Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در آئین تکریم و معارفه استاندار اصفهان، اظهارداشت: واقعیت این است که از ۶ ماه قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری به کرات خدمت وزیر کشور رسیدم و درخواست کردم که من را از ادامه مسئولیت معذور کند و امروز از صمیم قلب از ایشان تشکر می‌کنم که درخواست بنده را قبول کردند و امروز پس از ۴۰ سال خدمت در نظام و ۵۰ ماه در مقام استانداری اصفهان به خدمت خود پایان دادم و از این رو از وزیر کشور تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول زرگرپور با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه حکومت‌ها بحث امنیت و آرامش است، اظهارداشت: در تاکیدات مکرر در جلسات مختلف در بحث امنیت و آرامش و ایجاد فضا برای توسعه و عمران مسائلی مطرح شده است، مقام معظم رهبری نیز پیرامون امنیت اصفهان تاکید داشتند و خدا را شکر می‌کنم امنیت حاکم در استان اصفهان در ۵۰ ماه گذشته بی نظیر بوده است.

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه در ۵۰ ماه گذشته هیچ جلسه سیاسی و فرهنگی لغو نشده است، تصریح کرد: این امر اقدام بزرگی است، همچنین با توجه به وضعیت اقتصادی صنایع و با توجه به تجمعات کارگری فضای ناامنی ایجاد نشد و از این رو به استاندار اصفهان توصیه می‌کنم که مردم اصفهان امنیت را برای کار و فعالیت مطالبه می‌کنند.

زرگرپور با بیان اینکه استانی همانند اصفهان باید برنامه بلند مدتی داشته باشد افزود: اصفهان نخستین استانی بودکه سند آمایش سرزمین در آن تهیه شده و برای ۲۰ سال آینده برنامه های اصلی را تعریف کرده است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه دیگر قرار نیست در اصفهان دودکش جدیدی ایجاد شود، افزود: ما قرار است در حوزه هنر، گردشگری و علم و فناوری برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه استقرار منطقه ویژه علم و فناوری باید مورد توجه استاندار جدید باشد، افزود: اساسنامه این منطقه تدوین شده و باید پیگیر استقرار آن بود.

استاندار سابق اصفهان با اشاره به لزوم توسعه ی گردشگری در اصفهان؛ افزود: در طول ۴ سال گذشته گردشگری در استان با رشد ۵۰۰ درصدی همراه بوده و تعداد تخت‌های هتل ۲۰۰ درصد رشد داشته است و ۸۹ هتل در حال ساخت است.

زرگرپور افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته میزان ورود گردشگر باید به یک میلیون نفر برسد و در قالب سند جامع گردشگری این زمینه قابل انجام است.

زرگرپور راه‌اندازی شهر هنر را امری ضروری خواند و افزود: باید این امر مورد توجه استاندار اصفهان قرار گیرد.

استاندار سابق اصفهان افزود: اصفهان در سال ۹۲ آلوده ترین شهر کشور بود، در این سال ۴۷ روز هوای سالم داشتیم و امسال ۲۰۰ روز هوای سالم داریم و تا پایان امسال طرح کاهش آلودگی هوا ادامه پیدا خواهد کرد چرا که هدف رسیدن به هوای پاک است، بنابراین از استاندار خواهش می‌کنم که رسیدن به این هدف را با اولویت پیگیری کند.

رسول زرگرپور به مسائل عمرانی نیز اشاره کرد و افزود: مترو تا پایان امسال شمالی‌ترین نقطه اصفهان را به جنوبی‌ترین نقطه متصل خواهد کرد ، مطالعات خط ۲ و ۳ آماده شده است و در طول دولت دوازدهم می توان ۳ خط را به بهره‌برداری رساند و اجرای این طرح با همکاری شهرداری و شورای شهر باید مورد توجه باشد.

زرگرپور به مشکلات آب اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: مسائل حوضه آبریز زاینده رود ظرف ۴۰ سال ایجاد شده و ظرف چهار سال برطرف نخواهد شد مگر معجزه شود و ما اهل معجزه نبودیم.

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه آب انجام شده است، تصریح کرد: در سال ۹۲ که آمدم همه گفتند همه چیز از بین رفته و این در حالی است که امروز خواستار تسریع در روند اجرای طرح ۹ ماده ای هستند.

وی افزود: دولت عزم خود را برای احیای حوضه زاینده‌رود نشان داد و برای نخستین بار در کشور ابتکار اصفهان بود که این طرح ایجاد شد، برای نخستین بار بحث تثبیت حق‌آبه، صندوق خسارت، ماموریت بارگذاری در زاینده‌رود و طرح گلاب در کشور در اصفهان انجام شده است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه امروز در خصوص دوبند از طرح ۹ ماده ای مشکل داریم، افزود: اگر برخی دوستان در مرکز طرح ۹ ماده ای را در کشوی میزشان نگذاشته بودند امروز این طرح اجرایی شده بود.

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه اگر همکاری مرکز نشینان ادامه داشت ما امکان احیای دایمی زاینده رود را داشتیم، اظهار داشت: امروز مشکل زاینده رود فنی و اعتباری نیست بلکه مسایل امنیتی و سیاسی است و باید مرکز نشینان این موضوع را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: در طول ۸ سال دولت قبل ۴ بار به بخش کشاورزی آب داده شد و در طول ۴ سال گذشته هر ۴ سال به کشاورزان آب داده شد، انتظار نداشته باشید که پدیده‌ای که ظرف ۴۰ سال انجام شده ۴ ساله رفع شود.

زرگرپور خاطر نشان کرد: مسئله طرح ۹ ماده‌ای مسئله سیاسی و اجتماعی است که امیدواریم استاندار جدید اصفهان آن را پیگیری کند.

استاندار سابق اصفهان بیان کرد: از مردم شریف بابت تمام کمبودها و قصورهایی که در استان اصفهان وجود دارد عذرخواهی می‌کنم، وظیفه ما این بود که آنها را به حداقل برسانیم که در حد مقدورات انجام دادیم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است

جام جم آنلاین اصفهان؛ دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در خصوص آلودگی هوای اصفهان، گفت: یکی از مسائل اصلی استان اصفهان آلودگی هوا است و همه ما بر این موضوع اذعان داریم.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص استان مسئولین سطح ملی نیز به مسائل حوزه آلودگی هوای اصفهان ورود کرده‌اند.
استاندار اصفهان بیان کرد: در این راستا سال گذشته دو جلسه با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور، یک جلسه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، دو جلسه با حضور وزیر کشور و یک جلسه با حضور رئیس‌جمهور و برخی از وزیران مختص آلودگی هوای اصفهان برگزار شد که نشان می‌دهد مسئولان استان و مدیران ارشد کشور نسبت به مسئله آلودگی هوای اصفهان دغدغه‌مند هستند.
استاندار اصفهان عنوان کرد: تقویت حمل و نقل همگانی و مدیریت کردن منابع آلاینده متحرک، مدیریت واحد‌های صنعتی، مدیریت و بهبود سوخت مصرفی در استان از جمله موضوعاتی است که در این نشست‌ها اتخاذ شد و در مسیر اجرا است.
دکتر مرتضوی با اشاره به اینکه کیفی ترین سوخت کشور در استان اصفهان توزیع می‌شود، گفت: پروژه گوگرد زدایی پالایشگاه اصفهان که با حضور ریاست‌جمهوری افتتاح شد و تلاش برای به ثمر رساندن رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان و خط دو متروی اصفهان نیز در همین راستا است.
استاندار اصفهان در خصوص تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان، بیان کرد: در دو سال گذشته ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اصفهان افزوده شد و در سال‌جاری نیز درصدد تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی استان هستیم.
وی ادامه داد: برقی شدن اتوبوس‌های اصفهان نیز پروژه‌ای است که آن را دنبال می‌کنیم.
دکتر مرتضوی به جابه‌جایی واحد‌های آلاینده از شعاع ۵۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۵۳ واحد ریخته‌گری به شهرک بزرگ اصفهان منتقل شدند که در نوع خود بی‌سابقه است، همچنین ۴۰ واحد آلاینده آجرپزی نیز رسماً تعطیل شدند.
وی در مورد مازوت سوزی در اصفهان عنوان کرد: سال گذشته برای اولین بار با حمایت‌های وزیر کشور در برابر سوخت مازوت مقاومت کردیم اما عملیات خرابکارانه در شبکه گاز کشور ما را مجبور به استفاده از سوخت مازوت در روزهای پایانی سال کرد.
استاندار اصفهان از خشکی تالاب بین‌المللی گاوخونی نگرانی و تأثیرات نادیده گرفتن حقتبه تالاب گاوخونی ابراز نگرانی کرد و گفت: بستر خشک تالاب گاوخونی غول خفته ای است که بیدار شدن آن سبب می شود تا بخش وسیعی از فلات مرکزی کشور با چالش جدی روبه رو شود.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با پیگیری های انجام شده بتوانیم سهم بهتری از حقابه تالاب گاوخونی را تأمین کنیم زیرا بستر خشک تالاب گاوخونی یکی از اصلی ترین مراکز تولید گردو غبار و آلودگی در استان اصفهان است.
استاندار اصفهان گفت: البته این حقابه بایستی در سطح ملی نیز مطالبه و پیگیری شود.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • شهرداری اصفهان بهترین مشتری دانش‌بنیان‌ها است/نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان مسئله‌محور باشد
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳