Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: هفته آینده کمیسیون انرژی وضعیت تاسیسات دریایی خرمشهر رادر دستور کار قرار می دهد.سمیه متقیسمیه متقی

خبرنگار سیاسی و پارلمانی انرژی امروز

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:هفته آینده کمیسیون انرژی وضعیت تاسیسات دریایی خرمشهر رادر دستور کار قرار می دهد و تصمیماتی می گیرد که آن را در قالب برنامه به وزیر نفت و دولت می کند تا در بودجه ۹۷ به این تاسیسات عظیم توجه ویژه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم ساعدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره بازدید از تاسیسات دریایی خرمشهر گفت: روز گذشته (۲ آبان) کمیسیون انرژی مجلس و برخی از مسئولان وزارت نفت از تاسیسات دریایی خرمشهر بازدید کردیم و پس از برگزاری جلسات و شنیدن مشکلات این تاسیسات از زبان مدیران راهی آبادان شدیم و از پالایشگاه نفت و پتروشیمی آبادان نیز بازدید انجام دادیم.

تنها ۲۰ درصد تاسیسات دریایی خرمشهر فعال باقی مانده است

وی در ادامه افزود: تاسیسات دریایی یکی از پروژه های عظیم و زیر بنایی کشور است که در برخی بخش ها با کشور عربستان همکاری می کند و شریک هستند که شاهد پیشرفتهای خوبی در آن هستیم. بسیاری از سایتهای فنی آن فعال شده است؛ اما متاسفانه از حدود دو سال پیش بخش عمده ای از فعالیتهای آن به تعطیلی کشیده شده است و به جرات می توان گفت که آنچه در حال حاضر فعال است چیزی حدود ۲۰ درصد این تاسیسات دریایی است.

تاسیسات دریایی خرمشهر میتوانست ۵ هزار نفر را شاغل کند

نماینده دشت آزادگان در مجلس با بیان اینکه «تاسیسات دریایی خرمشهر یکی از مهمترین و زیربنایی ترین پروژه های حوزه نفت است»، تاکید کرد: وقتی ۸۰ درصد این تاسیسات غیر فعال است، نمی توانیم از اثرگذاری آن سخن بگوییم؛ اما اگر این پروژه تکمیل و توسعه پیدا می کرد، حداقل تاثیر آن در اقتصاد کشور ما اشتغال ۵ هزار نیروی انسانی در آن بود.

وی در ادامه افزود: پیش از تعطیلی تاسیسات دریایی در سال ۹۴ جمعیت افراد شاغل آن حدود ۲۳۰۰ یا ۲۴۰۰ نفر بودند و حالا ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفر مشغول به کار هستند. من به عنوان یک شهروند ایرانی و به عنوان یک نماینده مردم وقتی با این پروژه عظیم و آن امکانات و پیشرفتهای فنی که در آن جا شکل گرفته است، روبرو می شوم و میبینم این امکانات رها شده است بسیار تاسف می خورم.

مشکل اساسی تاسیسات دریایی عدم تخصیص اعتبارات به آن است

ساعدی با بیان اینکه مدیران این تاسیسات از وضعیت و مشکلات آن سخن گفتند، تاکید کرد: بیشترین مشکلات مدیران تاسیسات دریایی در بخش مالی بود. متاسفانه دولت نتوانسته است آن تعهدات مالی خود را به پیمانکار طرف قرارداد پرداختی انجام دهد. آن چیزی که در اختیار دولت است نقدینگی است که متاسفانه در قبال این تاسیسات بر حسب قرارداد یا تقویم اجرایی قابل توجیه نبوده است.

وی در ادامه افزود: به عبارتی دولت طی این مدت نتوانسته است چیزی قابل توجهی پرداخت کند. در نتیجه طرف قرارداد کار را رها کرده است. پیمانکاران و شرکت هایی که وارد کار می شوند نیاز به نقدینگی دارند و چون کارشان فنی و با ابزارآلات و نیروهای انسانی است که برای انجام کار هم باید حق‌الزحمه‌ها را بپردازند و هم باید ابزارآلات بخرند و در کنار آن باید مواد اولیه را نیز تامین کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا حدی به کمک بانک ها و بر اساس نوع فعالیت پیمانکاران میتوانند وضعیت را مدیریت کنند اما از حد خود بگذرد همین اتفاقی را که از دو سال پیش برای این تاسیسات افتاده است و موجب تعطیلی آن شده است، شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: عدم تامین اعتبارات مشکل اساسی تاسیسات دریایی خرمشهر است که باید فکری به حال آن کنیم.

مصوبات درباره تاسیسات دریایی هفته دیگر در دستورکار کمیسیون انرژی قرار می گیرد

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تمرکز فعالیتهای اقتصادی بر بنگاه های کوچک گفت: ما به جای چنین تمرکزی  باید به زیر ساخت هایی مانند تاسیسات دریایی بپردازیم چنانچه اینها منشا اقتدار و اقتصاد ملی خواهند بود.

وی در ادامه افزود: چنانچه کمیسیون انرژی مجلس پس از بازدید از تاسیسات دریایی خرمشهر جلسه ای با حضور مسئولان خرمشهر، مردم خرمشهر، آقای رحمانی، مدیرعامل تاسیسات دریایی کشور، آقای بابایی، معاون وزیر نفت  و مدیران این تاسیسات برگذار شد و مجموعه ای مصوبات در این منطقه داشتیم که هفته آینده در دستور کار کمیسیون انرژی قرار می گیرد.

در تلاشیم که دولت در بودجه ۹۷ به تاسیسات دریایی خرمشهر توجه ویژه داشته باشد

ساعدی با بیان اینکه بعد از تحلیل و بررسی ها تصمیمات کارشناسی در این زمینه خواهیم داشت، تاکید کرد: پس از آن، تصمیمات را در قالب برنامه به وزیر محترم نفت و دولت ابلاغ خواهیم کرد که حداقل در بودجه ۹۷ به این تاسیسات عظیم توجه ویژه داشته باشیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم که بنا بر بودجه بندی سال ۹۷، این تاسیسات عظیم لحاظ شود و  از رکود و تعطیلی خارج شود.

بازدید اعضای کمیسیون انرژی از تأسیسات دریایی

ناشر خبر: ستاره مجیدی به تاریخ ۱۳۹۶/۸/۳ - ۱۳:۱۰

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به شهرهای آبادان و خرمشهر سفر کرده و از شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران بازدید کردند. منبع: خبرگزاری خانه ملتشرکت‌ها (شرکت‌های انرژی)کمیسیون انرژیمجلس شورای اسلامیکلید واژه‌هاتاسیسات دریایی

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجادشده در طرح مالیات بر سوداگری گفت: شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به‌شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده است، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده است و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم، به‌طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه‌تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند، بنابراین این‌طور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم‌دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است، به‌عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد