Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@00:59:25 GMT

نجفی: اداره شهر با تراکم فروشی ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۵۰۷۶

نجفی: اداره شهر با تراکم فروشی ممکن نیست

به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، محمدعلی نجفی در دیدار با جمعی از مدیران جدید شهرداری افزود: حتی اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، در شرایط فعلی دیگر امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه مدیران در کارآمدی و کارآیی سیستم نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارند تصریح کرد: شهرداری در تهران و اکثر نقاط کشور با مشکلات بسیار زیادی دست و پنچه نرم می‌کند اما شاید اولین قدم برای حل مسایل، پیدا کردن مدیران صاحب صلاحیت و با انگیزه برای ورود به آن حیطه مدیریتی و کار برای حل مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفی با اشاره به برگزاری اجلاس شهرداران کلانشهرهای کشور در مشهد مقدس اظهار کرد: وقتی مشکلات شهرهای مختلف در این اجلاس مطرح شد حدود 80 درصد از آنها یکسان بود، هر چند که ممکن است حجم مشکلات در شهرها متفاوت باشد.
وی ادامه داد: به این ترتیب اگر بتوانیم برنامه‌هایی برای حل مشکلات شهرداری تهران تنظیم کرده و به اجرا بگذاریم، می‌توانیم ادعا کنیم که برای 80 درصد از مشکلات بقیه شهرها نیز راه حل تجویز کرده‌ایم.
شهردار تهران با بیان اینکه «روش‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های گذشته دیگر کارساز نیست» عنوان کرد: ممکن است روزی این روش‌ها خیلی خوب و درست بوده باشد اما در بسیاری از موارد باید طرح‌های نو در اندازیم.
وی خاطر نشان کرد: براساس محاسبات و گزارش‌های مختلف، بارگذاری صورت گرفته روی شهر تهران و بویژه اماکن تجاری، یک و نیم برابر باری است که در برنامه‌های طرح جامع و تفصیلی پیش بینی شده است.
وی یادآور شد این امر مشخص می‌کند حتی اگر بخواهیم بعضی از مسایل را طبق سیاست‌های گذشته دنبال کنیم، این کار عملی نیست به همین منظور مجبور هستیم به سیاست‌های جدید روی آوریم.
وی با تاکید بر تحول در برنامه‌ها و سیاست‌ها در شهرداری تهران گفت: رزومه و سابقه مدیران جدید به همه ما دلگرمی می‌دهد که تیم خوبی در شهرداری تدارک دیده شده و می‌توانیم مشکلات را حل و فصل کنیم؛ چراکه مسایل و مشکلات شهر هر چقدر هم که بزرگ باشند، قابل حل است.
نجفی بر ضرورت وجود درک مشترک نسبت به مسائل و همچنین محور مشترک برای کار تاکید و تصریح کرد: بخشی از این امر به موضوع فرهنگ سازمانی بر می‌گردد که در شهرداری تهران در این حوزه ضعف‌های جدی وجود دارد.
وی با اشاره به شعار «تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی» اظهار کرد: می‌توان شعارهای دیگری همچون «تهران، شهر زندگی و اخلاق» را به کار برد اما مهم آن است که شعار، واقع بینانه و قابل دسترس باشد و آرمان‌ها و ایده‌آل‌ها در آن وجود داشته باشد.
وی افزود: شفافیت از جمله مسایلی است که اگر با هم روی آن توافق کنیم، می‌توان ذیل شعار «مشارکت، امید و شکوفایی» برنامه‌ها را بهتر تدارک دید و فعالیت‌ها را تنظیم کرد.
شهردار تهران افزود: مدیران بخش های مختلف باید در هر بخش یک برنامه داشته باشد که چگونه سازمان را به سهم خودش متحول کند؛ این برنامه‌ها نیز باید در کنار هم قرار گرفته و برنامه کلی شهرداری را تشکیل دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مهم‌ترین رویکردها و اولویت‌های سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری تهران پرداخت.
نجفی سازمان مدیریت پسماند را یکی از سازمان‌های مهم شهرداری توصیف کرد و گفت: اگر در چهار سال پیش رو در سازمان مدیریت پسماند تحول اساسی رخ ندهد، در واقع بخش مهمی از کارهای خود را انجام نداده‌ایم.
وی افزود: در کوتاه مدت نیز می‌توان یکسری از طرح‌ها را به صورت پایلوت در بعضی از محلات اجرایی کرد.
شهردار تهران با اشاره به اهمیت تکفیک زباله از مبدأ گفت: پیش از این به موضوع تفکیک از مبدأ پرداخته شده اما در این زمینه توفیقی حاصل نشده است.
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل با شناخت دلایل شکست‌های قبلی ضروری است موضوع تفکیک زباله در کنار مسئله آموزش به شهروندان دنبال شود.
وی بر ضرورت استفاده بهینه از زباله به عنوان طلای کثیف نیز تاکید و اظهار کرد: ممکن است بسیاری از کارها نیاز به سرمایه زیادی نداشته باشد، در مقابل قطعاً بعشی از کارها نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دارد که امیدواریم با این اقدامات یک کار اساسی و قابل لمسی برای مردم اتفاق بیافتد.
نجفی در ادامه به اولویت‌های ستاد محیط زیست و توسعه پایدار نیز اشاره کرد و گفت: مسئله توسعه پایدار، محیط زیست و مشکلات زیست محیطی کشور از دولت یازدهم بسیار مطرح شده است که امیدواریم در این زمینه شهرداری بتواند کار اساسی انجام دهد.
وی بر ضرورت اجرای کارهای کوتاه مدت در زمینه آلودگی هوا همچون برگزاری مانور برای شهروندان تاکید کرد تا به این ترتیب مسئله برای مردم قابل لمس باشد.
شهردار تهران مهم‌ترین اولویت‌های اداره کل منابع انسانی را نیز برشمرد و ابراز داشت: تشکیلات شهرداری تهران بیش از حد وسیع است و تداخل و موازی کاری زیادی هم دارد.
وی ادامه داد: نتیجه این کار در حوزا منابع انسانی شهرداری نمود پیدا می کند به گونه ای که بیش از 68 هزار نفر کارمند دارد.
وی اضفاه کرد: در این میان مسئله منابع انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید برای نیروی انسانی برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.
شهردار تهران همچنین به تشریح اولویت‌های پیش رو در حوزه مشاور شهردار در امور بانوان نیز پرداخت و گفت: ضروری است برنامه‌هایی برای ارتقای کارکنان خانم در داخل شهرداری داشته باشیم که جمعیت بزرگی را تشکیل می‌دهند. باید کاری کرد که توانمندی بانوان افزایش پیدا کند تا نیازی به سهمیه برای انتصاب بانوان نباشد.
وی یاداور شد: همچنین در مراحل قبل از مدیریت نیز مهم است که قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی موجود در بانوان را تقویت کنیم تا بانوان شهرداری احساس اعتماد به نفس داشته باشند.
وی افزود: 50 درصد جمعیت شهر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که باید برای آنها فکری شود و مسئله امنیت روانی بانوان در شهر مورد توجه قرار گیرد تا اوضاع بهتر شود.
شهردار تهران ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های تهران آن است که برای بعضی از گروه‌های جامعه مثل معلولان و کم توانان غیر قابل زیست است.
وی عنوان کرد: همچنین گروه‌هایی همچون بانوان در تهران مغفول واقع شدند که باید مورد توجه قرار گیرند.
شهردار تهران با اشاره به انتصاب یک چهره فرهنگی به عنوان سرپرست سازمان بهشت زهرا، از این سازمان به عنوان یکی از بخش‌های مهم شهرداری یاد کرد.
نجفی همچنین فرنوش نوبخت را از نیروهای قدیم شهرداری با سوابق خوبی در بخش مترو واحدهای وابسته دانست و گفت: ایشان جزء و برادران اهل سنت هستند که در شهرداری به خوشنامی معروف بوده و از حضور ایشان استقبال شد.
وی بر ضرورت توجه به فضاهای اجتماعی و فرهنگی در ایستگاه‌های مترو، ساماندهی وضعیت ایستگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد.
شهردار تهران با اشاره به اولویت‌های اداره کل تدوین و مقررات و امور شوراها، گفت: دفتر حقوقی شهرداری بخشی مهمی از لوایح را تنظیم می‌کند، در ادامه امور شورا از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که شوراها یک نهاد انقلابی و برخواسته از انقلاب هستند و مظهری از مردم سالاری در نظام ما تلقی می‌شوند.
نجفی از شوراها به عنوان یکی از دستاوردهای خوب و بزرگ دولت اصلاحات یاد کرد و گفت: با وجود آنکه شوراها در قانون اساسی دیده شده‌اند اما خیلی‌ها مخالف تشکیل شوراها در کشور بودند؛ با این وجود کار بزرگی از آن زمان شروع شد و از جهات مختلف مهم است که با شورا همکاری خوبی داشته باشیم.
وی بر ضرورت توجه به آموزش هدفمند در اداره کل برنامه ریزی و آموزش شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: در گذشته بسیاری از کارهای بی ارتباط با شهرداری تهران انجام می‌شده است.
وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز باید فعالیت شهرداری را به سمت استنباط‌های آموزشی و آموزش شهروندان درباره مسائل شهروندی، اخلاق و حقوق شهروندی هدایت کنیم.
شهردار تهران به فعالیت مرکز علمی و کاربردی شهرداری نیز اشاره و تصریح کرد: بخشی از برنامه‌های این مرکز خاص شهرداری بوده که قابل دفاع است اما بخش عمومی‌تری در مرکز علمی کاربردی فایده‌ای برای مدیریت شهری ندارد.
شهردار تهران از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین سازمان‌های شهرداری تهران نام برد و ضمن تاکید بر ضرورت تقویت این سازمان، اظهار کرد: مهم‌تر از فعالیت‌های فعلی سازمان فناوری اطلاعات، موضوع حرکت به سمت شهر هوشمند است که از این به بعد باید به عنوان یک پروژه خاص آن را دنبال کنیم.
وی به مسئله فناوری اطلاعات در داخل شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: با هماهنگی کاملی که بین دستگاه‌های دولتی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد می‌توانیم فناوری اطلاعات در شهر تهران را تقویت کنیم؛ اما مسئله اصلی‌تر موضوع شهر هوشمند است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نجفی با اشاره به ضرورت توجه به موضوع بی سیم شهرداری افزود: شبکه فیبر نوری موجود در شهر بستری است که می‌توان به عنوان یکی از منابع درآمدهای پایدار شهرداری تبدیل شود.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9353/1348

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی عصر یکشنبه در نشست شهردار، مدیران و معاونین شهرداری سنندج که به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی صورت گرفت، اظهار کرد: این گردهمایی‌ها باید موجب ایجاد همدلی و همبستگی هرچه بیشتر بین اعضای شورا و مجموعه شهرداری سنندج برای خدمت هرچه بهتر به شهر و شهروندان شود.

وی از تمام تلاش‌های شهردار و تیم مدیریتی شهرداری و پرسنل این مجموعه در سال گذشته تقدیر کرد و گفت: امیدواریم امسال با سرعت هرچه بیشتر شاهد انجام کارها و اقدامات هرچه بهتر در خدمت شهر و شهروندان باشیم.

رضایی گفت: خدمت فرصتی است که در اختیار تک تک ما به عنوان اعضای شورای شهر و مدیران شهری قرار گرفته باید با خلوص نیت و خدمت صادقانه قدردان این فرصت‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: امروز جامعه ما نیاز به کار و تلاش دارد و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، باید تمام توان و تلاش خود را در مسیر انجام وظایف بکار گیرد و از ناملایمات و سنگ‌اندازی‌ها هراسی به دل راه ندهد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: زدن برخی تیترهای زرد در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها دلسوزی برای شهر نیست اما مجموعه شورا و شهرداری از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه خود نیز همواره از منتقدان برخی مشکلات در شهر بوده‌ام و در جلسات تذکرهای لازم را داده‌ایم، اظهار کرد: همواره سعی کرده‌ام در انتقادها واقعیت‌ها را بیان کنیم چرا که انتقاد سازنده موجب مسیر درست برای خدمت شایسته مدیران است.

وی ساماندهی وانت‌های میوه فروشی و استمرار نهضت آسفالت در شهر سنندج را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب شاهد اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروشی تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری باشیم.

دیگر اعضای شورای اسلامی شهر نیز ضمن تبریک روز شورا به تمام شوراهای اسلامی شهر و روستا به بیان برخی مسائل و مطالبات مردم پرداختند و بر تلاش هرچه بیشتر مدیریت شهری در مسیر خدمت به شهر و شهروندان تاکید کردند.

کد خبر 6091376

دیگر خبرها

  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین