان تولید شمش طلا در مجتمع طلای موته در هفت ماهه امسال، 78 درصد افزایش یافت.
* تهران- ایرنا- نتایج پایش ملی فضای کسب‌و کار نشان می‌دهد در تابستان امسال پس از سه فصل حرکت رو به بهبود، شاخص‌ها در همسنجی با فصل بهار سیر نزولی را ثبت کرد.
* تهران- ایرنا- محمدجواد لاریجانی دبیرستاد حقوق بشر با بیان این که از زمان شروع انقلاب اسلامی ما مورد تعرضات حقوق بشری قرار گرفتیم، چرا اینقدر به ما تعرض حقوق بشری می شود؟ ادامه داد: چرا عربستان سعودی، بحرین، کویت، امارات و رژیم صهیونیستی حقوق بشرشان زیر سوال نمی رود، اگر قائل به علت و معلول باشیم باید آنها 10 برابر ما زیر سوال بروند.
* کرمان- ایرنا- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بانک ها ، تاکنون 15 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی خود را برای مقاوم سازی و بازسازی واحدهای مسکونی اختصاص داده اند.
* تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) از جذب سه میلیارد و 672 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در دوره پس از برجام خبر داد و رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه ششم را در گرو افزایش 10.1 درصدی سرمایه‌گذاری دانست.
* آبادان- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورت تخصیص اعتبار لازم 2 هزار مدرسه کانکسی تا پایان سال 97 در سراسر کشور جمع آوری و کلاس های مقاوم و استاندارد را جایگزین مدارس کانکسی می شود.
* تهران- ایرنا- معاون حقوقی و امورمجلس شورای اسلامی وزارت دادگستری گفت: نقش وزارت دادگستری سیاستگذاری و هماهنگی در حوزه مالکیت فکری به جهت پیشبرد اهداف و همچنین ایجاد نظم و تعامل بیشتر میان دستگاه ها است.
* تهران- ایرنا- برخی رسانه‌ها سخن رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در گردهمایی پنجشنبه دانشجویان و جوانان حزب اعتدال و توسعه را به اشتباه بازتاب داده اند؛ گویی دولت راسا قصد مداخله در بازار ارز را دارد.
* لندن- ایرنا- حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی اش به تحلیل تحولات خاورمیانه در یک سال گذشته پرداخت و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را مرد سال خاورمیانه به دلیل شکست‌های سیاسی‌اش معرفی کرد.
* تبریز- ایرنا- کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تبریز به دنبال دومین روز تشدید و ششمین روز متوالی آلودگی هوا تصمیم به تعطیلی مدارس این کلان شهر برای فردا یکشنبه گرفت.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه برای گفت وگو با مقام های آمریکایی درباره موضوعات منطقه ای و جهانی از جمله اجرای دقیق برجام به واشنگتن سفر می کند.
* الجزیره- ایرنا- پایگاه خبری «السودان الیوم» در گزارشی نوشت: عربستان به تلافی شکست های پیاپی در یمن،سعی می کند با از بین بردن وسایل زندگی و انبار های مواد غذایی، مردم این کشور را دچار قحطی کند.
* دمشق- ایرنا- مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: جهان جدیدی براساس همکاری علمی میان کشورها فارغ از تسلط و جنگ در حال شکل گیری است.
* تهران- ایرنا- «توکل کرمان» برنده یمنی جایزه صلح نوبل در واکنش به اظهارات «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات که اخوان المسلمین را گروهی تروریستی خوانده بود، خطاب به وی گفت: تو و حکومتت تروریست هستید.
* پکن- ایرنا- نخستین همایش سالانه جامعه علمی ایرانیان مقیم چین روز یکشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.
* تهران- ایرنا- در حادثه سقوط یک فروند بالگرد نظامی در نزدیکی تگوسیاگالپا پایتخت هندوراس همه 6 سرنشین آن از جمله خواهر رئیس جمهوری این کشور کشته شدند.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سیاست های متعصبانه و ضدمهاجرتی خود با بیان اینکه روند کنونی مهاجرت تهدید علیه امنیت ملی آمریکا است، از کنگره خواست نظام مهاجرتی را اصلاح کند.
* الجزیره- ایرنا- «محمد التلیلی منصری» رئیس هیات عالی انتخابات تونس روز شنبه اعلام کرد که نخستین انتخابات شورای شهرهای تونس پس از انقلاب سال 2011 این کشور، بار دیگر به تعویق افتاد.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر قطر بار دیگر آمادگی دوحه را برای حل و فصل بحران با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از طریق گفت وگو و مشروط به عدم خدشه به حاکمیت کشورش اعلام کرد.
* تهران- ایرنا- بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا هزاران ایمیل متعلق به تیم انتقال قدرت ترامپ به دست آورده که حاوی اطلاعات حساس است.
* تهران- ایرنا- بر اثر رانش زمین به دنبال بارش سیل آسا در جنوب شیلی، 3 نفر کشته و 15 تن دیگر مفقود شدند.
* تهران- ایرنا- یک عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا پس از ادعای دو زن علیه وی مبنی بر سوء رفتار جنسی اعلام کرد در انتخابات بعدی نامزد نخواهد شد.
* تهران- ایرنا- در پی حمله هوایی عربستان به بازار شهر «حیس» واقع در استان الحدیده یمن، سه غیر نظامی از جمله یک زن کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.
* بغداد- ایرنا- وزیر نفت عراق گفت که کشورش ایجاد یک شبکه فراگیر لوله نفت در داخل و نیز برای صادرات این ماده فسیلی به خارج را در دست مطالعه دارد.
* تهران- ایرنا- تارنمای خبرگزاری رویترز نوشت: شورای امنیت درحال بررسی پیش نویس قطعنامه ای است که از سوی مصر ارائه شده و خواهان آن است که تصمیم ها پیرامون قدس اثر قانونی نداشته و لغو شود.
* مسکو- ایرنا- رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون روسیه به اخبار معتبر مبنی بر کمک آمریکا به تروریست های شکست خورده داعش برای سازماندهی و حمله به نیروهای دولتی سوریه اشاره کرد و گفت: مسکو به دولت قانونی سوریه برای مقابله باتروریست های مورد حمایت واشنگتن کمک خواهد کرد.
* وین- ایرنا- الکساندر فان در بلن رئیس جمهوری اتریش روز شنبه دولت ائتلافی پیشنهادی دو حزب راستگرای مردم و آزادی را مورد تایید قرارداد و رهبران هر دو حزب ائتلافی راستگرا بر پیگیری خط مشی حمایت از اتحادیه اروپا تاکید کردند.
* دمشق- ایرنا- ارتش سوریه بر دو تپه دیگر در اطراف روستای مغرالمیر در جنوب غرب استان ریف دمشق مسلط شد.
* آنکارا- ایرنا- مراسم جشن فارغ التحصیلی زبان آموزان مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه روز شنبه برگزار شد.
* تهران- ایرنا- شماری از نظامیان ارتش عربستان در پی حملات موشکی و توپخانه ای نیروهای یمن به مناطق جیزان و نجران کشته و زخمی شدند.
* تهران- ایرنا- پایگاه تحلیلی نشنال اینترست آمریکا روز شنبه در تحلیلی پیش بینی کرد که جنگ جهانی سوم ممکن است در سال 2018 از یکی از 5 نقطه جغزافیایی کره شمالی، اوکراین، تایوان، شاخه جنوبی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و خلیج فارس در جهان آغاز شود.
* باکو- ایرنا- شوکت میرزایف رئیس جمهوری ازبکستان به تازگی فرمان تاسیس آکادمی اسلامی در این کشور را صادر کرد .
* اهواز- ایرنا- سفیر کشور عمان در جمهوری اسلامی ایران گفت: قرار است به زودی ویزای مولتی (بلندمدت) عمان برای بخشی از تجار ایرانی صادر شود.
* بغداد- ایرنا- روزنامه فایننشال تریبون در گزارشی از خیز شرکت های بزرگ اروپایی و آمریکایی برای استفاده از فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در عراق در دوران پسا داعش خبر داد.
* بیروت- ایرنا- «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله گفت: کودکان سنگ به دست در فلسطین اشغالی تاثیرگذارتر و فعال تر از همه کنفرانس ها و نشست های سران کشورهای عربی و اسلامی است و اسرائیل از این کودکان بیشتر از روساء و پادشاهان و رهبران عرب می ترسد.
* بغداد- ایرنا- یک نماینده پارلمان عراق مدعی شد که هیچ کدام از مسئولان عراقی از جمله حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح و نیز کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان اطلاع دقیقی از تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور ندارند.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر پیشین فرانسه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی بی. اف. ام. تی. وی از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی انتقاد کرد و گفت که آیا زمان آن نرسیده که به ترامپ بگوئیم دیگر بس است؟
* مادرید- ایرنا- «آلفونسو داستیس» وزیر امور خارجه اسپانیا روز شنبه هشدار داد که شکست داعش در سوریه، پیامدهای ناگزیری از جمله بازگشت تروریست های افراطی از ملیت های اروپایی را به کشورهایشان به همراه خواهد داشت.
* الجزیره- ایرنا- « آودس اندایزه» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع بروندی با ابراز علاقمندی به افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری و صنعتی با جمهوری اسلامی ایران، بخش های مختلف اقتصادی کشورش را نیازمند حضور سرمایه گذاران ایرانی دانست.
شبد**1953**1379 **
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر صبح امروز در نشست خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081507 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه شانزدهم اردیبهشت قم
  • اینفوگرافیک| قیمت خودروهای وارداتی
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • عناوین روزنامه‌های روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت