Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@02:05:00 GMT

اخبار 8 تا 8 چهارشنبه، دهم آبان ماه در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۹۴۵۹۴

اخبار 8 تا 8 چهارشنبه، دهم آبان ماه در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- رشد 53 درصدی تسهیلات عشایر آذربایجان غربی، افزایش یکهزار تخت به تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی تا پایان سال، پرداخت روزانه 173 میلیون ریال صدقه در آذربایجان غربی، برد تیم والیبال ارومیه در مقابل نماینده ای از اردکان یزد و زیر گرفتن یک دختر توسط تراکتور در بوکان از اهم اخبار آذربایجان غربی طی 24 ساعت گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** رشد 53 درصدی تسهیلات عشایر آذربایجان غربی
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: امسال برای عشایر این استان 90 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات بانکی جهت پایداری شغلی، تولید گوشت قرمز و علوفه مورد نیاز دام های آنان اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته با رشد 53 درصدی روبرو شده است.

** خرید تضمینی بیش از یکهزار تن سیب در اشنویه
رئیس اداره تعاون روستایی اشنویه گفت: امسال بیش از یکهزار تن سیب صنعتی توسط این اداره از باغداران اشنویه خریداری و به کارخانه های داخل آذربایجان غربی و خارج از استان ارسال شده است.

** با تغییر کاربری هیچ سینمایی موافقت نشده است / تنها چهار سینما در آذربایجان غربی فعال است
رئیس اداره امور سینمائی و سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در زمان حاضر تنها چهار سینما در این استان فعال است، گفت: تاکنون با تغییر کاربری هیچ سینمایی موافقت نشده است.

** افزایش یکهزار تخت به تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی تا پایان سال
در حالی که حدود چهار هزار تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی وجود دارد و دست کم یک هزار و 500 تخت از این تعداد فرسوده است، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در تازه ترین اظهارنظر خود، از راه اندازی یکهزار تخت جدید در استان تا پایان سال جاری خبر داد.

** کشف 1.4 تن انواع مواد مخدر سنتی در آذربایجان غربی
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در هفت ماه امسال، یک هزار و 442 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی در این استان کشف و ضبط شده است.

** پرداخت روزانه 173 میلیون ریال صدقه در آذربایجان غربی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: مردم استان در هفت ماه امسال، روزانه به طور متوسط 173 میلیون ریال صدقه برای کمک به نیازمندان پرداخت کرده اند.

** فرمانده سپاه شهدا: آذربایجان غربی کانون اتحاد ملت ایران است
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با گرامیداشت یاد 12 هزار شهید سرافراز استان از جمله یکهزار شهید پیشمرگ مسلمان کرد و عشایر گفت: با ایثار همه اقشار، این استان به الگوی اتحاد، وفاداری و استقامت در کشور تبدیل شده و کانون اتحاد ملت ایران است.

** صدور 117 مجوز سقط جنین درمانی در پزشکی قانونی آذربایجان غربی
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: امسال 117 مجوز سقط جنین درمانی در پزشکی قانونی این استان صادر شده و این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت دهم درصد افزایش یافته است.

** استاندار آذربایجان غربی: شهدای پیشمرگ مسلمان کرد اسوه مقاومت و شجاعت در دفاع از کیان اسلامی هستند
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم در راه دفاع از میهن اسلامی در دوران دفاع مقدس، پیش و پس از آن جانفشانی کردند، گفت: شهدای پیشمرگ مسلمان کرد اسوه مقاومت و شجاعت در دفاع از کیان اسلامی هستند.

** فرمانده نیروی زمینی سپاه: هدف از طرح استقلال کردستان عراق ایجاد خاورمیانه جدید بود
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی از طرح استقلال همه پرسی در اقلیم کردستان عراق ایجاد خاورمیانه جدید و تجزیه کشورهای اسلامی به کشورهای کوچک، ضعیف و وابسته بود.

** مسیرهای راهپیمایی 13 آبان در ارومیه اعلام شد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی مسیرهای راهپیمایی 13 آبان در ارومیه را اعلام کرد و گفت: این راهپیمایی روز شنبه هفته آینده سیزدهم آبان ماه همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مسیر خیابان امام (ره) تا میدان انقلاب انجام می شود.

** برپایی نمایشگاه خلاقانه پدافند غیرعامل توسط کودکان آذربایجان غربی
آموزش‌های پدافند غیرعامل به شیوه‌های غیر مستقیم و جذاب در قالب آثار خوشنویسی و عروسک‌های دست ساز اعضای مراکز کانون آذربایجان‌غربی در ارومیه گشایش یافت.

** کاهش دما و تداوم بارندگی ها تا پایان هفته در آذربایجان غربی
کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: کاهش سه تا پنج درجه ای دما و تداوم بارندگی ها در استان پدیده غالب در منطقه است و از اواخر امروز /چهارشنبه/ افت دما را نیز شاهد خواهیم بود.

** اختصاص 57 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا به جوانان جویای کار در خوی
فرماندار خوی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات بانکی از جمله عوامل مهم آغاز کسب و کار و اشتغال در جامعه امروز است، گفت: دولت توجه ویژه ای به این امر دارد و سهم این شهرستان از تسهیلات پرداختی در این حوزه در سال جاری بیش از 57 میلیارد ریال است.

** بانوی کماندار ارومیه ای به دنبال نخستین افتخارآفرینی بین المللی
الهام غفاری قره باغ نخستین بانوی ارومیه ای عضو تیم ملی تیراندازی با کمان سنتی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در تاریخ کشور به مسابقات تیراندازی با کمان سنتی بین المللی اعزام می شود و با تمرین های منظم، مدال طلای مسابقات بین المللی ترکیه را هدف گرفته است.

** لیگ برتر والیبال مردان کشور؛ تیم والیبال شهرداری ارومیه در یزد به سومین برد خود رسید
تیم والیبال شهرداری ارومیه در پنجمین دیدار خود در لیگ سی و یکم مردان کشور با نتیجه سه بر یک، میزبان خود خاتم اردکان یزد را شکست داد تا به سومین برد خود در این رقابت ها دست یابد.

** شهرداری جوان ارومیه نخستین بازی خود را با برد شهرداری قزوین شروع کرد
تیم والیبال شهرداری جوان ارومیه در نخستین دیدار خود در لیگ بیست و ششم دسته یک مردان کشور با نتیجه سه بر 2، مهمان خود شهرداری قزوین را شکست داد تا بازی اول این رقابت ها را با برد آغاز کند.

** تیم فوتبال سردار بوکان مقابل نفت و گاز گچساران به تساوی رسید
دیدار تیم های فوتبال سردار بوکان و نفت و گاز گچساران از هفته نهم دور رفت رقابت های لیگ دسته 2 باشگاه های کشور با نتیجه تساوی به پایان رسید.

** تراکتوری در بوکان یک دختر سه ساله را زیر گرفت
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: یک دستگاه تراکتور در روستای سلامت از توابع بخش مرکزی این شهرستان امروز/ چهارشنبه/ دختر بچه سه ساله ای را زیر گرفت و موجب مرگ وی شد.

** آغاز بکار مسابقات بین المللی اسکواش حرفه ای مردان جهان در ارومیه
نخستین دوره مسابقات بین المللی اسکواش حرفه ای مردان جهان با عنوان جام صلح و دوستی عصر امروز با حضور 100 وزشکار در خانه اسکواش ارومیه آغاز شد.
3072/3214
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در اسلام آن ارزش و جایگاهی که به کارگر می‌دهند متفاوت از جهانیان است و نگاه مقدس و معنوی به این امر وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ارومیه با توجه به یازدهم اردیبهشت و روز کارگر اظهار کرد: مسئله کار و کارگر در دین ما مسئله مقدسی است گرچه در تمامی جهان نیز به مسئله کار اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

وی افزود: اما در اسلام آن ارزش و جایگاهی که به کارگر می‌دهند متفاوت از جهانیان است و نگاه مقدس و معنوی به این امر وجود دارد؛ بنا بر گفته پیامبر اکرم (ص) دستانی که کار کرده و زحمت کشیده و روزی حلال کسب می‌کنند آتش جهنم را نخواهند دید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه ادامه داد: کار کردن و درست کار کردن عبادت است و اجر تلاش در راستای کسب روزی حلال برای خانواده بیشتر از جهاد در راه خدا است.

وی با بیان اینکه دشمنان در حوزه اقتصاد به کشور فشار وارد کرده و جنگ اقتصادی وجود دارد، تصریح کرد: وقتی دشمنان تلاش می‌کنند اقتصاد و معیشت جامعه را نابود کنند کسانی که در تلاش و کوشش هستند اهمیتشان دوچندان می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی تأکید کرد: امنیت شغلی و بیمه کارگران باید مورد توجه مسئولان نظام قرار گیرد و کارگران نیز کار محول شده را نزد خود امانت از سوی خداوند متعال بدانند.

وی با اشاره به مسئاله حجاب عنوان کرد: حجاب مسئله شرعی و قانونی است و دشمنان چالش برای کشورمان ایجاد کرده چرا که می‌بینند بانوان محجبه به بالاترین جایگاه‌های علمی و مدیریتی دست یافتند و هم اکنون می‌خواهند انتقام بگیرند.

امام جمعه شهرستان ارومیه تأکید کرد: باید با برخورد مناسب این مسئله را مدیریت کرد و باید بانوان خودشان در این راستا پای کار باشند؛ در دین ما ارزش بانوان به اندازه‌ای است که حتی مردان نمی‌توانند به جایگاه آن‌ها دست یابند.

حجت‌الاسلام قریشی با تبریک روز معلم و الگو قرار دادن شهید مطهری اظهار کرد: معلمی شغلی بسیار مقدس بوده و هیچ شغلی به اندازه معلمی در دین اسلام مورد ارزش قرار نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: خداوند خودش را معلم دانسته و پیامبرمان نیز معلم است و از خداوند برای تمامی معلمان سلامتی و برای درگذشتگان مغفرت طلب می‌کنم.

کد خبر 748072

دیگر خبرها

  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟